N.a.v topic enorme geldprijs gewonnen, wat zou jij kopen?
maandag 4 oktober 2010 om 14:36
Hallo,
Ik moest wel even lachen om het topic van Whopper! Maar ik moet bekennen dat ik het soms heerlijk vind een paar minuten na te denken over een geldprijs.
Wat zou jij doen met ¤ 100.000,- ?
En wat zou jij doen met ¤ 1.000.000.- ?
Ik denk dat ik met de eerste prijs mijn huidige baan zou opzeggen en een nieuwe opleiding zou volgen op het HBO of het geld zou gebruiken voor een koophuis.
Wat ik met een miljoen zou doen vind ik al wat moeilijker. Ik denk zo ie zo een huis kopen, mijn moeder financieel helpen etc.
Maar wat zou jij dus doen?
Ik moest wel even lachen om het topic van Whopper! Maar ik moet bekennen dat ik het soms heerlijk vind een paar minuten na te denken over een geldprijs.
Wat zou jij doen met ¤ 100.000,- ?
En wat zou jij doen met ¤ 1.000.000.- ?
Ik denk dat ik met de eerste prijs mijn huidige baan zou opzeggen en een nieuwe opleiding zou volgen op het HBO of het geld zou gebruiken voor een koophuis.
Wat ik met een miljoen zou doen vind ik al wat moeilijker. Ik denk zo ie zo een huis kopen, mijn moeder financieel helpen etc.
Maar wat zou jij dus doen?

maandag 4 oktober 2010 om 14:52

maandag 4 oktober 2010 om 14:54
Ik zou meteen een nieuwe auto kopen, mijn moeder - die het financieel erg slecht heeft - een flink bedrag schenken, gigantisch shoppen, een vakantie boeken en een flink bedrag op mijn/onze spaarrekening zetten.
Ik zou mijn werk wel blijven doen, maar minder aanwezig zijn. Dan zou ik er nog een studie naast gaan doen en iets doen met honden. Misschien een helpende hand bieden bij het asiel, of iets zelf daar in beginnen.
Ik zou mijn werk wel blijven doen, maar minder aanwezig zijn. Dan zou ik er nog een studie naast gaan doen en iets doen met honden. Misschien een helpende hand bieden bij het asiel, of iets zelf daar in beginnen.

maandag 4 oktober 2010 om 14:54
Beide bedragen vind ik niet toereikend om m'n baan voor op te zeggen. Met 1 miljoen ben je namelijk niet binnen als je lekker ruim wilt leven.
Zou bij bedrag 1 wel gelijk 'n tuinman inhuren. Ook zit ik de komende jaren dan lekker ruim wat leven en reizen betreft.
Bij bedrag 2 zou ik daarnaast mijn kleine auto verruilen voor 'n heerlijke SUV en regelmatig onbetaald verlof nemen, vooral in de wintermaanden om lekker te reizen en de winter te ontvluchten.
Spreekt voor zich dat bij beide opties mijn ouders mee mogen profiteren van de winst.
Zou bij bedrag 1 wel gelijk 'n tuinman inhuren. Ook zit ik de komende jaren dan lekker ruim wat leven en reizen betreft.
Bij bedrag 2 zou ik daarnaast mijn kleine auto verruilen voor 'n heerlijke SUV en regelmatig onbetaald verlof nemen, vooral in de wintermaanden om lekker te reizen en de winter te ontvluchten.
Spreekt voor zich dat bij beide opties mijn ouders mee mogen profiteren van de winst.
maandag 4 oktober 2010 om 14:56
maandag 4 oktober 2010 om 14:57
Met 100.000 zou ik eigenlijk niet heel veel gekke dingen doen.
Lekker op een spaarrekening zetten.
Als ik een grote geldprijs zou winnen dan zou ik:
- een nieuw huis kopen of laten bouwen
- parttime werken
- een groot gedeelte op een spaarrekening zetten
- vaker op vakantie
- ik zou mijn ouders af en toe op vakantie sturen en ervoor zorgen dat ze misschien al eerder kunnen stoppen met werken.(hypotheek hebben ze al afbetaald)
- ik zou mijn broer en zus ook niet vergeten natuurlijk!
Lekker op een spaarrekening zetten.
Als ik een grote geldprijs zou winnen dan zou ik:
- een nieuw huis kopen of laten bouwen
- parttime werken
- een groot gedeelte op een spaarrekening zetten
- vaker op vakantie
- ik zou mijn ouders af en toe op vakantie sturen en ervoor zorgen dat ze misschien al eerder kunnen stoppen met werken.(hypotheek hebben ze al afbetaald)
- ik zou mijn broer en zus ook niet vergeten natuurlijk!

maandag 4 oktober 2010 om 15:03
quote:broodtrommel schreef op 04 oktober 2010 @ 14:59:
Huis kopen
Wereldreis van een jaar
Mijn ouders een deel geven
De rest op de bank zetten en voornamelijk vrijwilligerswerk gaan doen
Volgens mij reken je je te rijk. Leuk huis kopen kost je zo 5 ton (ben je al de helft van je gewonnen miljoen kwijt)
Wereldreis van 'n jaar maken kost je ook 'n klein kapitaal en tel daar bij op dat je dat jaar geen inkomsten hebt.
Geen wonder dat veel grote prijswinnaars financieel in de problemen komen.
Huis kopen
Wereldreis van een jaar
Mijn ouders een deel geven
De rest op de bank zetten en voornamelijk vrijwilligerswerk gaan doen
Volgens mij reken je je te rijk. Leuk huis kopen kost je zo 5 ton (ben je al de helft van je gewonnen miljoen kwijt)
Wereldreis van 'n jaar maken kost je ook 'n klein kapitaal en tel daar bij op dat je dat jaar geen inkomsten hebt.
maandag 4 oktober 2010 om 15:04
Ik lees toch veel dat mensen wat zullen geven aan het goede doel. Daar heb ik ook aan gedacht maar dan krijg ik ook weer de gedachtes van: Zo, heb weer een paar salarissen van medewerkers gesponserd.
Ik ben zelf donateur van oxfam maar echt grote bedragen zou ik denk ik niet storten. Zou dan eerder mijn eigen tijd/arbeid doneren in verschillende projecten.
Ik ben zelf donateur van oxfam maar echt grote bedragen zou ik denk ik niet storten. Zou dan eerder mijn eigen tijd/arbeid doneren in verschillende projecten.
maandag 4 oktober 2010 om 15:05
Met 100.000 zou ik lekker op vakantie gaan. Laatste dingen in het huis afmaken en eens exhorbitant voor het hele gezin shoppen!
Met een miljoen zou ik een boerderijtje gaan kopen. Uiteraard wel een deel op hypotheek laten staan... Anders is het belastingtechnisch niet zo slim. Op vakantie en ook exhorbitant shoppen. En mijn man wil eigenlijk wel graag een camper... Nou vooruit maar. Voor dochterlief en onszelf gaat er een lekker bedragje op de spaar. En ik denk dat we ook gewoon blijven werken.
Met een miljoen zou ik een boerderijtje gaan kopen. Uiteraard wel een deel op hypotheek laten staan... Anders is het belastingtechnisch niet zo slim. Op vakantie en ook exhorbitant shoppen. En mijn man wil eigenlijk wel graag een camper... Nou vooruit maar. Voor dochterlief en onszelf gaat er een lekker bedragje op de spaar. En ik denk dat we ook gewoon blijven werken.
maandag 4 oktober 2010 om 15:07
quote:elninjoo schreef op 04 oktober 2010 @ 15:03:
[...]
Je vergeet nog helemaal te noemen dat die kast van 5 ton ook meer kost aan onderhoud, ozb, gas, etc.
Ben ik ondankbaar als ik zeg dat ik liever een maandelijks vast bedrag (dat meegroeit met de inflatie) zou winnen dan een eenmalig groot bedrag? Levenslang krijgen zeg maar, alleen dan leuk
[...]
Je vergeet nog helemaal te noemen dat die kast van 5 ton ook meer kost aan onderhoud, ozb, gas, etc.
Ben ik ondankbaar als ik zeg dat ik liever een maandelijks vast bedrag (dat meegroeit met de inflatie) zou winnen dan een eenmalig groot bedrag? Levenslang krijgen zeg maar, alleen dan leuk

maandag 4 oktober 2010 om 15:09
quote:OhOhCherso schreef op 04 oktober 2010 @ 15:04:
Ik lees toch veel dat mensen wat zullen geven aan het goede doel. Daar heb ik ook aan gedacht maar dan krijg ik ook weer de gedachtes van: Zo, heb weer een paar salarissen van medewerkers gesponserd. Zou ik niet doen, geld weggeven. Mijn goede doel zou zijn verpleeghulp inhuren als mijn ouders dat nodig krijgen, evenals het betalen van andere benodigde hulpmiddelen. Verder vind ik mijzelf het waard om gewoon lekker te mogen genieten van de winst.
Ik lees toch veel dat mensen wat zullen geven aan het goede doel. Daar heb ik ook aan gedacht maar dan krijg ik ook weer de gedachtes van: Zo, heb weer een paar salarissen van medewerkers gesponserd. Zou ik niet doen, geld weggeven. Mijn goede doel zou zijn verpleeghulp inhuren als mijn ouders dat nodig krijgen, evenals het betalen van andere benodigde hulpmiddelen. Verder vind ik mijzelf het waard om gewoon lekker te mogen genieten van de winst.
maandag 4 oktober 2010 om 15:09
Eerst zou ik gaan shoppen voor zo'n 1000 euro (daar kom ik al een heel eind mee), dan koop ik een nieuwe laptop. Daarna ga ik met m'n familie uit eten. Daarna ga ik een auto en een appartementje/huisje kopen. Daarna ga ik nog een studie volgen. Daarna ga ik een baan vinden (en als ze me niet aannemen dan koop ik mezelf binnen ). De rest gaat op de spaarrekening.
Verdikkie vergeet ik m'n rondreis van een half jaar/jaar
Verdikkie vergeet ik m'n rondreis van een half jaar/jaar