Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Indigo: GEFELICITEERD!!!!!!!! Ben trots op je :-) Hartstikke goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Moest je lang rijden? Nog dingen waarvan je dacht: dat ging niet top?

Ook Sorcha van harte!!!! Wat super!!!! Wat voor foutjes had je gemaakt?

Gaat helemaal de goede kant op hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Indigo: Heb je al de beschikking over een auto, maw kun je vanaf volgende week dinsdag gaan rijden?

Ik blijf hier ook nog komen om de anderen aan te moedigen, leuk als jij dat ook doet!!!
Zazana, dankjewel

Ik reed iets langer dan een halfuur. Het ging wel snel. Alles ging eigenlijk wel prima.

[verslagje examen verwijderd ivm privacy, volgens mij heeft iedereen hem intussen wel gelezen ]

Dat was het zo'n beetje. Voor mijn gevoel heb ik evengoed gereden als in de laatste lessen, ik denk wel iets minder vlot. Mijn instructeur zei dat het examen makkelijker zou zijn dan de lessen en dat de examinator minder streng zou zijn dan hijzelf en dat klopte ook wel.

Heb jij nog veel gereden? Ik vind het wel spannend om alleen te rijden, bang dat ik iets/iemand over het hoofd zie. Denk dat de druk van de snelweg er wel af is nu mijn instructeur me niet zo op de vingers zit te kijken

Sorcha, mijn les vantevoren ging ook heeeeel rommelig. Ik maakte echt veel fouten, liet de motor afslaan, had hem bij het wegrijden in z'n 3 ipv in z'n 1 (dat heb ik nooit!) helemaal de kluts kwijt bij het examen zelf was ik heel rustig.

Toen we naar binnen liepen wist ik echt niet wat het zou worden. Voor mijn gevoel had ik goed gereden, alleen was ik bang dat het invoegen niet goed zou zijn geweest en mijn instructeur had gezegd dat als dat niet goed gaat je meteen zakt. Maar de examinator zei meteen dat hij het voldoende vond Hoe ging dat bij jullie Zazana en Sorcha? Dachten jullie dat je gezakt/geslaagd was? En hoe vertelde de examinator het?
Jeetje, lang verhaal
Trouwens, bij de stopopdracht had ik gestopt en toen gebeurde er niks meer, dus zei ik "zal ik weer wegrijden?" zegt de examinator, "ja, dat hoort bij de opdracht" hahaha, maar dat wist ik helemaal niet, dat het weer wegrijden erbij hoorde
Tof tof tof tof tof!

Sorcha en Indigo:

Van Harte Gefeliciteerd!!!
Goed verslag, Indigo!

Wat zal het een opluchting voor jullie geslaagden zijn. Nooit meer rijles!

En fijn dat je nog blijft komen, Indigo... bij mij komen de laatste loodjes er wel heel snel aan.
Gefeliciteerd Indigo !!! Helemaal klaar om de wijde wereld in te trekken !!
Nou, bittermoon heeft er weer 2 lessen op zitten. Eerste ging eigenlijk heel goed. Zelfstandige rij opdracht van ongeveer 25 minuten. Ik had die route al eerder gereden, dus wist ongeveer waar ik heen moest. Tweede uur in de stad, beetje gestunteld, maar okay, het gaat wel beter (denk ik).

Waar is Flashy eigenlijk?
Hey, Ik kwam net even kijken of je nog had gereden bittermoon! Flashy is volgens mij op vakantie, daarvoor was er maar heel weinig plek om te rijlessen bij haar rijschool.

Lange opdracht had je! Volgens mij gaan de lessen steeds beter bij jou! Oh haha, ik lees dat je dat zelf ook al hebt geschreven. Denk in ieder geval dat je gelijk hebt, het valt mij ook op.

Ik ben nog altijd heel benieuwd naar hoe het met Fleur gaat!
Indigo, ik kreeg de opdracht om naar een bepaald dorp te rijden en dat was niet al te moeilijk hoor. Ook vooral veel rechte stukken

Het gaat op zich inderdaad beter, maar ook vandaag weer had ik een paar vreemde acties.

Ben in ieder geval wel zo goed als over mijn snelweg angst heen. Invoegen en inhalen ging prima.

Meeste moeite heb ik in de stad. Vooruitkijken, plannetjes maken. Verder kijken dan mijn neus lang is.

Ja, waar is Fleur gebleven? Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik denk dat het helemaal goedkomt voor je examen bittermoon. Dat duurt nog even en tegen die tijd zijn die vreemde actie vast ook weg gewerkt

Ik hoop morgen te kunnen rijden. Vind het wel heel spannend. Het leven zonder rijlessen is trouwens wel even wennen
Het lijkt me heerlijk en tegelijk ook best eng om alleen in een auto te rijden.

Ik heb gelukkig nog een aantal lessen te gaan voor mijn examen. De dag dat ik mijn rijbewijs haal gaat echt de vlag uit.
Haha, ik dacht dat het ook zo zou zijn bittermoon (vlag uit) maar eigenlijk viel het wel mee Ik stond ook niet juichend bij het cbr ofzo. Ben wel superblij dat ik hem heb, wat een vrijheid, het is zoveel makkelijker dan overal afhankelijk van zijn! En blij dat ik niet elke week weer ruim 80 euro kwijt ben aan lessen, maar jammer om de gezelligheid van de lessen te missen.

Ik vind het best eng om alleen te rijden, maar misschien went het heel snel? Ik laat het nog wel weten.
Ik heb nu 4 jaar mijn rijbewijs, maar ga nu voor E bij B (aanhanger/trailer) omdat we paarden hebben.. Ik ben destijds met B 4 keer op geweest omdat ik zo zenuwachtig was verprutste ik het examen 3 keer!! Ik hoop niet dat het me zo met dit rijbewijs vergaat want dan word het een duur geintje! Ik volg nu een aantal lessen wat best goed gaat en dan moet ik een dagcursus + examen (kosten van dit dagje: ¤ 445,- !! )

Ik moet en zal dus in 1 keer slagen!
Vandaag al rijden Indigo? Je moet toch een week wachten voor je het rijbewijs krijgt na aanvraag?
Officieel zeggen ze 5 werkdagen inderdaad, maar vaak ligt hij er al eerder. Was vandaag wezen kijken en hij was binnen.

Moessie, lastig die zenuwen, maar misschien ouder en wijzer nu? Wat rustiger je weet een beetje wat je te wachten staat. Gewoon even knallen, dacht ik ook bij mijn examen haha.
En indigo? Lekker gereden?
Ik heb heel veel gereden vandaag! Overal naartoe geweest, heel de dag weg eigenlijk. Morgen gaan we weer. Wel met vriend ernaast, dat was wel heel prettig. Hij vond dat ik goed kan rijden Vooral het terugschakelen vind ik in deze auto erg wennen, geen idee hoe dat komt. Verder gaat alles prima, auto is lekker pittig dus dat rijdt wel fijn.

Hoe gaat het bij jou Zazana? Rij je al veel?
Mooi zo Indigo. Ik rijd alleen in de weekenden, door de week niet echt mogelijkheid toe. Bijvoorbeeld naar vrienden of familiebezoekjes. Vorige week echt n groot stuk gereden (5 kwartier), vandaag weer een half uur heen, half uur terug.
Wat leuk dat jullie meteen al lekker aan het rijden zijn en zo veel ook. Vinden jullie het ook 'eng' of is het juist leuker?

Ik heb morgen weer een dubbele les.
Hi allemaal!

Ook ik ga weer beginnen..

Na 1,5 jaar niet gereden te hebben pak ik het lessen weer op.

Zaterdag heb ik een intake les. Bij mijn 3e rijschool.

Ben er helemaal klaar mee, wil zo graag rijden nu.

Ik vond het de eerste keer (gisteren dus) echt superspannend en eng. Ben begonnen met een rondje woonplaats hier daarna snelweg op. Alles was de eerste keer even spannend en wennen, maar daarna ging het prima.

Vandaag weer een heel eind gereden ( +/- 180km) en ook dat ging heel goed. Volgens mij rij ik zelfs beter dan tijdens mijn lessen. Ik merk dat ik veel bewuster rijd, veel meer op borden let bijvoorbeeld en meer in de spiegels. Maar ik heb ook die besluiteloosheid niet meer van tijdens de lessen toen ik bang was om fouten te maken.

Succes met je les morgen bittermoon!

Kuzu, welkom! Goed dat je weer gaat lessen, waarom was je de vorige keer gestopt? Veel succes!
quote:[message=7416543,noline]indigoblue schreef op 10 Volgens mij rij ik zelfs beter dan tijdens mijn lessen. Ik merk dat ik veel bewuster rijd, veel meer op borden let bijvoorbeeld en meer in de spiegels. Maar ik heb ook die besluiteloosheid niet meer van tijdens de lessen toen ik bang was om fouten te maken.

Nou, DAT gevoel heb ik dus ook... dat als ik straks (hopelijk, ooit) zelf rijd, dat ik juist beter rijd.

Eerste gedeelte van mijn les ging behoorlijk bagger. Veel besluiteloosheid, ook. Tweede gedeelte ging beter maar ik was behoorlijk sjagga van het eerste gedeelte. Weer teveel getwijfeld. Mijn instructeur zegt dat 'die knop' om moet en ik moet meer op mijn gevoel rijden. Ja, als ik eerst es wist hoe ik die knop om zou kunnen krijgen. Hevig gefrustreerd. Ik heb nu anderhalve week geen les, dan er even flink tegenaan voor mijn examen. Hnnng!!!
Pfff....bittermoon....jouw lessen gaan volgens mij net als de mijne gingen. Dat wordt elke keer weer bevestigd. Bij mij was het hetzelfde. Voor mijn examen schreef mijn instructeur me een briefje, daar stond op "niet denken, maar doen" Uit je hoofd blijven dus en echt daar in de auto zitten. Niet denken, alleen kijken naar wat er op de weg gebeurt en daarop reageren.

Ik snap wel dat je die knop niet zomaar kan omzetten. Ik had dat ook, soms zat er zo'n enorme baggerles tussen en ik kon dan gewoon niet "uit mijn hoofd" komen. Mijn bijna laastse les was ook redelijk waardeloos, toen zei mijn instructeur meteen dat ik te veel aan het denken was die dag.

Goed, wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het herken en dat het je lukt. Het is mij ook gelukt. Het is wel goed om je hier bewust van te blijven. Herken het bij jezelf en roep jezelf er weer even bij. Niet denken!!! Je kan het!!

(overigens was ik tijdens het examen er wel helemaal bij en ging het supergoed, wel zonder instructeur.)
Heeft iedereen zijn rijbewijs of zo?

Mijn instructeur is een week met vakantie. Ik 'mag' vrijdag pas weer. Ik vind het stiekem wel heel lekker, even niet lessen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven