HELP huiselijk geweld!!

04-10-2010 22:12 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een andere nick aangemaakt dus vandaar dat ik nu 0 dagen aangemeld ben. Ik vertel mijn verhaal liever anoniem want met mijn normale nick post ik hier nogal veel. Hoop dat jullie dit begrijpen.

Mijn vriend zit nu boven heeft zich opgesloten op de slaapkamer, ik zit beneden achter mijn laptop om mijn verhaal te typen.

Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij maar we hebben elkaar wel vaker heel erg hard en vaak geslagen. Ik schaam me er gewoon voor om het te zeggen. Gewoon een HBO studente en haar vriend die werkt ( heb zelf soms een bepaald beeld bij mensen die met huiselijk geweld te maken krijgen). We hebben elkaar net heel veel pijn gedaan en ik weet gewoon niet wat ik moet doen nu. Ik zit hier maar een beetje voor me uit te kijken. Net bijna steunpunt huiselijk geweld gebeld maar ik durfde niet aan de lijn te blijven. Durf geen bekenden te bellen want ik schaam me dood dat we het zover hebben laten komen.

En dat om iets heel kleins als beide een drukke dag gehad, een wat korter lontje en de boel is volledig geescaleerd. Ik heb hem geslagen en geschopt en hij mij ook en me op mijn hoofd geslagen en bij de keel gegrepen. Nu ik het zo schrijf kan ik er gewoon niet bij dat we elkaar dit hebben aangedaan. Ik weet niet wat ik moet doen!!

HELP!
Uit elkaar gaan is een optie maar daar lost het probleem zich niet echt mee op.

Je ziet vaak dat het zich in een volgende relatie weer gebeurd en het geweld zelfs toeneemt.

Ik zou je adviseren om WEL Steunpunt huiselijk geweld te bellen.

Steunpunt is er voor zowel daders als slachtoffers. En geven je goede ondersteuning. En vanuit mijn werk hoor ik vaker dat als het geweld gemeld/bekend is het ook vaak stopt of bijna niet meer voorkomt.
quote:Eveneenanderenick84 schreef op 04 oktober 2010 @ 22:24:

Dit gebeurt te vaak en we hebben er dan beide spijt van en dan gaat het een paar weken goed om daarna weer goed fout te gaan als we beide veel stress hebben. Op de één of andere manier roepen we dit bij elkaar op.Als jullie het slechtste in elkaar naar boven halen,telkens weer dan wordt tijd dat jullie uit elkaar gaan.
Zoals je het beschrijft zitten jullie in een neerwaartse spiraal van geweld naar elkaar toe. Dat ben jij niet waard en hij ook niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat maakt dat je niet stopt met deze relatie?
quote:yaya1 schreef op 04 oktober 2010 @ 22:26:

Uit elkaar gaan is een optie maar daar lost het probleem zich niet echt mee op.

Je ziet vaak dat het zich in een volgende relatie weer gebeurd en het geweld zelfs toeneemt.

Ik zou je adviseren om WEL Steunpunt huiselijk geweld te bellen.

Steunpunt is er voor zowel daders als slachtoffers. En geven je goede ondersteuning. En vanuit mijn werk hoor ik vaker dat als het geweld gemeld/bekend is het ook vaak stopt of bijna niet meer voorkomt.Eens echter op de korte termijn zorgen dat het niet escaleert is denk ik ook van belang.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als jij al zegt dat het te vaak gebeurd is, dan wordt het tijd om - iig tijdelijk - uit elkaar te gaan. Als jullie dit bij elkaar naar boven halen, dan zit er bij jullie allebei iets niet goed.

Jij bent net zo fout als hem, maar een kerel heeft meer kracht en moet daarom zeker met zijn poten van je afblijven. daarmee bedoel ik trouwens niet dat jij goed bezig bent.

Meid, kies voor jezelf nu het nog kan, Jij zit gewoon in een slechte geweldadige relatie. Open je ogen en zoek hulp. Professionele hulp, en wees open tegen je familie en vriendin, die zal je dan nodig hebben.
quote:Eveneenanderenick84 schreef op 04 oktober 2010 @ 22:16:

Mijn ouders wonen uren rijden hier vandaan en mijn vriendinnen, ik schaam me gewoon helemaal dood en durf daar niet bij aan te kloppen.. Maar als ik het steunpunt bel wat dan|? Ik vind mezelf en hem geen huiselijkgeweld plegers terwijl ik onder de blauwe plekken zit en mijn keel erg pijn doet. Hij zit nu boven en ligt waarschijnlijk op bed met de deur op slot en ik durf eigenlijk ook niet naar huis.

Jij vind jezelf geen huiselijk geweldpleger? Dat je uit zogenaamde liefde en te lage eigenwaarde zijn gedrag goedpraat zou ik nog verwachten, maar je eigen gedrag?

Dan schaam je je maar rot tegenover je ouders of vrienden. Terecht lijkt me, maar ik denk dat ze er echt wel voor je willen zijn als jij uit deze ongezonde situatie stapt omdat je hulp nodig hebt en therapie. Dan zullen ze je daarin vast wel steunen, ook al keuren ze je gedrag uiteraard niet goed.

Of wil je liever wachten tot je hem een keer doodsteekt? Kun je pas dan bij ze aankloppen denk je?
ga weg en bekijk het dan op een afstand.... 50 km is al wat..
Je schaamt je omdat je weet dat jullie beiden wél geweldplegers zijn. Als je dit met een persoon deelt is de stap naar erkennen gemaakt. Nu is het "jullie" geheim, deel met een ander hierover.
Heb je al eerder dit op deze wijze opgeschreven of is hier ook de eerste keer dat je het op papier zet?
quote:Eveneenanderenick84 schreef op 04 oktober 2010 @ 22:20:

ik durf en kan niet naar huis. Dan zit ik daar alleen zonder iemand. .

Wat is er dan thuis voor verschrikkelijks aan de hand dat je daar niet heen durft?

Het spijt me als ik het mis heb, maar je zwelgt...pak jezelf op, rij lekker naar huis, neem een douche en duik je bed in!

Is geen kwestie van kunnen, maar van wíllen...
Jij en je vriend plegen beide huiselijk geweld. Face the truth.

Nu tijd om er wat aan te doen. Ga nu naar een hotel, pak rust voor jezelf. Straks onploffen jullie weer.

Ga morgen naar je dokter voor een advies voor jezelf. Maak je geen zorgen over je vriend, je moet nu aan jezelf werken. Een relatie zit er u echt even niet in.

Succes...
Wat is je doel met deze relatie? Wil je samen kinderen? Een toekomst opbouwen?

Lopen jullie niet continu op je tenen bij elkaar? Bang voor een volgende escalatie?
Even een open vraag hoor. Is dit wel huiselijk geweld of gaat het om twee volwassenen met ontzettend onvolwassen gedrag?

Bij huiselijk geweld denk ik aan een ongelijkwaardige situatie. Dat lijkt hier niet het geval. Jullie vechten beide als kleine kinderen. Met natuurlijk wel de gevolgen van volwassen klappen.

Jullie moesten je kapot schamen, spijt me dat ik het zeg. Dan kun je naar iedereen toelopen, maar volgens mij moet je als volwassen mensen aan tafel gaan zitten en je pre-puberale gedrag voor eens en voor altijd afzweren. Get alive!
quote:krokusje schreef op 04 oktober 2010 @ 22:36:

Lopen jullie niet continu op je tenen bij elkaar? Bang voor een volgende escalatie?Nou idd, je zal niet echt jezelf kunnen zijn. Maar dat jullie allebei slaan en schoppen gaat al erg ver, maar dat je vriend zn handen om jouw keel brengt, vind ik wel erg eng. De volgende keer duurt zn black out net iets langer en dan, heel lang kun je die handen niet om je keel hebben hoor. Stop ermee voordat het echt escaleert. Zoek hulp!
[quote]krokusje schreef op 04 oktober 2010 @ 22:36:

Wil je samen kinderen?

quote]

Het is niet te hopen ...
Je realiseert je dat de situatie hetzelfde blijft als JIJ niets verandert? Als je dat wilt, dan moet je nu niets doen. Als je dat niet wilt, kom dan NU in actie.
quote:nummerzoveel schreef op 04 oktober 2010 @ 22:41:

Je realiseert je dat de situatie hetzelfde blijft als JIJ niets verandert? Als je dat wilt, dan moet je nu niets doen. Als je dat niet wilt, kom dan NU in actie.Eens
Jullie triggeren blijkbaar het slechtste in elkaar. Hou daarmee op.

Of dat nu is door (al dan niet gezamelijke) therapie óf door ieder je weg te gaan, dat dien je zelf te beslissen.

Ik wens je heel veel sterkte met het nemen van je besluit.
quote:Maaswater schreef op 04 oktober 2010 @ 22:39:

Dan kun je naar iedereen toelopen, maar volgens mij moet je als volwassen mensen aan tafel gaan zitten en je pre-puberale gedrag voor eens en voor altijd afzweren. Get alive!Sorry, maar als je elkaar slaat tot blauwe plekken & zere keel aan toe ben je het stadium van aan de tafel zitten al lang gepasseerd.
@TO wat vind je van de reacties?
Lieve TO,

Jou verhaal lijkt sprekend op de mijne. Echt, bijna in detail. Bij ons heeft er (achteraf gezien) meer achter gezeten dan stres.

Wanhoop, gebrek aan zelfvertrouwen, jaloezie, heel erg veel liefde.

Als je wil kunnen we misschien wel eens prive mailen oid, ik wil ook liever niet te veel kwijt hier.

Ik heb mijn relatie wel doorgezet, maar in een andere vorm. Nu gaat het sinds een half jaar ongeveer, stukken beter.
Ik vind het niet normaal dat jullie elkaar slaan.

Mijn vriend en ik hebben eigenlijk nooit ruzie maar mochten we een keer een hoogoplopende ruzie hebben en hij zou me slaan zou ik mijn spullen pakken, weggaan en nooit meer terugkomen.

Slaan hoort naar mijn mening niet thuis in een relatie.

Wat de reden ook mag zijn als je elkaar slaat en je wilt verder met elkaar moet er een vorm van hulp komen. Het lijkt me niet dat jullie hier samen uitkomen.

Blauwe plekken. zere keel echt waar gaat dit over. Dit kan toch niet?
Het steunpunt huiselijk geweld heeft hele goede therapieen/cursussen voor zowel jullie beiden! dus gewoon bellen morgen!
Jullie hebben beiden een grens overschreden, en als je de relatie op deze manier doorzet worden er straks nóg meer grenzen overschreden.

Vraag hulp aan je huisarts voordat je elkaar straks het ziekenhuis inramt tijdens een ruzie, om het na een paar dagen weer goed te maken.

Jullie zitten in een vicieuze cirkel, en iemand moet die doorbreken.

Doe het zelf voordat je er aan ten onder gaat.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven