Gezondheid alle pijlers

Vermoeid, normaal?

14-10-2010 10:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een student van 22 jaar.

Ik loop op dit moment stage, ik moet elke dag van 9 tot 5 stage lopen. Altijd als ik rond een uur of 6 thuis ben voel ik me altijd heel vermoeid en heb ik de neiging om te gaan slapen. Soms doe ik dit ook echt.

Ik sport in totaal 4x in de week.

Maar vaak in de avond voel ik me helemaal niet moe tot een bepaalde tijd natuurlijk.

Is het normaal dat ik dan zo moe voel na het werken dat ik gewoon eigenlijk even moet slapen?

Gr
Ik herken het wel.

Toen ik mijn 1e stage ging lopen was het ook slopend.

Wat is je verdere dag (en nacht) ritme?
Ja, van werken word je moe.

Gewoon niet aan toegeven als je thuis komt, maar meteen iets actiefs gaan doen, zoals koken.

Op tijd naar bed gaan, zodat je een normaal ritme krijgt.

Je went je lijf nu aan dat het een uurtje mag slapen na thuiskomst.
Het is wel één van de redenen waarom ik niet begrijp hoe werkende ouders dat doen.

Moe thuiskomen van je werk en dan meteen aan de bak met de kinderen. Word al overspannen van het idee.
Wat is er mis met een uurtje slapen na het werk?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:StabiloBoss schreef op 14 oktober 2010 @ 10:07:

Het is wel één van de redenen waarom ik niet begrijp hoe werkende ouders dat doen.

Moe thuiskomen van je werk en dan meteen aan de bak met de kinderen. Word al overspannen van het idee.Elke dag op tijd naar bed gaan!
Ik vind dat je er wel aan went als je langer werkt.

Werk nu zelf iets langer dan 2 jr, daarvoor half jaar stage gelopen en merk dat ik nu in een lekker ritme zit.

Moet elke dag 6.00 uur opstaan en ben half 6 thuis uit mijn werk. Op donderdagavond ben ik vaak nog moe, maar verder vind ik het goed te doen. Terwijl ik er in het begin echt wel moeite mee had om elke dag om 7.00 uur op te staan.
Heel herkenbaar, toen ik net begon met werken sliep ik eigenlijk alleen maar, vaak was ik zelfs te moe om te eten. Dat gaat over. Je krijgt nu een hele stoot nieuwe indrukken, moet wennen aan een hele nieuwe dagindeling zonder de flexibiliteit die je gewend bent.

Geen zorgen, geef eraan toe, echt, het gaat over
Ik werk al jaren en zou het liefst elke dag na het avondeten naar mijn bedje gaan, maar dat kan niet, uurtje later ben je weer over je dipje heen en zo wordt het gewoon weer 23 uur voordat ik mijn bedje induik
Oh ja, daar werd ik tijdens mijn eerste stage echt wanhopig van. Hoe moet dat dan de rest van mijn leven, dacht ik. Kan ik dan nooit meer 's avonds iets leuks gaan doen?

Maar het went, echt waar
Het went echt! Je moet even in een ritme komen en hebt tijd nodig om de nieuwe dingen die je nodig hebt om te werken te leren. Daar word je namelijk ook moe van.

Daarna is het echt mogelijk om savonds weer lekker fit te zijn. Sporten helpt je daarbij wel. Blijf dat dus doen.
mmmz als je echt echt moe bent dan moet je even je bloed laten controleren. Heb ik ook maanden gehad, ben ietsjes ouder dat wel 28 en ik werk ook fulltime, maar ik heb dus ziekte van pfeiffer :s nooit gedacht dat nog te krijgen.
Wen er maar aan. Dat is het leven!
quote:StabiloBoss schreef op 14 oktober 2010 @ 10:07:

Moe thuiskomen van je werk en dan meteen aan de bak met de kinderen. Word al overspannen van het idee.En daarna het huishouden, je sociale leven. En o ja, ook nog een partner.
Van werken word je moe. Ik moest ook wennen en was ook moe. Maar als je het niet vertrouwt, kan je altijd je bloed laten testen op pheiffer of vitamine tekort. Wie weet ligt het daar wel aan, negeer je gevoel niet!
En als het een mogelijkheid kan zijn: zwangerschapstest.
Hallo,

Erg bedankt voor jullie reacties. Zwanger zijn is niet een mogelijkheid gelukkig;)

Ik sport al 4x in de week dus ik neem aan dat dat genoeg is:P

Maar ik moet dus meer in de ritme komen, als ik erover na denk is het wel iets makkelijker de laatste tijd om op te staan en te werken. Wat ik alleen wel erg vervelend vind is dat ik nu ineens veel minder tijd heb om leuke dingen te doen maar ja dat hoort er ook eenmaal bij!
Ja, is normaal. Welkom bij de werkenden...

Goed dat je 4 x per week sport, probeer niet te fanatiek te doen kan zijn dat je daardoor vaak moe bent. Als je in het weekend ook altijd moe bent, dan is dat trouwens niet normaal.
Weekens valt het wel mee hoor, ik ben gewoon eerder moe omdat ik beetje slaap te kort heb denk ik.
Je komt in een ander ritme, doet veel indrukken op en die moet je ook verwerken. Het is helemaal niet raar om na het werk een powernapje te doen. 20 minuutjes is vaak al voldoende om weer wat fitter te zijn/voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven