3000 IS JARIG!
woensdag 13 oktober 2010 om 20:54
Lieve leden,
Wat vliegt de tijd hè? Voordat je het in de gaten hebt is er weer een week voorbij!
Dit topic begon een jaar geleden vanuit een geintje. BAM en ik wilden ook wel eens een topic met 3000 berichten voor elkaar boksen. Dat is meer dan gelukt. Allereerst dank voor iedereen die daar ooit, op wat voor manier dan ook, een bijdrage aan heeft geleverd.
Bij meer dan 3 postings ben je levenslang lid. Dat zijn er inmiddels nogal wat. We gaan geen namen noemen, want dan doen we mensen te kort of mensen worden geassocieerd met iets, waar ze niet (meer) mee geassocieerd willen worden.
We hebben gelachen (veel gelachen), gedeeld, gehuild, vervloekt, gezongen, gedronken, verbannen en aanbeden. Iedereen is welkom (tot het tegendeel bewezen is), leed wordt niet met leed vergeleken en quoten is niet netjes.
Heppy New Topic, een fijne verjaardag, maak er een mooie dag van!
Posters, ex-posters, meelezers, stalkerTs, bannelingen, Naomi, (ex)Angels, Annerietje, Hogerhand…… neem een stuk taart, neem een borrel. Het is feest!
zondag 17 oktober 2010 om 15:16
Mijn baas merkt niet dat ik niet lekker in mn vel zit Roos.
Ik weet gewoon dat ik best gevoels-afhankelijk ben van Bianco, als het tussen ons niet lekker gaat voel ik me 90% kut, die overige 10% bewaar ik voor mn werk. En ik ben nog 'maar' uitzendkracht he, ik weet hoe ik zelf bij onze werknemers dacht over psychische problemen: dat doe je maar in je eigen tijd! (toen dacht ik nog dat mij dat nooit zou gebeuren, want ik was toch sterk? )
Ik weet gewoon dat ik best gevoels-afhankelijk ben van Bianco, als het tussen ons niet lekker gaat voel ik me 90% kut, die overige 10% bewaar ik voor mn werk. En ik ben nog 'maar' uitzendkracht he, ik weet hoe ik zelf bij onze werknemers dacht over psychische problemen: dat doe je maar in je eigen tijd! (toen dacht ik nog dat mij dat nooit zou gebeuren, want ik was toch sterk? )
zondag 17 oktober 2010 om 15:19
quote:Bianca40 schreef op 17 oktober 2010 @ 15:10:
Elke muur, van papier, gips of karton zorgt er voor dat ik enorm afstand ga nemen. En ook heel koel en afstandelijk ga doen. Dan straal ik met heel mn lijf uit dat hij me niet meer interesseert. Elk praatje, elk woord wat hij dan zegt daar reageer ik dan op met: Nutteloze informatie, of
Ja, dat heb je vaker gezegd
Ik word dan heel kattig, koel en cynisch
Oei, heel herkenbaar. Ik ben wat dat betreft precies hetzelfde.
Ik probeer het te verbeteren door heel rationeel te denken. Ik heb er een oefening voor, die zal ik je straks mailen.
Elke muur, van papier, gips of karton zorgt er voor dat ik enorm afstand ga nemen. En ook heel koel en afstandelijk ga doen. Dan straal ik met heel mn lijf uit dat hij me niet meer interesseert. Elk praatje, elk woord wat hij dan zegt daar reageer ik dan op met: Nutteloze informatie, of
Ja, dat heb je vaker gezegd
Ik word dan heel kattig, koel en cynisch
Oei, heel herkenbaar. Ik ben wat dat betreft precies hetzelfde.
Ik probeer het te verbeteren door heel rationeel te denken. Ik heb er een oefening voor, die zal ik je straks mailen.
zondag 17 oktober 2010 om 15:20
als jij straks echt uitgeschakeld bent door alles, merkt je baas het echt wel hoor meis. En ja, ik weet het, dat gebeurt niet, maar dat weet je niet.
Als jij echt van mening bent dat je het zonder hulp redt, prima, maar niet als het alleen om geld of tijd gaat
Als jij echt van mening bent dat je het zonder hulp redt, prima, maar niet als het alleen om geld of tijd gaat
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 17 oktober 2010 om 15:22
zondag 17 oktober 2010 om 15:23
quote:Gravinnetje schreef op 17 oktober 2010 @ 15:14:
Ik weet niet of het aan het moeder-zijn ligt Moos. Het zit er in gebakken denk ik. Ik deed het al toen ik nog geen kind had en ook toen ik nog geen vaste relatie had.Bij mij kwam het pas toen ik moeder was. En ik bemerk in mijn relaties dat ik de mannen ook als een soort kinderen zie en ze bemoeder. Ben bezig dat af te leren. Kost tijd, maar gaat steeds beter.
Ik weet niet of het aan het moeder-zijn ligt Moos. Het zit er in gebakken denk ik. Ik deed het al toen ik nog geen kind had en ook toen ik nog geen vaste relatie had.Bij mij kwam het pas toen ik moeder was. En ik bemerk in mijn relaties dat ik de mannen ook als een soort kinderen zie en ze bemoeder. Ben bezig dat af te leren. Kost tijd, maar gaat steeds beter.
zondag 17 oktober 2010 om 15:25
Ik herken dat ook wel hoor Moos, maar met dit verschil:
ik voel mezelf in die positie gedwongen, als dingen al zo vaak mis zijn gegaan omdat ik me er niet mee bemoeide dan voel ik me gedwongen om alles in de gaten te houden. Klinkt alsof ik mezelf ontzettend goed en onmisbaar vind maar dat is dus absoluut niet zo. Ik zou niets liever willen dan af en toe alles naast me neer kunnen gooien en even echt tijd voor mezelf pakken wanneer dat nodig is, en niet wanneer daar toevallig even tijd voor vrijkomt.
ik voel mezelf in die positie gedwongen, als dingen al zo vaak mis zijn gegaan omdat ik me er niet mee bemoeide dan voel ik me gedwongen om alles in de gaten te houden. Klinkt alsof ik mezelf ontzettend goed en onmisbaar vind maar dat is dus absoluut niet zo. Ik zou niets liever willen dan af en toe alles naast me neer kunnen gooien en even echt tijd voor mezelf pakken wanneer dat nodig is, en niet wanneer daar toevallig even tijd voor vrijkomt.
zondag 17 oktober 2010 om 15:26
zondag 17 oktober 2010 om 15:28
Ik ben ooit wel een keer naar therapie geweest, toen ik ook enorm aan de grond zat. We dreigden uit huis gezet te worden en mn werk was op zn eindje. Het enige wat ik tegen die therapeute op dat moment kon vertellen was dat ik geen tijd had om met mezelf bezig te zijn want er moesten praktische dingen geregeld worden. Een huis, een baan, en het verwerken zou later weleens komen. Ze was het toen met me eens dat het voor mij geen nut zou hebben om op dat moment over mezelf te gaan praten. Later is het er nooit meer van gekomen om er wel mee verder te gaan, bovendien ging het goed met me toen alle practische zaken weer geregeld waren.
zondag 17 oktober 2010 om 15:30
Vin, mail mij anders ff op mocy@live.nl
Bi, wat je schrijft erg herkenbaar allemaal. Zouden mijn teksten kunnen zijn. Zeker ook dat van alles of niets. Inmiddels heb ik dat wel iets meer in balans gekregen.
Bi, wat je schrijft erg herkenbaar allemaal. Zouden mijn teksten kunnen zijn. Zeker ook dat van alles of niets. Inmiddels heb ik dat wel iets meer in balans gekregen.
zondag 17 oktober 2010 om 15:30
quote:Gravinnetje schreef op 17 oktober 2010 @ 15:27:
Bi, waarschijnlijk wil jij ook gewoon eens beschermd worden en niet overal de kar te hoeven trekken. Heel logisch lijkt me en heel fijn om dat eens niet te hoeven.
Inderdaad.. en die kar trekken is een term die ik hier in huis veelvuldig gebruik.
Maar zo tijdens dit gesprek krijg ik wel ineens een (vind ik) briljant idee.
Ik ga vanavond met Bianco om de tafel zitten en we gaan gewoon een ouderwets 'doelenplan' opstellen. Met haalbare doelstellingen voor praktische zaken. Met do's en dont's er in, en dat worden hele echte do's en dont's, bij bewust falen (ook 1 keertje) nok ik er acuut mee, met alles! De do's en dont's gelden dan natuurlijk wel voor allebei. Gewoon ouderwets op papier zetten samen!
Bi, waarschijnlijk wil jij ook gewoon eens beschermd worden en niet overal de kar te hoeven trekken. Heel logisch lijkt me en heel fijn om dat eens niet te hoeven.
Inderdaad.. en die kar trekken is een term die ik hier in huis veelvuldig gebruik.
Maar zo tijdens dit gesprek krijg ik wel ineens een (vind ik) briljant idee.
Ik ga vanavond met Bianco om de tafel zitten en we gaan gewoon een ouderwets 'doelenplan' opstellen. Met haalbare doelstellingen voor praktische zaken. Met do's en dont's er in, en dat worden hele echte do's en dont's, bij bewust falen (ook 1 keertje) nok ik er acuut mee, met alles! De do's en dont's gelden dan natuurlijk wel voor allebei. Gewoon ouderwets op papier zetten samen!
zondag 17 oktober 2010 om 15:33
Ik heb ooit eens bij het RIAGG gelopen. Toen zat ik nog op de middelbare school en had het erg moeilijk met het verleden en om daar mee om te gaan.
De dame die ik trof wilde direct voor mij een begeleid-kamer-wonen project starten. Dat wilde ik helemaal niet! Ze noemde alles wat gebeurt was woorden waar ik van griezelde en daardoor dichtklapte.
Zij ging toen in de ziektewet en toen kwam er een anderre dame. Zij was van de geitenwollen sokken en daar kon ik helemaal niets mee. Let wel, ik zat toen in mijn punkfase, droeg alleen zwarte kleding (nu nog), zwarte ogen, wit gezicht, knalrode wippenstift en getoupeerd megahaar.
De dame die ik trof wilde direct voor mij een begeleid-kamer-wonen project starten. Dat wilde ik helemaal niet! Ze noemde alles wat gebeurt was woorden waar ik van griezelde en daardoor dichtklapte.
Zij ging toen in de ziektewet en toen kwam er een anderre dame. Zij was van de geitenwollen sokken en daar kon ik helemaal niets mee. Let wel, ik zat toen in mijn punkfase, droeg alleen zwarte kleding (nu nog), zwarte ogen, wit gezicht, knalrode wippenstift en getoupeerd megahaar.