Parkeren
maandag 11 oktober 2010 om 16:11
Vanmorgen was het weer zo ver. Ik reed met mn bumper tegen een paaltje aan. Mijn vriend zat naast me en riep " Red je niet, red je niet, red je niehiet!!". Mijn gedachtes riepen daarin tegen "Echt wel, echt wel, echt wel.".
Hij had gelijk, ik redde het niet .
Wat is toch kunst van het inparkeren? Ik snap er echt niks van. De ene keer schat ik mijn auto te groot in (veel moeite doen, uitstappen, erachter komen dat je nog zeker 1 meter ruimte had) of te klein. Zoals vanmorgen..
Het is zo oneerlijk! Mijn vriend parkeert zijn auto op de meest kleine plekken met zijn ogen dicht en 1 hand op zn rug.
Ligt het dan toch aan het verschil van het geslacht? Of ben ik motorisch niet zo goed ontwikkeld?
Maar goed, hoe dan ook. Ik zit nu met een deukje in mijn auto en een vriend die de fijne woorden uitspreekt "Ik zei het toch".
*zucht* Heerlijk zo een maandag...
P.s
Dit topic zonder doel. Maar ik wou het even kwijt .
Hij had gelijk, ik redde het niet .
Wat is toch kunst van het inparkeren? Ik snap er echt niks van. De ene keer schat ik mijn auto te groot in (veel moeite doen, uitstappen, erachter komen dat je nog zeker 1 meter ruimte had) of te klein. Zoals vanmorgen..
Het is zo oneerlijk! Mijn vriend parkeert zijn auto op de meest kleine plekken met zijn ogen dicht en 1 hand op zn rug.
Ligt het dan toch aan het verschil van het geslacht? Of ben ik motorisch niet zo goed ontwikkeld?
Maar goed, hoe dan ook. Ik zit nu met een deukje in mijn auto en een vriend die de fijne woorden uitspreekt "Ik zei het toch".
*zucht* Heerlijk zo een maandag...
P.s
Dit topic zonder doel. Maar ik wou het even kwijt .
maandag 11 oktober 2010 om 21:43
Ik bedenk me net dat ik sinds m'n rijlessen niet meer filegeparkeerd (sorry, da's vast geen goed Nederlands) heb. Hier in Amerika heb je overal gigantisch grote parkeerplaatsen en ik kies altijd een plekje waar ik vooruit in kan rijden tot de 2e parkeerplaats zodat ik met m'n neus vooruit sta. Hoef ik ook niet moeilijk achteruit te hannessen als ik weg wil. Nadeel is wel dat veel sommige mensen hier ook niet kunnen parkeren en dus m'n hun neus tegen mijn achterkant staan en dan kan ik de boodschappies niet inladen.
Lol, als we ooit naar Europa verhuizen heb ik een probleem! Denk dat ik maar eens op zoek ga naar een rustige parkeerplaats en oefen met inparkeren....misschien wil m'n man wel helpen, parkeer ik zijn Jag ergens langs een stoep om te oefenen
Lol, als we ooit naar Europa verhuizen heb ik een probleem! Denk dat ik maar eens op zoek ga naar een rustige parkeerplaats en oefen met inparkeren....misschien wil m'n man wel helpen, parkeer ik zijn Jag ergens langs een stoep om te oefenen
dinsdag 12 oktober 2010 om 12:28
dinsdag 12 oktober 2010 om 12:34
quote:Parkeervraag schreef op 12 oktober 2010 @ 12:25:
Wat ik tegenwoordig doe is eerst kijken op de [url=http://www.parkeerlijn.nl ,Parkeerlijn]website Parkeerlijn[/url]. bestaat trouwens ook een iPhone App van. Op deze website kun je je eindbestemming invoeren, vervolgens krijg je een overzicht van parkeerlocaties. Ik kies dan het liefst voor een parkeergarage en/of parkeerterrein, want dan daar zijn meestal visgraat of haakse parkeerplaatsen. Bij inparkeren alleen ff goed opletten, waar de muur is.
Misschien ook handige website/app voor jou.
NB. Zie nu ook, dat website ingericht is voor mobiele telefoons. Wel handig, want sommige websites kun je echt nt bekijken via je mobiel.
Wat leuk dat je tóch nog het woord 'inparkeren' in je posting kreeg.
Wat ik tegenwoordig doe is eerst kijken op de [url=http://www.parkeerlijn.nl ,Parkeerlijn]website Parkeerlijn[/url]. bestaat trouwens ook een iPhone App van. Op deze website kun je je eindbestemming invoeren, vervolgens krijg je een overzicht van parkeerlocaties. Ik kies dan het liefst voor een parkeergarage en/of parkeerterrein, want dan daar zijn meestal visgraat of haakse parkeerplaatsen. Bij inparkeren alleen ff goed opletten, waar de muur is.
Misschien ook handige website/app voor jou.
NB. Zie nu ook, dat website ingericht is voor mobiele telefoons. Wel handig, want sommige websites kun je echt nt bekijken via je mobiel.
Wat leuk dat je tóch nog het woord 'inparkeren' in je posting kreeg.
dinsdag 12 oktober 2010 om 12:36
Ik zou weer eens een rijles moeten nemen om dat parkeren goed te leren. Mijn truc is: een straat verder een plek zoeken waar ik makkelijk kan staan. En in de stad: parkeergarage (ook geen gezeur met kleingeld in de meter enzo). En één keer moest ik parkeren naast een gracht in een krap plekje, heb ik iemand anders gevraagd het voor me te doen *schaam*