Mode & Beauty alle pijlers

Houdbaarhed haarverf

17-10-2010 16:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde net mijn haren gaan verfen en heb nog een heel oud pakketje van de hema staan. Nu vraag ik me alleen af of haarverf een houdbaarheidsdatum heeft?

Het zit nog in zo;n oud etuitje van de hema, en die verkopen het al een hele tijd niet meer zo. Weet niet precies hoe lang ik het al heb en kan op de verpakking geen datum vinden.

Weten jullie hier misschien iets over voordat ik mijn haar verpest?
Het is helemaal ongeopend btw.
Als je het al zo lang hebt, denk ik niet dat het meer goed is.
Kan tot 5 jaar.
Niet doen.

Ik heb dat laatst per ongeluk gedaan, wist niet dat de verpakking al oud was.

Heb gebeld met de fabrikant en die vertelde mij dat het altijd maar 36 maanden goed blijft.

In eerste instantie leek het of het gewoon niet gepakt had, (het was verf, geen kleurspoeling) maar later zag het er in het daglicht toch wel heel vreemd uit en mijn haar heeft er wel onder te lijden gehad. Is een stuk droger geworden en nou ja, gewoon beetje raar. Ik baal dus..

Ik heb dus gebeld met fabrikant omdat ik geschrokken was van hoe mn haar eronder vandaan kwam..
Ik zou het niet doen, want je weet niet hoe lang het al in de winkel heeft gelegen. Voor een paar euro heb je een andere.
De een zegt 3 en de ander 5 jaar... Nu maar even gokken hoelang ik dat pakje al in huis heb.. Toevallig hema medewerkers in de house die weten hoe lang het pakje al is verandert?

Ben wel beetje bang geworden van je verhaal Kozoo, wil mn haar liever niet vermoorden..
Ik werk niet bij de Hema, maar dat zegt helemaal niets.

Een paar weken geleden een cartridge voor de printer gekocht en die deed niets. Balen, want ik dacht dat de printer kapot was. Gelukkig lag het aan de cartridge, want die was 2004... Aan de buitenkant stond geen datum. Ik heb mijn geld wel terug gekregen, dat wel. Ik had wel heel veel moeite om het ding in de winkel te vinden.

Even googlen op "houdbaarheiddatum haarverf " geeft al resultaat www.bokt.nl
Ik wil je niet bangmaken hoor

Maar ik heb er wel van geleerd, gebruik nooit meer oude/heel erg afgeprijsde producten die echt verzorgende dingen moeten doen, zoals haarverf, maar ook shampoo of creme. Net als wat voorgangster zegt: voor een paar euro (meer) heb je wel een betrouwbaar product.

edit: op nonfood producten staat geen houdbaarheidsdatum,das het probleem met dit soort dingen. Het is de verantwoordelijkheid van de verkoper (de drogist ofzo) om dit in de gaten te houden.
anoniem_53564 wijzigde dit bericht op 17-10-2010 17:19
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ach....en anders zet je toch gewoon een muts op je hoofd dan zeg je gewoon dat je last van koude oren hebt.
Ik heb het nagevraagd bij de fabrikant, dus het zal wel kloppen.

Kan me ook niet voorstellen dat je het langer dan 5 jaar hebt?

Het is alleen van belang dat je het nooit geopend hebt.
Okeej, ik ga denk ik toch maar voor het weggooien en morgen een nieuw pakje kopen. Ik krijg al mijn haar echt niet in mijn muts en moet morgen wel een beetje representatief naar stage toe...

En heb echt geen flauw idee hoelang dat pakje daar al stond, zat iig een heleboel stof op, maar dat zegt misschien meer over mijn gebrek aan schoonmaakkwaliteiten van onder-de-gootsteen-kastjes.

Dank jullie wel voor de hulp!
anoniem_41200 wijzigde dit bericht op 17-10-2010 17:26
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Hoef je je ook niet te stressen.

Mocht je dit nou ooit bij een ander merk hebben, gewoon even de leverancier bellen, die kunnen via de code de productiedatum achterhalen. (weet niet of Hema dit doet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven