zondags kookprobleem

10-10-2010 16:28 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de eetpijler kon ik zo snel geen topic vinden voor een kluns als ik.

Want alhoewel ik weet dat ook op zondag maaltijden genuttigd moeten worden, heb ik het weer eens voor elkaar gekregen om een bijna lege (ijs)kast aan te treffen.

Ik moet toegeven dat deze gedwongen creativiteit voor bijzondere smaakcombinaties leid, de een wat geslaagder dan de ander.

Vandaag is mijn creativiteit een beetje op en hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Ik wil graag een maaltijdsoep-achtig iets maken voor mij en een zieke huisgenoot.

In huis heb ik het volgende:

- noedels, spaghetti, lasagnebladen, filodeeg

- lente-uitjes (5), rode uien (2), gewone uien (1)

- snijbonen en spinazie uit de diepvries (voor dagen als deze)

- 5 cherrytomaten

- 1 bol mozzerella

- 1000 blikjes tomatenpuree (die van 8 ct)

- aardappelpuree in zak (melk&water toevoegen)

- roomboter

- 2 sneetjes brood

ik heb NIET in huis

- azijn

- eieren

- melk

- kokosmelk

ik zat zelf aan noodle-soep te denken, maar wil het niet te pittig maken voor huisgenoot en vraag me af of dat wel mogelijk is zonder kokosmelk.

Verder wil ik zoveel mogelijk van de groenten gebruiken.

Is er iemand in de zaal met een goed idee?
Heb je toevallig tonijn in huis?
Ik zou vegetarische pasta met ui, spinazie, tomaat en mozarella maken.
nope

dat brengt me direct op een handige toevoeging die ik zelf vaak vergeet:

ik eet geen vleesch en visch
Mmm, noedelsoep zonder kokosmelk lijkt me lastig. Heb je wel bouillonblokjes? Bovendien denk ik dat diepvriesspinazie niet goed werkt in de soep....Ik zou pasta maken met spinazie, lente-ui en mozzarellasaus en een salade van cherrytomaatjes en rode ui met wat olijfolie en peper en zout. Succes.
Ik was hetzelfde aan t posten als Linndaatje

(maar kreeg telefoon tussendoor)
als je salami of ham in huis hebt zou ik een pasta saus met pasta maken en anders op naar de chinees
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
@ lindaatje,

pasta is een superplan.

ware het niet dat mijn huisgenoot dusdanig beroerd is dat ze het liefst alleen maar wat wegslobbert.
Misschien kan je tomaten-uiensoep maken met klein gebroken spaghetti.
Dan zou ik voor jezelf lekker die pasta maken en voor je huisgenoot een soepje (het je iets van een bouillionblokje?) van de tomatenpuree, en wat gesnipperde ui erdoor... evt wat pasta toevoegen als ze wil, maar dat zal niet als ze het weg wil slobberen
ik zou natuurlijk ook een uien-tomatensoep kunnen maken.

Is het heel ranzig om daar de boontjes bij te doen?

Er zijn bouillionblokken in huis trouwens. En ook bloem (geen gist).
Waarom zou je er boontjes door doen? Je hebt best veel uien, een paar tomaatjes, en 1000 blikjes puree. Das wel genoeg groente toch?
De tomaten-uitensoep gaat hem denk ik worden!

Volgende stap: de vulling

- is spaghetti niet te wollig, dikkig om door de soep te gooien?

- zouden noodles bij zo'n soep wel smaken?

Ik gooi zelf wel eens feta oid in mijn tomaten soep. Zou mozzerella ook smaken/werken?
quote:Zwup schreef op 10 oktober 2010 @ 16:39:

Waarom zou je er boontjes door doen? Je hebt best veel uien, een paar tomaatjes, en 1000 blikjes puree. Das wel genoeg groente toch?

daar heb je een punt.

Ik ben alleen zo gewend om meer groentes te gebruiken. Om de een of andere reden tel ik de ui bijvoorbeeld nooit bij de groente-hoeveelheden als ik ga koken .
Kan ik me voorstellen, maar ik denk niet dat bonen in deze soep echt lekker zullen smaken.
Nu is het alleen maar hopen dat het wel vullend genoeg is.

Heeft iemand daar nog tips voor?

-verder klinken die pasta's wel ongelooflijk lekker. misschien toch maar beide maken...-
Ik zou van filodeeg pakketjes maken met daarin spinazie en mozarella. Rood uitje erdoor is denk ik ook wel lekker.
Oh, joh, zie nu pas dat je soep wil maken. Nouja, doe je die filodeegdingen er bij.
quote:banaanaap schreef op 10 oktober 2010 @ 16:42:

De tomaten-uitensoep gaat hem denk ik worden!

Volgende stap: de vulling

- is spaghetti niet te wollig, dikkig om door de soep te gooien?

- zouden noodles bij zo'n soep wel smaken?

Ik gooi zelf wel eens feta oid in mijn tomaten soep. Zou mozzerella ook smaken/werken?

Als je het in kleine stukjes breekt kan het denk ik wel. Noodles zouden ook moeten kunnen.

Of de mozarella werkt weet ik niet.....
Die boontjes lijken me niet werken, misschien kun je voor jezelf nog groentenpakketjes van boontjes en spinazie maken met het filodeeg. En dan een uien tomaten soep, met kleine stukjes spaghetti. Mozzarella kan er vast in, maar verkruimel dat boven de kommen als je de soep hebt opgediend. In de pan heeft het niet zoveel zin.
En alvast een boodschappenlijstje maken om een volgende zondag-als-deze te voorkomen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, hier ook altijd een 'noodpakket' zodat er ook altijd onverwacht vrienden en familie kunnen blijven eten. Zondagmiddagborrels lopen vaak uit is mijn ervaring...

Helaas hebben we nu een minivriezer, maar binnenkort hebben we echt zo'n Amerikaanse koelkast/vriezer, kan ik me vreselijk op verheugen!

Maar, is ergens iets halen geen optie? Misschien een goede Thai ofzo in de buurt?
Als je de spaghetti in een apart pannetje kookt krijg je dat wollige niet in de soep. Kleine stukjes maken, koken, even afspoelen en dan in de soep. Dan is het gewoon dikke vermicelli. Lenteuitjes en kleine stukjes mozzarella op het laatst er over heen zodat het knapperig resp. stevig blijft lijkt me ook wel lekker. En dan het brood roosteren en besmeerd met roomboter erbij.
Ik zou een lekker uiensoepje maken met toast. Wat boter of kaas erop, mmm!
Soep van spinazie, ui en knoflook fijn snijden en in beeteje olijfolie in soeppan bakken, bouillon van blokje toevoegen, spinazie toevoegen en even doorkoken, staafmixer erin en met wat van die aardappelpuree poeder de boel binden (wel heel goed met een garde roeren!). Op het bord blokjes mozzarella er doorheen roeren en fijn gesneden lenteui. Mozzarella zou ik niet meekoken, dat trekt enorme draden en dan wordt soep eten heel lastig.

Brood besmeren met laagje boter, beetje uitgeperste knoflook erop en een beetje zout/peper/kruiden uit een potje (iets groens). In brede repen snijden en dan bakken in de oven. Daarmee in de soep dippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven