Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik vind het niet prettig om op een schermpje te lezen.
Quote JOHANNA1, 21 uur geleden

Wie heeft er een e reader?

Ikke En ik ben er al 7 maanden zoet mee. Heb 'm gekregen voor mijn verjaardag, anders zou ik zeggen dat het m'n beste aankoop van het jaar zou zijn!

Het is licht (in gewicht), +/- 1x per maand opladen, er staan nu meer dan 1000 boeken op, vind het heerlijk om niet meer te zeulen met boeken. Ook het lezen zelf is fijner dan een gewoon boek - op m'n zij zonder moeilijk gedoe met pagina omslaan.

Zou echt niet zonder willen!

Als je het overweegt, koop dan wel zonder backlight. Dat leest niet lekker en is erg vermoeiend voor je ogen (zoals iPad/iPhobe/laptop).
Heeft iemand Drift van Marion Pauw gelezen?
@Johanna. Ik heb ook een ereader en ben er net als Lizzl, heel erg blij mee. In de zomer heb ik er veel buiten mee gelezen en ook in bed is het heel handig. Om te 'testen' of ik het iets vond, heb ik eerst op mijn Iphone gelezen. Daar heb ik iets van 3 boeken op gelezen en dat ging prima, daarna heb ik een reader gekocht.

Daarnaast koop en lees ik ook nog echte boeken, het een sluit het ander niet uit .

@Lizzl, drift heb ik gelezen, maar dat is al een tijd geleden. Het is een prima boek, leest wel lekker weg, vond ik.

Zelf ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar de boeken van Montefiori.

Ben nu in Verbroken van Karin Slaughter bezig.
Ik heb van de Slegte 'De dood wil mij niet', wat ik echt een goed, heftig boek vind. Van de rest van de waargebeurde verhalen moet ik het eigenlijk niet zo hebben. Ik vond De Zusjes van Lori Huppeldeflups wel okay, geloof ik. En De Paardenjongen was ook wel te doen. Die zijn niet van Arena, toch?

En mini-Shopaholic staat me enorm tegen. Maarja, ik vond Shopaholic zelf al niks, dus laat staan alle vervolgen.

@Ednaloy - Ik denk eigenlijk niet dat die boeken al langs zijn gekomen, tenminste, ik kan het me niet herinneren. Ik heb 'Onder de Ombuboom' ook gelezen, en vond 'm erg mooi. Voor de rest heb ik niks van Montefiore gelezen.

@Johanna - Mantel heeft nu ook een nieuwe he, Wolf Hall. Dat lijkt me ook echt prachtig! Maar een e-reader komt er bij mij echt niet in.
quote:Lizzl schreef op 06 oktober 2010 @ 20:09:

Heeft iemand Drift van Marion Pauw gelezen?Leest lekker weg. Villa Serena is ook wel leuk, iets minder bekend dan haar boeken van de afgelopen paar jaar.
Ik ben nu begonnen in 'De wonderen van Santa Fico'. Ik vind het tot nu toe wel aardig. Mooi beschreven personages, wel een beetje een langzaam verhaal tot nu toe.
I choose happy!
Thanks voor de reacties op mijn vraag

Villa Serena heb ik gelezen en las ook lekker weg. Dus zal nu ok wel zo zijn.
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 07-10-2010 20:15
Reden: enquête verwijderd
% gewijzigd
Nope
Fleur : hier in de bieb hebben ze echt nog geen 'mini-shopaholic' en ik denk tegen dat het er is er weer een mega-wachtlijst gaat staan want woon in een kleine Belgische gemeente.

Ben nog altijd bezig in 'En jij dan?' van Cathy Kelly, echt een heel leuk boek. Vind dat Kelly echt leuke chicklit schrijft. Maar toch iets serieuzer is dan Mansell en zeker dan Kinsella.

Kinsella vind ik het leukst.

Tikkop door Adriaan van Dis
quote:Witchke55 schreef op 07 oktober 2010 @ 16:15:

Fleur : hier in de bieb hebben ze echt nog geen 'mini-shopaholic' en ik denk tegen dat het er is er weer een mega-wachtlijst gaat staan want woon in een kleine Belgische gemeente.

Ben nog altijd bezig in 'En jij dan?' van Cathy Kelly, echt een heel leuk boek. Vind dat Kelly echt leuke chicklit schrijft. Maar toch iets serieuzer is dan Mansell en zeker dan Kinsella.

Kinsella vind ik het leukst.Hoe snel zijn boeken in de Belgische bieb aanwezig? Zie dat het in september is uitgekomen, bij mij zou het dan al in de buurtbieb liggen.
quote:Lizzl schreef op 06 oktober 2010 @ 20:08:

Quote JOHANNA1, 21 uur geleden

Wie heeft er een e reader?

Ikke En ik ben er al 7 maanden zoet mee. Heb 'm gekregen voor mijn verjaardag, anders zou ik zeggen dat het m'n beste aankoop van het jaar zou zijn!

Het is licht (in gewicht), +/- 1x per maand opladen, er staan nu meer dan 1000 boeken op, vind het heerlijk om niet meer te zeulen met boeken. Ook het lezen zelf is fijner dan een gewoon boek - op m'n zij zonder moeilijk gedoe met pagina omslaan.

Zou echt niet zonder willen!

Als je het overweegt, koop dan wel zonder backlight. Dat leest niet lekker en is erg vermoeiend voor je ogen (zoals iPad/iPhobe/laptop).welk merk heb je? ik twijfel al een tijdje, ze worden steeds goedkoper, maar ik ben nu opeens heel hebberig over de i pad? Die opmerking over vermoeide ogen is wel een goeie. Ik heb lenzen en best vaak brandende ogen.
@Fiora. Wolf Hall was prachtig. Maar eigenlijk moet je dat soort boeken lezen als je het niet druk hebt. Haar andere boek (a place of..) was minstens net zo mooi, maar ik kon niet lekker doorlezen en daardoor genoot ik er monder van. In het genre historische romans zijn de boeken van Philppa Gregory ook aanraders. Die lezen als een trein.

Wie heeft de nieuwe Elizabeth George al gelezen? Ikwil eigenlijk wachten totdat de Engelse pocket er is
Oh verdorie, ik heb het echt veeeeeel te druk, überhaupt om een boek te lezen, laat staan 1 waar je het niet druk voor mag hebben. Maar dat geeft niet, dan schaf ik die wel aan voor de vakantie.

Dan vind je Het boek van de kinderen misschien ook wel mooi trouwens... ik weet niet of je lid bent van de bieb? Want het is best duur, dat boek.

Ik heb Vaslav gekocht en ik kan niet wachten om erin te beginnen. Maar ik moet eerst mijn andere boek uit hebben.
Kheb 'Een schitterend gebrek' van Arthur Japin nu tot de helft gelezen. Kan em moeilijk wegleggen. Dialogen zijn echt briljant. Zelfs vunzigheid wordt poetisch beschreven. Deze zomer de Dochter van Durlacher gelezen. Leuk, maar slap slot. 'Schaduw van de wind' blijft de topper van de laatste jaren!!
Ik ben nu dus bezig in "het geheim van Montague"van Montefiori....tis even omschakelen zat nog in de Argentijnse sferen van de Ombu -boom maar volgens mij weer een goed boek hoor.

Ik heb bij Bol tweedehands de Affaire van haar besteld dat is volgens mij haar nieuwste en binnenkort mag ik van de buuv "het vlinderkistje" lenen....ik geloof dat ik weer een wave heb...hahahaha
Ha, ik ben net in "Valentina's laatste reis" begonnen van Montefiori.
Oh die titel ken ik niet van haar...moet zeggen dat ik effe heel snel over de site van Bol vloog en ook heel snel de recensies heb gelezen....dus was een vluchtig gebeuren.

Ik vind haar wel erg mooi schrijven!!!
Fleur : nieuwe boeken komen meestal een maand nadat ze uitgekomen zijn in de bieb. Onze bieb is trouwens tijdelijk gesloten (van in april tot 15 oktober). Maar er komen wel boeken bij hoor. Als het er nog niet is bij de opening ga ik eens zeuren dat ze het boek moeten aanschaffen en dat ze het meteen voor mij moeten reserveren.
Ben net begonnen in Fall of Giants van Ken Follett. Heerlijk boek, lekker dik, 900 blz en een trilogie dus er komen er nog 2 aan!

Mini shopaholic heb ik gelezen, vond er weinig aan, ze irriteerd met haar domme gedoe.

Heb geen e-reader, lees soms wel een boek op i-pod, maar er gaat niks boven een echt boek, vooral een nieuw boek!

Heb een tijdje geleden Room van Emma Donoghue gelezen, over een jongetje wat de eerst 5 jaar van zijn leven met zijn moeder in een kamer doorbrengt voordat ze ontsnappen. Schitterend boek, geschreven uit zijn oogpunt. Weet alleen niet of het in het nederlands is uitgegeven.
Ik heb heerlijk gelezen in Espresso Tales van Alexander McCall Smith.

Ben nu begonnen in uitblinkers van Malcom Gladwell. Hij is wetenschapsfilosoof en columnist van de New Yorker. De eerste 100 pagina's lezen als een trein. Het boek gaat over waarom talent je maar beperkt kan helpen en de omstandigheden waarin je talent tot volle wasdom zullen komen.
Ik ben op dit moment bezig in de "vliegeraar" van Khaled Hosseini..

Adembenemend mooi..

Veel verrassende wendingen. ontroerend ook.

Heb nog "duizend schitterende zonnen", " De hand van mijn moeder" klaar liggen..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Heeft iemand de serie Nederlandse klassiekers bij het AD al besteld? Ik verwacht ze eind van de week. 20 prachtboeken voor maar ¤ 99,00. Ik heb er enkele van maar kon het toch niet laten.

Nederlandse klassiekers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven