andalusie

17-10-2010 15:43 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag volgend zomer naar andalusie op vakantie, wsl vroeg in het seizoen ivm de warmte (april/mei? )

We willen vliegen en dan ter plekke een auto huren.

Eigenlijk willen we wel op 2 plekken zitten, van waar we dingen kunnen gaan bekijken. Onze kleine van 3 is mee, dus heel veel culturele uitstapjes zullen we niet gaan maken, maar een dagje strand, of een stadje bekijken is altijd wel leuk.

We houden niet van hele massale campings.

Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Er is zoveel aanbod en we kennen het gebied niet, het wordt zelfs onze eerste keer spanje.

Wie helpt ons een beetje op weg en heeft er goede tips?
April en mei zijn heerlijke maanden in Andalucia! Hou er wel rekening mee dat pasen enorm belangrijk is in Spanje en dat het er dan heel druk is. De week voor pasen is de heilige week, hotels in de steden zijn dan al vroeg volgeboekt. Het is overigens wel heel leuk en bijzonder om de paasprocessies te zien, vooral in Sevilla.

Ik zou vliegen naar Sevilla, Malaga of Jerez en dan een auto huren op het vliegveld. Malaga kun je als stad wel overslaan, maar Sevilla, Cadiz, Jerez, Granada, Ronda en Cordoba zijn erg leuk. Nou snap ik dat je met een peuter niet al die steden gaat bekijken. Cadiz ligt aan de kust en de stranden in die omgeving zijn werkelijk schitterend. Mochten jullie een huisje willen huren, dan heb ik wel wat suggesties voor je (stuur me dan even prive een berichtje).
Ben er zelf afgelopen augustus geweest. Gevlogen op Malaga en we verbleven op 'n ranch vlakbij Fuengirola. Wij gingen niet om te sightseeen, maar om paard te rijden. Met de warmte vond ik 't nog wel meevallen, maar uiteraard kun je beter de hoogseizoen drukte vermijden. Strand bij Fuengirola vond ik maar zo zo, ben tropischere stranden gewend.
quote:HEMAlover schreef op 17 oktober 2010 @ 15:50:

April en mei zijn heerlijke maanden in Andalucia! Hou er wel rekening mee dat pasen enorm belangrijk is in Spanje en dat het er dan heel druk is. De week voor pasen is de heilige week, hotels in de steden zijn dan al vroeg volgeboekt. Het is overigens wel heel leuk en bijzonder om de paasprocessies te zien, vooral in Sevilla.

Ik zou vliegen naar Sevilla, Malaga of Jerez en dan een auto huren op het vliegveld. Malaga kun je als stad wel overslaan, maar Sevilla, Cadiz, Jerez, Granada, Ronda en Cordoba zijn erg leuk. Nou snap ik dat je met een peuter niet al die steden gaat bekijken. Cadiz ligt aan de kust en de stranden in die omgeving zijn werkelijk schitterend. Mochten jullie een huisje willen huren, dan heb ik wel wat suggesties voor je (stuur me dan even prive een berichtje).

We hadden al wel een beetje in ons hoofd om op Malaga te vliegen, maar zullen ook eens naar de mogelijkheden van de andere vliegvelden kijken ook qua prijs.

als ik google op cadiz dan ziet het er heel mooi uit, ik weet nooit zo goed hoe dat werkt met priveberichtjes maar misschien kun je me mailen? Dan haal ik mn adres zo weer weg.
quote:elninjoo schreef op 17 oktober 2010 @ 15:55:

Ben er zelf afgelopen augustus geweest. Gevlogen op Malaga en we verbleven op 'n ranch vlakbij Fuengirola. Wij gingen niet om te sightseeen, maar om paard te rijden. Met de warmte vond ik 't nog wel meevallen, maar uiteraard kun je beter de hoogseizoen drukte vermijden. Strand bij Fuengirola vond ik maar zo zo, ben tropischere stranden gewend.

paardrijden is niks voor mij, dus dat gaat hem niet worden.

Heb je zelf ook nog rondgereden of ben je voornamelijk bij Fuengirola geweest?
Prachtige streek, Andalusië. Maar: juist heel veel culturele dingen, prachtige natuurparken en m.i. erg zonde om die niet te gaan bekijken. Dat gaat alleen niet zo goed samen met een klein kind. De rijafstanden zijn er ook behoorlijk (bergachtig rijden neemt altijd meer tijd). Wij hebben er een rondreis gemaakt van Malaga naar Granada, Granada-Cordoba, Cordoba-Cadiz, Cadiz-Ronda en Ronda-Malaga. Daarnaast ben ik er 3x "gewoon" op vakantie geweest (geen rondreis).

Zou ik mogen vragen waarom je juist naar Andalusië wilt?
[quote]Ikbenanoniem schreef op 17 oktober 2010 @ 16:33:

Prachtige streek, Andalusië. Maar: juist heel veel culturele dingen, prachtige natuurparken en m.i. erg zonde om die niet te gaan bekijken. Dat gaat alleen niet zo goed samen met een klein kind. De rijafstanden zijn er ook behoorlijk (bergachtig rijden neemt altijd meer tijd). Wij hebben er een rondreis gemaakt van Malaga naar Granada, Granada-Cordoba, Cordoba-Cadiz, Cadiz-Ronda en Ronda-Malaga. Daarnaast ben ik er 3x "gewoon" op vakantie geweest (geen rondreis).

Zou ik mogen vragen waarom je juist naar Andalusië wilt?[/quote]

Omdat het een erg mooie streek is en dat die al een tijdje op ons verlanglijstje staat.

We willen daarom ook meerdere overnachtingsplekken, juist omdat we niet te grote afstanden willen rijden en toch wel wat willen zien.

De wat grotere steden zullen we allicht bezoeken, maar met een kleine zul je er wat andere dingen gaan doen dan met zn tweetjes, dwz de musea ed zullen worden overgeslagen.
Ik vond Malaga zelf juist wel erg leuk. Fijne, gezellige stad.
Ik vraag het even omdat Andalusië inderdaad erg mooi is, maar volgens mij is het geen streek die nu bij uitstek geschikt is voor een vakantie met een kleine van 3 jaar. Afgezien dan van het gegeven dat kinderen in veel Spaanse restaurants uiterst welkom zijn.

Als je wel naar Andalusië gaat, mis je denk ik veel van de highlights zoals het Alhambra, de Mezquita, het Alcazaba en verschillende natuurparken. Simpel omdat het geen kindvriendelijke "attracties" zijn.

Als het je gaat om een eerste kennismaking, dan kun je natuurlijk best gaan. Maar dan zal het allemaal wat oppervlakkiger blijven. Ook geen ramp, als je het op voorhand maar weet en geen verkeerde verwachting bestaat.

In de ronde zoals wij hem gereden hebben zaten behoorlijke afstanden (je zit zo 3 uur in de auto). Is het wellicht een beter idee om wat meer bij de kust te blijven en wat kortere trips te maken? Je zou bijvoorbeeld op Malaga kunnen vliegen en vervolgens in bijvoorbeeld Benalmadena kunnen slapen. Hier misschien 2 nachten blijven. Er is een boulevard met een haven waar je eventueel een boottocht zou kunnen doen.

Vervolgens zou je naar Ronda kunnen rijden en daar kunnen slapen. Ronda is landschappelijk erg mooi gelegen en wordt door een diepe kloof in tweeën gesplitst. Vanuit Ronda zou je naar Marbella kunnen gaan en die plek wat verkennen. En vanuit Marbella kun je naar Cadiz. Cadiz heeft een mooie oude, ommuurde stad en ook een mooi strand.

Sevilla is een hele mooie stad, maar vergt wel veel lopen. Geen idee of dat nu goed te doen is met een kind. En Granada zou ik alleen doen als je ook het Alhambra kunt bezoeken. Maar daar heb je minstens een halve dag voor nodig en ook hier geldt: veel lopen.
Eens trouwens met Raremuts. Ik vind Malaga ook leuk. Levendig, mooie haven, een stadstrand en een mooi oud Moors fort met super terras dat boven de stad uittorent.
Oh, ik kan trouwens niet zeggen dat ik er veel campings heb gezien. Niet zoals bijvoorbeeld in de streek rond Barcelona.
ramiaatje, haal je adres maar weg! ik mail je zo!
Persoonlijk heb ik helemaal niets met Malaga, Benemaldena, Fuengirola etc. Het echte Andalucia aan de kust begint voor mij voor mij rond Tarifa en verder langs de westkust.
quote:HEMAlover schreef op 17 oktober 2010 @ 17:35:

ramiaatje, haal je adres maar weg! ik mail je zo!Bedankt voor je mailtje!
quote:HEMAlover schreef op 17 oktober 2010 @ 17:52:

Persoonlijk heb ik helemaal niets met Malaga, Benemaldena, Fuengirola etc. Het echte Andalucia aan de kust begint voor mij voor mij rond Tarifa en verder langs de westkust.Benalmadena en Fuengirola zijn uiteraard erg toeristisch. Maar hebben juist wel weer wat dingetjes voor kinderen. Je zal mij niet horen zeggen dat ik het mooie plaatsen vind of dat het het echte Andalusië is.
Nouja, kindjes van die leeftijd hebben vaak de meeste lol met een emmertje, schepje en een bak zand om in te dollen. Dat is er - waar dan ook in Andalucia - genoeg!
Ik vond Malaga ook erg leuk (net als Ramiaatje)

Het strand en het centrum zijn op loopafstand van elkaar. In april en zeker in mei kun je al heerlijk naar het strand.

De heilige week wordt ook daar uitgebreid gevierd. Leuk om een dag heen te gaan, maar na een dag heb je het ook wel gezien waarschijnlijk. Ik vond het net of het een week lang Koninginnedag was: net iets teveel van het goede
quote:HEMAlover schreef op 17 oktober 2010 @ 18:44:

Nouja, kindjes van die leeftijd hebben vaak de meeste lol met een emmertje, schepje en een bak zand om in te dollen. Dat is er - waar dan ook in Andalucia - genoeg!Klopt. Maar om daar nu voor naar Andalusië te gaan? Zo jammer om daar te zijn en dan weinig van al het moois mee te krijgen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
quote:ramiaatje schreef op 17 oktober 2010 @ 16:06:

[...]

paardrijden is niks voor mij, dus dat gaat hem niet worden.

Heb je zelf ook nog rondgereden of ben je voornamelijk bij Fuengirola geweest?

We hadden wel 'n huurauto, maar omdat we zowel 's ochtends als 's avonds ritten te paard hadden, zijn we niet verder geweest dan Fuengirola. Als ik alleen was geweest, zou ik zeker wat meer van de streek zijn gaan bekijken en af en toe een ritje hebben overgeslagen, maar ik had met anderen rekening te houden.

Denk dat er veel moois te zien is (buiten het toeristische deel langs het strand) Dat Alhambra bijv. al las ik op internet dat je van te voren moet reserveren, dus dat wordt misschien ook wel dagelijks overlopen door bussen vol toeristen. Ook moet je rekening houden dat het er erg bergachtig is en dus bochtig is om te rijden (ivm eventuele reisziekte)
Wok zijn dit jaar met semana santa geweest en vond het geweldig! Verschillende steden gezien. Mooi weer, veel te bezichtigen. Met een klein kind moet het te doen zijn, als je niet teveel reist en er voldoende voor je kind te doen is.

Alhambra inderdaad ver vantevoren reserveren! Denk aan twee maanden via internet en een maand per telefoon. Wel erg de moeite waard.
Het Alhambra wordt niet overlopen. Zeker als je vroeg komt is het er niet al te druk. Ze hebben een maximum gesteld aan het aantal bezoekers per dag. Vandaar dat je vroegtijdig moet reserveren.

Nog een voordeel van pre-booked kaarten: je haalt ze bij een aparte kassa en hoeft dus niet in een lange rij te staan.
het voorjaar is de beste periode. Want in volle zomer gaat de temperatuur in de steden zoals Sevilla, Granada, Cordoba een stuk boven de 40 graden.
Mei is overigens wel iets weerzekerder dan april!
quote:Ikbenanoniem schreef op 17 oktober 2010 @ 18:57:

[...]

Klopt. Maar om daar nu voor naar Andalusië te gaan? Zo jammer om daar te zijn en dan weinig van al het moois mee te krijgen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

Dat betekent dat je moet wachten met het bezoeken van mooie landen tot je kind groot genoeg is om er wat van mee te krijgen?

We gaan ook voor ons zelf heen, het staat al een tijdje op ons verlanglijstje.
Ik heb een paar jaar geleden zoiets gedaan met een stel vriendinnen. We vlogen naar Malaga, huurden een auto, zijn een paar dagen in Montejaque geweest (aanrader, perfecte locatie om allemaal niet te verre dagtochtjes te maken) en daarna nog een paar dagen Sevilla vanwaar we ook weer terugvlogen.

Wij hadden geen kinderen bij ons, maar had prima gekund, vooral in Montejaque.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven