Tips gezocht: Maastricht

06-10-2010 15:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik een weekeindje naar Maastricht. Iemand nog tips wat ik echt moet doen daar?

Alvast bedankt!!
Ligt er aan wat je wilt gaan doen.

Niet de rondvaart over de maas. Heb al heel vaak gehoord dat die tegenvalt.

Het centrum is wel leuk. Kun je goed winkelen. Moet je wat zijstraatjes inlopen, die zijn gezellig en dan zit je niet in de hoofdwinkelstraat (grote staat) waar alle bekende winkels zoals v&d en hema zitten. In het centrum tegenover de Zara is ook een kerk omgebouwd tot boekenwinkel, als je er bent is dat wel leuk om even binnen te lopen.

Je kunt over de stadsomwalling lopen, kom je in het park uit.

Uhm...Ga je op stap? Dan de platielstraat. Loopt parallel met de grote staat.

Terrasje op het vrijthof, markt, amorsplein of onze lieve vrouwenplein.

Je kunt de grotten in gaan of de st.pietersberg opwandelen/fietsen.
de winkeltjes in Wyck (aan de overkant van de Maas, stationszijde)
Een kaart halen bij de vvv en lekker slenteren in het centrum.

Die kerk waar uhuh het over heeft is de DominekanerKerk, inderdaad leuk als je van boeken houd.

Het herdenkingsplein is mooi, apart gebouw waar de kunstacademie in gevestigd is, evenals het kruisherenhotel dat er ook ligt, loop er eens binnen.

Het is jammer dat je er niet vorige maand was, begin september is altijd de opening van het cultureel jaar met overal bandjes, erg leuk.

Oja steek een kaarsje op in de onze lieve vrouwe kerk op het onze lieve vrouwe plein, is een mooi kapeltje met kerk en heel erg maastrichts.

Winkels in Wyck zijn super.

Verder een dikke beurs mee zodat je lekker veel kunt winkelen :-)
Oja met het stadstreintje of tjoektjoek, kun je op het Vrijthof opstappen en wordt je lekker rondgereden als een echte toerist

VVV zit in de grote staat en loop je zo tegen aan als je van het Vrijthof af komt. Ingang is onder de trappetjes naast de Perry Sport ligt het.

Oja en er is een winkeltje waar je allemaal maastrichtse lekkernij kunt kopen. Ben alleen even kwijt waar deze zit.
Eten bij Il y a in de Koestraat! Heel leuk restaurantje, doet een beetje Parijzig aan, ontzettend leuke gastheer en heerlijk eten en massa's wijnen per glas. Is echt mijn nieuwe favoriete restaurant, jammer alleen ik er 200 km vandaan woon
Chocolade proeven en kopen bij de chocolate company. Echt heerlijke maar ook aparte chocolade en heel lekker ijs!

En brood proeven en kopen bij le salonard! even www ervoor en .nl erachter.

Ik ben van de Bourgondische en dat kan in Maastricht echt heel goed maar bovenstaande zijn mijn favorieten

Verder kan je er heerlijk winkelen en wandelen.
voor chocolade is Friandis ook lekker in wyck.
Shoppen inderdaad (Wijck)

Wandelen door het park (achter OLVplein)

Lunch bij Zondag (wijck), koffie bij Coffeelovers of Zuid (plein 1992), cocktails bij Beezz (achter het vleeshuis, geloof ik), tapas bij Bodega (platielstraat, echt helemaal heerlijk!)

Niet terassen op t Vrijthof, liever amorsplein, olvplein of looiersgracht!
hoe wassie?
chauvenis heet dat winkeltje als het goed is, dat winkeltje lag bij mij om de hoek. (het ligt er nog steeds maar ik woon er niet meer)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven