Externe harde schijf. Graag jullie hulp!

10-10-2010 23:19 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag beste leden,

Ik zit met een probleem. Ik heb sinds kort een harde schijf aangeschaft. Zojuist wilde ik mijn bestanden overzetten naar de harde schijf, alleen kreeg ik niets te zien bij ''deze computer''. Echter hoorde ik wel wat beweging, maar er was niets te zien.

Vervolgens heb ik het bij mijn nieuwe laptop uitgeprobeerd en dat lukte wel; ik kreeg gelijk een balk. Waarom pakt ie nou niet op mijn oude laptop en mijn nieuwe wel?

Help, hel, help.
(Ik neem even aan dat je externe hd van 2.5" zonder extra power supply hebt, maar met alléén een usb-kabel, zoals bijna alle externe hd's tegenwoordig.)

Het simpelste geval kan zijn, dat je externe hd niet genoeg vermogen (stroom/energie) krijgt via de usb kabel aan je eerste computer.

Dit kan komen doordat die computer zelf al veel vermogen nodig heeft voor andere externe apparaten. Een usb-verlengsnoer kan de voltage ook doen verminderen.

Ook is het zo, een externe harddisk van 2.5" heeft doorgaans 5 volt nodig, maar sommige pc's (meestal laptops) geven maar 3.3 volt. (En nee ik weet niet hoe je dat kan checken..)
Welke versie van windows heeft je PC? Sommige oude PCs kunnen niet overweg met de nieuwere harde schijven.
oude pc's hebben vaak usb 1.1 terwijl usb 2 tegenwoordig (nog wel) de norm is. wat je kunt proberen is om je bestanden via een usb genelink kabeltje over te zetten naar je nieuwe lappie
Heeft niets met stroom te maken dat de externe hd van de pc zou moeten krijgen. De externe harde schijf gebruik je voor stroom gewoon op het stopconcact.De usb kabel is alleen voor het aansluiten op de pc.
Niet elke hoor Zomaar... Ken meerdere modellen van o.a. Western Digital die stroom trekken via USB. Geeft minder kabels. Dus het kan zeker dat ze niet genoeg vermogen in haar USBpoorten heeft. Kan ook bijvoorbeeld dat ze zo'n USB verlengstuk/splitter gebruikt die het vermogen van een poort verdeeld over vier en daarom niet meer genoeg vermogen geeft.
Dus het is handiger als er iets meer informatie wordt gegeven over de externe HD
Beste leden,

Enorm bedankt voor jullie reacties. Het is al gelukt. Dank, dank!
Misschien wel zo sportief even te vertellen wat er nou aan de hand was Denya!quote:Denya schreef op 12 oktober 2010 @ 22:13:

Beste leden,

Enorm bedankt voor jullie reacties. Het is al gelukt. Dank, dank!Met bovenstaande quote nemen we natuurlijk geen genoegen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven