Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
@sokpop. de planning is volgende week. Mijn zoontje is dan bij zijn vader dus kan ik een avondje op de koffie bij mijn ouders. Mijn moeder weet het al en heeft al een beetje aan het idee kunnen wennen. Ze heeft het op haar werk zelfs verteld aan een van haar leidinggevende dus daar weet ik de reactie al wel van. Persoonlijk zou ze het niet doen maar snapt mijn wens ook maar al te goed en weet ook dat ik er best heel bewust meebezig ben. Hoe mijn vader gaat reageren ik heb werkelijk geen idee. Maar ik hou jullie op de hoogte. Als ik van hun groen licht krijg wil ik mijn mogelijke donor/vader benaderen hoe serieus hij is en hoe hij het in gedachten heeft en wat voor hem een tijd is om te beginnen. Ik vind vanaf januari zelf wel een goede start maar ja eerst mijn ouders.

@tattovlinder. Welkom hier. Negatieve reacties krijg je denk ik ook wel al zou je 39 zijn. Leeftijd maakt niet uit. Belangrijkste is dat je er zelf volledig achter staat. Maar een achterban is ook van belang, voor geval je ziek wordt of oppas nodig hebt want als je het echt helemaal alleen gaat doen heb je zeker een achterban nodig. Je moet straks ook tijd voor je zelf hebben. Maar je bent al een heel eind begrijp ik uit je verhaal.

@emmetjebee. heb je al iets van het zou kunnen..... Bijvoorbeeld wat ik tijdens mijn zwangerschap had voor dat ik de test kon doen was hele zere borsten je hoefde maar te wijzen en ik riep al auw (hoeft niet hoor sommige vrouwen krijgen het later) wanneer mag/kan je gaan testen?
@sokpop: Ja, wachten duurt dit keer echt lang, vooral omdat het continu door mijn hoofd spookt. Ik krijg af en toe zo'n vlaag van de zenuwen door mijn lijf. Die pijn in mijn onderbuik komt en gaat, maar over het algemeen voel ik me wel normaal. Wel goed gevoel dat iedereen die het weet ontzettend meeleeft!

@mama03: dat gevoel van "het zou kunnen" heb ik af en toe. Pijn aan mijn borsten heb ik niet echt, af en toe een steekje. Stom dat ik niet kan bedenken of ik dat normaal ook wel eens had! En die vage pijn in mijn onderbuik... vorige week vrij heftig, nu af en toe. De dokter zei dat ik 6 okt. een test kan doen, maar 5 okt. zou ik al ongesteld moeten worden, dus dat ga ik zeker 5 okt doen of misschien zelfs al maandag .

Succes met het vertellen aan je familie! Mijn ouders waren ontzettend blij, mijn moeder wilde onze oude wieg al meteen gaan opknappen en bekleden!

@tattoovlinder: trek je niks aan van die negatieve reacties, het belangrijkste is dat de mensen het dichtst bij jou je wel steunen!
Hey emmetjebee, lange weken zijn dat toch tussen 'het zou kunnen' en 'zeker weten'.

Ik had bij de eerste keer dat ik van alles voelde, was misselijk enzo... maar na 2 weken kwam gewoon een menstruatie opzetten. Het had ook een beeje raar geweets als ik 1 dag na een eventuele bevruchting ook al meteen misselijk zou zijn natuurlijk

Maar voor iedereen kan het anders zijn natuurlijk. Succes nog met wachten, want je weet het gwoon pas zeker rond de menstruatie dag natuurlijk!

Tattoovlinder, welkom ook. Komen de negatieve reacties vooral door je jonge leeftijd? En van mensen waarvan je het belangrijk vindt dat ze positief zijn?

En mama03, succes bij je ouders! Alsof je iets gaat aankondigen... nou ja, min of meer is het ook zo? Ik had zelfs niet echt een moment dat ik het mijn ouders ging vertellen... het kwam gewoon in een aantal gesprekken naar boven en zo konden zij ook wat aan het idee wennen.
@jive; De negatieve reacties komen van ook van een aantal mensen die erg dicht bij me staan en waar ik wel gehoopt had op wat meer begrip en steun. Dat is heel erg jammer, maar hopelijk draaien ze alsnog bij. En ja ook vooral vanwege mijn leeftijd, iedereen blijft maar zeggen dat ik nog zo jong ben en wel een leuke man tegen zal komen. Maar na jaren alleen zijn, heb ik besloten dat ik niet langer hoef te wachten, en er alleen voor ga. Want ja, welke leeftijd is dan wel goed?
Dat is het precies! Dat zeiden mensen bij mij ook. Maar dan kom je een man tegen over een jaar.

Jaar daarna ga je voor kinderen (en dat is al snel dan).

Dan doe je er een jaar over om zwanger te worden.

Dus dan heb je over bijna 4 jaar een kindje in je armen.

Ik vind dat nogal wat als je al jaren een kinderwens hebt. Daarom heb ik die knoop ook doorgehakt. Ik wil al 8 jaar. Moet ik dan nog eens 4 jaar wachten?
@ Vinyl.

Hoeveel aanmeldingen zijn er al voor de "meet"?

En is er al een datum/plaats bekend?
@Vinyl; Het is alsof ik mijn eigen verhaal hoor haha. En meestal komt het van de mensen die al jaren een relatie hebben en meestal ook al kids hebben... die kunnen makkelijk spreken...

Ook komt er veel negativiteit over het feit dat ik mijn behandeling in België laat doen. Daar is het altijd via anonieme donor en dus geen mogelijkheid voor mijn kindje om later zijn of haar vader te ontmoeten, zoals in nederland kan. Ze vinden dat ik mijn kindje hierdoor iets heel belangrijks ontneem... (net als trouwens veel mensen op m'n topic Bewust single moeder (K.I.) )

Maar ondertussen raden ze me wel aan om 'gewoon een avondje te gaan stappen en een leuke vent mee naar huis te nemen, ben je zo zwanger en hebje geen last van psychologische testen en wachttijden'.... dat is nog eens goed advies
quote:Sun76 schreef op 02 oktober 2010 @ 10:38:

@ Vinyl.

Hoeveel aanmeldingen zijn er al voor de "meet"?

En is er al een datum/plaats bekend?

Nog maar een paar... :(

Jive, Mama03, Innova.

Ben ik jou kwijt? Hellep!
Ja, beetje raar advies. Leuk ook, heb je straks bij elk kind een andere vader, en een soa. Oh joy!
Ik wil ook inhaken bij de 'meet'! Wat is je mail Vinyl? En wanneer is het ook alweer?
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik ben heel blij met dit onderwerp.

Zelf loop ik al heel lang met dit idee rond. Maar de stap om het echt te doen, is steeds te groot. Veel onrust in mijn hoofd hierdoor.

Ik ben nu 34 en ik ben de ''juiste'' man nog steeds niet tegen gekomen. Ik weet mijn hele leven al dat ik moeder wil worden.

Ik heb nu contact gehad met het ziekenhuis in Zwolle en daar mag ik langs komen. Wel is de wachtlijst daar 3 jaar. Dan ben ik 37 en ze zeggen daar dat het ongeveer een jaar duurt voordat je zwanger bent. Dan heb ik dus nu niet veel tijd meer om te twijfelen..

Ook contact gehad met de Geertgenkliniek. Daar mag ik op gesprek komen.

Weten jullie hoe lang de wachtlijst daar is? Ook heb ik gehoord als je een eicel afstaat dat je daar dan eerder aan de beurt bent? Weten jullie of dat echt zo is en zouden jullie dat willen?
Zo, na mijn vakantie meteen weer even helemaal bij gelezen. Gezellig dat er weer nieuwe meiden bij gekomen zijn. Welkom allemaal en succes met alles.

@emmetjebree: al iets bekend??? Spannend zeg.

@Chiles: heb je de echo al gehad? Alles in orde?

@Vinyl: wil ook graag bij de meet zijn hoor. had ik me daar een tijd geleden niet voor aangemeld? je hebt mij mail toch ook? zo niet, dan hoor ik het graag.

Vanmorgen weer bij de gynaecoloog geweest. Dat propje wat de vorige keer mijn menstruatie tegen hield, zat me nog dwars. Wat als er nog meer van de curettage achtergebleven was? Toch nog maar weer even een controle dus. Alles zag er gelukkig prima uit. Viel alleen bijna uit de stoel toen hij mij vertelde dat ik net een eisprong gehad had. Ben iedere dag aan het testen en heb nog niet eens een licht streepje gezien. Snap er helemaal niets van. Als ik niet op de testen vertrouwen kan...dan wordt het wel erg moeilijk om te bepalen wanneer ik insemineren moet:-( Maar hopen dat dit eenmalig was...
Helaas...de eerste poging is niet gelukt. Had ik wel een beetje verwacht, maar het valt natuurlijk wel tegen. Behalve wat pijn in de onderbuik heb ik niks gevoeld. Vrijdag weer naar Geertgen en dan eileideronderzoek afwachten.

@Milou34: gelukkig ben je niet alleen eerder aan de beurt als je een eicel afstaat (best ingrijpend, omdat je aan de hormonen moet enzo, net als IVF-voorbereiding), maar je mag ook eventuele zaaddonoren voorstellen of op een of andere manier promoten. Ik had begin maart 2010 de eerste afspraak en mijn eerste IUI-poging is net achter de rug.
Dag allemaal!

Ik was even op vakantie, maar ben weer terug. Veel bijlezen weer!

Net online de bestelling geplaatst zonder enige moeite dit keer, en volgende week waarschijnlijk weer een IUI. Poging 4 wordt dat dan.

Hoe staat het met de plannen voor de meet?

Zo lezend door de berichten gebeurt er wel veel in de levens van de dames! Goed zeg, iedereen is stappen aan het zetten.

@emmetjebee: balen voor je...

@ tattoovlinder: het is niet zo dat je in Belgie alleen maar anoniem kunt doen. Je kunt ook in Belgie kiezen voor een open donor. Ik ben zelf twee keer op gesprek geweest bij een gyneacoloog in Belgie (en verplicht ook daar langs een psych). En de gyn gaf mij ook de indruk dat het alleen maar anoniem was. Tussentijds kwam ik erachter dat ik ook voor open kon kiezen en dat had ook mijn voorkeur. Toen ik haar dat in het tweede gesprek vertelde, werd het een heel vervelend gesprek. Zij heeft een voorkeur voor anoniem, maar ik niet, en die hele persoonlijke keuze is echt aan de moeder en niet aan de gyn. Dus als jij anoniem wilt, niks aan de hand, maar als je liever open donor zou willen, ga dan het gesprek aan, want het kan wel.

Groet!
@ Emmetjebee. Die voorsprong op de wachtlijst heeft toch ook wel te maken met leeftijd of niet? Want ik denk dat als ik (34 jaar) voor zou stellen om voor Geertgen reclame te maken in de ziekenhuizen hier in de stad dat ik niet zo spoedig geholpen zou zijn als jij.
Hallo dames,

Omdat ik zelf niet veel te melden heb, kom ik niet elke dag buurten, maar ik ben er nog hoor!

@emmetjebee: wat jammer! Ben je erg verdrietig/teleurgesteld?

@malaika2 en Innova: welkom terug! Fijne vakantie gehad?

Malaika: verstandig dat je nog ter controle bent geweest bij de gyn. Als je het niet vertrouwt gewoon nog eens gaan, het is jouw lijf/gezondheid. Wel vreemd dat je een eisprong hebt gehad, zonder dat jouw testen dat uitwezen! Had de gyn daar een verklaring voor?

Innova: poging 4, succes maar weer!

@mama03: heb je het je ouders al verteld? Ben je nerveus hoe je vader zal reageren? Maar laat je het daarvan afhangen, aangezien je pas daarna de donor gaat benaderen? Ik duim in ieder geval voor een positief gesprek! Toch fijn als je ouders achter je staan.

@Vinyl: ik heb hetzelfde met die "rekensom" hoor. Van hoe lang het nog duurt als je iemand ontmoet tot de stap tot kinderen...Daar wacht ik dus niet op!

En ik wil ook naar de meet, was nog vergeten je te mailen, dat doe ik dus nog even binnenkort.

@milou34 en Tattoovlinder: welkom dames!

Tattoovlinder: wat vervelend die negatieve reacties! Zeker als het naasten van je zijn. Is het onwetendheid of bezorgdheid? Als je straks wel een klein hummeltje hebt, dat ze dan ineens wel reuze enthousiast zijn? Je moet op je eigen gevoel afgaan. Als deze keuze en België/anonieme donor voor jou goed voelt, laat je dan niet van de wijs brengen. Maar ik ben het wel met Innova eens dat je - als je eigenlijk geen anonieme donor wilt, maar nu denkt dat dit de procedure is in België - je dit wel uit moet zoeken en je mond open moet doen! Maar ik denk wel dat je dat doet, want je komt wel zeker over over je keuze.

Ik krijg ook wel te horen (als ik het over de liefde heb, niet eens over kinderen) dat ik nog jong ben en ik "hem" nog wel ontmoet. Volgens mij niet zo zeer als negatief, maar eerder opbeurend. Men bedoelt het vaak goed (sorry voor deze dooddoener). Misschien gunnen de mensen jou juist een totaalplaatje en denken ze juist dat dat snel komt?

Hoe dan ook: maak je eigen keuzes en luister niet te veel naar anderen (en al zeker niet naar rar adviezen op een forum!), het is zo persoonlijk!

Fijne avond nog allemaal!
@sun76: Leeftijd heeft er niks mee te maken. Er ligt wel een leeftijdsgrens bij eiceldonatie (max 36). Dus ga langs bij de poli gynaecologie en vraag of je daar folders mag neerleggen of bij huisartsen in je stad...

@sokpop: natuurlijk wel teleurgesteld, maar wel verwacht. (Nog) niet verdrietig, want het was nog maar de eertse keer! Cyclus is zo regelmatig, dat de volgende keer alweer snel kan zijn.
Bedankt voor jullie reacties!

Begrijp ik goed dat als je reclame gaat maken voor eiceldonatie dat je dan ook voorrang krijgt? Weet iemand hoe lang de wachtlijst dan ongeveer is?

Ik twijfel nog heel erg tussen adoptie of zwanger raken via een donor...
Hi! Zit al een hele poos met internetstoring (grrrr!), dus alleen maar even snel een kort berichtje: Heb inmiddels al 2 echo's achter de rug, gaat niet helemaal vlekkeloos, dus moet iedere week terug voor controle. De vlag mag nog niet uit van de arts, dus ik blijf maar voorzichtig optimistisch. Voel me eigenlijk best oké, dus ik hou moed. Maar spannend is het wel! Tot gauw hopelijk weer! Grtz!
Hallo, zo weer paar nieuwe leuk en welkom hier.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, troost, advies.

Sorry weet even niet meer wie het vroeg. Ik ben nog niet met mijn ouders gaan praten. Momenteel ben ik met iemand aan het daten, morgen eens advies aan mijn moeder vragen. Of ik het dan toch wel moet vertellen of afwacht hoe dit gaat lopen. Tis nog zo pril maar ja weet dan al de reactie van mijn vader denk ik. Richt eerst daar je aandacht op maar goed even moeders advies vragen.

@emmetjebee wat jammer. Hopelijke de volgende x beter maar ja iedere x is wel weer een teleurstelling natuurlijk.

@chilles wat vervelend dat nog niet helemaal vlekkeloos verloopt. Sterkte!
He Vinyl!

Heb je nog wat aanmeldingen voor de meet gekregen? Ik ben wel voor de door Jive geopperde 1 november. Dan is het precies een jaar geleden dat wij de workshop deden (en superwoman ook!). Het is wel een maandag, maar ik vind dat niet erg.

Wel goed volgens mij om dat moment te nemen om elkaar moed in te praten voor het komend jaar.... Een jaar al!!! Ik kan het bijna niet geloven ...

Sjuus!
Ja, ik heb wel wat aanmeldingen.

Even kijken of het nu compleet is hoor. Volgens mij ben ik de aanmeldingen van voor de zomer kwijt

Ik heb nu:

Vinyl

Innova

Jive

Mama03

Sokpop

Maar Sun wilde ook komen? Ik kan haar email niet vinden... Pfft.. chaoot hier!

1 november zou wat mij betreft kunnen, alleen weet ik niet hoe de meesten dan zitten met vervoer enzo?

Waar willen we het doen, ergens centraal?
Superwoman, Malaika: jullie ben ik dan kwijt!

Vinyl@casema.nl

Dan zet ik jullie er gelijk bij!
@Innova, Ze hebben me inderdaad in het ziekenhuis vertelt dat er alleen met anonieme donoren wordt gewerkt. Maar ga hier zeker achteraan! Bedankt voor de tip!!!!!
Tijdje niet meegeschreven, maar lees wel met grote regelmaat en geef me dan ook graag op voor de meet.

Maandag 1 november is gewoon een werkdag, maar voor deze meet wil ik wel een vakantiedag opnemen.

Wat mij betreft spreken we af in het midden van Nederland, Utrecht?

De rest bespreken in een mail waar alle adressen van ons aangelinkt zijn en we het achter de schermen van het forum kunnen regelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven