A new Perfect Day

29-09-2010 09:05 1640 berichten
Alle reacties Link kopieren
g

Just a perfect day,

Drink Sangria in the park,

And then later, when it gets dark,

We go home.

Just a perfect day,

Feed animals in the zoo

Then later, a movie, too,

And then home.

Oh it's such a perfect day,

I'm glad I spent it with you.

Oh such a perfect day,

You just keep me hanging on,

You just keep me hanging on.

Just a perfect day,

Problems all left alone,

Weekenders on our own.

It's such fun.

Just a perfect day,

You made me forget myself.

I thought I was someone else,

Someone good.

Oh it's such a perfect day,

I'm glad I spent it with you.

Oh such a perfect day,

You just keep me hanging on,

You just keep me hanging on.

You're going to reap just what you sow,

You're going to reap just what you sow...
Later is nu
Mijn bril heeft trouwens geen mooie zijkanten, maar is lekker wel prachtig roze.

Niet dat ik um weleens op heb
.
dreamer
.
Nou ik weet niet meer hoe ik die link moet toevoegen hoor:(

Maar ik ga morgen Dreamer ( hoop ik) live horen!

Supertramp!!

En Dee is zo lief om de teckel uit te laten.
.
Dreamer
.
Ik hoor alleen maar een klik, maar ok de bedoeling was Dreamer van Supertramp te laten horen
.
hide in your shell

zoooooooooooooo mooi, die link zal wel weer niet gelukt zijn:(

Maar hey ik hoor het morgen live (deze zeker hoop ik)
.
GAAAAAF Tweeling!!

Ik zit op het werk, dus kan niet luisteren, maar krijg het idee

have fun!
Later is nu
Wow naar supertramp.... gaaf!

Pff over brillen gesproken.. volgens mij moet ik weer wat sterker.....

alles ok hier.. en met jullie gelukkig ook!
YES YES YES, BTW-aangifte van werk is weer de deur uit (valt het op dat ik daar altijd erg blij mee ben... wij krijgen altijd geld terug omdat we het meeste exporteren, maar ik vind het altijd zó'n k-klus).

Leuke foto Dreamer, van fietsers, haha! Dat soort dingen vallen mij ook bijna altijd op. Vooral als ik m'n lenzen in heb . Fijn dat het gelukt is met bril. Die van Twin is idd heeel leuk, en die van Freak kan ik me ook nog herinneren, volgens mij is de mijne zo'n beetje hetzelfde.

Ik wil ook een nieuwe bril, huidige heb ik al zeker een jaar of 8 (want nog guldentijdperk). Heb meestal m'n lenzen in, maar toch ben ik uitgekeken op bril. Pun intended.

Een nieuwe bril nodig voor veranderende sterkte is dan weer minder Freak...

Idd maar 50m2 Thee, ik baal er zelf ook weleens van dat het hier zo klein is, maar veel groter is hier in je eentje niet te betalen. Dus zolang ik nog niet in een buitenwijk (of zelfs buiten de stad....help ) wil wonen moet ik het hiermee doen.
Even nieuwe berichtje voordat er weer iets te mist in gaat. Woorden verschijnen veel later dan ze getypt worden...

Bezoek familie was echt waanzinnig leuk, fijn om ze weer te zien, leuke dingen gedaan, veel horeca gefrequenteerd en veel gelachen. Jammer dat ze weer weg zijn.
Ja, daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen want het is daar gewoon nog duurder dan hier. Heb jij eigenlijk koop of huur?

Haha,als ik naar kleiner zou moeten verhuizen, kan ik geloof ik mijn halve huis wel weggooien. Ben trouwens al een tijdje aardig aan het weggooien.

Ik moet/wil ook nieuwe bril. Heb deze pas 1,5 jaar maar hij zit niet zo lekker. Ja, hoe simpel is het om even terug te gaan om bij te stellen (pootjes) en vrees dat de volgende met leesgedeelte wordt. Even wachten nog, want kan dit jaar niks declareren.

Carlien hoe is het je moeder?

En Caylinn, hoe is met jouw moeder en natuurlijk ook benieuwd hoe het met jouw buik is!

Zo eerst wat kleding naar de berging brengen EN de daylightlamp naar boven halen.

Tot laterzzz!
Leuk dat het leuk was Dee en natuurlijk ook lekker als je aangifte weer af hebt kunnen sluiten.
Thee goed bezig meid!

Dee.. BTW is ook een K klus.. wel fijn dat je heerlijke dagen heb gehad.

Ik woon nu ook weer klein.. maar het bevalt me prima!
Heerlijk, zo'n k-klus de deur uit! Geeft zo'n opgeruimd gevoel

Kleiner wonen, ik moet er niet aan denken. Hoewel ik, tot verbazing van Elvis, ook ineens aan 't weggooien ben, gaat het echt alleen nog maar om kleine dingen. Ik bewaar graag alles, voor als ik nog eens beroemd wordt

Nieuwe bril is leuk! Ik heb vorig jaar in november ofzo nieuwe gehaald, dus mag in principe in januari weer En dan, ja indedaad, mét leesgedeelte. Heb nu tig brillen, zó onhandig! Een gewone bril met inkleurende glazen, zonder inkleurende glazen (maar mooi paars montuur, jammer dat ik die nooit draag, want.. idd... geen inkleurende glazen ) een zonnebril (in de auto) leesbril en beeldschermbril. Helaas zit er in die laatste ook een 'tak' met brilleglas op gewone sterkte. Hartstikke multifocaal, maar helaas kijk ik daar dus doorheen met werken aan de pc. Dus.. draag ik 'm niet. Nieuwe glazen daarvoor zouden op míjn kosten zijn, terwijl de winkel mij heeft verzekerd dat ik geen last zou hebben van de tak.

Dus.. graag multifocaal met alleeen leesgedeelte nu, want merk dat ik m'n leesbril toch niet genoeg opzet, wat weer hoofdpijn tot gevolg heeft. Alleen bij het lezen van de krant zet ik 'm op.. ik ging eerst steeds rechterop zitten, om goed te kunnen lezen aan tafel, maar inmiddels ben ik te klein... ik kom niet meer hoog genoeg

ik kijk hier uit een raam en zie 'leuke foto', maar moet daarvoor zonnewering omhoog hebben. Volgens mij moet ik over tafels en in vensterbanken gaan klimmen... haha, gelukkig zit ik alleen enis de deur dicht!
Later is nu
Even c/p een leuke droom van vannacht... iemand tijd voor uitleg? quote: de leraar had het gisteren over een vervolgcursus.. ik kreeg gelijk zin Daarvoor moet ik dan geloof ik wel enkele zaken aanschaffen, een flitser, bijvoorbeeld, dus misschien duurt het even. En... een andere cursus moet ik wel op zaterdagmorgen gaan doen, denk ik, want de nacht na de cursus slaap ik te kort en slecht. Ben de hele nacht bezig met fotograferen en ideeën.. niet echt natuurlijk, nee half wakend/slapend en in dromen.

Zo droomde ik vannacht dat ik een fotoshoot ging doen in Australie. Kennelijk had ik geen man en kinderen, ik werd weggebracht door m'n ouders (tot in het vliegtuig) en zocht inderhaast nog even m'n vliegticket op in een kast, die vroeger op m'n studentenkamer had staan (maar ruimte was wel anders ingedeeld) IN elk geval.. na veel gedoe en stress zat ik éindelijk in vliegtuig, voor mij 2 piloten (geen cockpit ofzoiets) en na de spanning van het opstijgen begon ik te dommelen. Met een vliegreis van zo'n 12 uur voor de boeg dacht ik "ha, heerlijk, nu ga ik slapen" en prompt liep de wekker af

Daar moest ik wel even van bijkomen!
Later is nu
Oh en fotomoment was van 2 autootjes achter elkaar, maar ene is nu weg, zo flauw.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 05 oktober 2010 @ 14:25:

Even c/p een leuke droom van vannacht... iemand tijd voor uitleg?

de leraar had het gisteren over een vervolgcursus.. ik kreeg gelijk zin Daarvoor moet ik dan geloof ik wel enkele zaken aanschaffen, een flitser, bijvoorbeeld, dus misschien duurt het even. En... een andere cursus moet ik wel op zaterdagmorgen gaan doen, denk ik, want de nacht na de cursus slaap ik te kort en slecht. Ben de hele nacht bezig met fotograferen en ideeën.. niet echt natuurlijk, nee half wakend/slapend en in dromen.

Zo droomde ik vannacht dat ik een fotoshoot ging doen in Australie. Kennelijk had ik geen man en kinderen, ik werd weggebracht door m'n ouders (tot in het vliegtuig) en zocht inderhaast nog even m'n vliegticket op in een kast, die vroeger op m'n studentenkamer had staan (maar ruimte was wel anders ingedeeld) IN elk geval.. na veel gedoe en stress zat ik éindelijk in vliegtuig, voor mij 2 piloten (geen cockpit ofzoiets) en na de spanning van het opstijgen begon ik te dommelen. Met een vliegreis van zo'n 12 uur voor de boeg dacht ik "ha, heerlijk, nu ga ik slapen" en prompt liep de wekker af

Daar moest ik wel even van bijkomen!

[...]

Ik wil wel overtypen wat in mijn dromenboek staat en dan mag je zelf je de interpretatie doen.

Reis:

Dromen over een reis is een heel krachtig beeld in droomwerk. Steeds als het idee van een reis duidelijk wordt heeft het te maken met de manier waarop we ons dagelijks leven leiden en hoe we onze weg vervolgen.

Iedere stap die we zetten in de richting van inzicht in onszelf en de wereld waarin we leven, kan in termen van een reis worden uitgebeeld en de dromen die iemand heeft, zijn een weerspiegeling van die beweging.

De droom zal beelden uit het verleden of herkenbare scenes aandragen om ons te helpen dat wat er gaande is te verklaren en verder te gaan op weg naar onze bestemming.

Als de bestemming duidelijk wordt geeft dat een idee over het doel en de doelstelling van de dromer. Onze uitgesproken hoop en idealen hoeven niet overeen te stemmen met de hoop en idealen die we onbewust koesteren - onze innerlijke drijfveer kan totaal verschillen van ons uiterlijk gedrag- en dromen zullen dit verschil benadrukken.

De precieze aard van ons doel wordt vaak pas bekend als we hindernissen en uitdagingen onderweg het hoofd hebben geboden. Het is vaak voldoende om alleen een doel te hebben voor dat specifieke deel van de reis.

Vliegtuig:

Dromen over vliegtuigen kunnen wijzen op een plotselinge of dramatische verandering in het leven. Een vliegtuig dat opstijgt staat voor een sprong in het onbekende en voor het nemen van risico's.

Een vliegtuig staat voor het zoeken naar psychologische vrijheid, een stap in de richting van onafhankelijkheid.

Een vliegtuig wordt ook wel geassocieerd met de hemelwagen en staat in die betekenis voor een spirituele reis.

Eerder in het boek staat nog bij reis - vliegtuig:

Een vliegtuig wijst op een snelle en gemakkelijke reis met enige aandacht voor detail. Het is mogelijk dat we aan een nieuwe seksuele relatie beginnen.

Piloot:

Dit is een geromantiseerde versie van hetzij de Animus of het Zelf.

Ticket:

In spirituele zin zal een droom over een kaartje of ticket ons inzicht symboliseren dat voor alle kennis op de één of andere manier moet worden betaald.

Kast:

Kasten kunnen die dingen uitbeelden die we graag verborgen houden, maar kunnen ook laten zien hoe we omgaan met de diverse rollen die we in het leven moeten spelen.

Als een ouder verschijnt in onze eigen omgeving zullen we hebben geleerd de rollen binnen de relatie ouder/kind om te keren en misschien onze ouders als vrienden te accepteren.

Hopelijk heb je er iets aan!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Wow, wat een uitgebreid antwoord, bedankt Jasmine!

Ik zie nog dat stukje 'kast' staan. Het was echt een zootje in die kast, zoals ik dat toen had (en nu nog wel ) da's niet zo positief voor de rol(len) die ik nog moet spelen.

Hopelijk geen nieuwe seksuele relatie, maar een reis in het spirituele. (had laatst een mooie ervaring, maar dat wil ik hier liever niet uitgebreid vertellen)

Het eerste stuk over de reis vind ik wat vaag, maar dat ik na zo'n avondje fotografeercursus bezig ben met me voor te stellen hoe het zou zijn om fotograaf te zijn.. ja, daar kan ik me wel in vinden. Moet ik me zeker meer gaan bezighouden met praktische voorbereidingen, zoals ook in de droom
Later is nu
Je maakt me erg nieuwsgierig naar je mooie ervaring, als je het wilt vertellen dan weet je me te vinden.

Ik had gezocht op fotocamera of zo maar dat staat er niet in, kwam nu ik chaos opzocht (want rommel en troep staat er ook niet in, chaos overigens ook niet...) kwam ik wel camera tegen.

"Een camera wordt gebruikt om iets vast te leggen. Als we in een droom een camera gebruiken betekent het dat we gebeurtenissen of voorvallen vastleggen die we misschien niet moeten vergeten of waar we meer aandacht aan moeten schenken.

Het is nodig een mentaal beeld vast te houden van wat voor ons belangrijk is.

En esoterische betekenis: de noodzaak om goed uit te kijken."

Ha had ik ook niet gedacht, nieuwe seksuele relatie.

Ik ervaar zelf meestal dat als ik van een reis droom dat ik op de goede weg zit, in mijn dagelijks leven/ spiritueel gezien.

Ik weet niet of het zootje niet zo positief is voor de rollen die je nog moet spelen, zou het ook zo kunnen zijn dat het een zootje is omdat die rollen door elkaar heen lopen? Het ene moment ben je fotograaf, het andere moeder, weer een ander moment werknemer, dan weer vrouw, kind van... noem maar op.
Jas, weet jij ook iets over slaap(on)ritmes en soort korte dromen die elkaar ongeveer elke minuut afwisselen?
Nee daar weet ik weinig van. Klinkt niet fijn.

Heb je nachtmerries of zijn het dromen die telkens terugkeren?

Lig je wakker?

Wat ik me afvraag is of je wel ontspannen gaat slapen en ontspannen ligt.
Hee Jas! Wat een uitgebreid antwoord zeg. 9 van de 10x weet ik m'n dromen niet meer, en als wel, dan zijn ze erg bizar, en ben ik die ook alweer na een dag vergeten. Jammer wel.

Klinkt niet fijn Thee. Ik hoop zo dat jij (en Freak) weer snel een baan hebben. Dan kom je wellicht ook weer in een slaapritme?!

5 brillen Dream . Daar wordt je toch helemaal tureluurs van

Ik krijg per 2 jaar trouwens 75 eur voor een bril vergoed. Wat een schijtbedrag zeg, als je 130 eur per mnd betaalt aan ziektekostenverzekering.
quote:dreamer schreef op 05 oktober 2010 @ 13:38:

... ik kom niet meer hoog genoeg

En

Het is een koophuis Thee.
Ja, behoorlijk tureluurs.. daarom doe ik het meestal zonder bril

75 euro per 2 jaar is écht niets. Bij ons gelukkig 200 euro per 2 jaar. Had ik de vorige keer zelfs 2 brillen voor. Een zonnebril en een leesbril

Slaaponritmes lijken me met spanningen te maken hebben? Of misschien doe je weinig. Klinkt misschien raar, maar met vakantie sliep ik op het laatst erg slecht. Ik denk dat ik toen te weinig deed itt een druk leven thuis. Was toen wel van de onrustige dromen af. Die begonnen thuis weer. (jha, logisch, als je wakker ligt, droom je niet)

Ik vraag me ook af of mee'rijden' in een vliegtuig (de piloten zaten voor me alsof ik achterin een auto zat) niet te maken heeft met me te laten leiden, het stuur eens overgeven aan een ander. Ik was namelijk voor het opstijgen enorm bang, maar zodra we enigszins verticaal lagen, en ik dus achterover lag in de bank, werd ik enorm ontspannen, klaar om te gaan slapen. Helaas dus dat toen de wekker afliep.

heb ik moeite mee, iemand anders in de 'driversseat'

Ik geloof wel in dromenuitleg, maar niet in dromen, die je door metaforen een soort toekomstvoorspellingen geven. In dit geval denk ik echt dat het fototoestel te maken heeft, met het feit dat ik voor het slapen gaan uren bezig ben geweest met fotograferen op zich. Ik ben erg van het dromen over wat er overdag gebeurde. Wat er dus enkele uren voor het slapengaan gebeurt en bovendien indruk maakt, daar droom ik zéker over.

Hmmm.. wel leuk zo te filosoferen
Later is nu
quote:jas schreef op 05 oktober 2010 @ 17:58:

Nee daar weet ik weinig van. Klinkt niet fijn.

Heb je nachtmerries of zijn het dromen die telkens terugkeren?

Lig je wakker?

Wat ik me afvraag is of je wel ontspannen gaat slapen en ontspannen ligt.Mail ik je wel als dat mag, waarschijnlijk pas volgende week, ben er al een tijdje over/mee aan het puzzelen maar TMI voor hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven