IUI, wie ook?
vrijdag 20 augustus 2010 om 14:03
maandag 4 oktober 2010 om 12:35
Heey Meiden
Ik kan Woensdag terecht bij de gynocoloog voor een FM en verdere bespreking over waneer de IUI gaat plaats vinden. Ik vindt het allemaal zo spannend ik kan niet wachten
@jill ik ken je gevoel ik zit in hetzelfde schuitje bij man lief was alles redelijk goed heeft alleen traag zaad en ik heb een baarmoedervernauwing dus dat is bij ons het hele probleem als ik ga menstrueren dan blijft er een hele zooi zitten en dat komt door die vernauwing en dat moeten ze elke keer weer schoonmaken wij zijn ookal 3 jaar bezig de het eerste jaar hebben we het zelf geprobeerd maar zonder succes en nu loop ik ookal weer 3 jaar bij de gynocoloog en nu gaan ze beginnen met de IUI en ik weet dat het moeilijk is om niemand op de hoogte te stellen van je ziekenhuis bezoeken maar probeer het wel te beperken ik vindt het ook zo moeilijk maar het is wel het beste voor jezelf ik hoop ook op goed nieuws woensdag ik hou jullie op de hoogte
SUCCES ALLEMAAL
Ik kan Woensdag terecht bij de gynocoloog voor een FM en verdere bespreking over waneer de IUI gaat plaats vinden. Ik vindt het allemaal zo spannend ik kan niet wachten
@jill ik ken je gevoel ik zit in hetzelfde schuitje bij man lief was alles redelijk goed heeft alleen traag zaad en ik heb een baarmoedervernauwing dus dat is bij ons het hele probleem als ik ga menstrueren dan blijft er een hele zooi zitten en dat komt door die vernauwing en dat moeten ze elke keer weer schoonmaken wij zijn ookal 3 jaar bezig de het eerste jaar hebben we het zelf geprobeerd maar zonder succes en nu loop ik ookal weer 3 jaar bij de gynocoloog en nu gaan ze beginnen met de IUI en ik weet dat het moeilijk is om niemand op de hoogte te stellen van je ziekenhuis bezoeken maar probeer het wel te beperken ik vindt het ook zo moeilijk maar het is wel het beste voor jezelf ik hoop ook op goed nieuws woensdag ik hou jullie op de hoogte
SUCCES ALLEMAAL
maandag 4 oktober 2010 om 15:30
Sbanini, dan lopen wij nu redelijk gelijk. Ik ben vandaag ook geweest, ad twee goede eiblaasjes. 18, 19 mm. Moet vanavond om 20.30 de pregnyl doen en dan woensdag om 12.30 de inseminatie.
Gaat jouw mam dan thuis het potje vullen en jij neemt dat mee?
Mijn man kan gelukkig wel vrij krijgen en gaat dus ook mee, vindt dat wel fijn. Het is toch iets van je samen ( en de gyneacologen)....
Gaat jouw mam dan thuis het potje vullen en jij neemt dat mee?
Mijn man kan gelukkig wel vrij krijgen en gaat dus ook mee, vindt dat wel fijn. Het is toch iets van je samen ( en de gyneacologen)....
maandag 4 oktober 2010 om 16:40
quote:i31 schreef op 03 oktober 2010 @ 18:18:
Weten jullie hoeveel zaadcellen normaal zijn na opwerking? Het was bij ons goed zei de gynaecoloog, maar ben benieuwd naar de waardes...
Van wikipedia:
Het aantal beweeglijke zaadcellen blijkt ook invloed te hebben op de kans op succes. Bij minder dan 1 miljoen opgewerkte zaadcellen (dit is het aantal goed mobiele zaadcellen dat overblijft na opwerking) is de kans op succes het laagst (5.8%), oplopend naar 18,6% bij 5-10 miljoen opgewerkte zaadcellen. Vreemd genoeg neemt de kans weer wat af als er meer dan 10 miljoen opgewerkte zaadcellen zijn.
En hier staat ook veel info:
http://www.freya.nl/web_folders/folder3.php
Weten jullie hoeveel zaadcellen normaal zijn na opwerking? Het was bij ons goed zei de gynaecoloog, maar ben benieuwd naar de waardes...
Van wikipedia:
Het aantal beweeglijke zaadcellen blijkt ook invloed te hebben op de kans op succes. Bij minder dan 1 miljoen opgewerkte zaadcellen (dit is het aantal goed mobiele zaadcellen dat overblijft na opwerking) is de kans op succes het laagst (5.8%), oplopend naar 18,6% bij 5-10 miljoen opgewerkte zaadcellen. Vreemd genoeg neemt de kans weer wat af als er meer dan 10 miljoen opgewerkte zaadcellen zijn.
En hier staat ook veel info:
http://www.freya.nl/web_folders/folder3.php
maandag 4 oktober 2010 om 16:44
Bij de iui ging mijn vriend trouwens niet mee. Wel moesten we 's morgens zijn potje inleveren, maar de daadwerkelijke inseminatie deed ik altijd alleen, met de gyn uiteraard
Alle onderzoeken en uitslagen hebben we wel samen gedaan hoor, maar het leegspuiten van zo'n rietje vond ik niet zo spannend eigenlijk. Daar hoefde hij dan geen vrij voor te nemen. Ook de follikelmetingen deed ik alleen.
Maar dat is ieders eigen gevoel. Sommige stellen vinden het juist heel fijn om de iui samen te doen. Dus gewoon doen wat voor jullie goed voelt.
Alle onderzoeken en uitslagen hebben we wel samen gedaan hoor, maar het leegspuiten van zo'n rietje vond ik niet zo spannend eigenlijk. Daar hoefde hij dan geen vrij voor te nemen. Ook de follikelmetingen deed ik alleen.
Maar dat is ieders eigen gevoel. Sommige stellen vinden het juist heel fijn om de iui samen te doen. Dus gewoon doen wat voor jullie goed voelt.
maandag 4 oktober 2010 om 18:06
i31, afgelopen zaterdag eerste iui gehad he? Ik afgelopen woensdag, echt spannend he, en erg vervelend dat wachten
na hoeveel dagen na de iui ga jij testen? Ik vind die onzekerheid ook zo vervelend
of je wel of niet ooit zwanger wordt...
Sbanani, donderdag 2e iui, heel veel succes!!!
Jill succes woensdag bij de inseminatie
Alle anderen ook succes!!!
als ik het zo allemaal lees zitten we allemaal redelijk dicht bij elkaar in de buurt? Of net iui gehad of binnen enkele dagen iui... Ik ben nu al benieuwd naar iedereen en hoop echt dat het allemaal snel raak is!!!
Duim voor jullie!
GROETJES ROOS
Sbanani, donderdag 2e iui, heel veel succes!!!
Jill succes woensdag bij de inseminatie
Alle anderen ook succes!!!
Duim voor jullie!
GROETJES ROOS
maandag 4 oktober 2010 om 18:39
Vandaag eerste meting gehad! Twee eicellen. Ik hoef geen extra hormonen te spuiten en we moeten morgen al terug komen omdat ik op springen sta (bleek uit urinetest, wist niet dat ze dat zouden doen, gelukkig lukte dat!)
Dus.. als de jongens in vorm zijn en genoeg morgen eerste iui!!
Wat zijn we met veel tegelijk!! Zo spannend!
Ik duim voor jullie en hou jullie op de hoogte
xxx
Ik duim voor jullie allemaal !!
Dus.. als de jongens in vorm zijn en genoeg morgen eerste iui!!
Wat zijn we met veel tegelijk!! Zo spannend!
Ik duim voor jullie en hou jullie op de hoogte
xxx
Ik duim voor jullie allemaal !!
maandag 4 oktober 2010 om 19:00
woensdag 6 oktober 2010 om 12:07
Bij ons gaat IUI er ook anders aan toe.. Geen bloedprikken, maar via een echo de grootte van de follikel bepalen en dan als hij rond de 17-18mm is, moet je 's avonds rond 22u-22.30u 10.000eh Pregnyl spuiten, dan springt het eitje 24-36u later.Ik heb afgelopen zaterdag mijn eisprong ook in de ochtend gehad en rond 11.30u is het zaad ingebracht... Hoop zo dat het ons gegund is.. In het foldertje bij ons las ik dat je pas 3 weken na IUI mag testen, heeft dat te maken met valspositieve test??
Puck hoe staat het met jou!?
Puck hoe staat het met jou!?
woensdag 6 oktober 2010 om 12:20
@Naski; bedankt voor je informatie. Is dat na opwerken?? Gaat de kwaliteit achteruit na opwerken??
@Roos; wanneer ik ga testen, ik weet het niet... Schreef net al dat bij ons het advies is om pas na 3 weken te testen, maar weet uit ervaring dat ik dat niet vol houdt
Eerst maar eens kijken of ik de komende 2 weken verschijnselen of iets krijg... Ik heb wel hoop natuurlijk, maar na 2 jaar is het niet zo dat ik denk; ik zal wel zwanger zijn nu.. Ben gelukkig de laatste maanden wel iets rustiger.. Eerst kon ik mezelf helemaal gek denken... Ik schiet er niks mee op om mezelf daarmee gek te maken en gek genoeg ben ik rustiger....
@Quaker; Bij ons in het ziekenhuis is het precies hetzelfde.. 22u-22.30u Pregnyl en ip volgende dag om 10u-10.30u inseminatie. Laatste keer waren wij alleen wat later omdat we in een ander ziekenhuis het zaad moesten laten opwerken en hadden toen veel tijd verspeeld omdat we niet wisten hoe sommige zaken werkte..
Een eicel is ook maar 12uur in leven, dus periode moet ook niet te kort worden lijkt me...
@SBanani; Had je zoveel last van bijwerkingen de vorige keer dan??? Ik voel nu nog helemaal niks..
@Roos; wanneer ik ga testen, ik weet het niet... Schreef net al dat bij ons het advies is om pas na 3 weken te testen, maar weet uit ervaring dat ik dat niet vol houdt
@Quaker; Bij ons in het ziekenhuis is het precies hetzelfde.. 22u-22.30u Pregnyl en ip volgende dag om 10u-10.30u inseminatie. Laatste keer waren wij alleen wat later omdat we in een ander ziekenhuis het zaad moesten laten opwerken en hadden toen veel tijd verspeeld omdat we niet wisten hoe sommige zaken werkte..
Een eicel is ook maar 12uur in leven, dus periode moet ook niet te kort worden lijkt me...
@SBanani; Had je zoveel last van bijwerkingen de vorige keer dan??? Ik voel nu nog helemaal niks..
woensdag 6 oktober 2010 om 12:21
Hi i31, lees dat jij nu in de 2 wachtweken zit. Zo spannend! En het duurt dan zooo lang!
Hier alles nog goed. Ik voel helemaal niks. Zo nu en dan soort zijsteek, verder niets. Wachten is nu op de echo of alles goed is. Ook nog 1,5 week wachten.
Vechtertje: succes morgen!
SB: jouw 2 wachtweekjes beginnen morgen dus weer. Las dat de meeste van jullie nu zo rond de IUI zitten of juist in die wachtweken. Duimduimduimduimduim!!!
Hier alles nog goed. Ik voel helemaal niks. Zo nu en dan soort zijsteek, verder niets. Wachten is nu op de echo of alles goed is. Ook nog 1,5 week wachten.
Vechtertje: succes morgen!
SB: jouw 2 wachtweekjes beginnen morgen dus weer. Las dat de meeste van jullie nu zo rond de IUI zitten of juist in die wachtweken. Duimduimduimduimduim!!!
woensdag 6 oktober 2010 om 12:42
hi i31. Ja, met 1e IUI. Ik heb getest 14 dagen na IUI. Was wel superzenuwachtig toen ie positief was, dat ie vals positief was. Heb die dinsdag zowel een digitale test (Clearblue met weekindicator) gedaan als een "Plusje" test. Weekindicator gaf 1-2 weken aan, plusje was redelijk dik. Vrijdagochtend heb ik weer een test gedaan, weer 2, 1 met plus en 1 met weekindicator. Die met weekindicator gaf toen 2-3 weken aan en het was een hele dikke plus. Pas toen geloofde ik dat echt zwanger was omdat hij van 1-2 naar 2-3 weken was gegaan. Ik mocht 14 dagen na IUI testen, maar ik kreeg maar 5000 Pregnyl. Als je 10.000 Pregnyl krijgt, duurt het langer. En dat zou zooo zonde zijn, als je vals positief test!
Ik had TOTAAL GEEN zwangerschaps-verschijnselen. Geen zere borsten, helemaal NIETS! Alleen vanaf maandagavond kleine steken in de zij. Ik had alleen een beetje buikkrampen, maar die heb ik ook als ik menstrueer. Juist als ik menstrueer heb ik pijnlijke borsten en buikkrampen. Het enige wat anders was, is dat ik normaalgesproken een paar dagen (3-4) voor mijn NOD bruinverlies heb. En deze keer had ik niets. Maar verder, echt noppes! Ik had dus juist totaal geen menstruatie-versschijnselen om het zo maar te zeggen.
Op dit moment nog steeds niet hoor, ik voel niks. Nog niet misselijk, geen buikpijn meer, het is nu gewoon kwestie van afwachten. En ben ook nog maar 5 weken he, die verschijnselen beginnen meestal pas na 6 weken....
Ik had TOTAAL GEEN zwangerschaps-verschijnselen. Geen zere borsten, helemaal NIETS! Alleen vanaf maandagavond kleine steken in de zij. Ik had alleen een beetje buikkrampen, maar die heb ik ook als ik menstrueer. Juist als ik menstrueer heb ik pijnlijke borsten en buikkrampen. Het enige wat anders was, is dat ik normaalgesproken een paar dagen (3-4) voor mijn NOD bruinverlies heb. En deze keer had ik niets. Maar verder, echt noppes! Ik had dus juist totaal geen menstruatie-versschijnselen om het zo maar te zeggen.
Op dit moment nog steeds niet hoor, ik voel niks. Nog niet misselijk, geen buikpijn meer, het is nu gewoon kwestie van afwachten. En ben ook nog maar 5 weken he, die verschijnselen beginnen meestal pas na 6 weken....
woensdag 6 oktober 2010 om 13:24
@Puck34; Plustestje is dat zo'n goedkoop testje van de kruidvat ofzo?? ik ken het 'nog' niet
. Klinkt wel goed als die weken ook kloppen met jou cyclus.
Dat je helemaal geen verschijnselen hebt grappig.. Ik meen altijd maar dat ik iets moet gaan voelen.. Van een vriendin hoorde ik dat ze menstruatieachtige pijn had een week na de eisprong.. En sommige mensen zeggen; ik voelde meteen dat ik zwanger was...
Waarom heb jij IUI gehad als ik vragen mag?? Ook onbegrepen infertiliteit of matig zaad?
Dat je helemaal geen verschijnselen hebt grappig.. Ik meen altijd maar dat ik iets moet gaan voelen.. Van een vriendin hoorde ik dat ze menstruatieachtige pijn had een week na de eisprong.. En sommige mensen zeggen; ik voelde meteen dat ik zwanger was...
Waarom heb jij IUI gehad als ik vragen mag?? Ook onbegrepen infertiliteit of matig zaad?
woensdag 6 oktober 2010 om 13:36
heey meiden
ben net terug van het ziekenhuis FM meting is gedaan aan de rechterkant 14mm linkerkant helemaal niets moet maandag weer terug voor een nieuwe FM omdat 14mm nog te klein is om actie te ondernemen en ik had dun slijmvlies, potje van mijn partner moet ook nog ingeleverd worden dus op naar Maandag met goede moed het weekend in
succes allemaal!!!!!!!!!!!!
dikke kus van mij
ben net terug van het ziekenhuis FM meting is gedaan aan de rechterkant 14mm linkerkant helemaal niets moet maandag weer terug voor een nieuwe FM omdat 14mm nog te klein is om actie te ondernemen en ik had dun slijmvlies, potje van mijn partner moet ook nog ingeleverd worden dus op naar Maandag met goede moed het weekend in
succes allemaal!!!!!!!!!!!!
dikke kus van mij
woensdag 6 oktober 2010 om 13:39
6 jaar geleden begon onze kinderwens. Helaas na 1,5 jaar zelf uitproberen geen resultaat. Naar ziekenhuis, pcos geconstateerd.Onregelmatige cyclus en niet altijd eisprong. Heel veel onderzoeken gehad, alles was goed, behalve de pcos.
Afgelopen jaren diverse trajecten gehad met clomid en puregon voor eisprong, met gewoon normale gemeenschap. Helaas ook niet gelukt. Sinds 1,5 jaar had ik uit mezelf weer eisprong, ook zonder medicatie. Moest weer afwachten. Echter weer geen resultaat. Inmiddels over naar ander ziekenhuis en omdat we al zo lang bezig waren, zonder duidelijke oorzaak (zaad is goed, ik heb nu ei-sprong), direct overgegaan op IUI.
Afgelopen jaren diverse trajecten gehad met clomid en puregon voor eisprong, met gewoon normale gemeenschap. Helaas ook niet gelukt. Sinds 1,5 jaar had ik uit mezelf weer eisprong, ook zonder medicatie. Moest weer afwachten. Echter weer geen resultaat. Inmiddels over naar ander ziekenhuis en omdat we al zo lang bezig waren, zonder duidelijke oorzaak (zaad is goed, ik heb nu ei-sprong), direct overgegaan op IUI.