Is het vreemd als je als vrouw niets hebt met kinderen?
woensdag 13 oktober 2010 om 16:12
Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik dit onderwerp wel onder Psyche moet plaatsen maar ik weet even geen betere plek. Vanaf mijn 30e zijn er steeds meer mensen in mijn omgeving die kinderen krijgen of mensen die van mening zijn dat ik een 'geweldige' moeder zou zijn. Inmiddels ben ik 33 en tot op de dag van vandaag heb ik niet het gevoel dat ik iets mis en mijn vriend denkt er net zo over. Wat is je probleem dan? Nou ik heb geen probleem maar het schijnt ABNORMAAL te zijn als ik eerlijk aangeef dat ik weinig heb met kinderen. Het is niet zo dat ik een hekel aan ze heb want op afstand zijn ze best leuk maar ik moet er gewoon niet aan denken om ze zelf te hebben. Maar het is nog steeds een onderwerp wat heel gevoelig ligt bij heel veel vrouwen. Ben van mening dat je beter bewust voor geen kinderen kan kiezen dan dat je toch wel overstag gaat en er spijt van hebt want ik lees de laatste tijd steeds meer verhalen over moeders die zeggen 'was ik er maar nooit aan begonnen'. Zijn er meer vrouwen die mijn 'gevoel' met mij delen?

woensdag 13 oktober 2010 om 16:17
Ik begrijp je gevoel heel goed, James en ik dachten er precies hetzelfde over.
Wij vonden kinderen wel leuk hoor, maar dan vooral van een ander.
Het was goed zoals het was, en we waren gelukkig samen.
Maar toen we een jaar of 15 samen waren begon het toch stiekem een beetje te kriebelen, het bleek dat dat bij James ook zo was en nu hebben we dan toch een kind samen
Wij vonden kinderen wel leuk hoor, maar dan vooral van een ander.
Het was goed zoals het was, en we waren gelukkig samen.
Maar toen we een jaar of 15 samen waren begon het toch stiekem een beetje te kriebelen, het bleek dat dat bij James ook zo was en nu hebben we dan toch een kind samen

woensdag 13 oktober 2010 om 16:20
woensdag 13 oktober 2010 om 16:23
Ik vind het totaal niet raar. Ik ben 39 en heb ook nooit kinderen gewild. Vind die van een ander (in kleine doses) hartstikke leuk maar ik hoef ze zelf niet. Af en toe hoor ik wel eens van mensen dat ik er 'ooit' misschien nog es spijt van krijg dat ik ze niet heb. Ja, 'later misschien spijt krijgen' is een goede reden om aan kinderen te beginnen :/

woensdag 13 oktober 2010 om 16:26
Ik vind het niet raar en weet uit eigen ervaring hoe vervelend het is als iedereen om je heen maar blijft zeggen 'het komt nog wel' ed. Overigens ben ik nu met veel plezier zwanger, maar de periode van 'niet-willen' was voor mij wegens een heleboel redenen heel concreet (maar toen veranderde er heel veel). Ook in de periode van níet-willen vond ik kinderen trouwens wel heel leuk, en was ik met veel plezier suikertante.
het is jammer dat mensen anderen niet gewoon hun eigen leven laten leiden.
het is jammer dat mensen anderen niet gewoon hun eigen leven laten leiden.

woensdag 13 oktober 2010 om 16:28

woensdag 13 oktober 2010 om 16:47
quote:roosje4 schreef op 13 oktober 2010 @ 16:26:
Nee hoor, niet raar, ik heb ook geen rammelende eierstokken. Nooit gehad en ik ben toch al 40....Ik ben nu 37 en ik tel de jaren af tot ik 40 ben, dan ben ik eindelijk af van opmerkingen als "wacht maar, dat gevoel komt nog wel" en "het kan nog best op jouw leeftijd".
Nee hoor, niet raar, ik heb ook geen rammelende eierstokken. Nooit gehad en ik ben toch al 40....Ik ben nu 37 en ik tel de jaren af tot ik 40 ben, dan ben ik eindelijk af van opmerkingen als "wacht maar, dat gevoel komt nog wel" en "het kan nog best op jouw leeftijd".
woensdag 13 oktober 2010 om 16:50
Helemaal niet raar hoor. Google maar eens op childfree of kindervrij... Legio vrouwen zien eigen kinderen helemaal niet zitten, waaronder ik.
Niets van de opmerkingen van anderen aantrekken en gewoon je eigen plan trekken. Het is goddank niet verplicht om kinderen te krijgen en dankzij de medische wetenschap hoeft het je ook niet meer te overkomen
Niets van de opmerkingen van anderen aantrekken en gewoon je eigen plan trekken. Het is goddank niet verplicht om kinderen te krijgen en dankzij de medische wetenschap hoeft het je ook niet meer te overkomen
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 13 oktober 2010 om 16:52
woensdag 13 oktober 2010 om 16:52
quote:okapi73 schreef op 13 oktober 2010 @ 16:47:
[...]
Ik ben nu 37 en ik tel de jaren af tot ik 40 ben, dan ben ik eindelijk af van opmerkingen als "wacht maar, dat gevoel komt nog wel" en "het kan nog best op jouw leeftijd".Ben nu 41 en alhoewel de opmerkingen niet meer frequent komen, is het me pas toch weer overkomen... Dat kon nog best, vond iemand....
[...]
Ik ben nu 37 en ik tel de jaren af tot ik 40 ben, dan ben ik eindelijk af van opmerkingen als "wacht maar, dat gevoel komt nog wel" en "het kan nog best op jouw leeftijd".Ben nu 41 en alhoewel de opmerkingen niet meer frequent komen, is het me pas toch weer overkomen... Dat kon nog best, vond iemand....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 13 oktober 2010 om 16:53