Gezondheid alle pijlers

mensen ervaring met anti depressiva?

04-10-2010 20:18 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo mensen

heest een van jullie eraring met anti depressivia?

en de bijwerkingen?

en is het zo dat je minder zin krijgt in sex?
Ik ben er simpel in, heb ik een schildklierprobleem dan slik ik een pil, heb ik een psychisch probleem dat ik niet zelf kan oplossen dan slik ik ook een pil. What ever makes me happy .
Je kunt het vergelijken met een moeras waar je doorheen moet Bla.

Je kunt er doorheen waden maar dat kost veel moeite, energie en als het heel erg tegenzit duurt het lang voordat je eruit komt.

Een hulpmiddel kan het volgende zijn: 2 brede ski's waarmee je snel naar de overkant kunt komen.

Als jij aan de overkant bent ( als jij je eigen ik weer gevonden hebt) doe je ze weer af.

(die brede ski's kun je dus vergelijken met een AD)
quote:hiltje schreef op 04 oktober 2010 @ 21:03:

[...]

Dat laatste is niet zomaar waar, hoor.

Voor lichte depressies kan dat opgaan, want daarbij werkt AD niet bijzonder veel beter dan andere dingen (zoals sporten, therapie etc).

Voor flinke depressies gaat het niet op. Daarbij helpt AD gewoon goed (in 70% van de gevallen) en ook aantoonbaar beter dan andere zaken.

Bij een flinke depressie is flink sporten nauwelijks mogelijk (licht bewegen soms nog wel en dat is goed) en een libido is dan ook totaal ondergeschikt aan de ellendige ziekte die je dan hebt.

Ik snap werkelijk waar niet dat mensen behandeling daar vanaf laten hangen.

Komt een vrouw bij de dokter.

Dokter, ik wil op zich best aan de chemo, maar.... daalt mijn libido daarvan?

Ja mevrouw, dat kan best tijdelijk zo zijn.

Nou dokter, dan zie ik er toch maar vanaf.
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 21:28:

ja ok maar zonder sex word ik nog depressiever dat vind ik toch belangrijk om me goed te voelenSorry, ik ben geen arts, maar als jij dít nog kan zeggen, dan denk ik: ga maar lekker dat rondje lopen.
quote:wallace schreef op 04 oktober 2010 @ 21:56:

[...]

Nee hoor, hartstikke goed dat je je van tevoren inleest en ervaringen zoekt.

Ik denk dat sommigen hier zo diep zijn gegaan dat sex en gewicht het laatste was waar ze aan dachten. Ik ben daar één van.

Ik wilde alleen maar ietsje blijer zijn dan ik was, ik wilde niet meer denken mijn fiets te parkeren voor elke voorbijgaande auto.

Echt, sex en gewicht waren voor mij 'onbenulligheden'.

Ik hoop dat je eruit komt en de, voor jou en je gezin, juiste keuze maakt. Sterkte!

Dat was in mijn geval ook zo, overleven. Die 5 tot 10 kilo erbij en seks waren geen dingen waar ik me druk over maakte.

Maar voor jou ligt de situatie heel anders, dus begrijp ik dat je er over nadenkt. En ja ik kwam dus wel aan, maar nee mijn libido nam niet af. Rust in mijn hoofd en lijf werkte juist goed voor mijn libido toen ik eenmaal uitgerust was.
quote:iris1969 schreef op 04 oktober 2010 @ 22:04:

Ik ben er simpel in, heb ik een schildklierprobleem dan slik ik een pil, heb ik een psychisch probleem dat ik niet zelf kan oplossen dan slik ik ook een pil. What ever makes me happy .Me too. Sterker nog: ik slik dus ook een schildkliermedicijn.
jullie zitten zeker dieper in de put dan mij

ben er nu wel uit

ik denk nog na over dingen waar jullie of de meesten nog nooit over gedacht hebben

bedoel dit niet verkeerd hoor naar de mensen die dit nodig hebben

maar merk wel dat ik erg afwijk als ik de meeste reacties lees
Even off-topic Bosaapje, maar ik ben even nieuwsgierig: te snel of te langzaam werkend.

Mijn vader heeft te snel werkend en ik word van de week ook getest, ik ben benieuwd.
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 22:13:

ben er nu wel uit

ik denk nog na over dingen waar jullie of de meesten nog nooit over gedacht hebben

maar merk wel dat ik erg afwijk als ik de meeste reacties leesMaar toch niet van mijn reacties?
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 22:13:

ben er nu wel uit

maar merk wel dat ik erg afwijk als ik de meeste reacties lees

Maak van zitten misschien zaten, is nogal een verschil.

En in de put zitten, ja als je het zo noemt, dan weet je idd niet wat een depressie is en dan zou ik idd geen medicatie gaan slikken.

Dat depressieve mensen nooit over libido of gewicht na hebben gedacht, is natuurlijk onzin, maar dat weet je zelf best wel.
ik bedoel dat de meeste hier er zo'n drama van maken dat ik me die dingen afvraag

ik snap best dat mensen heel down kunnen zijn om wat dan ook

of last van de schildklier hebben

die mensen zijn er gewoon

maar als ik de meeste dingen lees daar word ik down van voel me raar omdat ik me daar druk over maak
Wees blij dat je je daar druk om maakt meid, dat is een goed teken.

Slaap er een nachtje over en lees dit topic nog eens en beslis dan pas. Het kijkt toch niet op een dag of wel dan?
bosaap mee eens

maar hoop dat je me snapt

denk ook niet dat ik mezelf hier down genoeg voor voel

maar de dokter komt er mee aan

en zit thuis en kom aan het twijvelen of ik met ad er wel goed aan doe
sorry ik bedoelde fleurtje
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 22:19:

ik bedoel dat de meeste hier er zo'n drama van maken dat ik me die dingen afvraag

ik snap best dat mensen heel down kunnen zijn om wat dan ook

of last van de schildklier hebben

die mensen zijn er gewoon

maar als ik de meeste dingen lees daar word ik down van voel me raar omdat ik me daar druk over maak

Gut kind...

Ik vind dat jij een nare manier van uitdrukken hebt.

Ik ben het verder met Iris eens: wees blij dat je hier nog over nadenkt.
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 22:22:

bosaap mee eens

maar hoop dat je me snapt

denk ook niet dat ik mezelf hier down genoeg voor voel

maar de dokter komt er mee aan

en zit thuis en kom aan het twijvelen of ik met ad er wel goed aan doeBlabla, ik ben geen arts, dus ik kan er eigenlijk helemaal niets over zeggen. Maar misschien moet je hem es vragen of het een idee is om nog even niets te slikken en met hem een vinger aan de pols-contact te houden. Houd het goed in de gaten en laat het niet erger worden.
jeetje doe nou niet zo raar je weet best wat ik bedoel

mn moeder slikte het ook jaren

voel je toch niet zo letterlijk aangesproken
Dan doe je het toch gewoon niet TO.

Geen idee wat je er nu zo erg aan vindt om tijdelijk wellicht bijwerkingen te hebben, maar als jij dat niet ziet zitten, dan zie je het niet zitten....

Ik vond het een easy fix .
ja dat ga ik doen

bel hem morgen gelijk op
Je krijgt toch ook therapie/ behandeling zei je?

Probeer dat eerst eens, misschien is dat voor jou wel voldoende om je te helpen.

Het is trouwens geen wedstrijd wie zich het meest kut voelt en dat je als winnaar dan AD mag slikken.
ja daar lijkt het wel op wallace
Ik heb het idee dat jij het zo ervaart, Bla.
Ik zie het ook niet als een wedstrijd, Wallace, wie wel? Ik vond sommige termen alleen naar overkomen.
Zie mijn post boven die van jou, Fleur.
bij deze

ik bedoel het niet naar

sorry dat ik zo overkom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven