Partner biseksueel???

04-10-2010 09:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

ik heb nu 11 jaar een relatie met mijn vriend. Vanmorgen heeft hij mij verteld dat hij denkt dat hij biseksueel is. Hij is twee jaar geleden verliefd geweest op een jongen, maar daar heeft hij toen niets mee gedaan. Nu heeft die jongen afgelopen zomer verteld dat hij homoseksueel is, en nu komt alles weer boven bij mijn vriend. Hij is niet weer verliefd op de jongen, en die jongen ook niet op hem, maar hij is nu wel weer meer bezig met zijn gevoelens. De afgelopen weken was hij afwezig in zijn doen en laten, maar volgens hem was er niets. Totdat hij dit vanmorgen vertelde. Hij zegt dat hij van mij houdt en dat hij onze relatie niet wil verbreken. Hij wil er verder ook niets mee doen.

En wat vind ik? Ik ben alleen maar opgelucht dat hij verteld heeft wat er is, en dat er iets is. Natuurlijk ben ik wel geschrokken van dit verhaal, ook al had ik het misschien al wel verwacht. Ik wil hier open en eerlijk over zijn met hem, en hij ook met mij.

Zijn hier mensen die hiermee ervaring hebben? Is er een kans dat wij hieruit gaan komen? Of betekent dit einde relatie?
jeetje, wat een heftige maandagochtend voor je. Heb geen ervaring maar wens je heel veel sterkte hiermee.
Is inderdaad heftig! Dank je voor je reactie!
pffff.. lastig zeg...

je zou hem gunnen erachter te komen maar de relatie is ook erg belangrijk.. kan zomaar opeens een dealbreaker worden..
Geen ervaring maar wil je sterkte wensen.

Ken wel mensen waar een van de partners bisexsueel is. Hoeft echt geen einde relatie te betekenen, ze zijn tenslotte bi en kunnen op beide geslachten vallen. Bisexueel zijn zegt niets over monogamie.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Heftig voor jullie allebei! Maar waarom zou dit einde relatie zijn?

Hij heeft in deze relatie voor jou gekozen. Ook als hetero kun je soms verliefde gevoelens voor een ander krijgen, binnen je relatie. Het is dan aan diegene wat hij/zij er mee doet. Zo ook hier.

Als hij echt graag een keer een relatie met een man wil hebben/proberen, dan kan dat het einde van je relatie betekenen (of niet, ligt eraan hoe jij ermee om gaat). Maar als hij dit feit nu gewoon aanneemt, en er verder niet zo veel mee doet, dan is er niet zo veel aan de hand. Het feit dat hij bi is, wil zeggen dat hij dus van mannen en van vrouwen houdt, en nu houdt hij van een vrouw, namelijk van jou.

Maar... ik kan me voorstellen dat jullie wel een moeilijk periode gaan doormaken, omdat dit gevoelens zijn die hij waarschijnlijk nu pas gaat toelaten. Sterkte ermee!
Ik weet dat het niets met monogamie te maken heeft, hetero mensen gaan net zo goed vreemd. Ik denk dat het onbekende mij angstig en verward maakt...
Kan ik me voorstellen hoor. Het hangt toch een beetje van hem af in hoeverre hij onderzoek wil doen naar zijn gevoelens. Dat zou mij ook verward maken. Je bent dan toch voor je gevoel een beetje afhankelijk van hoe hij met zijn gevoelens om zal gaan.

Hou het gesprek open zodat hij met jou vragen die hij zichzelf stelt kan bespreken. Waar ben je precies bang voor?
@Orchis,

zo reeel probeer ik het nu ook te zien, hij heeft voor mij gekozen. Of dit zo blijft, zullen we moeten afwachten. Inderdaad kan hij net zo goed verliefd worden op een andere vrouw, maar op een of andere manier voelt dit toch anders...
Waar ben ik bang voor? Bang dat hij wel alles wil gaan ontdekken. En dat ik hem daardoor kwijt raak. En bang dat hij me straks verlaat voor een man. Als het om een vrouw zou gaan, geeft me een ander gevoel... Dat kent hij al, een relatie met een vrouw ( ook al is iedere relatie natuurlijk anders.)
Ik weet niet in hoeverre jij er voor open staat, maar je zou het samen kunnen gaan ontdekken.

Als hij het seksuele aspect wil ervaren bij een man, kun jij hem daar de ruimte voor geven of misschien wel samen ontdekken...

Indien hij een relatie zoekt bij een man, dan betekent dit waarschijnlijk het einde van jullie relatie. Dan kun je er niets aan doen.

Bi-seksualiteit heb je in verschillende vormen. In de swingerswereld ken je Bi's die wel opgewonden worden van hetzelfde geslacht, er mee kunnen en willen seksen, maar er geen relatie mee willen. Hier zou je wat mee kunnen binnen jullie relatie.

Maar daar moeten jullie wel open voor staan natuurlijk.
Ik geloof niet dat ik daarvoor open sta... Weet dat eigenlijk wel zeker. Ik kan ook best jaloers zijn soms, dus denk dat dat van mijn kant niet echt een optie is... Hoe hij daarover denkt weet ik niet...
Denk dat ik het meer zou slikken van iemand waar ik pas een relatie mee heb, dan van iemand waar ik 11 jaar een relatie mee heb. Mijn vriend zou hier in ieder geval echt niet mee moeten komen, zie me al samen met hem naar mannen kijken. Nou nee..
Het zou goed kunnen dat hij zijn gevoelens wil ontdekken. Ik zou het eens bespreken met hem. In hoeverre hij de drang heeft om dit verder uit te zoeken en in hoeverre hij dit als gegeven met zich mee kan nemen zonder er iets mee te doen. Het lijkt me niet iets wat je meteen onder het kleed schuift.
Dan is dat dus geen optie.

Realiseer je wel dat je het dan voor hem heel moeilijk maakt. Hij zal dan zijn seksuele gevoelens voor mannen moeten verdringen.

Dat kan gaan knagen bij hem.

Naar mijn idee, zou het dan veel mooier zijn als hij die ruimte van je krijgt. Juist omdat het niet bedreigend is voor je relatie. Hij kiest voor jou en houdt van jou. Alleen heeft hij gemerkt dat er naast de relatie en de seks met jou iets mist. En dat is intimiteit met een man. Dit stukje kun jij niet voor hem invullen en is dus ook niet bedreigend. Je hoeft daar niet jaloers op te zijn. Zie het als de band die hij heeft met een hele goede vriend. Daar ben je toch ook niet jaloers op?

Het zou je sieren als je hem die ruimte geeft of samen met hem die ontdekkingstocht wilt aangaan. Dat is houden van...

Denk er maar eens rustig over na. Praat er eens met hem over hoe hij dit ziet. Wat hij zou willen met een man...
Vanavond gaan we het er uitgebreider over hebben en dan zullen deze onderwerpen ook wel ter sprake komen. Ik weet niet of ik daar voor open kan staan... Het gaat tegen mijn gevoel in... En hoeveel ik ook van hem houd, ik moet er zelf ook mee kunnen leven.
Tuurlijk, meid !

Niets tegen je zin in...

Eerst tijd voor goede gesprekken !

Laat hem aangeven hoe hij deze situatie ziet en welke ruimte hij graag wil hebben voor zijn biseksualiteit. Hoe wil hij hier mee verder ?

Op die manier kunnen jullie er samen misschien uit komen.
quote:bertislief schreef op 04 oktober 2010 @ 10:56:

Dan is dat dus geen optie.

Realiseer je wel dat je het dan voor hem heel moeilijk maakt. Hij zal dan zijn seksuele gevoelens voor mannen moeten verdringen.Dat is niet iets dat je bij haar neer kunt leggen vind ik. De situátie is moeilijk. Hij heeft zijn gevoel t.o.v. mannen, zij heeft haar gevoel t.o.v. swingen. Beide gevoelens zijn even relevant, mogen even zwaar wegen.quote:Dat kan gaan knagen bij hem.

Naar mijn idee, zou het dan veel mooier zijn als hij die ruimte van je krijgt. Juist omdat het niet bedreigend is voor je relatie.Ik heb ook ervaren dat swingen en ontdekken van bi-sexualiteit niet bedreigend hoeft te zijn. Maar stellen dat het niet bedreigend IS, alsof dat net zo'n zekerheid is als dat 'n steen die je loslaat naar beneden valt, daar ben ik het niet mee eens.quote:Hij kiest voor jou en houdt van jou. Alleen heeft hij gemerkt dat er naast de relatie en de seks met jou iets mist. En dat is intimiteit met een man. Dit stukje kun jij niet voor hem invullen en is dus ook niet bedreigend. Je hoeft daar niet jaloers op te zijn. Zie het als de band die hij heeft met een hele goede vriend. Daar ben je toch ook niet jaloers op?

Het zou je sieren als je hem die ruimte geeft of samen met hem die ontdekkingstocht wilt aangaan. Dat is houden van...

Houden van is elkaar respecteren. Daar hoort haar respect t.o. zijn verwarring en gevoelens bij. Maar ook zijn respect t.o. haar idee van een monogame relatie en de gevoelens die zijn bekentenis bij haar oproepen.

Als ze samen die ontdekkingsreis kunnen aan gaan, is dat zeker mooi. Maar als het niet kan, wil dat niet zeggen dat TO niet van hem houdt of hem niet respecteert.

quote:Denk er maar eens rustig over na. Praat er eens met hem over hoe hij dit ziet. Wat hij zou willen met een man...Praten, over jullie beider gevoelens. Blijven praten. Elkaar aanmoedigen om eerlijk te zijn en blijven proberen om de ander niet op gevoelens te beoordelen maar op acties.
Hoezeer je hem het ook zou gunnen om zijn gevoelens te ontdekken en met jou te bespreken het moet inderdaad voor jou ook goed voelen.

Hoe voel jij je erbij om zijn (seksuele) gevoelens te bespreken?

Soms kan praten al voldoende zijn, er moet toch een uitlaapklep zijn. Jij bent de eerste persoon waarmee hij dit zou (moeten) delen, zodat hij niet in zijn eentje gaat zitten modderen met zijn gevoelens.

Kan me uiteraard ook goed voorstellen dat het op zn zacht gezegd erg ongemakkelijk voor je is. Maar ik denk dat wat Bert zegt, hem zien als een goede vriend, kan helpen bij een open gesprek.
Veronicas, heb jij dan ook een partner die biseksueel is? Omdat je schreef dat je hebt ervaren dat het niet bedreigend hoeft te zijn?

Ik ben vrij makkelijk qua praten, en kan er nu de hele dag over nadenken (al voelt dat ook een beetje als een nadeel...). Hij is niet echt van het praten en ik waardeer het erg dat hij vanmorgen wel vertelde wat hem dwars zat. Hoop dat hij zijn hoofd een beetje bij zijn werk kan houden.
@ Bertislief

Wat een onzin. Een hetero moet zijn gevoelens tov andere vrouwen toch ook in toom houden? Hij heeft het toch al 11 jaar gedaan? Ik vind het altijd zo vermoeiend dat jij bij dit soort topics als een Jehova tekeer gaat om het geloof des swingers te prediken. Al bedoel je het natuurlijk vast goed, dat geloof ik dan ook wel weer. Het is alleen altijd hetzelfde, en ik ben het dus niet met je eens.

Ik ben hartstikke bi, en ook hartstikke monogaam. Ik hoef ook niet persé seks met een vrouw als ik een relatie met een man heb(zoals nu). Kan alleen zowel als op een man als een vrouw verliefd worden en beide kunnen mij opwinden.

Denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken, al begrijp ik dat je je rot schrikt na 11 jaar. Zou daar ook wel een beetje beledigd over zijn, had je graag willen weten toch? Succes en sterkte in ieder geval. Ben blij dat ik er meteen open kaart heb gespeeld met m'n huidige vriend.

Einde relatie? Als jij aan het idee kunt wennen niet. Je geeft al aan dat je blij bent dat hij het verteld heeft. Jammer dat je het achteraf moet horen, maar z'n loyaliteit ligt zo te lezen echt bij jou en hij geeft toch al aan dat hij je absoluut niet kwijt wil? Komt goed, denk ik!
Ik ben zelf bisexueel, en mijn man is bi-schierig (ontzettend jeukwoord vind ik dat trouwens). Hij is nieuwsgierig naar hoe sex met een man zou zijn, er kriebelt wel eens wat bij hem, maar vooralsnog vindt hij zichzelf hetero met belangstelling voor mannen en niet "overtuigd" bisexueel.

Het is in onze situatie heel anders gegaan als bij jullie. Man had zakelijke contacten met 'n parenclubeigenaar, en na verloop van tijd raakten we bevriend en uiteindelijk stonden man en ik achter de bar in die club, hielpen met verbouwen, onderhielden de website etc etc. In die tijd waren we monogaam en allebei niet bewust van eventuele bisexuele gevoelens. Maar zagen dus de andere kant van het swingen. De drama's die, net als overal als het om relaties gaat, soms kunnen ontstaan als mensen niet naar elkaar lúisteren. Maar wel elkaar gaan veroordelen om wat de ander denkt dat iemand denkt of voelt. Dan ging het vaak nog niet eens om acties.

Toen wij het swingerspad gingen bewandelen, wisten we al van heel veel valkuilen. Toen ik merkte van sommige vrouwen opgewonden te raken, hadden we het al heel vaak over bisexualiteit gehad. Wij hebben dus eigenlijk de omgekeerde volgorde aangehouden. Op zich wel aan te raden, maar zo heel veel parenclubs zijn er nou ook weer niet die barpersoneel zoeken

Maar goed, praten, praten, praten dus. En laat zíjn gevoel ook zíjn gevoel zijn, en jóuw gevoel ook echt jóuw gevoel. Veroordeel elkaar niet om gevoelens. Maar bespreek samen wat voor jullie allebei acceptabel, wenselijk en totaal ontoelaatbaar is in hoe jullie met die gevoelens òmgaan, de acties dus.
Inderdaad veel praten. Hem niet veroordelen om zijn gevoelens, want die kan hij toch niet meer onderdrukken.

En als jullie op termijn daar samen begrip over hebben ontwikkeld, zou het bezoeken van een parenclub een optie kunnen zijn. Dan kan hij ontdekken wat hij daar eventueel voelt bij het zien van andere naakte mannen en ben jij erbij, zodat je ziet wat het met hem doet. Je hoeft daar niets te doen, dat is altijd je eigen vrije keuze. Maar wel dit advies: maak vooraf goede afspraken met elkaar hoe je samen dat bezoek wilt beleven en wat je wel en niet wilt.

Tip: probeer die club in Moordrecht!!!!
Confiture en Veronicas bedankt voor jullie positieve reacties. Je leest zoveel negatieve en veroordelende dingen op internet, dat je er bang van zou worden.

Ik denk dat ik de parenclub nog even laat schieten haha.

Net gaat de telefoon: hij belde om te vragen hoe het met me ging. Eigenlijk zou ik al willen dat het al vanavond is, om gewoon alles uit te spreken en de vragen die ik nu heb, die in de loop van de dag opkomen, gewoon te kunnen stellen.
Ben het wel eens met Confiture.

Wat als hij was thuisgekomen met, "ik ben nieuwsgierig naar andere vrouwen". Dan zou hier het advies meteen geweest zijn dat je hem moest dumpen, dat je meer waard bent en etc etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven