rot ervaring met marktplaats!

08-10-2010 06:02 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Graag zou ik wat advies willen op het volgende:

een paar dagen geleden heb ik laarzen besteld via marktplaats. Er stond bij de advertentie dat ze gedragen waren, maar er nog heel goed uitzagen. Er stonden wat foto's bij, en op de foto's zagen de laarzen er inderdaad nog heel goed uit! Aangezien deze laarzen in de winkel erg duur zijn, en ik niet erg ZOveel te besteden heb, heb ik de laarzen gekocht voor toch nog best wat geld. (60,00)

Ik vol verwachting wachten. Gisteren kreeg ik ze binnen.

Met 2 hele grote gaten aan de voorkant! Precies bij de neus voor, de foto's waren precies zo genomen dat dit niet te zien was.

(waren foto's van bovenaf, achterkant en zool etc, maar net dat dit niet te zien was blijkbaar)

Ik heb contact opgenomen met de adverteerder, en gevraagd of ik ze terug kan sturen dat zij het geld terugstort, maar die zegt deze enorme beschadiging gemaild te hebben en zegt: veel plezier ermee, en verkoop ze anders via marktplaats.

Kan iemand mij tips geven over wat ik verder nog hiermee kan doen?

En a.u.b niet teveel reacties over hoe stom ik ben geweest, dat weet ik zelf nu ook.
Gewoon volhardend zijn. Het is háár probleem en niet de jouwe.
Nee ik geloof absoluut niet dat ze het zogenaamd niet bewust gedaan heeft, tuurlijk niet.. Sowieso moet je zulke laarzen al niet verkopen! Ik ben nu ook bezig met een mail terug.

Er is een verschil tussen ´gedragen´en 2 laarzen waar 2 tenen doorheen zijn gekomen! Ik ga inderdaad geen maand wachten.

i,

Ik wil dat je ze zo snel mogelijk van me terugneemt. Je foto's waren naar mijn idee misleidend, en dat mag niet.

Ik ga ze niet door verkopen. Ik ga iemand geen laarzen verkopen waar 2 tenen doorheen zijn gegaan en 2 watten zijn

ingestopt. Er is echt een verschil tussen ´gedragen laarzendie zeker nog een winter mee kunnen´ en zwaar beschadigde laarzen

waar 2 tenen doorheen zijn gegaan. Je had dit echt moeten melden. Want jij hebt het geld nu niet, maar ik ben mn geld kwijt

en ik heb geen schoenen! Dit is jouw fout, jij hebt niet gemeld dat er 2 gapende gaten inzitten.

Ik wil gewoon z.s.m mijn geld terug op rekeningnummer .... het liefst vandaag nog, en dan

wil ik jouw adres zodat ik ze aangetekend naar je toe kan sturen.

Je kan niet van mij verwachten dat ik, of jouw schoenen hou en ze ga verkopen, of dat ik geduldig een maand ga wachten totdat jij geld heb,

terwijl jij mij niet heb gemeld van deze zware beschadiging.

Dit ga ik sturen, dat is toch goed=
Gaat het om Uggs? Dat is het vermoeden dat ik krijg als ik lees dat er 2 gaten zitten bij de tenen. Als dit het geval is, dan heb je grote kans dat het ook nog eens nep Uggs zijn. Want bij echte Uggs komen je tenen er echt niet zomaar doorheen.

Echt schandalig inderdaad dat er dit soort verkopers op Marktplaats zitten. Die verpesten het ook voor de goede verkopers.
hartstikke goed Janine, netjes en duidelijk! Je zou er nog iets bij kunnen zetten dat je je anders genoodzaakt ziet om andere stappen te ondernemen.

Ik heb het laatst gehad met iets wat ik gekocht had. Betaald, maar twee weken geen pakje en geen reactie op mijn mails. Heb toen een mail gestuurd dat ik me dan genoodzaakt zag om andere stappen te gaan ondernemen. (in het midden laten wat dan), ik had serieus binnen 5 minuten antwoord en de volgende dag mijn pakje.
Ik zou trouwens in die mail ook alvast vermelden dat je actie gaat ondernemen als ze het geld niet vandaag nog overmaakt. Ik denk dat dat wellicht wat meer indruk maakt.
Ik zou er nog bij zetten dat je 'er vanuit gaat' dat ze vandaag nog het geld stort, en als het eind van het weekend niet op je rekening staat, dat er dan maatregelen volgen.
Echt kikkie1.. Haha dat is wel een goede dan!

Als ze hier niet meer op reageert of weer een smoesje bedenkt zal ik dat inderdaad sturen.
.
Ik heb nu gewoon gezegd dat ik niet op haar ga wachten en dat ik vandaag het geld op mn rekening wil. Dat lijkt me duidelijk, De mail is nu verstuurd moet ik er dan nog een mailtje achter aan sturen nu met VANDAAG NOG OF IK NEEM MAATREGELEN!

Ik wil kijken wat ze hierop zegt, als ze weer met een smoes kom kan ik nog zeggen, want anders neem ik maatregelen. en als ze zegt wat voor maatregelen, wat moet ik dan zeggen..

O sorry hoor ik weet het ook niet. Ik wil ook niet dat ze schrikt en helemaal niet meer reageert. ik denk dat dat me tegenhoud.
IK KRIJG DIT TERUG!!

Hoi, ik hou er niet van als je mij op zo'n dreigende manier mailt! Ik heb je gezegd wat ik voor je kan doen en anders houd het op! Wat ik niet heb kan ik je nu niet doen! En twee gapende gaten vind ik ook weer overdreven! Er zat een klein stoot scheurtje aan de voorzijde en dit is gerepareerd. Mvg
Dan zou ik nu die mail over maatregelen die je gaat nemen sturen. Maar dan niet met hoofdletters zoals je in je eigen post deed, dat komt dan wel weer een beetje schreeuwerig over.
Gaat het nou trouwens om Uggs of niet?
Dan antwoord je dan je er niet van houdt om besodemieterd te worden en dat je nu maatregelen gaat nemen en dat je genoeg gegevens van haar hebt. En dan met als toevoeging dat ze nog van je hoort.

Idd. niet met hoofdletters.
Ik heb terug gemaild dat ze niet moet overdrijven dat ik niet dreig, maar dat ik gewoon zeg hoe ik het wil.

In de vorige mail heeft ze zelf toegeven dat ze vergeten is om dit MIJ te mailen, de 2 gaten dan, omdat ze zogenaamd zoveel reacties kreeg. Dus ik schrijf dat het mijn goed recht is dat ik vandaag nog mijn geld terug wil, omdat het haar fout is, haar probleem. En dat ik het nu nog op een normale nette manier probeer te regelen, en dat ik anders andere maatregelen neem.

En dat het wel degelijk 2 gaten zijn, die niet gerepareerd zijn, maar waar gewoon een bol watten is ingepropt.
.
Ik ben ook benieuwd.
Ik zei net al, de gaten zijn ongeveer een cm in de lengte, en is met secondelijm en watten van binnen een beetje gepropt.

Gapende gaten bedoel ik bij wijze van. Voor een schoen, is een gat van een cm groot op allebei de neuzen, wel degelijk groot!

Ik ben nu niet thuis, ik zou vanavond wel kijken of het lukt om een foto erop te krijgen.
Je kunt wel blijven dreigen met maatregelen, maar als je niet daadwerkelijk iets onderneemt dan zal het weinig indruk maken.
Ik zou mailen dat ik vandaag het geld op mjn rekening wou hebben, en anders kwam ik het halen komen weekend. Is ze nou helemaal besodemietert!

(en ja ik was het ook gaan halen....bedenk ik me ineens dat ik zelf ook nog een achterstallige betaling heb, ook maar eens achteraan bellen).
Ik blijf niet dreigen ik heb nu voor het eerst gezet, dat ik anders maatregelen neem.
quote:janine87 schreef op 08 oktober 2010 @ 11:56:

Ik blijf niet dreigen ik heb nu voor het eerst gezet, dat ik anders maatregelen neem.Oh ok. Nou, ik ben benieuwd. Het zal me niet verbazen als je nu helemaal niets meer van hoort. Ik zou ook in staat zijn om het persoonlijk bij haar te gaan halen.
.
Heb je al contact gezocht met MP zelf????

http://statisch.marktplaa ... elen/veilig-oplossen.html
dan zou ik nu gaan mailen dat je het jammer vindt dat het zo moet maar aangezien ze niet voor rede vatbaar is je haar gaat aanmelden bij marktplaats en gelijk in je mailtje de link neerzetten van je melding. Ik zal dan niet haar gebruikersnaam gebruiken maar haar echte, anders neemt ze gewoon een nieuwe gebruikersnaam op marktplaats.

Daarnaast zou ik zeggen dat als ze dan nog steeds niet bereid is om mee te werken je naar de politie gaat. (die kunnen dnek ik niet veel doen, maar hopen dat zij het niet weet). Als ze hier ook laconiek op reageert dan is ze er waarschijnlijk heel bewust op uit geweest om je te bedonderen en zal ik het maar laten gaan en je verlies nemen. Hoe rot dan ook.

Als je gaat zeggen dat je wel even langskomt ziet ze dat helemaal als bedreiging natuurlijk.

Wat een rotwijf, ik vind het heel rot voor je.
Van mij mag je je bedenkingen hebben, daarvoor ga ik geen foto s plaatsen.

En de gaten zijn niet gerepareerd, goed lezen, de adverteerder beweert nu dat ze gerepareerd zijn, maar een prop watten in de neuzen proppen versta ik niet onder gerepareerd.

Ik ga me niet verdedigen, ik ga geen foto s plaatsten om te horen of jullie het wel of niet vinden opvallen.

IK vind het wel opvallen. Bij allebei de neuzen zit precies een gat van een cm.

Ik wilde alleen horen wat jullie zouden doen en tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven