Single Mum

07-08-2010 11:43 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag een topic openen speciaal voor alleenstaande moeders (of natuurlijk vaders).

Met het doel om tips,trucs & ervaringen uit te wisselen, met voornamelijk een positieve en energieke boventoon

(juist omdat er voornamelijk negatieve/ emotionele topics op het internet te vinden zijn)

Mijn vraag aan jou:

Wat is het voordeel van een alleenstaande ouder zijn?
Shiloh, ik vind dat je op een heerlijke manier schrijft!! Kan ik zo vangenieten!!! Super voor je!!

Brinky, welkom bij de club!!! Raar he, dat je niets meer van je schoonmoeder hebt gehoord, hier net zo ... Heb haar een kaarjte gestuurd met de mededeling dat ik dat erg vervelend vindt, belt ze ex op om te zeggen dat ze dat maar een rare kaart vond... nou ja zeg!!!!!!!!!

Winkelen gister was leuk. WEl gelijk al flinke huilbui toen we wat gingen drinken. Gelukkig doet verse chocomelk met slagroom wonderen

Verder gezellige low budget dagje gehad. Veel kleinigheidjes voor de dure decembermaand gekocht voor mijn dames. Voor in de schoen enzo, heb ik vast wat. (Heb nu nog beetje geld..)

Ga nu wandelen met mn kleinste dame van alweer bijna 11 weken. Grote dochter is met ex mee vandaag. Het delen van de kinderen is begonnen............

Kut is dat he. Ik probeer er maar niet zo bij stil te staan en te genieten van wat het me geeft, namelijk wat rust aan mn hoofd (ze tettert werkelijk de hele dag door!!) en me te verheugen op als ze straks weer thuis komt!!

Fijne middag.

Tweede envolop nog aangekomen suus?
zusje, andere envelop is gister aangekomen!! Heel erg bedankt, vind het erg leuk!

Nu even geen zin om te reageren verder, zit in een erg spannend boek.

Shiloh wel heel leuk voor je!
@Shiloh, leuk dat je het leuk hebt gehad!!

@Zusje,ik kan me helemaal voorstellen dat je het moeilijk vind om je dochter "mee te geven"

Heeft ze het wel leuk gehad?Lief dat je Suusje helpt door dingen op te sturen!

@Suusje, een spannend boek??

@Waaromdan, hoe is het met je?
Ik ben wakker :-)

Heb dus helaas niet van het mooie weer kunnen genieten, maar ja moet morgen weer werken dus ben liever uitgerust.

@Suusje: Welk boek ben je aan het lezen?

Klinkt nu al spannend ..

@Zusje: Ik kan me nu al verheugen op Sinterklaas met die kleine, ben echt een beetje jaloers op je dat jij dat met je twee meiden dit jaar kan meemaken (geniet er dus van!)

Hmm.. warme chocolademelk daar heb ik ookwel trek in :-)

Huilbuien horen er gewoon even bij, dat gaat wel weer over.

@Brinky: Het volet best raar dat alles eigenlijk nog moet gaan beginnen voor mij (denk dat Suusje dat ook wel heeft).

Tot nu toe is het natuurlijk alleen maar geven, mijn hele leven omgooien en een mooie plek creeeren voor de persoon de toekomstig belangrijkste persoon in mijn leven..

Heb je een goed weekend gehad?

Ik ga maar eens aan het avondeten beginnen :-)
Ben ook wel voor een spannend boek!!! Krijg binnenkort boek van EstherVerhoef van een vriendin.

Lekker toch Shiloh, dat je zoveel hebt geslapen. Kun je er nu hopelijk weer tegenaan. Wanneer moet je weer naar de verloskundige? En heb je al een datum voor de twintig weken echo? Heb je al een idee wie je mee gaat nemen?

En suus, fijn dat de envelop is aangekomen. Scheelt weer!

Ga nu maar wat anders doen, want anders zit ik hele avond achte r laptop, geeft achteraf zo'n onbevredigend gevoel..
Hallo allemaal,

Shiloh, leuk zo'n spontane date! Fijn ook dat je er even tussenuit bent, lekker tegen iemand aan kan praten, even je gedachten op iets anders. Binnekort mss samen eten, isook goed om iets leuks in het vooruitzicht te hebben. Dat relativeert de boel weer een beetje, althans bij mij wel.

Zusje, hele rare schoonmoeders heb je toch. Tis uit het oog, uit het hart. Dat snap je toch niet van mensen? Zeker niet als je al zo lang met elkaar omgaat en het contact daarvoor gewoon goed was. Gelukkig goed geshopt dus. Moet nog niet aan de feestdagen denken, lijkt me echt een drama. M'n manneke viert straks z'n tweede kerst, maar helaas zonder papa.

Het delen van ons kind gaat ook hier beginnen. En ik wil dat helemaal niet! Ik wil gewoon een gezin, ik ben moeder geworden voor 7 dagen in de week en niet voor minder. Om te huilen vind ik dat.

Voor mij is m'n hele wereld ingestort en ik had exman gezegd de komende drie weken rust te willen, even totaal geen contact. Dus ook niet met z'n kind. Even rust en regelmaat voor m'n kleine manneke en mij creeeren. Ik had hem een hele uitvoerige mail gestuurd waarom ik tot die conclusie van even helemaal geen contact was gekomen. Echt even rust voor mij om daarna afspraken te gaan maken voor de toekomst. Dit weekend had ik een goed weekend qua gevoel, leuke dingen gepland staan, lekker weer. Tot ik een sms van exman kreeg dat ie morgen z'n kind kwam opeisen en als ik niet meewerk hij juridische stappen gaat ondernemen. Tis allemaal heel rot voor mij, maar daar heeft hij geen boodschap meer aan..... zo weg goed gevoel, weg leuk weekend... Wat een toestand is het allemaal toch

Suusje, ben ook wel benieuwd welke boek je aan het lezen bent. Ben ook gek op lezen, maar kan me nu nog niet concentreren.

Tis alweer laat. Morgen werken, bah. Slaap lekker allemaal!
Ha meiden,

Ik hoor jullie ook over het delen en hoe vervelend dat is! Ja, dat is het zeker. Ook ik ging voor 7 dagen per week moederschap enzo.... natuurlijk ga je niet voro midner als je de intentie hebt om samen een gezin te vormen. Toch merk ik ook dat ik er nu erg van kan genieten. Als de kids er niet zijn, is de tijd voor mij! Ik lees de krant, doe op mijn gemak de was en alle boodschappen, heb alle tijd voor mijn werk (soms ook wat langer dan normaal, die ruimte is er dan ook gewoon) en ik kan zelfs af en toe uitslapen. Een luxe die ik niet echt meer kende, haha. En dan vergeet ik nog mijn sociale leven te noemen, dus eigenlijk heb ik nu 'the best of both worlds'. Nu kan ik er ook vanuit gaan dat mijn kids bij hun papa in goede handen zijn, dat vertrouwen is er. Dat scheelt denk ik wel. Anders zou ik ook anders denken, het geluk van mijn/onze kids gaat boven alles.

Wel een aparte ervaring: mijn nieuwe vriend heeft dus twee kidneren die ik inmiddels heb ontmoet en waarmee het prima klikt. Ik had dit weekend dus niet mijn eigen kids, maar hij had die van hem wel en ik was bij hem. Hoe makkelijk is het dan om in een ander gezin mee te draaien, het opvoeden lekker aan hem over te laten en gewoon met zijn kids te kunnen spelen. Vreemd, maar leuk. Ook vreemd, omdat ik dan toch wel graag ook mijn kids bij me zou willen hebben, maar ja... Het opent wel een beetje mijn ogen, want ik vond het heel vervelend dat een andere vrouw met mijn kids zou gaan pronken ('kijk ons eens een gezinnetje zijn' en dat dan met MIJN baby en kleuter... ) als ze bij mijn ex zijn. Maar ik merk nu ook hoe makkelijk dat gaat en ik merk ook dat de eigen moeder nooit uit beeld is. Maar goed ook! Haar naam valt vaak en dat is prima! Ik hoop dan maar dat dat bij mijn ex en een eventuele nieuwe partner ook zo soepel zal gaan. Wat is er nu fijner voor kinderen dan twee ouders die ieder apart weer gelukkig zijn, met twee nieuwe partners die de kids een warm hart toedragen? Dat is het mooiste dat ik nu voor mijn kinderen kan wensen. En soms is dat dus moeilijk... maar ik leer het wel!
Hey,

shiloh, klinkt als een leuke date...ik dacht altijd dat mannen er niet mee om zouden kunnen gaan als een vrouw zwanger zou zijn van iemand anders, daarom heb ik ook helemaal niet gedate afgelopen tijd en nooit op een uitnodiging ingegaan!

Heb je trouwens niks meer van je ex gehoord?

Het 'delen' van een kind lijkt mij juist ook lekker, maar ja dat is denk ik makkelijk gezegd als je nog niet weet hoe het is om je kindje om je heen te hebben! De kleine zal 1 weekend in de maand wel naar mijn oom en tante gaan omdat ik dan moet werken, dus ik zal het wel een beetje ervaren.

Ik was 'daglicht' van Marion Pauw aan het lezen, mijn tante heeft een hele stapel boeken en dvd's mee genomen, dus ik heb tenminste nog iets te doen ;)

Vanmorgen ben ik keihard door mijn enkel gegaan, ging languit voor de deur. Schrok me wel even rot want dacht niet meer op te kunnen staan, gelukkig viel het alles mee en heb ik alleen een iets wat dikke enkel een een blauwe bil maar kan nog wel alles.

Vanavond ga ik maar eens kijken hoe zwangerschapszwemmen is, doe ook al zwangerschapsgym maar wil graag nog een beetje actief blijven en vind het ook erg leuk om andere zwangere te ontmoeten want ik heb helemaal geen zwangere of net bevallen mensen in mijn omgeving!

Shiloh ik raad je trouwens aan om je op tijd op te geven voor een cursus, weet niet of je het van plan bent, maar ze zaten hier al erg vol toen ik me met 22 weken opgaf. (zwangerschapszwemmen is zonder opgeven hier)

Al bekend wanneer je de 20 weken echo krijgt? En wil je weten wat het word?

Brinky, je verhaal klinkt heftig, lijkt mij heel erg als je hele plaatje wat je hebt in 1 keer instort. Heel veel sterkte!
Hi meiden, welkom Brinky. Jij hebt ook een aangrijpend verhaal. Vooral die laatste zin van een paar post terug; dat je zomaar kunt worden ingeruild en je kind geen vader meer heeft.... brrrrr, afschuwelijk he! Heb het gevoel dat mannen dat toch makkelijker kunnen dan vrouwen (maar mss komt dat omdat we hier op dit topic geen mannen hebben). Hoe lang ben jij nu alleen? Ik hoop dat je hier een beetje troost vindt. Mijn motto is: gedeelde smart is halve smart (daar zijn anderen dan ook héél blij mee... )

@Suus, ik heb de kruiken opgestuurd, Ik hoop dat je snel en onbeschadigd ontvangt. Gaat 't weer met de blauwe bil en opgezette enkel? Ik had dat laatst ook: was ik lekker buiten aan het klussen, even een misstap en flop, daar ging m'n enkel. Aaauuw! Maar was bij mij gelukkig ook snel weer over.

@Shiloh, hoe ist nou met die date? Ik miste nog een beetje, desnoods tussen de regels door, dat je in luv bent ofzo. Of hoeft dat nu ook niet persé? Of denk je dat dat mss nog komt... hij klonk iig wel leuk; een man die een zwangere vrouw en de zwangerschap an sich machtig interessant vindt, top toch! Die kerel van mij was niet zooo betrokken. We (overdreven?) bezorgd soms, maar uit zich zelf met z'n handen of oor op m'n buik... nee, dat niet. Snapte ik niet zo goed. Ik voelde die kleine, maar hij niet. Ik zou denk ik als man dan zoveel mogelijk met handen etc willen voelen wat voor leven er in zo'n buik zit... maja...

-ff naar die kleine, ligt beetje te brullen....
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Zal straks even probern alles door te lezen.

Hier gaat het wel, kan altijd beter!

Oudste heeft het heel erg zwaar. Papa belde vandaag en wilde mij ook aan de tel. Kan ik beter nie doen want ik kna niet gewoon leuk doen.

Ik heb het &*^& zwaar, werken en de meiden en rennen en vliegen naar het ziekenhuis met jongste en alle andere dingen.

Oudste maakte de opmerking dat ik vast nog van hem hodt, want "toen je nog niet ist dat hij wegging deed je dat ook, dat is niet zomaar over"

Waarheid als een koe grote kleine meid!

Ze doorziet me gewoon....................

Merk wel dat ze het heel moeilijk heeft, opmerkingen die ze maakt horen niet bij deze leeftijd. Ze vindt het leven zoals het nu is niks aan. En natuurlijk geeft ze papa de schuld.............kan haar geen ongelijk geven over dat laatste. Probeer maar zoveel mogelijk het onderwerp "papa" te vermijden.

Meiden zitten heerlijk tegenover me te monopoliën, lekker dagje gewinkeld. Morgen gelukkig nog vrij, alleen vrijdag werken en dan weekend.

Heb zo zin om iets leuks te doen!!! Even helemaal uit mijn dak te gaan.

Zal er helaas niet van komen ben ik bang
Vanavond twee huilende kindjes, dan is alleen zijn wel heel alleen...

nu moe, maar baby wil niet slapen, alleen maar op schoot, dus geen handen vrij, ook niet handig. geef er maar aan toe, is het makkelijkst!

tot later!!
Zusje, moeilijk he, twee huilende kindjes en dan maar een volwassene. Je komt handen tekort..... en dan is het opeens zo confronterend...

Knuffel van mij!!
Dames!

Ik zal zo ook de Hyves even doorlezen, want volgens mij loop ik gigantisch achter :-)

@Zusje: Ah wat vervelend, dikke knuffel!

Heb je misschien een draagzak waarin je de kleine kan dragen als ze echt niet wil slapen?

Wil ze echt alleen vast gehouden worden, of kan ze eventueel ook in de kinderwagenbak in de huiskamer of iets dergelijks zodat jij wel in haar zicht bent.

@waaromdan: heb je een luek weekend? het is heerlijk weer!

@Suusje: heb je eigenlijk al een naam voor je kleine meisje? is het Nederlands of Egyptisch? Misschien iets dat in beide landen kan?

Ik denk dat ik alleen ga zwangerschapszwemmen (nadat ik verhuisd ben).. eerst maar eens zien hoe het met me gaat.

Heb niet eens energie om boodschappen te gaan doen..

@klussertje: In love? Nee, maar daar sta ik nu ook niet open voor. Ik kan een man die energie en aandacht gewoon momenteel niet geven omdat ik eerst alles een beetje op orde wil hebben voor mijzelf en mijn kleintje.

De aandacht is wel erg fijn en leuk :-)

Het voelt altijd goed om ´geliefd/ gewild ´te zijn, toch?

Daarom kan ik iedereen hier het flirten op straat of een profiel op een dating site aanraden!
Vandaag is de convenant terug gekomen van de rechtbank.... nog 1 handtekening bij een advocaat en zijn we eindelijk gescheiden!
Jee, monique, dat gaat echt snel!! Hoe vind je dat?? Ga je het ook vieren? Moet je doen hoor!! Daarna kun je verder met de rest van je leven!!!!

Shiloh, wat ben je ook altijd heerlijk oplossingsgericht!! A ligt altijd in de kinderwagen bij me in de buurt. Ze zit echt een beetje aan me vastgeplakt!! Vind ik herlijk hoor. N u ligt ze in de kinderwagenbak in de keuken, paar meter bij me vandaan, hoor alles. Ze is heel makkelijk, eigenlijk alleen maar lief. Maar heel af en toe heeft ze me even nodig en dat mag ook best, maar soms heb ik het even moeilijk!!

Suus, ben benieuwd hoe het met je gaat!!

Waaromdan, gaat het goed met je meisjes/ Nog iets leuks gedaan dit weekend? Wanneer komt ex weer thuis?

Enne, ik houd ook nog veel van ex... dat voelde ik toen hij er vanavond was, en ook weer wegging!!!!!! Balen!!! MOet inderdaad maar doen wat Shiloh adviseert, datingsites afstruinen!!!

Fijne avond allemaal!!
Nou ja snel..... het heeft geduurd van mei dus het werd echt wel tijd.

Voor ex is een offerte voor nieuwe hypotheek gemaakt en als deze naar meneer zijn zin is tekent hij (pas) voor de LAATSTE keer.

Ik ben gisteren voor het eerst naar een psychologe geweest omdat ik graag geholpen wil worden met verwerken van heel veel dingen die me enorm gekwetst hebben, mensen die me heel erg veel pijn hebben gedaan. Voelt traumatisch. Ik kan het in mijn eentje niet afsluiten, niet achter me laten.

Psychoge gaat me helpen met EMDR. Kent iemand dit?

Ik ben heel benieuwd.

Ga mijn bedje opzoeken. Nou ja mijn bed.... zijn bed eigenlijk maar hier anders nergens geen slaapplek. Alleen de bank maar dan sta ik morgenvroeg gebroken op vrees ik

knuffel voor alle sterke dappere vrouwen hier!
@Monique: Nog even doorbijten, je bent er bijna!

Vind het echt heel goed van je dat je naar een psychologe bent geweest, hoop dat je een goede klik met haar had (want dat is het belangrijkste)

Geen idee wat EMDR is, zal het eens Googlen :-)

@Zusje: Haha het is niet de bedoeling dat je je op de internet mannen gaat storten he, geloof me er zitten een hoop losewrs tussen.

Zoals ik al schreef is het gewoon fijn om een lief/ leuk berichtje te krijgen en ik denk dat het je ookwel zal helpen om jezelf weer even terug te vinden.. je moet jezelf toch gaan omschrijven en laten zien wie JIJ bent (dus niet als moeder van.. of vrouw van..)

Ik weet adt het af en toe wat lastiger kan zijn met (kleine) kinderen om je heen, maar ik ben zo jaloers op jullie!

Ja, natuurlijk kan ik zoveel slapen als ik wil.. maar wil mijn kleine ook in mijn armen houden
Monique, goed van je dat je naar een psycholoog bent gegaan!! en heb geen ervaring met EMDR, maar heb wel veel positieve verhalen van anderen erover gehoord en wat extra fijn is, is dat het vaak heel snel werkt en het kan je sterken in je persoonlijkheid! Je moet jezlef weer terug zien te vinden, je eigen wil en je eigen kracht!! Want geloof me, je bent ook een krachtige vrouw!!

Shiloh, kan me voorstellen dat je jaloers bent! T is ook zo heerlijk om kinderen te hebben! Vanavond was grote dochter zo lief voor me!! Echt hartverwarmend en zo ontroerend, ze gaf me zoveel liefde!! Zo bijzonder!! En mn kleine meisje, als ik met haar wandel, als ze bij me zit, waar ik ook ben, ik ben zo trots op haar en het geeft me zoveel kracht!!

Komt goed met ons meiden!! Nu theetje maken, flesje klaar zetten en met een tijdschrift op de bank!!
Ik heb natuurlijk zelf ook gegoogeld en op de site van EMDR gekeken. Mensen zijn er positief over en hebben er baat bij.

Ik heb de laatste jaren zoveel meegemaakt ( wie niet hier?), dingen die me echt niet mijn koude kleren zijn gaan zitten en die ik zo ontzettend graag "los" zou willen kunnen laten maar zo vaak komt alles weer omhoog/ naar boven en dat doet ontzettend veel pijn.

Niet alleen verdriet door ex maar ook door andere mensen die kort bij me stonden......waarvan ik nooit verwacht had dat zij zo met mij om zouden gaan.

Ik hoop dat de EMDR me helpt!!

Nog niets gehoord van de makelaar........

We gaan er iets leuks van maken hé mam als we verhuisd zijn zei jongste zoon gisteren. * slik* Mijn hart draaide om leek wel.
Wat lief van je zoon Monique!!! Je kunt nog heel fijne jaren met hem beleven, er samen inderdaad wat moois van maken!! En doordat jij nu al hulp zoekt, kun je er vast ook nog beter voor hem zijn!!
He Monique.. je zit me toch niet jaloers te maken met die lieve zoon van je he?

Hetzelfde geldt voor zusje

Ik heb even een paar hectische dagen achter de rug waar ik van de week wel meer over schrijf .. moet nu echt slapen.
nee hoor ook deze puber zou ik best soms achter het behang kunnen plakken ( net nog nl )

Heb nu voor de zesde dag hoofdpijn,bah! Vandaag vrij maar moet wel om 11 uur naar een vergadering :(
Twee kijkers zijn er zaterdag op de open dag geweest.... beide kijkers vonden het huis klein maar wilden er over nadenken. Dit mogen ze tot eind van de week. Ik weet dus nog niks!

Maandag word ik gebeld over hoe verder........Sjonge wat duurt het toch allemaal lang!

Het is natuurlijk ook wel zo... 270.000 voor een woning met maar 1 grote slaapkamer en een zolder, geen tuin omdat huis aan het water ligt. Hele mooie woning verder hoor en ik zou er erg blij mee zijn!!

Morgen met Ernie naar de dierenarts, ook spannend. De nietsvermoedende hond ligt heerlijk te snurken in z'n mand.
fijne dag allemaal!!!

bij jullie ook zo mistig?
Ha Monique,

Ik vind nog dat je het vlot hebt gedaan als jullie vanaf mei bezig zijn. Ik ben dus al vanaf begin januari bezig, en we zijn nu zover dat het convenant geschreven wordt. Dus we zijn er nog niet. Ik hoop dat we het voor het eind van dit jaar rond hebben....maar of dat lukt????

Ik huppel nog steeds verliefd mijn dag door, hihi. Ben inmiddels voorgesteld aan zijn moeder en aan zijn vader (zijn ook gescheidne toen hij nog klein was), haha. Nu nog andersom... spannend! Ex is inmiddels wel dmv een mail op de hoogte gebracht van feit dat ik nieuwe vriend heb. Nog geen reactie gekregen...............

Liefs,

Kaboinkie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven