andalusie
zondag 17 oktober 2010 om 15:43
Wij willen graag volgend zomer naar andalusie op vakantie, wsl vroeg in het seizoen ivm de warmte (april/mei? )
We willen vliegen en dan ter plekke een auto huren.
Eigenlijk willen we wel op 2 plekken zitten, van waar we dingen kunnen gaan bekijken. Onze kleine van 3 is mee, dus heel veel culturele uitstapjes zullen we niet gaan maken, maar een dagje strand, of een stadje bekijken is altijd wel leuk.
We houden niet van hele massale campings.
Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Er is zoveel aanbod en we kennen het gebied niet, het wordt zelfs onze eerste keer spanje.
Wie helpt ons een beetje op weg en heeft er goede tips?
We willen vliegen en dan ter plekke een auto huren.
Eigenlijk willen we wel op 2 plekken zitten, van waar we dingen kunnen gaan bekijken. Onze kleine van 3 is mee, dus heel veel culturele uitstapjes zullen we niet gaan maken, maar een dagje strand, of een stadje bekijken is altijd wel leuk.
We houden niet van hele massale campings.
Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Er is zoveel aanbod en we kennen het gebied niet, het wordt zelfs onze eerste keer spanje.
Wie helpt ons een beetje op weg en heeft er goede tips?
dinsdag 19 oktober 2010 om 13:49
Druk bezig met het uitpluizen van jullie tips. We willen meer overnachtingsplekken juist om niet zulke lange rij afstanden te hebben.
Nog een beetje een grof idee maar heb zoiets in mn hoofd;
vliegen op malaga daar 1 of 2 nachtjes blijven, dan naar Ronda
wat langer blijven, en vandaar uit bv naar sevilla, en omgeving bekijken)
Dan naar Cadiz ook wat langer blijven.
Dan nog 1 of 2 nachtjes in Bolonia of Tarif blijven en dan naar terug Malaga met misschien nog een tussenstop in Marbella (maar geen overnachting).
Nog een beetje een grof idee maar heb zoiets in mn hoofd;
vliegen op malaga daar 1 of 2 nachtjes blijven, dan naar Ronda
wat langer blijven, en vandaar uit bv naar sevilla, en omgeving bekijken)
Dan naar Cadiz ook wat langer blijven.
Dan nog 1 of 2 nachtjes in Bolonia of Tarif blijven en dan naar terug Malaga met misschien nog een tussenstop in Marbella (maar geen overnachting).
dinsdag 19 oktober 2010 om 13:54
Ik zou het aantal overnachtingen op verschillende plaatsen wat beperken als ik jou was, Ramiaatje. Hoop gedoe voor je kind , al dat uit- en inpakken en weer doorreizen.
Ik zou eerder iets kiezen wat wat centraler ligt en dan dagtrips maken. Zo heeft hij/zij niet elke twee nachten weer een nieuw bed.
Montejaque wat ik noemde bijvoorbeeld is ideaal voor dagbezoeken aan bv Ronda, terwijl het verder een schattig rustig plaatsje is, met veel wandelgelegenheid, kleine restaurantjes - voor de rustmomenten, zeg maar.
Ik zou eerder iets kiezen wat wat centraler ligt en dan dagtrips maken. Zo heeft hij/zij niet elke twee nachten weer een nieuw bed.
Montejaque wat ik noemde bijvoorbeeld is ideaal voor dagbezoeken aan bv Ronda, terwijl het verder een schattig rustig plaatsje is, met veel wandelgelegenheid, kleine restaurantjes - voor de rustmomenten, zeg maar.
dinsdag 19 oktober 2010 om 14:11
woensdag 20 oktober 2010 om 14:22
Ik heb nagedacht!
Marbella vind ik niet de moeite waard. Er is niks te zien en de crisis heeft er goed toegeslagen.
Als ik 3 weken in te delen had, dan zou ik het als volgt doen:
Dag 1 Malaga
Dag 2-4 Cordoba (Mezquita!)
Dag 5-7 Sevilla (Alcazar!)
Dag 8-15 Cadiz & kust (evt bezoeken Sanlucar, Jerez, Tarifa)
Dag 16-17 Ronda/Antequera (dorpje Setenil de las Bodegas is een aanrader)
Dag 18-19 Granada (Alhambra!)
Dag 20 Malaga
Dag 21 Naar huis
Zo heb je een weekje steden, een weekje rust/ontspanning en weer een klein weekje steden.
Marbella vind ik niet de moeite waard. Er is niks te zien en de crisis heeft er goed toegeslagen.
Als ik 3 weken in te delen had, dan zou ik het als volgt doen:
Dag 1 Malaga
Dag 2-4 Cordoba (Mezquita!)
Dag 5-7 Sevilla (Alcazar!)
Dag 8-15 Cadiz & kust (evt bezoeken Sanlucar, Jerez, Tarifa)
Dag 16-17 Ronda/Antequera (dorpje Setenil de las Bodegas is een aanrader)
Dag 18-19 Granada (Alhambra!)
Dag 20 Malaga
Dag 21 Naar huis
Zo heb je een weekje steden, een weekje rust/ontspanning en weer een klein weekje steden.
vrijdag 7 januari 2011 om 11:19
Mijn eigen topic nog weer even omhoog halen. Inmiddels heeft de reis wat meer vorm.
We willen in september gaan en dan voor 2 wkn. Vliegen op malaga. 2 nachten daar en dan een 5 dagen naar Ronda.
Daarna nog 5 dagen Cadiz en als laatste 2 dagen Sevilla. Vliegen terug vanaf Sevilla.
Kan alleen nog wel wat hulp gebruiken met de accomodaties.
Het liefst verblijven we in een huisje, met 2 slaapkamers.
Een zwembad en kindvriendelijk zijn een pre.
Ook niet te ver afgelegen, we vinden het prettig om op loopafstand van een centrumpje te zitten vooral savonds om te eten.
Ook is het prettig dat je bij je huisje lekker buiten kunt zitten.
In Cadiz willen we het liefst iets aan het strand of dichtbij het strand.
Ik hoop op tips.
We willen in september gaan en dan voor 2 wkn. Vliegen op malaga. 2 nachten daar en dan een 5 dagen naar Ronda.
Daarna nog 5 dagen Cadiz en als laatste 2 dagen Sevilla. Vliegen terug vanaf Sevilla.
Kan alleen nog wel wat hulp gebruiken met de accomodaties.
Het liefst verblijven we in een huisje, met 2 slaapkamers.
Een zwembad en kindvriendelijk zijn een pre.
Ook niet te ver afgelegen, we vinden het prettig om op loopafstand van een centrumpje te zitten vooral savonds om te eten.
Ook is het prettig dat je bij je huisje lekker buiten kunt zitten.
In Cadiz willen we het liefst iets aan het strand of dichtbij het strand.
Ik hoop op tips.
vrijdag 7 januari 2011 om 11:24
Leuk dat jullie er een beetje uit zijn! In september is het ook niet meer zo bloedheet, dat is fijn.
Ik vraag me wel af waarom 5 dagen Ronda, want zo bijzonder is het daar niet. Granada is bijvoorbeeld veel interessanter.
Qua huisjes; veel appartementen/huisjes worden per week verhuurd. Maar er zijn er vast ook die je korter kunt huren. Dit en dit zijn goede sites om huisjes te vinden.
Ik vraag me wel af waarom 5 dagen Ronda, want zo bijzonder is het daar niet. Granada is bijvoorbeeld veel interessanter.
Qua huisjes; veel appartementen/huisjes worden per week verhuurd. Maar er zijn er vast ook die je korter kunt huren. Dit en dit zijn goede sites om huisjes te vinden.
vrijdag 7 januari 2011 om 11:31
Hemalover, we denken dat de omgeving heel mooi is dus de bedoeling is dat we vanuit Ronda de omgeving zullen verkennen.
Ik ben nu gestuit op een acc in setenil de las bodegas, dat is niet in ronda maar erbuiten maar dat trekt me op zich wel aan. Is dat de moeite waard?
Het is 100 km rijden vanaf de luchthaven in Malaga, dus misschien kunnen we wel in 1 keer door, dan kunnen we de overnachting in Malaga overslaan.
Dan zou het een week in setenil de las Bodegas worden.
En daarna naar Cadiz.
Om te eindigen in Sevilla wat me ook leuk lijkt.
Ik ga eens kijken op jouw sites.
Ik ben nu gestuit op een acc in setenil de las bodegas, dat is niet in ronda maar erbuiten maar dat trekt me op zich wel aan. Is dat de moeite waard?
Het is 100 km rijden vanaf de luchthaven in Malaga, dus misschien kunnen we wel in 1 keer door, dan kunnen we de overnachting in Malaga overslaan.
Dan zou het een week in setenil de las Bodegas worden.
En daarna naar Cadiz.
Om te eindigen in Sevilla wat me ook leuk lijkt.
Ik ga eens kijken op jouw sites.
vrijdag 7 januari 2011 om 18:20
zaterdag 8 januari 2011 om 11:18
We zouden ook puur een overnachting in Malaga doen omdat het dichtbij de luchthaven is en je nooit weet wat voor tijd je aankomt. Maar het zou natuurlijk wel weer gedoe en geld schelen om gelijk door te rijden. We zijn er ook nog over aan het denken om heen ook op Sevilla te vliegen, en dan van daaruit richting het gebied rond Ronda te gaan, het ligt er natuurlijk ook aan waar onze accomodatie zal zijn. De accomodatie bij Setenil valt af, omdat het 10 km vanaf Setenil ligt, en echt een beetje in the middle of nowwhere. Nu heb ik wat acc. in Gaucin op het oog, of montejacque. Zijn dat leuke plaatsjes?
zondag 9 januari 2011 om 11:51
De overnachting in Malaga doen we niet. Het scheelt toch weer een hoop geld en we proberen een acc te zoeken die niet langer dan 2 uur rijden is vanaf het vliegveld. Ben wel voorbereid op kronkelwegen.
Ik vind de voorpret al leuk, het uitzoeken en uitvogelen van je bestemming. Ik wordt ook steeds enthousiaster, het lijkt me echt zon prachtig gebied!
Ik vind de voorpret al leuk, het uitzoeken en uitvogelen van je bestemming. Ik wordt ook steeds enthousiaster, het lijkt me echt zon prachtig gebied!
zondag 9 januari 2011 om 12:41
Mijas is wel een leuk plaatsje ramiaatje,is overdag wel druk met toeristen maar heel leuk allemaal van die witte huizen en kronkelstraatjes.
Denk een dik half uur rijden vanaf Malaga,vlakbij Fuengirola(dat is een lelijke plaats met veel van die hoogbouw hotels).
Of de andere kant op richting Granada is aan de kust Nerja een leuk plaatsje en dan kan je daarna door rijden naar Granada naar het Alhambra of ben je dat niet van plan?
Denk een dik half uur rijden vanaf Malaga,vlakbij Fuengirola(dat is een lelijke plaats met veel van die hoogbouw hotels).
Of de andere kant op richting Granada is aan de kust Nerja een leuk plaatsje en dan kan je daarna door rijden naar Granada naar het Alhambra of ben je dat niet van plan?
maandag 10 januari 2011 om 11:12
maandag 10 januari 2011 om 19:42
Hoi Suzaa,
Ja veel aanbod he.
Ben jij wel al eens in Andalusie geweest?
Ik zat ook nog te zoeken naar een soort van appartementencomplexje ofzo, maar kan ik niet zo goed vinden. Het meeste aanbod zijn van die vakantiehuizen. We kijken wel een beetje naar de wat kleinere huizen, omdat die voordeliger zijn, een zwembad is voor ons wel belangrijk. Voor onze zoon nemen we zowieso ook het opblaasbadje mee, dus er hoeft niet perse een peuter of kleuterbad bij te zitten. Veel lokaties vallen dan al af, omdat of te duur, of geen zwembad. Dat maakt het zoeken wel weer wat makkelijker.
Ook kom je superleuke BenB tegen.
We gaan in de eerste week wat meer afgelegen zitten, in het gebied van Ronda. En dan als het lukt wel lekker op pad met de auto om de omgeving te verkennen.
De tweede week willen we in Cadiz zelf zitten, wat meer reuring en lekker bij het strand.
De laatste paar dagen nog in Sevilla blijven en dan van daaruit terugvliegen.
Zo hebben we vanalles wat.
Heb jij je al georienteerd op autohuur? Want daar heb je ook zoveel sites van , en nogal wat prijsverschil hier en daar.
Ja veel aanbod he.
Ben jij wel al eens in Andalusie geweest?
Ik zat ook nog te zoeken naar een soort van appartementencomplexje ofzo, maar kan ik niet zo goed vinden. Het meeste aanbod zijn van die vakantiehuizen. We kijken wel een beetje naar de wat kleinere huizen, omdat die voordeliger zijn, een zwembad is voor ons wel belangrijk. Voor onze zoon nemen we zowieso ook het opblaasbadje mee, dus er hoeft niet perse een peuter of kleuterbad bij te zitten. Veel lokaties vallen dan al af, omdat of te duur, of geen zwembad. Dat maakt het zoeken wel weer wat makkelijker.
Ook kom je superleuke BenB tegen.
We gaan in de eerste week wat meer afgelegen zitten, in het gebied van Ronda. En dan als het lukt wel lekker op pad met de auto om de omgeving te verkennen.
De tweede week willen we in Cadiz zelf zitten, wat meer reuring en lekker bij het strand.
De laatste paar dagen nog in Sevilla blijven en dan van daaruit terugvliegen.
Zo hebben we vanalles wat.
Heb jij je al georienteerd op autohuur? Want daar heb je ook zoveel sites van , en nogal wat prijsverschil hier en daar.