Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
Geen ervaring met SnB. is hier in de omgeving ook niet echt helaas quote:Rrrianne schreef op 03 oktober 2010 @ 18:14:

Hey.

Waar halen jullie het opvulspul voor onder andere de amigurumi's?

Ik wil deze ook gaan haken, heb een boekje.. maar ik ben niet heeel goed in naaien, en de onderdelen moet je aan elkaar naaien toch? of lukt dat een beginner ook nog wel?

Dat naaien lukt een beginner ook hoor!

En ik haal het opvulspul op de markt. 7.50 per kilo

Het verschilt per beestje. En het duurt bij mij meestal vrij lang (week ofzo), omdat ik poten haken vreselijk vind .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Oh balen Droomz!

Ik heb er zelfs 2 in de stad... Op donderdagmiddag en zondagavond..

Rianne, vulspul kun je ook in de hobby winkel vinden... En watjes lukt ook wel hoor.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Haha Droomz, ik vind pootjes ook ellend, daarom bevalt het uiltje ook zo goed!
Oh ja.. Rianne, wat voor boekje heb je?

Ik heb 'minihondjes haken' hier liggen, maar ook digitaal online staan...
Nou ja, ik kom regelmatig in Groningen (vriend woont er), maar om dan naar SnB te gaan is ook zo flauw .

Ik heb het uiltje nog niet gehaakt Heb hem wel al een tijd liggen.

1 van mijn beesten (heb hem al een tijd staan, dus is niet een nieuw werkje ofzo) is trouwens mijn mascotte in november*:

*ik doe in november altijd mee aan NaNoWriMo: een novel van 50.000 woorden schrijven en dit jaar gaat de hoofdpersoon op zoek naar een prins die in een kikker is veranderd.
Ohhh Droomz, die is leuk zeg!
Ja, vind ik ook. Vind het ook 1 van de mooist gehaakte beesten die ik heb.

Ik overweeg nog om een kroontje erbij te haken, maar dan moet ik daar een patroon van hebben
Al op ravelry gekeken?

Enneh, je kunt ook af en toe naar SnB toe hoor... Dus kom gewoon gezellig een keertje aan... Is in cafe Viva la Vida in de oneven weken en in de even weken in Kult...
quote:niekes schreef op 03 oktober 2010 @ 18:49:

Al op ravelry gekeken?

Enneh, je kunt ook af en toe naar SnB toe hoor... Dus kom gewoon gezellig een keertje aan... Is in cafe Viva la Vida in de oneven weken en in de even weken in Kult...

Ja, maar daar vind ik alleen grote, dus heb er nu 1 van vilt gefrabiceerd

En ik ben alleen in het weekend in Groningen (en niet altijd)
SnB is in het weekend... maar is misschien niet leuk voor je vriend... al kan die gewoon mee, de mijne is ook langs gekomen en blijven plakken...
Wel productief geweest, maar niet met haken.... Nou ja, das niet helemaal waar: heb n kwart uiltje gehaakt.....

Zag zaterdag wol liggen en een leuk simpel breipatroon voor een trui voor mijn jongste, kon het niet laten al brei ik maar weinig en als ik het doe komt t niet af.... Maar dit is op breinaald 10 en in 1 avond heb ik het rugpand al af. Daarnaast is t n model met korte mouwen die half door t rug/voorpand worden gevormt dus ik heb goede hoop dat ik deze wel af krijg want vanavond ben ik tot halverwege t voorpand gekomen!!
ik was mn haaknaald 3.0 kwijt .

heel het dorp afgezocht incl. rommelparadijs, kringloopwinkel etc.

geen haak naald te vinden.

naar de stad geweest, wel haaknaalden gevonden maar 3.0 was uitverkocht ....

echt bizar hoe moeilijk het is om een haaknaald te vinden.
quote:niekes schreef op 03 oktober 2010 @ 18:34:

Oh ja.. Rianne, wat voor boekje heb je?

Ik heb 'minihondjes haken' hier liggen, maar ook digitaal online staan... als je hem digitaal online hebt staan, ben je dan bereidt het met ons/mij te delen?
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
quote:Droomz schreef op 03 oktober 2010 @ 18:45:

Nou ja, ik kom regelmatig in Groningen (vriend woont er), maar om dan naar SnB te gaan is ook zo flauw .

Ik heb het uiltje nog niet gehaakt Heb hem wel al een tijd liggen.

1 van mijn beesten (heb hem al een tijd staan, dus is niet een nieuw werkje ofzo) is trouwens mijn mascotte in november*:

[afbeelding]

*ik doe in november altijd mee aan NaNoWriMo: een novel van 50.000 woorden schrijven en dit jaar gaat de hoofdpersoon op zoek naar een prins die in een kikker is veranderd.Heb jij toevallig het patroon van deze kikker? Vind hem namelijk helemaal leuk!
quote:amandroe schreef op 04 oktober 2010 @ 08:57:

[...]

als je hem digitaal online hebt staan, ben je dan bereidt het met ons/mij te delen? Ja hoor, ik heb de link al een keer geplaatst maar klik hier en je vindt het boekje.
O sorry, niet gezien! Maar mijn dank is groot voor het opnieuw plaatsen van de link!
quote:amandroe schreef op 04 oktober 2010 @ 08:58:

[...]

Heb jij toevallig het patroon van deze kikker? Vind hem namelijk helemaal leuk!Hij is van Christel Krukkert van amigurumis.nl
haha, ok! Staat hij ook in één van haar boeken? Ben namelijk binnenkort jarig en wil haar boeken voor mijn verjaardag vragen....
quote:amandroe schreef op 04 oktober 2010 @ 13:56:

haha, ok! Staat hij ook in één van haar boeken? Ben namelijk binnenkort jarig en wil haar boeken voor mijn verjaardag vragen....

Volgens mij niet.

In elk geval niet in nummer 1.
Door die ingepakte voet kon ik mijn pantoffel niet meer aan... Balen, want koude voeten heb ik heel gauw en dan krijg ik het helemaal koud en dat is niet fijn..

Heb gisteren een 'pantoffel' gehaakt, wat wijder gemaakt zodat hij mooi om dat verband heen kan en ik slof weer heerlijk rond, met 2 warme voeten.
ik loop altijd op blote voeten, dus ik heb altijd koude voeten Maar ja, dat is eigen schuld natuurlijk.
Ik gebruik die pantoffel zelfs om er buiten mee te hobbelen. Geen porem natuurlijk, blauw verband, rode pantoffel met wit randje... Zal er nog een oranje bandje overheen maken, is het helemaal de NL vlag.. hahahahaha

Goedenavond allemaal,

Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, maar ik zag dat Koekkie hier wel eens post en ik heb een vraagje aan haar.

Koekkie, een hele tijd geleden heb je eens foto's geplaatst van je toilet en ik was toen helemaal weg van je spiegel

Kun je mij misschien zeggen waar je die gekocht hebt? Ik meen me te herinneren dat je schreef bij een bouwmarkt, maar welke?

Je zou me echt blij maken met een antwoord (nog blijer als ik de spiegel ook daadwerkelijk vind natuurlijk )

Groeten, Soleil

Soleil,

jeetje, dat je dat nog weet!! Ik heb hem destijds bij de Gamma gekocht, maar dat is wel al n hele tijd terug..... Ik hoop dat je hem nog kan vinden!! Als je de maten wil weten moet ik m vanavond even opmeten, wil er ook nog wel even foto van maken. Succes, met je zoektocht!

Mijn uiltjes worden leuk!! :-D
Bedankt voor je antwoord Koekkie! Ik heb een notitieboekje waarin ik dingen bijhoud die ik mooi vind qua inrichting en daar had ik het in opgeschreven (voornamelijk omdat ik het 'gebrandstraald' wilde onthouden).

Opmeten hoeft niet, dank je.

Met een foto zou je me wel een plezier doen. Ik ga nl. binnenkort op naar de Gamma En nu maar hopen dat ze nog zoiets hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven