Pap 3a
vrijdag 21 maart 2008 om 11:38
Ik heb een aantal weken geleden een uitstrijkje laten maken bij de huisarts. Ik heb "gewoon" meegedaan aan het bevolkingsonderzoek en ging er zomaar vanuit dat alles wel ok zou zijn. Ik kreeg de uitslag en dat bleek pap 3a te zijn. Twee weken erna nam de huisarts nog een kweekje af wat werd onderzocht in het ziekenhuis. Ook dat bleek pap 3a te zijn. Omdat het te onrustig was, werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik moet nu in April de eerste keer naar een verpleegkundige voor nog een uitstrijkje en een vaginale echo en dan een week erna naar de gynaecoloog voor een baarmoedermond / halsonderzoek. Ik ben er vrij nuchter onder. Blij dat het ontdekt is en ik denk maar, in het ziekenhuis zit ik op de goeie plek. Toch.....ik heb wat info gelezen op internet die me dan aan de andere kant ook weer zorgen geeft. Ik las zelfs dat ik sommige gevallen de baarmoeder verwijderd wordt. Ik ben 31 en heb nog wel een kinderwens. Heeft iemand ervaring op dit gebied? Ik zelf denk, de onderzoeken doen in April en niet teveel paniek...Wie heeft er tips of info? Alvast erg bedankt!
zondag 3 oktober 2010 om 13:13
HPV is idd een SOA maar wel een waar je je niet goed tegen kunt beschermen, condooms helpen niet, door lichamelijk contact te hebben met je intieme delen (bv door wrijving) daar kun je het al van krijgen. Het is een virus dat 80% van de vrouwen heeft maar bij de meeste verdwijnt dit ook weer vanzelf en weten ze niet eens dat ze het hebben. Bij sommige verdwijnt het dus niet. HPV is een belangrijke oorzaak van baarmoederhalskanker, vandaar dat ze er zo goed op controleren en nu dus ook tegen inenten..
maandag 4 oktober 2010 om 12:16
Juni 2010 had ik mijn laatste controle bijde gyn. Alles Ok.In december voelde ik een knobbeltje, borstkanker .
Tijdens de borstsparende operatie werd er een spiraaltje geplaatst waarbij een curretage plaatsvond.
Afwijkende cellen maar niets om u druk over te maken, binnen 6 maanden maken we een nieuw uitstrijkje.
Zogezegd zogedaan, na 6 maanden was dit sterk afwijkend.
Colposcopie met als diagnose Conisatie, dit is allemaal vlekkeloos verlopen.
Vorige vrijdag mocht ik bellen voor het resultaat.
Moet een afspraak maken om alles verder te bespreken.
Er is sprake om op termijn toch de baarmoeder te verwijderen, niets dramatisch zeggen ze maar ik ben toch bang voor deze afspraak.Het lijkt mij toch eerder slecht dan goed nieuws.
Iemand die gelijkaardige ervaring heeft.
Tijdens de borstsparende operatie werd er een spiraaltje geplaatst waarbij een curretage plaatsvond.
Afwijkende cellen maar niets om u druk over te maken, binnen 6 maanden maken we een nieuw uitstrijkje.
Zogezegd zogedaan, na 6 maanden was dit sterk afwijkend.
Colposcopie met als diagnose Conisatie, dit is allemaal vlekkeloos verlopen.
Vorige vrijdag mocht ik bellen voor het resultaat.
Moet een afspraak maken om alles verder te bespreken.
Er is sprake om op termijn toch de baarmoeder te verwijderen, niets dramatisch zeggen ze maar ik ben toch bang voor deze afspraak.Het lijkt mij toch eerder slecht dan goed nieuws.
Iemand die gelijkaardige ervaring heeft.
maandag 4 oktober 2010 om 18:50
@Ahsin: Pfoe, wat een heftig verhaal! Ik snap goed dat je bang bent voor die afspraak... Als nu al gesproken wordt over een baarmoederverwijdering lijkt me dat inderdaad minder goed nieuws. Zou het kunnen dat er een verband bestaat tussen de borstkanker? Dat het risico op baarmoederhalskanker dan groter is? Ik heb geen idee hoor... Heb je al een afspraak gemaakt? Hopelijk kun je op korte termijn terecht, is niet fijn om zo in onzekerheid te zitten... Heel veel sterkte!
Even update van mij: Ik mag morgen naar het ziekenhuis voor de conisatie, vandaag bericht gehad. Fijn dat dat al zo snel is! Ik houd jullie op de hoogte!
Even update van mij: Ik mag morgen naar het ziekenhuis voor de conisatie, vandaag bericht gehad. Fijn dat dat al zo snel is! Ik houd jullie op de hoogte!
maandag 4 oktober 2010 om 21:21
Vandaag heb ik de eerste controle uitstrijk na m'n lis gehad. Begon een beetje warrig, want ik had de gyn gevraagd 1 afspraak te maken voor de uitstrijk + controle van m'n cyste. Blijkt dat als je afwijkingen aan je eierstokken hebt er in principe geen uitstrijk gemaakt wordt ivm een vertekend beeld.
Lang verhaal kort: omdat ik vorige week een tussentijse bloeding heb gehad (en dat nooit eerder heb gehad) en ik sindsdien geen buikpijn meer heb zijn we er vanuit gegaan dat mijn ei gelegd is en heb ik gekozen voor toch een uitstrijk. Nu krijg ik pas over 4 weken de uitslag. Duurde dat na jullie lis ook zolang? Bij een gewone uitstrijk duurde het bij mij nooit langer dan 2 weken.
Lang verhaal kort: omdat ik vorige week een tussentijse bloeding heb gehad (en dat nooit eerder heb gehad) en ik sindsdien geen buikpijn meer heb zijn we er vanuit gegaan dat mijn ei gelegd is en heb ik gekozen voor toch een uitstrijk. Nu krijg ik pas over 4 weken de uitslag. Duurde dat na jullie lis ook zolang? Bij een gewone uitstrijk duurde het bij mij nooit langer dan 2 weken.
maandag 4 oktober 2010 om 21:54
@Cherke: Lief van je, dank je wel! Tijdje geleden, hoe gaat het met jou nu? Heb je al een afspraak voor een nieuwe "poging"? Pff, wat een kl*te-verhaal is dat toch... Hoop voor je dat je een andere gyn hebt! Weet je dat al?
@Priority: Dat duurt inderdaad wel lang! Bij mij was de uitslag van de eerste uitstrijk na de lis na twee weken bekend. Misschien heeft het ermee te maken dat je afwijkingen hebt aan je eierstokken/de cyste, dat het zolang duurt?
Voor jullie allebei: succes en sterkte met wachten...
@Priority: Dat duurt inderdaad wel lang! Bij mij was de uitslag van de eerste uitstrijk na de lis na twee weken bekend. Misschien heeft het ermee te maken dat je afwijkingen hebt aan je eierstokken/de cyste, dat het zolang duurt?
Voor jullie allebei: succes en sterkte met wachten...
dinsdag 5 oktober 2010 om 09:02
@ Liesje dank u voor je berichtje/
Ik heb een afspraak nu woensdag, het blijft maar door mijn hoofd spoken;
Doe dat goed morgen ik moet zeggen dat ik van de conisatie zelf weinig of geen last heb gehad;
Wel heb ik last gehad van mijn maag maar dit zal komen door de maagonsteking;
Ik ben nooit veel ziek geweest maar vanaf November vorig jaar is het het ene na het andere, ik zou hier een lang verhaal kunnen neerpennen maar ik ga jullie de moeite besparen ieder heeft zo zijn ding waar je door moet/
Aan iedereen die een conisatie moet laten doen kan ik zeggen dat dit heel goed meevalt, ik heb er geen last van gehad enkel wat bloedingen;
Groetjes en strekte aan iedereen/
Ik heb een afspraak nu woensdag, het blijft maar door mijn hoofd spoken;
Doe dat goed morgen ik moet zeggen dat ik van de conisatie zelf weinig of geen last heb gehad;
Wel heb ik last gehad van mijn maag maar dit zal komen door de maagonsteking;
Ik ben nooit veel ziek geweest maar vanaf November vorig jaar is het het ene na het andere, ik zou hier een lang verhaal kunnen neerpennen maar ik ga jullie de moeite besparen ieder heeft zo zijn ding waar je door moet/
Aan iedereen die een conisatie moet laten doen kan ik zeggen dat dit heel goed meevalt, ik heb er geen last van gehad enkel wat bloedingen;
Groetjes en strekte aan iedereen/
dinsdag 5 oktober 2010 om 15:17
@Ahsin: Fijn dat je morgen al terecht kunt, ik kan me voorstellen dat het blijft spoken in je hoofd. Morgen krijg je in elk geval wat meer duidelijkheid. Mocht het minder goed of slecht nieuws zijn, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent. Ik ga natuurlijk voor je duimen dat het geen slecht nieuws is!! Gek is dat he, dat je nooit ziek bent en dan in een keer vanalles voor je kiezen krijgt. En dat is zo te lezen niet niks geweest! Heel veel sterkte morgen, ik ga voor je duimen!
Ik heb de operatie achter de rug, is me reuze meegevallen. Heb niet echt pijn, maar het is wel gevoelig. Dadelijk een pijnstiller nemen om de pijn voor te blijven. De uitslag krijg ik al snel: volgende week donderdag heb ik een afspraak met de gyn. Maak me er geen zorgen om, als ik hoor dat alles weg is, is het wat mij betreft goed!
Ik heb de operatie achter de rug, is me reuze meegevallen. Heb niet echt pijn, maar het is wel gevoelig. Dadelijk een pijnstiller nemen om de pijn voor te blijven. De uitslag krijg ik al snel: volgende week donderdag heb ik een afspraak met de gyn. Maak me er geen zorgen om, als ik hoor dat alles weg is, is het wat mij betreft goed!
woensdag 6 oktober 2010 om 06:11
@Ahsin: Ik ben benieuwd hoe het zal gaan vandaag bij je, sterkte...
Heb goed geslapen vannacht, voor ik naar bed ging nog een pijnstiller genomen. Denk dat deze nu wel is uitgewerkt, maar nog steeds niet echt pijn. Gelukkig maar! Wil proberen vandaag weer te gaan werken. Mijn vriend, familie en collega's vinden dit niet verstandig, maar als ik me toch goed voel...? Mocht het niet gaan, dan kan ik alsnog naar huis gaan maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd...
Heb goed geslapen vannacht, voor ik naar bed ging nog een pijnstiller genomen. Denk dat deze nu wel is uitgewerkt, maar nog steeds niet echt pijn. Gelukkig maar! Wil proberen vandaag weer te gaan werken. Mijn vriend, familie en collega's vinden dit niet verstandig, maar als ik me toch goed voel...? Mocht het niet gaan, dan kan ik alsnog naar huis gaan maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd...
woensdag 6 oktober 2010 om 14:53
hey liesje
wat fijn dat het goed gegaan is en je niets hebt gevoeld en helemaal super dat je weinig pijn hebt
ik ben niet gaan werken heb week thuis gezeten het is niet niets he de boel is wel open gehaald als ik jou was zou ik eerst gewoon een paar dagen rustig aan doen je fam heeft helemaal gelijk hihihi en het dan maar is weer gaan proberen je moet het natuurlijk zelf weten want jou lichaam is de mijne niet maar ik ben blij dat ik het rustig heb gedaan had echt niet die nabloeding op werk willen krijgen had ik mooi gestaan en heb ook wel zwaar beroep dus vandaar dat ik dacht eerst mezelf maar weer is op de rit krijgen
hopen dat het zo goed blijft gaan met je waneer krijg je de uitslag
groetjes manon
wat fijn dat het goed gegaan is en je niets hebt gevoeld en helemaal super dat je weinig pijn hebt
ik ben niet gaan werken heb week thuis gezeten het is niet niets he de boel is wel open gehaald als ik jou was zou ik eerst gewoon een paar dagen rustig aan doen je fam heeft helemaal gelijk hihihi en het dan maar is weer gaan proberen je moet het natuurlijk zelf weten want jou lichaam is de mijne niet maar ik ben blij dat ik het rustig heb gedaan had echt niet die nabloeding op werk willen krijgen had ik mooi gestaan en heb ook wel zwaar beroep dus vandaar dat ik dacht eerst mezelf maar weer is op de rit krijgen
hopen dat het zo goed blijft gaan met je waneer krijg je de uitslag
groetjes manon
woensdag 6 oktober 2010 om 15:33
Iedereen,
Ik heb niet al jullie reacties kunnen lezen (ben op het werk) maar om welke klachten zijn jullie (uiteindelijk) doorgestuurd naar een gyn.?
Ik wil niemand beledigen of dom overkomen maar door welke vaginale klachten moet er een belletje bij je gaan rinkelen en vragen om een doorverwijzing?
Lieve groet,
Ik heb niet al jullie reacties kunnen lezen (ben op het werk) maar om welke klachten zijn jullie (uiteindelijk) doorgestuurd naar een gyn.?
Ik wil niemand beledigen of dom overkomen maar door welke vaginale klachten moet er een belletje bij je gaan rinkelen en vragen om een doorverwijzing?
Lieve groet,
woensdag 6 oktober 2010 om 15:33
Iedereen,
Lieve groet,
Lieve groet,
woensdag 6 oktober 2010 om 15:51
Liesje, wat fijn dat het achter de rug is en goed gegaan is.
Ik herken juist wel weer veel in jouw manier van denken en ermee omgaan. Ik zou zelf ook weer na een dag zijn gaan werken als ik me goed voel (ongeacht of dat verstandig is of niet, daar kom ik dan op mijn werk wel achter). Ik hoop dat het meegevallen is met werken...
Soul Search, ik ben zelf uit het bevolkingsonderzoek gehaald en zo bij de gyn gekomen.
Klachten waarmee je naar een huisarts (en eventueel doorgestuurd wordt naar gyn) moet:
pijn bij gemeenschap
bloedverlies tijdens of na gemeenschap
tussentijds bloedverlies
abnormale afscheiding
Meer weet ik er zo niet te noemen, maar misschien zijn er wel meer symptomen die een afwijkend uitsrijkje tot gevolg kunnen hebben...
Ik herken juist wel weer veel in jouw manier van denken en ermee omgaan. Ik zou zelf ook weer na een dag zijn gaan werken als ik me goed voel (ongeacht of dat verstandig is of niet, daar kom ik dan op mijn werk wel achter). Ik hoop dat het meegevallen is met werken...
Soul Search, ik ben zelf uit het bevolkingsonderzoek gehaald en zo bij de gyn gekomen.
Klachten waarmee je naar een huisarts (en eventueel doorgestuurd wordt naar gyn) moet:
pijn bij gemeenschap
bloedverlies tijdens of na gemeenschap
tussentijds bloedverlies
abnormale afscheiding
Meer weet ik er zo niet te noemen, maar misschien zijn er wel meer symptomen die een afwijkend uitsrijkje tot gevolg kunnen hebben...
woensdag 6 oktober 2010 om 19:41
@Middje: Ben er ook blij mee dat het zo goed gegaan is. Ik kan me voorstellen dat je, als je zwaar werk hebt, thuis blijft. Ik heb een kantoorbaan, dus dat is lichamelijk niet zwaar werk. Maar toch verklaarden mijn collega's me voor gek dat ik er was. Als je veel moet tillen o.i.d. zou ik er ook eerder voor kiezen thuis te blijven. Ik geef je in dat geval groot gelijk dat je thuis gebleven bent. De uitslag krijg ik al snel: volgende week donderdag. Dus dat is wel fijn!
@Lentelove: Dank je! Fijn dat het achter de rug is idd. Haha, als jij iets schrijft denk ik vaak: "Dat had ik ook kunnen zeggen/doen". Grappig dat dat omgekeerd ook het geval is. Het werken is wel goed gegaan, al ben ik een uurtje eerder naar huis gegaan. Was toch wel vermoeiend en had ook wel wat pijn. Heb wel pijnstillers ingenomen, maar de pijnstillers die het beste werken heb ik niet ingenomen. Daar word ik namelijk nogal suf van en ze beinvloeden het reactievermogen. Niet handig dus, als ik auto moet rijden, haha.
@Lentelove: Dank je! Fijn dat het achter de rug is idd. Haha, als jij iets schrijft denk ik vaak: "Dat had ik ook kunnen zeggen/doen". Grappig dat dat omgekeerd ook het geval is. Het werken is wel goed gegaan, al ben ik een uurtje eerder naar huis gegaan. Was toch wel vermoeiend en had ook wel wat pijn. Heb wel pijnstillers ingenomen, maar de pijnstillers die het beste werken heb ik niet ingenomen. Daar word ik namelijk nogal suf van en ze beinvloeden het reactievermogen. Niet handig dus, als ik auto moet rijden, haha.
woensdag 6 oktober 2010 om 20:06
@ Soul,
Ik had geen klachten, was met de regelmaat van de klok ongesteld, wel een korte cyclus, maar dat is altijd zo geweest.
Uit een gewone controle uitstrijk jaren geleden bij de luchtmacht kwam een pap2 en daarna ging het op en af, maar nooit klachten. Vorig jaar voor de 2de keer eem uitstrijk voor het bevolkingsonderzoek laten doen: nog steeds pap2, maar omdat het al jaren zo onrustig is bij me hebben ze een lysecxisie gedaan.
Er zijn 1000den vrouwen die nergens last van hebben; maar waarbij het toch niet 100% in orde is.
Ik raad dus alle vrouwen aan toch aan het bevolkingsonderzoek deel te nemen, want pas dan heb je zekerheid.
Ik had geen klachten, was met de regelmaat van de klok ongesteld, wel een korte cyclus, maar dat is altijd zo geweest.
Uit een gewone controle uitstrijk jaren geleden bij de luchtmacht kwam een pap2 en daarna ging het op en af, maar nooit klachten. Vorig jaar voor de 2de keer eem uitstrijk voor het bevolkingsonderzoek laten doen: nog steeds pap2, maar omdat het al jaren zo onrustig is bij me hebben ze een lysecxisie gedaan.
Er zijn 1000den vrouwen die nergens last van hebben; maar waarbij het toch niet 100% in orde is.
Ik raad dus alle vrouwen aan toch aan het bevolkingsonderzoek deel te nemen, want pas dan heb je zekerheid.
donderdag 7 oktober 2010 om 07:28
Ik ben een beetje nerveus.
Heb vandaag een afspraak bij de huisarts zou eigenlijk gaan voor een uitstrijkje, gewoon de oproep voor het bevolkingsonderzoek.
Ik heb inmiddels al ruim 6 weken bloedingen , en aangezien ik zo'n 13 jaar geleden het zelfde had en de uitslagen toen pap3A en cinn3 waren heb ik een conisatie gehad.
Het uitstrijkje zal niet kunnen ik heb geen idee wat de husiarts van plan is.
Weet iemand hoe groot de kans is dat het weer mis is?
Ik had toen ook bloedingen en daarom liet ik toen een uitstrijkje maken.
Ik weet dat me zorgen maken geen nut heeft, maar gezien mijn voorgeschiedenis doe ik dat wel.
Ook weet ik daardoor dat het goed te behandelen is , maar toch.
Heb vandaag een afspraak bij de huisarts zou eigenlijk gaan voor een uitstrijkje, gewoon de oproep voor het bevolkingsonderzoek.
Ik heb inmiddels al ruim 6 weken bloedingen , en aangezien ik zo'n 13 jaar geleden het zelfde had en de uitslagen toen pap3A en cinn3 waren heb ik een conisatie gehad.
Het uitstrijkje zal niet kunnen ik heb geen idee wat de husiarts van plan is.
Weet iemand hoe groot de kans is dat het weer mis is?
Ik had toen ook bloedingen en daarom liet ik toen een uitstrijkje maken.
Ik weet dat me zorgen maken geen nut heeft, maar gezien mijn voorgeschiedenis doe ik dat wel.
Ook weet ik daardoor dat het goed te behandelen is , maar toch.
donderdag 7 oktober 2010 om 10:10
Gisteren bij de gynecoloog geweest.
De reden waarom ze de baarmoeder zouden verwijderen :
De snijvlakken waren niet vrij.
Vermits het dieper gaat tot in de baarmoeder ( dat is de reden waarom vorig jaar in juni mijn uitstrijkje nog ok was) is niet niet op te volgen met een uitstrijkje.
Het zijn kaawaardige cellen hoge graag en vandaar nemen ze het risico niet omdat als er toch nog iets blijft zitten dit 95% kans toch een invasieve kanker word en dan is de ingreep nog zwaarder.
Krijg nu eerstdaags een afspraak in een universitair ziekenhuis voor een second opinion.
Zo gaat ons stress gehalte weer de hoogte in.
@Liesje blij te horen dat de conisatie bij u ook is meegevallen.
De reden waarom ze de baarmoeder zouden verwijderen :
De snijvlakken waren niet vrij.
Vermits het dieper gaat tot in de baarmoeder ( dat is de reden waarom vorig jaar in juni mijn uitstrijkje nog ok was) is niet niet op te volgen met een uitstrijkje.
Het zijn kaawaardige cellen hoge graag en vandaar nemen ze het risico niet omdat als er toch nog iets blijft zitten dit 95% kans toch een invasieve kanker word en dan is de ingreep nog zwaarder.
Krijg nu eerstdaags een afspraak in een universitair ziekenhuis voor een second opinion.
Zo gaat ons stress gehalte weer de hoogte in.
@Liesje blij te horen dat de conisatie bij u ook is meegevallen.
vrijdag 8 oktober 2010 om 22:07
hoi soul
ik heb gezegd dat ik pijn had tijden de sex dit was niet zo maar toen zei ze gelijk ik verwijs je door veder had ik nooit last van bloedingen en menstruatie is ook altijd netjes
maar ik heb alrtijd krampjes steken dat ik daar zo klaar mee was en uiteindelijk maar goed dat ik ben gegaan
vergeet n iet dat ioedermens anders is dus waarschijnlijk ook andere klachten enz enz jij kent je eigen lichaam het best en als jij denkt dat het neit goed is dan zou ik gewoon een onderzoek eisen
succes ermeee
hoi liesje
spannend hoor ik ga voor je duimen donderdag
ik hoor het wel
groetjes manon
ik heb gezegd dat ik pijn had tijden de sex dit was niet zo maar toen zei ze gelijk ik verwijs je door veder had ik nooit last van bloedingen en menstruatie is ook altijd netjes
maar ik heb alrtijd krampjes steken dat ik daar zo klaar mee was en uiteindelijk maar goed dat ik ben gegaan
vergeet n iet dat ioedermens anders is dus waarschijnlijk ook andere klachten enz enz jij kent je eigen lichaam het best en als jij denkt dat het neit goed is dan zou ik gewoon een onderzoek eisen
succes ermeee
hoi liesje
spannend hoor ik ga voor je duimen donderdag
ik hoor het wel
groetjes manon
vrijdag 15 oktober 2010 om 06:25
vrijdag 15 oktober 2010 om 11:19
@ Liesje ben heel blij voor jou dat alles in orde is.
Ben bij de proffesor geweest en deze stelt voor om de baarmoeder toch niet weg te nemen.
Omdat het HPV virus zich ook buiten de baarmoeder kan nestelen.
En als de baarmoeder weggenomen wordt er in de schede een stuk tegen elkaar genaaid en als het zich daar bevindt is het ook niet meer te controleren.
Maw het is beter onder controle te houden zolang de baarmoeder er nog in zit.Moet wel consevatief opgevolgd worden.
Vermits het CIN 3 is.
Volgende week alles nog een bespreken met de gynecoloog oncoloog waar ik reeds in beandeling ben.
Ben wel blij dat de baarmoeder nog niet uit moet maar
ik heb hier al een paar keer gehoord als de snijvlakken niet schoon zijn ze een 2de conisatie doen.
Ben benieuwd wat ze volgende week gaan zeggen, want zolang niet alles weg is leef je toch met de vraag wat als ?
Ben bij de proffesor geweest en deze stelt voor om de baarmoeder toch niet weg te nemen.
Omdat het HPV virus zich ook buiten de baarmoeder kan nestelen.
En als de baarmoeder weggenomen wordt er in de schede een stuk tegen elkaar genaaid en als het zich daar bevindt is het ook niet meer te controleren.
Maw het is beter onder controle te houden zolang de baarmoeder er nog in zit.Moet wel consevatief opgevolgd worden.
Vermits het CIN 3 is.
Volgende week alles nog een bespreken met de gynecoloog oncoloog waar ik reeds in beandeling ben.
Ben wel blij dat de baarmoeder nog niet uit moet maar
ik heb hier al een paar keer gehoord als de snijvlakken niet schoon zijn ze een 2de conisatie doen.
Ben benieuwd wat ze volgende week gaan zeggen, want zolang niet alles weg is leef je toch met de vraag wat als ?
zaterdag 16 oktober 2010 om 08:14
@Lentelove: Thanks! Ben er zelf ook blij mee. Snap dat je wat minder actief bent hier, da's ook logisch op het moment dat je wat anders aan je hoofd hebt. Lief dat je toch blijft meelezen hier! Ik wens jou alvast heel veel sterkte met de operaties van maandag en dinsdag... Ga voor je duimen!
@Ahsin: Dank je wel! Tjee, wat spannend weer bij je. Goed dat je gegaan bent voor een second opinion. Een baarmoederverwijdering is wel heel drastisch, tenzij het echt niet anders kan. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je er blij mee bent dat dat (nog) niet aan de orde is...al leeft die vraag: "Wat als...?" dan inderdaad sterker. Maar die controles zijn er dan ook niet voor niets! Dat wist ik overigens niet, dat HPV zich ook buiten de baarmoeder kan handhaven. Heel veel sterkte komende week! Ben ook benieuwd hoe het zal gaan... Duim voor je!
Met mij gaat het allemaal wel oke. Nog best moe (snap echt niet hoe dat kan, maar goed...zal een nasleep van die operatie zijn) en dat vervelende vloeien blijft ook maar aan de gang. Pijn heb ik eigenlijk niet meer, af en toe nog wat steken/krampen maar dat is het wel. Al met al mag ik niet klagen! Als dat vloeien eens gestopt is, dan ben ik helemaal happy...maar dat kan nog wel even duren.
@Ahsin: Dank je wel! Tjee, wat spannend weer bij je. Goed dat je gegaan bent voor een second opinion. Een baarmoederverwijdering is wel heel drastisch, tenzij het echt niet anders kan. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je er blij mee bent dat dat (nog) niet aan de orde is...al leeft die vraag: "Wat als...?" dan inderdaad sterker. Maar die controles zijn er dan ook niet voor niets! Dat wist ik overigens niet, dat HPV zich ook buiten de baarmoeder kan handhaven. Heel veel sterkte komende week! Ben ook benieuwd hoe het zal gaan... Duim voor je!
Met mij gaat het allemaal wel oke. Nog best moe (snap echt niet hoe dat kan, maar goed...zal een nasleep van die operatie zijn) en dat vervelende vloeien blijft ook maar aan de gang. Pijn heb ik eigenlijk niet meer, af en toe nog wat steken/krampen maar dat is het wel. Al met al mag ik niet klagen! Als dat vloeien eens gestopt is, dan ben ik helemaal happy...maar dat kan nog wel even duren.