Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Alle reacties Link kopieren
maakt het hem minder sympathiek dat-ie zelfmoord heeft gepleegd?
Ik denk dat je geen voorstelling kunt maken van wat er in iemands hoofd gebeurd op het moment dat hij besluit zelfmoord te plegen. Misschien dacht hij wel dat ze beter af zijn zonder hem. ik vind het vooral heel triest.
Niet minder sympathiek, maar ik heb er wel moeite mee om me er een voorstelling van te maken. Dat je denkt dat je omgeving beter af is zonder je. Ik kan me daar slecht in verplaatsen merk ik. Maar dat is misschien wel goed ook...

Maar mijn God, hoe leg je dit aan je kinderen uit...
Als je dat zou denken zou het ook niet goed met je gaan Ank.

Ik zit net, na het werk maar meteen boodschappen gaan doen. Toen ik thuis kwam zag het er hier uit alsof we op de vlucht zijn geslagen vanmorgen maar nu is het beneden weer toonbaar. Na mijn broodje een rondje boven en dan is het alweer tijd vrees ik.
bedoelde het niet lullig, hoor Ank, maar ik denk dat wij er geen voorstelling van kunnen maken hoe ver van de realiteit je dan bent. Tijdens mijn PND zat ik heel diep, maar dat staat natuulijk niet in verhouding. En ik voelde me al zo kut.
En ik zit weer, kinderloos. Mannie ging afspreken maar jongetje moest toch ineens erg huilen dat hij bij mama wilde blijven. Toen kwam de oppas van ander vriendje Mannie halen om te spelen bij vriendje 1 en dat vond hij helemaal niet erg, huppelde vrolijk mee. Ander vriendje, vriendje 2, mocht ook mee. Straks haal ik zus van vriendje 1 op bij zus van vriendje 2, breng haar naar huis en neem Mannie en vriendje 2 weer mee terug. Vriendje 2 woont hier om de hoek en het is een beetje onzin als we allebei gaan rijden. Als ik het zo opschrijf snap ik het zelf amper nog Mini zit bij een vriendinnetje met nog een ander vriendinnetje, helemaal blij dat het haar eindelijk gelukt was om af te spreken
Ik lees hier en daar reacties op zijn dood en er zijn mensen die hem een egoïstisch vinden, of dat zelfmoord de makkelijke manier is

Ik denk wat jij denkt Sok, dat niemand weet hoe je diep je eigenlijk zit op het moment dat je tot zoiets besluit. Ik vind het vooral heel, héél erg triest dat je je zo eenzaam en waardeloos voelt.
Nou ja, zelfmoord is natuurlijk wel een egoïstische keuze (zoals zovele keuzes in het leven). Misschien bekijk ik het van de andere kant, maar toen mijn buurmeisje volkomen onverwachts zichzelf van het leven benam gaf ze haar familie daarmee levenslang (omdat ze nooit hebben begrepen waaróm ze het deed en het ook nooit zullen begrijpen en ook de rest van hun leven met een schuldgevoel zitten omdat ze nooit iets aan haar gemerkt hebben).

Maar goed, ik kán er gewoon niet over oordelen omdat ik nooit in een dergelijke situatie heb gezeten en dus móet ik er ook niet over oordelen. Het is alleen zo in- en intriest, vooral voor de nabestaanden.
quote:sokje schreef op 07 oktober 2010 @ 16:34:

bedoelde het niet lullig, hoor Ank, maar ik denk dat wij er geen voorstelling van kunnen maken hoe ver van de realiteit je dan bent. Tijdens mijn PND zat ik heel diep, maar dat staat natuulijk niet in verhouding. En ik voelde me al zo kut.Dat bedoelde ik ook Sokje, dat ik me gewoon niet voor kan stellen dat je zo diep zit dat je mensen gewoon achterlaat. Mensen die van je houden, maar dat je dat dan niet meer ziet of beseft.
quote:Pammie schreef op 06 oktober 2010 @ 23:10:

Ik lees nu trouwens 'Een keukenmeidenroman', hebben jullie die gelezen?Geweldig boek. Heb em al aan veel mensen uitgeleend of aangeraden.
Dood van Antonie Kamerling is schok voor mij. maar ik ben zelf door hele diepe dalen gegaan, en ik was toen ook echt van mening dat de wereld beter af was zonder mij. Ik heb het idee dat het dal van Kamerling vele malen dieper was dan mij dal.

Ik begreep ook dat hij al veel hulp kreeg, en had gehad, maar dat dat niet baatte. Het blijft altijd verschrikkelijk voor de achterblijvers maar je weet nooit wat er al bekend was. Jaren geleden, ik woonde nog thuis, had mijn vader een collega wiens vrouw ook vreselijk depressief was. Daar zaten ze er op een gegeven moment gewoon op te wachten, dat het gebeurde. Ook toen was de pijn heftig, maar de daad an sich was voor de nabestaanden te "begrijpen".
Poeh, daar schrik ik best van Remma, dat je je toen zo voelde. En Sokje ook natuurlijk. Dikke voor jullie beiden en ik ben blij dat het met jullie weer beter gaat.

Ik denk dat het voor nabestaanden wel makkelijker is als je wéét wat er bij iemand speelt. Dat iemand zo ongelukkig is dat de dood een bevrijding (o.i.d.) is. Bij mijn buurmeisje was het voor iedereen zo onverwachts en ze liet ook niets na, geen briefje, geen reden. Dat was echt heel moeilijk voor familie en haar naasten.

Ik ga rennen. Straks ouderavond van de naschoolse opvang en dan nog spullen inpakken voor vakantie. Laatste dingen voor werk voorbereiden doe ik dan morgenochtend vroeg maar. Rustig door blijven ademen en morgen rond deze tijd mag ik instorten denk ik dan maar. Deze week was gewoon echt te druk.
kun je nagaan, hoe verschrikkelijk eenzaam dat buurmeisje moet zijn geweest. maar het lijkt me idd ook meer dan afschuwelijk voor de nabestaanden.

ik heb ook wel gezegd dat Sokman maar een andere vrouw moest zoeken, omdat ik er niks van bakte. Dat is dan nog ruim voor de echte zelfmoordgedachten, maar ik zag toen ook geen uitweg, nergens naar. Ik weet wel dat vriendin J er wel bang voor is geweest en mij destijds ook niet alleen wilde laten

succes met al en het ren- en vliegwerk, Anky én veel plezier met jullie weekje weg
Mijn beste vriend heeft zelfmoord gepleegd, en toen ik zag hoeveel mensen er waren op zijn begrafenis vond ik nòg verdrietiger dat hij zich toch zo alleen heeft gevoeld. Zijn moeder verwoordde het wel heel mooi in haar speech. Vond ik zo knap, dat ze zo begripvol was. - Ik was weer in slaap gesukkeld bij Mini nadat ik eerst bij een totaal oversture Mannie had gelegen. Hij moest huilen omdat Mini en ik niet aardig deden tegen papa, toen was papa niet aardig tegen Mini en daarna was hij gewoon nog niet klaar met huilen. Aggosie.
Och gossie. Arme mannie.

Ik word wel een beetje tureluurs van het feit dat zelfmoord nu inene zo'n hot item is op tv. PdL heeft er gewoon een show aan gewijd.
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik me absoluut niet kan voorstellen dat ik het leven zo zwaar zou vinden dat ik niet meer zou willen leven.

Remma, heb je het idee dat de diepe dalen voor jou achter je liggen?

Mijn spaans is niet zo goed, maar zijn we met deze titel geen herftmutsen?
ik kan het me ook niet voorstellen, en net als miffy prijs ik mezelf gelukkig, ik heb best wel eens mindere periodes gehad, maar alles en iedereen achter me laten, nee, ik kan er niet bij. Maar egoistisch, da's te makkelijk gedacht, het moet vast ongelofelijk zwaar geweest zijn want helemaal als je kinderen hebt, man, ik moet er niet aan denken wat je moet doormaken voor je zoiets doet..

ik heb op zijn hoogst gedacht dat inderdaad man maar een andere vrouw moest zoeken, eentje die het wel allemaal aankan, omdat ik veel te veel een stresskip ben om een goede moeder te kunnen zijn.
Ik kom even gedag zeggen. Ga zo werken en hoop dan vanavond na werk en eten richting NL te rijden. Vandaag nog even afzien met 5 cursussen van 3 uur, die ik in een dag van 8 uur moet proppen (arme cursisten). Heb ook de hele week al last van keel en stem, dus hopen maar dat mijn stem het houdt.

Gisteren langdurige ouderavond gehad van de naschoolse opvang (was pas hartstikke laat thuis). Was wel leuk en interessant, maar ik viel bijna in slaap . Was wel leuk om een keer met wat ouders te praten die meer dan een paar ochtenden in de week werken. En de eetreputatie van Sien is haar vooruitgesneld: "wat eet ze ongelooflijk veel en goed", zeiden ze al .
Volgens mij klopt het ook niet Mif Ik zal aan de Angel vragen of ze er een s-je achter kan plakken.

Citro, niet zo streng voor jezelf

Sterkte met je laatste dag Ank en fijne vakantie.

Ik heb de hele dag een training met aansluitend etentje. Mannie was gelukkig al om half 6 wakker en Pamman maakte me vannacht wakker omdat hij dacht dat hij één van de kinderen hoorde. Wat ik moet die informatie moest weet ik niet maar daarna heb ik niet echt lekker meer geslapen. Heel fijn. Ik denk dat ik koffie nodig ga hebben vandaag.

Tot vanavond.
deze bejaarde heeft als een blok (lang) geslapen en is nog steeds moe. Vanavond naar ouders sokman in verweggistan dus ook weer laat
Remma: ik snap dat de aandacht voor depressie ineens zo gemaakt overkomt. Aan de andere kant vind ik het ook wel goed dat het nu wel opgerakeld wordt. Mensen hebben toch het idee dat een depressief iemand 'gewoon even de schouders eronder moet zetten en moet doorgaan'. en zo werkt het toch niet helemaal. Als dat beeld door deze aandacht kan veranderen, vind ik dat de moeite wel waard.

zo en nu weer fluks aan het werk. Had net barstende hoofdpijn aan de linkerkant van mijn gezicht (slaap)Paracetamolletje doet gelukkig wonderen, maar het werkt, zeker achter een PC, niet echt lekker.

vanavond dus naar Verweggistan; ik neem 2 uur op, maar Sokman kan niet eerder vrij krijgen, dus het wordt vermeodelijk een haastklus en ik moet alles doen. Dus niet vergeten bak eten voor de kat klaar te zetten en de tandenborstels voor de kinderen.

Iedereen ook succes met alle drukke schema's en Anky: veel plezier!
ff snel: Anky, wat een idioot plan 5 cursussen van 3 uur op 1 dag. maar goed, maak er het beste van, en fijne vakantie alvast!
oh en Sok, veel plezier in verweggistan..

later, moet kinderen ophalen
Ik ben jaloers op slapende bejaarden . Het jonkie hier in huis was vannacht vanaf een uur of vijf ontustig door een verstopte neus. Heel knus, zo'n babietje tegen je aan in bed, maar niet geweldig voor je nachtrust. Mijn haar zit wel weer goed: nachtbrakertje is wennen op het kdv en ik ben naar de kapper geweest.

Anky, succes met vijftien uur in een werkdag proppen, en fijne vakantie.
ik dacht even dat Nino een wonder met je haar had uitgehaald tijdens je verstoorde nachtrust, maar het bleek dus om de kapper te gaan :-) lekker he, weer even een momentje voor jezelf! viel je niet in slaap in de kappersstoel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven