Mode & Beauty alle pijlers

Miskopen...grrrrr!

08-10-2010 11:02 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat frustraties van me af typen!

Ik ben boos. Heb in augustus nieuwe laarzen gekocht.

Wegens het zachte weer heb ik deze laarzen vorige week voor de eerste keer gedragen. En na 100 meter stappen wilde ik ze al weggooien.

Het zijn laarzen die je - in theorie! - als afzaklaars én als gewone (hoge) laars kan dragen. Ze zijn zonder ritssluiting en ze moeten vanboven vastgemaakt/gebonden worden met een breed, leren lint.

Ik wilde ze vorige week dus hoog dragen. Ik had het lint erg goed aangespannen, maar toch zakten ze na 100 meter lopen al af tot aan mijn enkels.

Daarom ben ik naar de schoenmaker gegaan. Hij wist niet meteen wat hij ermee moest doen. Hij heeft dan maar drukknopen gezet in de linten zodat de knoop beter zou blijven zitten en dus niet los zou kunnen gaan.

Gisteren ben ik ze gaan halen en vandaag heb ik ze opnieuw aan. 2x raden: hetzelfde probleem. Het jammere is dat ze echt tot aan mijn enkels (dus niet een beetje) afzakken en dat geeft zo'n lelijke "prop".

Ze waren niet verschrikkelijk duur (¤120), maar het is echt weggegooid geld en ik ben er echt kwaad om. Ze lopen heel makkelijk, maar onder een rokje kan ik ze niet dragen en onder een strakke broek ook niet (dan zie je die prop).

Ik moest gewoon even mijn frustratie kwijt. Ik ga er deze namiddag mee naar de winkel, maar daar kunnen ze natuurlijk niets meer aan doen omdat ik ze al meer dan een maand geleden heb gekocht. Hopelijk hebben ze daar een goede tip.

Herkenbaar?
Terug naar de schoenmaker en er enkellaarsjes van laten maken.
heb je een afbeelding van de laars?
Ik denk dat het verstandiger geweest zou zijn om meteen terug te gaan naar de winkel, in plaats van er eerst door de schoenmaker aan te laten knutselen...

Maar ja, achteraf kijk je een koe in z'n kont
Toch proberen naar de winkel te gaan en leg de situatie rustig uit. Wellicht hebben ze meer klachten gekregen over deze laarzen en willen ze het met hun klanten compenseren.
Terug naar de winkel! (Had je al eerder moeten doen).
Niet verschrikkelijk duur..? Ik vind het best duur voor een miskoop. Balen zeg.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Kun je er niet van die beenwarmers onder doen?
Draag je ze alleen als afzaklaars en koop je een paar nieuwe hoge. Goed excuus toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:wuiles schreef op 08 oktober 2010 @ 11:03:

Terug naar de schoenmaker en er enkellaarsjes van laten maken.

Had ik ook al gedacht... Het is een alleszins een optie.

Helaas heb ik geen afbeelding. Ze zijn van het merk Cécil, maar de site is nog under construction.

Ja tuurlijk had ik dat eerder moeten doen! Dat is ook een reden waarom ik boos ben (op mezelf dus).
Dat wilde ik ook al zeggen, beenwarmers. Of dikke sokken. Zodat ze niet wegglijden op je panty (als je die draagt dan...). Desnoods op die beenwarmers en aan de binnenkant van de laars een stukje klitteband plakken.
quote:nouschi schreef op 08 oktober 2010 @ 11:16:

Draag je ze alleen als afzaklaars en koop je een paar nieuwe hoge. Goed excuus toch.Idd, maar helaas is mijn shopbudget niet oneindig!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 08 oktober 2010 @ 11:18:

Dat wilde ik ook al zeggen, beenwarmers. Of dikke sokken. Zodat ze niet wegglijden op je panty (als je die draagt dan...). Desnoods op die beenwarmers en aan de binnenkant van de laars een stukje klitteband plakken.Fijne tip, dank je wel
Ik zou er ook mee teruggaan naar de winkel. Als de bon hebt maak je echt wel een goede kans. Als ze zien dat je die drukknopen erop hebt laten zetten geeft alleen maar aan dat je er van jou kant alles aan hebt gedaan om het probleem op te lossen, maar dat het niet heeft geholpen omdat het gewoon slechte laarzen zijn.
Wat ik in de jaren 80 deed toen men de hoge laarzen ook over de broek droeg, was onder het lint/bandje een postelastiek dragen. Hadden de laarzen geen bandje, dan trok ik ze zo hoog mogelijk op, postelastiek erover en dan de bovenkant omvouwen als een soort boordje zodat je het elastiek niet zag.
Dat zou toch niet moeten horen, laarzen van 120 euro en dan allerlei truucs moeten uithalen (drukknopen, elastieken, dikke sokken) om ze fatsoenlijk te kunnen dragen.
quote:Lena81 schreef op 08 oktober 2010 @ 11:39:

Dat zou toch niet moeten horen, laarzen van 120 euro en dan allerlei truucs moeten uithalen (drukknopen, elastieken, dikke sokken) om ze fatsoenlijk te kunnen dragen.

Niet-leren laarzen zonder ritsen en die niet heel strak om de kuit zitten zakken onherroepelijk af. Ik droeg ze 25 jaar geleden en nu weer en als ik wil dat de laars zonder kunstgrepen echt hoog blijft zitten, koop ik een leren laars met een rits.

De verkopers weten vast en zeker ook dat ze afzakken en ze zouden je eerlijk(-er) moeten informeren, maar helaas gebeurt dat niet overal.
quote:Bagheera schreef op 08 oktober 2010 @ 11:43:

[...]

Niet-leren laarzen zonder ritsen en die niet heel strak om de kuit zitten zakken onherroepelijk af. Ik droeg ze 25 jaar geleden en nu weer en als ik wil dat de laars zonder kunstgrepen echt hoog blijft zitten, koop ik een leren laars met een rits.

De verkopers weten vast en zeker ook dat ze afzakken en ze zouden je eerlijk(-er) moeten informeren, maar helaas gebeurt dat niet overal.Helemaal waar. Ik heb mijn lesje geleerd alleszins. Ik had eerlijk gezegd al een beetje mijn twijfels of ze niet altijd zouden afzakken, maar dan haalt mijn shopdrang het weer van mijn verstand. Maar ik vind ze nog steeds echt supermooi: het ideale hakje en een mooie neus! Ik ben benieuwd wat ze in de winkel gaan zeggen!
Als de winkel je niet tegemoet wil komen: zou het niet een idee zijn om er balijnen in te zetten? Je weet wel, van die ouderwetse plastic "stokken"? Die zijn volgens mij te verkrijgen bij een naaizaak (niet te verwarren met een hoerenkast ;) stom grapje, sorry).
quote:Bagheera schreef op 08 oktober 2010 @ 11:29:

Wat ik in de jaren 80 deed toen men de hoge laarzen ook over de broek droeg, was onder het lint/bandje een postelastiek dragen. Hadden de laarzen geen bandje, dan trok ik ze zo hoog mogelijk op, postelastiek erover en dan de bovenkant omvouwen als een soort boordje zodat je het elastiek niet zag.

Haha, ja dat klopt. Hetzelfde deed je met je mouwen als je geen zakgeld had voor mouwophouders, die waren toen ook zo in.

Ging altijd zo lekker je velletje tussen zitten....

quote:Chocobo schreef op 08 oktober 2010 @ 12:50:

Als de winkel je niet tegemoet wil komen: zou het niet een idee zijn om er balijnen in te zetten? Je weet wel, van die ouderwetse plastic "stokken"? Die zijn volgens mij te verkrijgen bij een naaizaak (niet te verwarren met een hoerenkast ;) stom grapje, sorry).

Dat stelde mijn man ook al voor, maar het leer is zo soepel dat ik schrik heb dat je die balijnen aan de buitenkant ook gaat zien.

Ik ben dus naar de winkel geweest. Ik heb de filiaalverantwoordelijke mijn probleem uitgelegd en had ook gezegd wat de verkoopster toen ik ze kocht had beweerd: dat - mits je de knoop goed aantrekt - je de laarzen ook hoog kan dragen. Dat geloofde ze niet. Toen ik zei dat het toch niet normaal was dat ze tot aan mijn enkels afzakten (echt geen zicht!), zei ze dat dat wel normaal was; dat ze zo gedragen moesten worden. En dat leer uitzet. Dat weet ik natuurlijk ook wel, maar als je ze voor het eerst draagt en na 15 meter zakken ze al helemaal af, dan komt dat niet doordat het leer al is uitgezet.

Toen ik zei dat dat geen zicht was onder een rokje, zei ze dat je die laarzen enkel onder een broek kan dragen . Eum, waarom is er dan die "sierstrik"? Om weg te stoppen onder een broek?

Ineens kwam een jong verkoopstertje zich in de discussie mengen. Ze beweerde dat ze dezelfde laarzen had en dat ze er geen problemen mee had. Dan zal ik wel abnormale benen hebben vermoed ik. Tot slot zei ze nog "mán, wat ben jij een moeilijke klant!". Van klantvriendelijkheid gesproken.

Uiteindelijk heeft de verantwoordelijke naar haar baas gebeld en hij zei dat ik de laarzen moest binnenbrengen (had ze aan) en dat ze het "gingen bekijken". Ik verwacht echt geen nieuwe laarzen of mijn geld terug; daarvoor heb ik ze al te lang. Maar een beetje klantvriendelijkheid zou ik toch erg waarderen.

T zal mij benieuwen.
Nou ja, zeg lolliebollie, wat een rotwinkel

(kreeg je leenlaarzen omdat je je laarzen moest achterlatn )
quote:Bagheera schreef op 08 oktober 2010 @ 21:45:

Nou ja, zeg lolliebollie, wat een rotwinkel

(kreeg je leenlaarzen omdat je je laarzen moest achterlatn )Niks van! (hebben ze ook niet voorgesteld en heb ik ook niet gevraagd). Ik ga ze morgen binnenbrengen.
Nou wat een raar personeel zeg.

Kan je op de linten niet een knijpertje schuiven.

Ik bedoel bij broeken heb je ook wel dat er een lint onder aan de pijp zit die je strak aan kunt trekken met zo'n plastic of houten soort van kraal waar van binnen een knijpertje in zit.

Snap je wat ik bedoel? Het zit ook weleens aan de touwtjes van een capuchon. Volgens mij blijft dat wel goed zitten.
quote:beautyfly schreef op 09 oktober 2010 @ 13:05:

Nou wat een raar personeel zeg.

Kan je op de linten niet een knijpertje schuiven.

Ik bedoel bij broeken heb je ook wel dat er een lint onder aan de pijp zit die je strak aan kunt trekken met zo'n plastic of houten soort van kraal waar van binnen een knijpertje in zit.

Snap je wat ik bedoel? Het zit ook weleens aan de touwtjes van een capuchon. Volgens mij blijft dat wel goed zitten.

Ah ja, ik weet wat je bedoelt! Ook een goede tip, bedankt!

Ik heb ze vandaag terug naar de winkel gebracht. Ik had ze terug in hun originele doos gestoken en zag op het etiket van de doos (naast de foto van de laarzen) "pull up" staan. En dan tóch maar blijven volhouden dat het afzaklaarzen zijn.

Toen ik de filiaalverantwoordelijke daar vandaag op wees, zei ze "dat heeft daar niets mee te maken". Ik heb dan maar wijselijk mijn lippen op elkaar gehouden omdat ik anders in een franse colère zou schieten. Maar toen ik in de auto zat dacht ik eraan dat ik beter had gevraagd wat dat dan wél betekende. *zucht*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven