ojee, dochter 15 mnd bedorven voedsel gehad...

09-10-2010 19:02 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, onze dochter 15 mnd heeft per ongeluk een opgewarmde pasta schotel met gehakt van 11 dagen oud gegeten!!!!

Hoe snel kan/zal ze hier last van krijgen????!!!

K!@%%$#*%!%!!!!!
Heb je dat programma van de bbc gezien...ben de naam even kwijt....waarin een groep britse jongeren richting verre oosten gaan om zelf mee te maken hoe ons eten gefabriceerd wordt? Ze gaan onderandere tonijnvissen en verwerken, kip slachten, garnalen vissen en rijst verbouwen. Heel heftig en interessant.
Nee, maar als je het nog ergens kunt vinden of nog op de naam komt een keer laat het me dan weten!

Ben nu ook een boek aan het lezen over vlees...ik was al vegetarier, maar dit boek heeft echt mn hele blik op de vleesindustrie veranderd. Ik ben echt in shock.
Zwup: dat was vorige week ofzo toch bij LLINK? Ik heb het ook gezien, werd spontaan heel tijdelijk vegetariër.
Ik ga even voor je googlen Ruza...

Volgens mij was het al iets langer geleden Flower, paar maanden. Maar het kan dat ze hetin de herhaling hebben gegooid.
quote:flowerbloem schreef op 09 oktober 2010 @ 21:39:

Zwup: dat was vorige week ofzo toch bij LLINK? Ik heb het ook gezien, werd spontaan heel tijdelijk vegetariër.
Blood, sweat and take aways van BBC Three
quote:Zwup schreef op 09 oktober 2010 @ 21:43:

Blood, sweat and take aways van BBC ThreeTnx zwup hij gaat onder bookmarks en ga hem morgen kijken! Of misschien later, als ik niet kan slapen.
Dit is niet de uitzending trouwens...alleen een beschrijving van hoe het programma is. Ik weet niet of ik een uitzending voro je kan vinden. Ben nog even bezig.
Hm jammer, je kunt m niet meer kijken. Misschien youtube.
quote:Zwup schreef op 09 oktober 2010 @ 21:48:

Dit is niet de uitzending trouwens...alleen een beschrijving van hoe het programma is. Ik weet niet of ik een uitzending voro je kan vinden. Ben nog even bezig.

hehe, ben zelf ook al op zoek.

Zijn we niet heel erg offtopic? Hier, en in het topic over de huurwoning?
Hij is niet online te kijken maar wel te downloaden, net als de twee aanverwante series. Zie dit bericht:

dinsdag 24 augustus 2010 | door *privacy*

op thepiratebay.org kun je de 3 series downloaden (zonder ondertitel) 1. blood,sweat en takeaways (tonijn,garnalen,rijst,kip) 2. Blood,sweat en T-shirs (India) 3. Blood,sweat and luxuries (Afrika en Azië) te vinden onder "blood, sweat and takeaways" succes
quote:Ruza schreef op 09 oktober 2010 @ 21:50:

[...]

hehe, ben zelf ook al op zoek.

Zijn we niet heel erg offtopic? Hier, en in het topic over de huurwoning?

Kom anderers hierheen Zwup in "Nachtbraken deel 12"

Daar mag alles
Tnx zwup, dat ook even opslaan!
quote:esbee schreef op 09 oktober 2010 @ 20:41:

Neem op de hand de huid tussen duim en wijsvinger. Als het vel niet meteen terugveert is ze aan t uitdrogen en moet je naar de HAP.Huh? Kutterdekut. Ik trek meteen mijn jas aan!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik bedenk me ineens dat ik van voor 1970 ben. Dan is het normaal toch?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 09 oktober 2010 @ 21:58:

Als TO kliekjes ruim 2 weken in de koelkast laat staan is dat kind inmiddels gewoon gezegend met een goede weerstand.

Niks geroken, niks gezien en niks gemerkt aan het eten dus het zal allemaal wel loslopen. Geen paniek nodig dus.

Mocht ze gaan spugen en diarree krijgen kan je altijd nog de HAP bellen. Wel ff zorgen dat ze voldoende vocht binnen krijgt (ORS). Geen ORS in huis, weer geen reden tot paniek. Even googlen op recept ORS en je maakt het makkelijk zelf.

TO: doe jezelf, je gezin en jullie ingewanden een lol en leg een stift en rolletje afplaktape in de keuken (van dat schildersplakband dat je kan scheuren en beschrijven). Kan je je kliekjes makkelijk voorzien van datum en hoef je niet in de paniekstand te schieten omdat je je dochter "bedorven" voer geeft...

ja en je rookt te veel. ik zie je de hele dag met een peuk op 't forum.
quote:Ruza schreef op 09 oktober 2010 @ 21:31:

[...]

Het stelt weinig voor hoor, het is meer voor mezelf om de vraag te beantwoorden hoe het nou zit met hetgeen we als mensen in de westerse wereld eten.

Tot nu toe kan ik je zeggen dat het er niet prettig uit ziet.Ben daar ook een beetje mee bezig. Je wordt er inderdaad niet erg vrolijk van.
quote:kopjekoffie70 schreef op 09 oktober 2010 @ 21:25:

[...]

Oei Meds

Meestal ben ik het wel met je eens maar in Afrika en andere ontwikkelingslanden is de kindersterfte toch erg hoog. Deels door kinderziektes waartegen kinderen hier worden ingeënt maar ook door uitdroging als gevolg van diarree en dit in combinatie met gebrekkige medische voorzieningen.ja joh en door aids en verontreinigd drinkwater, weet ik ook wel, ik wilde het in een wat groter perspectief plaatsen....
quote:Ste_ schreef op 09 oktober 2010 @ 23:04:

[...]

Ben daar ook een beetje mee bezig. Je wordt er inderdaad niet erg vrolijk van.Sorry, ga ik weer offtopic, maar hoe pak jij het aan? Je zoektocht, zeg maar..
quote:Ruza schreef op 10 oktober 2010 @ 00:41:

[...]

Sorry, ga ik weer offtopic, maar hoe pak jij het aan? Je zoektocht, zeg maar..

Oh, niet veel bijzonders hoor, ik heb een paar documentaires gekeken over voedsel (waaronder Food Inc., hoewel dat meer over Amerika gaat zal het meeste ook wel voor Nederland gelden) en keuringsdienst van Waarde is ook wel een verhelderend programma.

Verder eigenlijk (nog) weinig bijzonders hoor. Het lastige is ook, dat als je artikelen gaat lezen over wat nou gezonde voeding is je ontzettend veel bronnen tegenkomt die elkaar tegenspreken. Dus ja, gewoon gezond verstand en zoveel mogelijk gevarieerd en met mate en bla bla, iedereen weet dit eigenlijk wel.
Kliekje 11 dagen in de koelkast? Daar wordt Rob niet vrolijk van!!

TO.. hoe is het nu met de kleine?
Ben ook benieuwd.. TO, is je kindje nog ziek geworden?

*Hoopt niet dat ze inmiddels in het ziekenhuis zitten*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven