Augustus 2010

27-09-2010 14:55 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 3!

Voor iedereen die in augustus 2010 een kindje heeft gekregen.

naamleeftijddatumkind.bijzonderhedenMeissie286 aug.1e 2 juli geboren! Viooltje3426 aug. 4e 15 juli geboren! Mies24 6 aug. 1e 29 juli geboren! Phoehee311 aug.1e 1 aug. geboren! Fellowes32 5 aug.1e 2 aug. geboren! Dewereldrond3031 juli2e 2 aug. geboren! Juf2721 aug. 1e 6 aug. geboren! Watsons3331 juli1e 6 aug. geboren! Vlindertje24 sept. 2ling! 11 aug. geboren! Fyrin30 10 aug. 2e 12 aug. geboren! Jsd288 aug. 2e 15 aug. geboren! Lisa3219 aug.1e 17 aug. geboren! Elke2925 aug. 3e 18 aug. geboren! Hvm3225 aug. 1e 21 aug. geboren! Floortje3418 aug. 3e 25 aug. geboren! Polletje3614 aug.2e 26 aug. geboren! Wildstrubli31 18 aug.1e 26 aug. geboren! AnemB.3620 aug.3e 26 aug. geboren! Eksner2624 aug. 1e 26 aug. bevallen! Lima2822 aug.3e 30 aug. bevallen! 24seven3227 aug. 2e 5 sept. geboren!

Deel 1; Augustus 2010 meiden babbel mee!

Deel 2; Augustus meiden met tabel

Meiden die mee hebben geschreven en weer mee willen schrijven jullie zijn natuurlijk welkom!
@Phoehee, Ik geef je gelijk,slapen moet geen stressfactor worden voor jullie. Zolang hij idd maar voldoende slaap krijgt.

Je kan het over een tijdje weer gaan proberen,wie weet gaat het dan beter.

@Jsd,Dat gaat goed met het voeden en slapen!!

Ik hoop dat het zo blijft! Heb je de snug&tug al binnen?

@Vlindertje, Wat fijn dat het zo goed gaat met de kids!!

Dochter heeft haar prikjes overleeft! Ze heeft heel even een snik gegeven en heel zielig gekeken en toen bij mama was alles weer goed. Ze is ook weer flink gegroeit. 63 cm en6160 gram.

Ze is boven gemiddeld maar haar gewicht is mooi in verhouding met haar lengte.

Had vanmorgen een koffieuurtje met de meiden van de gymclub.Was erg leuk om alle baby's te zien. Ze was veruit de grootste en had ook het meeste haar.

Ook even bij een tante op visite geweest die een paar x op haar gaat passen.Dat klikt wel denk ik.

Maar als ik dan weer zie hoe schoonma met haar omgaat zie ik er echt tegenop om haar te laten oppassen.

Terwijl ik haar toch altijd een leuk mens vond....gek he!?

Ik heb trouwens echt nog last van een ernstige vorm van dementie!! Ik vergeet alles,afspraken,beloftes,spullen.....pfff

Hebben jullie dat ook? Wordt nog lachen straks weer op het werk..!
dementie; check. Gelukkih hoef ik pas over zes weken weer te werken en ik hoop echt dat het dan beter is anders vrees ik met grote vrezen. Dingen vergeten is nooit handig, maar als je moet zorgen dat een kleine 2500 mensen hun juiste salaris op tijd ontvangen wordt het erg lastig met een voortdurende zwangerschapsdementie.

Fellowes, ik kreeg vandaag een mailtje dat de snug&tug onderweg is dus hopelijk wordt hij morgen bezorgd.
Even een vraagje..ik heb een puckababy van iemand te leen...wat trekken jullie je kindjes in zo'n ding aan? en als je s nachts voedt, doe je hem dan uit?
Jeetje wat een heerkijk weer vandaag!! Word ik echt blij van!!

Iedereen er een beetje van genoten?

@Jsd,Snug7tug al gestest?

Ben blij dat jij niet over mijn salais gaat!

Die dementie neemt bij mij echt ernstige vormen aan.

Morgen naar de gyn,en meisje naar de kinderarts.

Ben benieuwd.
Snug&tug gister binnen gekregen en vannacht meteen getest en het was het onvoorstelbaar: van half elf tot half drie en van drie tot zeven geslapen! Echt zo super!

DWR ik heb dus een snug&tug en vannacht had ze alleen en romper met lange mouwen erin aan. Het is bij ons binnen nog steeds vrij warm en ze voelde goed warm aan dus doe dat vannacht weer. En ik heb hem tijdens de nachtvoeding gewoon aangelaten, ze had niet gepoept dus heb haar vannacht niet verschoond.
@JSd, Zo,dat is een lekkere nacht! kun jij ook weer ff bijtanken.

En hoe gaat het overdag? nog steeds zo vaak voeden?

@Dwr,Ik gebruik de puckebaby niet maar heb hem wel.

Ik heb het geprobeerd met een dunne pyama eronder.
Ik heb wat kraamborrelfoto's geplaatst op hyves!
@Jsd,

lekker geslapen dus! Hoe is het afgelopen nacht gegaan?

@Fellowes,

hoe was het bij de kinderarts? Alles goed met je kleine meisje?

En natuurlijk bij jezelf bij de gyn?

En die dementie, ja heb er ook last van. Wordt er gek van! En niet alleen ik haha.

Ik vergeet alles en ben na 5 minuten alles weer vergeten, leef ook echt met mijn agenda bij de hand. Vraag me wel eens af of het ooit nog goed gaat komen, want me kindjes zijn alle bijna 9 weken en het lijkt niks te verbeteren.

@dewereldrond,

mijn kindjes slapen beide in de Puckababy, gewoon met de kleertjes eronder aan.

Bij hun in de kamer is het niet extra warm ofzo, de verwarming staat niet aan. Ze voelen lekker behaaglijk aan en worden niet wakker omdat ze het warm of koud hebben. Met de nachtvoeding trekken wij hem wel uit, omdat we beide verschonen, poepbroek of niet. Na 3 uur zit bij allebei de luier echt vol met plas.

Wij zijn gisteravond terug gekomen van een weekend weg. Wat hadden we een mazzel met het weer zeg. Zaten in Limburg, dus nog een beetje extra zon vergeleken met waar we vandaan komen (volgens mijn ouders die ook even langskwamen)

De eerste nacht was een drama met beide kindjes, hebben veel gehuild, maar overdag waren ze lief en hebben we lekker met ze kunnen winkelen en even een fles tussendoor en weer verder slapen. De 2e nacht was een heerlijke nacht, steeds zo’n 5 uur tussen de voedingen en dus hebben wij ook even bij kunnen slapen. Alleen de terug weg was een rit van 2 uur die niet geheel gezellig verliep. Door de file was het veel stil staan en optrekken en dat leken ze niet heel leuk te vinden. Ze zijn alleen de eerste 10 minuten stil geweest en daarna hebben ze de hele weg gekrijst. Om 20.30 een fles en toen om 2uur en vanmorgen om 6.30 en toen om 10.30. Dus het gaat de goede kant op. Nu ligt zoon alleen al een uurtje te huilen, maar goed schone broek, volle buik en voelt niet heel koud of warm dus wat zou hij hebben?

Zolang hij niet keihard krijst, laat ik hem maar even gaan. Ga er toch vanuit dat hij wel een keer in slaap valt.

Vandaag ook weer lekker weer, dus na de volgende fles van 15.30 zo ongeveer ga ik een lange wandeling maken samen met de hond. Is die ook weer gelukkig.

Morgen beide kinderen de eerste prikjes, zie er wel tegen op. Ze hebben al zoveel prikjes gehad, die 4 weken in het ziekenhuis maar die heb ik nooit gezien en nu moet ik morgen alleen! Hoop dat ze er niet al teveel last van hebben!

De verkoudheid bij dochter heeft helaas doorgezet en ze ligt dan ook erg te snurken en je hoort gewoon dat haar neusje verstopt zit. Ook verslikt ze zich steeds in haar flesje omdat ze niet goed door haar neus kan blijven door ademen. Zo zielig, al lijkt ze er behalve met de fles, niet echt last van te hebben.
Bernadette, leuke foto's op de hyves!!

Vlindertje fijn dat je weekendweg zo goed is bevallen. Wel balen zeg bijna 2 uur huilen in de auto. M vindt autorijden ook echt niet leuk..als we rijden op de snelweg is het goed, maar idd stoppen is een ramp.

Phoehee, heb je al een 2e draagdoek besteld? Ik heb de hoppediz Oslo!! hij is echt super mooi. Ik moet nog wel wennen aan het knopen voor, is toch even anders dan mn rekbare doek. Ben aan het twijfelen of ik een draagconsult zal gaan doen.

Oh en die zwangerschapsdementie is zo erg!! vrees dat het nooit mee goed komt met mij. Bij J heeft het ook heel lang geduurd en voor mijn gevoel is het nooit echt over geweest in de tussentijd. Ik praat ook raar, moet echt nadenken met een gesprek voeren. Verder voel ik me zo on-attent. Vergeet gewoon verjaardagen of naar mensen te vragen.

Morgen is officieel alweer mijn laatste verlofdag..gelukkig heb ik nog 2 kleine weken vakantie
Dwr ik heb de kaapstad gekocht, twijfelde erg tussen Oslo en deze. Deze is dikker dan die andere, dat is een zomerdoek. Hoe bedoel je knopen voor? Ik knoop achter, zie foto Hyves.

Dementie; check!

Wij waren gister uit eten met vrienden en baby! Ging goed, wel moeten voeden maar was toch een hippe 'ruimdenkende' tent dus ach. En ik had de draagdoek erom geknoopt zodat je niks ziet.
O gelukkig, ik lees jullie demenetie-verhalen. Is dus normaal. Niet te geloven hoe erg dat bij mij ook is.

Manlief wordt er echt gek van.
De Oslo is ook dik hoor, geen zomerdoek in ieder geval.Ik kan de kaapstad niet vinden op internet...even fotootje op de hyves?

Ik vind achterknopen met zitten niet fijn zitten, dus ik kruis hem nog een keer op mijn rug en knoop hem dan onder de voetjes vast op mijn buik. welke knoop gebruik jij meestal?

Ik voed M ook overal, gisteren lekker in het zonnetje op een bankje in de dierentuin. Ondertussen gezellig zitten kletsen met iemand die zwanger was

Bernadette, mijnman is inmiddels wel gewend aan mn dementie, maar ikzelf nog niet...
Hee hallo, heb jullie weer gevonden. Drukke tijden hier met nieuw huis en Laurien die iedere avond onrustig is door krampjes. Weinig forumtijd dus...
Dwr ik bedoel dikker als mijn andere doek, dat is een das leichte kairo. Mijn Kaapstad moet je denk ik googelen als kapstadt, helemaal zwart met grijzige bies. Ik knoop fwcc, blz 17 in het hoppediz boekje.
@Anem,

eigenlijk ging het autorijden tot gister dus, prima. Waren al wel een keer eerder verder weg geweest en ze lagen beide heerlijk te slapen. Zoon had gister middag en avond sowieso veel huilmomenten.

Ze worden overdag steeds wakkerder! En ze zien ook echt al heel goed, ze volgen je alle kanten op en ze kijken nu ook al een poosje echt gericht als je ze roept.

Zie dat jullie zon beetje allemaal een draagdoek gebruiken. Mag ik vragen op welke site jullie ze bestellen? Of een zoeklink voor google. Ik gebruik er zelf geen, weet ook niet of ik het ga doen want ze slapen prima in de wagen, maar vraag me wel af waar jullie allemaal zo tevreden over zijn.
@ANEMbernadette,Foto's zien er goed uit! Jullie hadden ook ideaal weer.Leuk al dat blauwe,moest wel een beetje lachen om het overhemd van je man.

@Fyrin,Hoe gaat het met het nieuwe huis? Wonen jullie al?

gebruik je iets voor de krampjes? Hier wil cinababy nog weleens helpen.

@Vlindertje, Wat zielig dat je meisje zo verkouden is!!

Een halve ui naast het bedje doet wonderen!

Ik zag ook erg tegen de prikjes op maar het viel me erg mee.

Veel succes vast,en wel even melden dat meisje verkouden is.

@Phoehee,ik heb ondertussen ook op de gekste plekken zitten voeden.

Vanmorgen bij de KA geweest,meisje is weer goed gekeurd.

Ze is alleen de laaste dagen weer flink aan het spugen,dat moet ik ff in de gaten houden.Als het erger wordt of ze krijgt er last van gaat haar dosis medicijnen omhoog.

Het spreekuur liep uiteraard flink uit en ik had een uur later een afspraak bij de Gyn.De KA had al gebeld met de Gyn dat ik wat later zou zijn.Zus was ook mee +baby om mij te rijden.

Komen we dus in de propvolle wachtkamer bij de gyn met 2 krijsende baby's.Dan breekt het zweet je dus uit op de gekste plekken.Bij de bali wisten ze al van mijn komst. Maar ik had een afspraak met een andere dan die mijn bevalling heeft gedaan.(kreeg het niet voor elkaar om een afspraak te maken met mijn eigen gyn deze maand dus vandaar)

daar waren ze het niet mee eens dus ik mocht ff tussendoor bij mijn eigen gyn.Dus nog weer even wachten en daar waren de baby het niet mee eens. Dus wij maar voeden,we kregen gelukkig een kamertje daar.

Wel weer erg gelachen dus.

Maar de gyn vindt mijn wond nog erg onrustig.

Er is ook wild vlees aan het groeien,maar dat kan nog wegtrekken.Heb nu verdovende zalf en moet over 3 wk weer terug komen.Dan gaat hij kijken of er moet worden ingegrepen.

Dus dat is ff minder
@Fyrin. Ik gebruik af en toe Infacol....dat lijkt ook goed te helpen.

@Vlindertje. Ik gebruik de draagdoek niet zo heel veel. Vind het toch wel veel gedoe en heb de indruk dat L. het er vrij warm in krijgt. Maar als ze krampjes heeft vindt ze het wel heel fijn...net als lekker op mijn buik liggen. Om echt te wandelen gebruik ik ook altijd de wagen. Ik heb ook nog een Babybjorn liggen, maar die heb ik eigenlijk nog niet echt gebruikt. Voordeel van de wagen vind ik dat je ook meteen wat boodschappen mee kan nemen.

Morgen de eerste prikjes halen...toch wel een beetje spannend hoor. En natuurlijk weer wegen en meten. Ben heel benieuwd. Volgens mij is ze flink gegroeid.

@Fellowes. Vervelend dat die wond nog steeds niet goed genezen is. Doet hij ook nog pijn?
Ja die wond doet nog flink pijn! Vooral plassen en stil staan is behoorlijk vervelend.

Ik gebruik dus ook altijd de wagen.Idd handig voor de boodschappen enzo.

Hoe doen de draagdoekfans dat eigenlijk? Hoe doe je dat met je handtas,luiertas,boodschapjes enzo?
Fellowes wat een ziekenhuis verhaal! Voeden werkt altijd hè! Balen van de knip, het blijft wat aanmodderen. Doet het veel pijn?

Lisa succes morgen, ik vond de prikjes wel meevallen. Wel een beetje verhoging en heeel veel slapen.

Boodschappen met de draagdoek, gewoon met boodschappentas. Goed voor de spierballen!

Luiertas neem ik nooit mee, 3 luiertjes in handtas en daarbij shirtje, broekje, rompertje, hydrofiel en 5 schoonmaakdoekjes in een boterhamzakje en voilà!
fellowes, boodschappen doe ik wel met de wagen. De doek gebruik ik vooral om te wandelen, het loopt lekkerder vind ik en vind het vooral makkelijker als ik met zoon ga wandelen, dan heb ik beide handen vrij om hem in toom te houden. Luiers etc. neem ik dan ook niet mee. Spuugdoekje doe ik in de doek, sleutels en mobiel in broekzak en verder heb ik dan niks bij me. Als we met zijn allen op stap ga laat ik vriend alles dragen. Vind wandelen met de doek ook vooral prettig omdat je wat meer bewegingsvrijheid hebt, gaan graag een stukje de stad uit, door de weilanden en dat gaat erg lastig met de wagen.

Getver, wat naar dat je nog zo'n last hebt van je knip, vooral tijdens stil staan. Jij hebt toch werk waarbij je veel staat en moet toch ook al bijna weer beginnen?
Ja ik sta op het werk zeker 10uur op mijn benen.

Moet vrijdag weer bginnen,zal niet meevallen.

Heb nu verdovende creme....ben benieuwd of dat genoeg geeft.

Voelt tot nu toe beetje raar.

Ik wandel eigenlijk nooit zomaar dat is altijd wel gekoppeld aan een boodschap ofzo.Maar dat komt ook omdat het een hele onderneming is om haar van 3hoog beneden in de wagen te krijgen.Misschien toch eens een drager/doek proberen?!

@Phoehee, ik doe het andersom,ik heb nooit een handtas mee.Sleutel,mobiel,portemonee enzo in de luiertas.

@Lisa, Hier vielen de prikjes erg mee, 3snikken en het was weer over,geen koorts of hangerig of wat dan ook.

Succes!
@Lisa,hoe is het gegaan met de prikjes?

Help!!!! Dochter gaat steeds moeilijker doen met de fles!!

Net anderhalf uur gevochten voor 50cc.

Man ging voeden en ze ging compleet over de rooie.

Ze huilde zo erg dat ze er even in bleef hangen,man in paniek.

Pfff,moest toen man en dochter kalmeren.Man reageerde naar mijn aanziens wat overdreven ,maar volgens hem komt het omdat het hele gebeuren van na haar geboorte nog moet verwerken.

Vraag me af wat er straks gebeurd als ik er niet bij ben?!

Na anderhalf uur heb ik haar maar de borst gegeven en is ze gekalmeerd.

Ik begrijp niet hoe dit komt? Ze dronk voorheen 2x per dag uit de fles.Heb het misschien 2 weken niet gedaan en nou doet ze het niet meer.

Iemand tips?
Fellowes, balen zeg. Geen tips, want hier hetzelfde verhaal helaas, alleen is het hier al vanaf de 1e keer proberen al zo. Ben je erbij als je man haar de fles geeft? Anders is het misschien beter als je even de kamer uit gaat, dan hoort, ziet en ruikt ze je niet. Weet niet of dit daadwerkelijk helpt hoor, maar dat zeiden ze van het CB tegen mij, ze geven daar echter wel meer adviezen die niet kloppen, dus misschien is dit er ook wel zo eentje. Hier werkt het tot nu toe in ieder geval nog niet.
@Jsd,jeetje das helemaal lastig!! Hoe ga je dat oplossen?

Wanneer moet je weer aan het werk?

Misschien moet ik idd even boven gaan zitten,man wordt namelijk ook nerveus van mij.

Ik snap het niet want ze deed het voorheen wel.

Ze doet het ook echt verkeerd. Ze gebruikt de borst techniek, waardoor ze dus de speen uit haar mond duwt.

Door al het gewoel komt er wel melk uit de speen en loopt haar mond vol maar ze slikt niet.

Vervolgens verslikt ze zich en gaat nog erger over de rooie.

Geduld is een schone zaak!! Pff zo krijg ik nog meer zin om vrijdag te gaan werken......niet!
Fellowes geen tips sorry. Is wel shit zo net op het einde van je verlof. Ik neem aan dat je verschillende spenen hebt geprobeerd? Grotere gaten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven