Vanaf oktober 2010 - Bewust kinderloos

13-10-2010 17:27 2919 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit topic kunnen dingen verschijnen die andere forummers als kwetsend kunnen ervaren. Het zou prettig zijn als iedereen in z'n achterhoofd houdt dat deze, tenzij met naam en toenaam gepost, niet persoonlijk bedoeld zijn. Net als alle maandtopics over mensen met baby's (waar gekeuveld wordt over allerhande al dan niet gezamenlijke ervaringen) delen wij hier ook graag onze ervaringen en (harde) meningen. Dit topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan met mensen met kinderen/ kinderwens (al dan niet in de toekomst). Deze zijn hier uiteraard gewoon wel welkom. Bottomline: Leven en laten leven. Wel zo gezellig. Dat was namelijk mijn intentie.

Wie verwacht er ook in oktober 2010 en opvolgende maanden/jaren geen kinderen? Bij wie blijft het ook in ijzig stil in de onderbuik? Wie verwacht er niet op termijn in de poepluiers te zitten? En wie houdt er nog meer niet van gekir/gepruttel?

Wie wil er naast geen klapband op de snelweg, geen mexicaanse griep, geen puisten ook geen kinderen? Dit heb ik ergens van een ander topic

Deel hier je frustraties, heerlijk geslapen nachten en anticonceptievragen!

quote:Confiture schreef op 14 oktober 2010 @ 15:14:

Weet je, het wordt zo'n eindeloze spiraal. "Het komt nog wel" "Je weet niet wat je mist". Einde discussie. Het zijn van die vreselijke dooddoeners. Alsof er niets anders is in het leven dan kinderen. Alsof je zonder kinderen baren geen goed doel kunt hebben in je leven. Alsof een doel opzich uberhaupt nodig is.Laatst in een sollicitatiegesprek werd aan mij gevraagd of ik bezig was om zwanger te raken op het moment (mag ie niet vragen, maar okay) ik antwoordde "nee, voor mij geen kids" kreeg ik het antwoord, "Nou, dat komt nog wel"quote:Ik heb gewoon de schurft aan kinderen.Dat nou ook weer niet, maar het komt er wel erg dicht bjiquote:Die van m'n zus vind ik best leuk, voor een middagje. Ik heb er gewoon niks mee, kan me er niet in verplaatsen. Kan niet lachen om hun stomme geintjes. Etc. Ieder z'n ding.Heerlijk he, om ze dan daar weer voor de deur achter te laten met hun flauwe grapjes, rare tekeningen en hun dreinerig gejank omdat ze het net even te druk gehad hebben bij Tante.
quote:Confiture schreef op 14 oktober 2010 @ 15:36:

Ik begrijp het kusunum.

Vandaag lig ik bijvoorbeeld al de hele dag in bed, is dat geoorloofd? Of moet ik er nu eigenlijk uit, zoals elke vrouw dat in feite betaamt?Ja, en dat je je afvraag of je het nummer fuck you wel mag draaien en meezingen in je auto? Tot je achterin kijk en tot de conclussie kom dat je geen meeluisterende kinderen achterin hebt.
En of we nou vanavond wel rosé kunnen drinken en Oh Oh Cherso kijken.

Blijkt dat je helemaal geen goed voorbeeld hoeft te geven.

Bizar he?

* See you driving down town with the girl I love and I'm like KUNG FU and KUNG FU her too*
De 'man des huizes' is vanavond de hort op, mag ik dan met een glas wijn op de bank gaan zitten of is dat ook niet verantwoord als ouder van een zandvlo(mijn hond heeft m gewoon weg laten halen en daarmee de procedure aanzienelijk verkort?)

Ik heb geen hekel aan kinderen, maar wel vaak aan hun gedrag.
I choose happy!
quote:kusunum schreef op 14 oktober 2010 @ 15:34:

Wat ik me nu af vraag, ik heb daar zelf namelijk nogal moeite mee. Hoe plannen jullie al je huishoudelijke taken zonder al die strak omlijnde kinderactiviteiten?

Ik raak nog wel eens in de war aangezien ik niet op gezette tijden op het schoolplein hoef te staan. Wanneer hoor je als kinder vrij persoon nou je huishouden te doen? Moet dat dan ook tussen 9.00 en 11.45 en tussen 13.15 en 15.00 of mag je dat dan gewoon doen als je daar zin in hebt?

En hoe doen jullie dat als je even weg wilt? Ik ga dan gewoon, maar het voelt zo raar. Al mijn vriendinnen moeten zo iets plannen. Er een uur voor uittrekken om alleen al naar buiten te kunnen.

Het voelt alsof ik iets doe wat niet mag. Gewoon naar buiten stappen en gaan.

[jaren'50 mode aan]Maar Kusunum, toch! Haal jij geen voldoening uit je huishouden strak gepland hebben? En ga jij zomaar, zonder dit in te plannen op de kalender (nota bene!) naar buiten? Ik overleg alles met mijn kattenbeesten en (natuurlijk) mijn man. Het zou niet in dit keurig gekapte hoofdje opkomen om zomaar iets te doen, zonder planning.... Tisk, tisk.... [/jaren'50 mode uit]
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:EssentialBliss schreef op 14 oktober 2010 @ 15:51:

Ik heb geen hekel aan kinderen, maar wel vaak aan hun gedrag.Of aan de manier waarop ze (niet) opgevoed zijn.
quote:Hasse88 schreef op 14 oktober 2010 @ 15:52:

[...]

[jaren'50 mode aan]Maar Kusunum, toch! Haal jij geen voldoening uit je huishouden strak gepland hebben? En ga jij zomaar, zonder dit in te plannen op de kalender (nota bene!) naar buiten? Ik overleg alles met mijn kattenbeesten en (natuurlijk) mijn man. Het zou niet in dit keurig gekapte hoofdje opkomen om zomaar iets te doen, zonder planning.... Tisk, tisk.... [/jaren'50 mode uit]

Ook al wil ik wel graag kinderen, ik vind het topic heeeeerlijk sarcastisch en komisch om te lezen

Mag toch wel he????
Tuurlijk Isa, lees maar rustig mee hoor... Dat kunnen we best handelen
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Dat ook, Okapi. Qua opvoedingsmode mag de jaren '50 mode ook af en toe wel aan.

Ik heb een nichtje van 4 en daar kan ik me gerust een hele middag mee vermaken. Ze komt ook eens in de zoveel tijd wel bij ons en dat vind ik heel leuk, maar ik vind het ook heel erg leuk als ze weer naar huis gaat. Ik denk ook nooit "had ik er maar zo een" o.i.d. T kriebelt, rammelt of roept gewoon niet.
I choose happy!
quote:kusunum schreef op 14 oktober 2010 @ 15:34:

Wat ik me nu af vraag, ik heb daar zelf namelijk nogal moeite mee. Hoe plannen jullie al je huishoudelijke taken zonder al die strak omlijnde kinderactiviteiten?

Ik raak nog wel eens in de war aangezien ik niet op gezette tijden op het schoolplein hoef te staan. Wanneer hoor je als kinder vrij persoon nou je huishouden te doen? Moet dat dan ook tussen 9.00 en 11.45 en tussen 13.15 en 15.00 of mag je dat dan gewoon doen als je daar zin in hebt?

En hoe doen jullie dat als je even weg wilt? Ik ga dan gewoon, maar het voelt zo raar. Al mijn vriendinnen moeten zo iets plannen. Er een uur voor uittrekken om alleen al naar buiten te kunnen.

Het voelt alsof ik iets doe wat niet mag. Gewoon naar buiten stappen en gaan.

Hoe doe je dat! Ik voel me zo schuldig als ik Ursula een kwartiertje alleen achter de TV zet....

Zo'n vlooitje kan dat namelijk nog helemaal niet, alleen blijven, want die mist haar mamma!
quote:Hasse88 schreef op 14 oktober 2010 @ 15:52:

[...]

[jaren'50 mode aan]Maar Kusunum, toch! Haal jij geen voldoening uit je huishouden strak gepland hebben? En ga jij zomaar, zonder dit in te plannen op de kalender (nota bene!) naar buiten? Ik overleg alles met mijn kattenbeesten en (natuurlijk) mijn man. Het zou niet in dit keurig gekapte hoofdje opkomen om zomaar iets te doen, zonder planning.... Tisk, tisk.... [/jaren'50 mode uit]Precies, zo hoort het ook, al een goede moeder-de vrouw betaamt!
quote:EssentialBliss schreef op 14 oktober 2010 @ 16:19:

Dat ook, Okapi. Qua opvoedingsmode mag de jaren '50 mode ook af en toe wel aan. Volgens mij zou ik heel streng zijn. Ik heb een kind er weleens op gewezen dat ze "alsjeblieft" moest zeggen. Gelukkig vond de moeder het niet erg (dat is ook weleens anders). Ze vroeg zelfs of ik een weekje wou komen logeren. Ik zou best een goede nanny zijn. Maar bij je eigen kinderen zal het ook wel moeilijker zijn om streng te zijn.

Laatst werd ik door een kind voor mijn hoofd geslagen in de supermarkt. Dus ik zeg er wat van, antwoordt dat kind heel ongeïnteresseerd en op de automatische piloot "sorry".

En wat zegt de moeder (of begeleidster)? "Maikel/Wesley/Jordi ik vind het héél goed dat je sorry hebt gezegd." Het moet toch niet gekker worden. Of ligt dit nou aan mij?
True.... meeste grut tegenwoordig is ernstig slecht opgevoed. Daar erger ik me (als wel kind-wilster) ook mateloos aan. Gelukkig doet mijn beste vriendin het veeeeel beter!! Zo wil ik het ook doen... Ik ben ook netjes opgevoed. Ik zal t verdommen om mijn kind zo aso te laten worden.
quote:okapi73 schreef op 14 oktober 2010 @ 16:29:

[...]

Volgens mij zou ik heel streng zijn. Ik heb een kind er weleens op gewezen dat ze "alsjeblieft" moest zeggen. Gelukkig vond de moeder het niet erg (dat is ook weleens anders). Ze vroeg zelfs of ik een weekje wou komen logeren. Ik zou best een goede nanny zijn. Maar bij je eigen kinderen zal het ook wel moeilijker zijn om streng te zijn.

Laatst werd ik door een kind voor mijn hoofd geslagen in de supermarkt. Dus ik zeg er wat van, antwoordt dat kind heel ongeïnteresseerd en op de automatische piloot "sorry".

En wat zegt de moeder (of begeleidster)? "Maikel/Wesley/Jordi ik vind het héél goed dat je sorry hebt gezegd." Het moet toch niet gekker worden. Of ligt dit nou aan mij?

Haha. ik heb ooit op een vol terras tegen een kind gezegd (dat op mijn tafel op mijn broodje hoeste/nieste) "handje voor je mond als je hoest/niest". Vader's reactie: Je moet je bek houden kutwijf, anders sla ik 'em dicht."

Toen ik in een bloemenwinkel werkte zat een kind overal aan... Tuurlijk ik ergerde me dood, maar de moeder was erbij en ik had zoiets van grijp jij maar in!!! Zegt die moeder: niet doen anders wordt DIE mevrouw boos (wijzend naar mij!!). ik was toch wel ff ernstig verbaasd.. Tis toch jouw kind... jij moet het corrigeren! Neem verd**** eens verantwoordelijkheid!! En schuif t niet af....
quote:viennas schreef op 14 oktober 2010 @ 16:36:

[...]

Haha. ik heb ooit op een vol terras tegen een kind gezegd (dat op mijn tafel op mijn broodje hoeste/nieste) "handje voor je mond als je hoest/niest". Vader's reactie: Je moet je bek houden kutwijf, anders sla ik 'em dicht."

Op het moment zelf is het natuurlijk te gek voor woorden maar ik lig nu echt helemaal in een deuk.
Ik werk ook in een winkel en als een kind niet luistert ben ik niet te beroerd om me er even tegenaan te bemoeien, het zijn namelijk "mijn" spullen. Je hebt verder wel gelijk hoor. Knijp zo'n hork ook met liefde even subtiel in z'n spekklauwtjes. Echt niet te hard ofzo, maar even laten schrikken.
Jemig, wat zakt ons topic snel in deze pijler zeg.
! Lees dit nu pas!
quote:viennas schreef op 14 oktober 2010 @ 17:19:

Jemig, wat zakt ons topic snel in deze pijler zeg.Wij zijn dan ook guerilla's die tegen een overmacht opboksen
I choose happy!
Ongelofelijk. Om maar niet te spreken van het dalende niveau in het andere kinderloos topic ;). Hahahaha.
quote:Confiture schreef op 14 oktober 2010 @ 17:22:

Ongelofelijk. Om maar niet te spreken van het dalende niveau in het andere kinderloos topic ;). Hahahaha.Dalend niveau?? Ik ben blij dat de moeder-politie even koest is...
Oh?
quote:iones schreef op 14 oktober 2010 @ 13:12:

Van de fiscale voordelen die mensen zonder kinderen NIET krijgen.Of mensen die geen koophuis hebben?
Ik heb ernstig jullie advies en hulp nodig meiden. Mijn eierstokken zijn stom. Nu wil ik graag proberen of ze ook gebarentaal kunnen, want ze gillen niet, praten niet, rammelen niet, ze kunnen niet eens fluisteren. Dat is best lastig, want ik heb elders gelezen dat we onze taak niet volbrengen als vrouw (mens) en we nogal bizar zijn.

In het kader van maatschappelijke participatie probeer ik een program samen te stellen waardoor wij gehandicapten toch een maatschappelijke bijdragen kunnen leveren en niet in een isolement terecht komen als we ouder zijn. We worden immers steeds ouder, de AOW leeftijd gaat omhoog etc etc en er is geen kind die zorgverlof voor ons op kan nemen. Dus het belang is erg groot. Ik ben al bezig met ASML en Intel om te kijken of ze een chip aan kunnen brengen om deze onvolkomenheid te kunnen verhelpen, met de pacemaker fabrikanten heb ik volgende week een afspraak. Hebben jullie nog ideeën?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven