Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
zondag 17 oktober 2010 om 13:52
amandroe, ik ben ff voor je gaan zoeken en de enige (gratis) die ik tegen kwam is deze:
http://evelynnsmommy.blog ... 9/12/owl-hat-pattern.html
http://evelynnsmommy.blog ... 9/12/owl-hat-pattern.html
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
zondag 17 oktober 2010 om 15:00
quote:niekes schreef op 17 oktober 2010 @ 13:52:
amandroe, ik ben ff voor je gaan zoeken en de enige (gratis) die ik tegen kwam is deze:
http://evelynnsmommy.blog ... 9/12/owl-hat-pattern.htmldie had ik ook gevonden, maar die is half breien half haken en ik kan absoluut niet breien...
http://evelynnsmommy.blog ... 9/12/owl-hat-pattern.htmldie had ik ook gevonden, maar die is half breien half haken en ik kan absoluut niet breien...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
zondag 17 oktober 2010 om 22:13
quote:bijtje29 schreef op 17 oktober 2010 @ 20:28:
@maylea; foutje het zijn stokjes in clusters van 3... dus ketting van lossen, 3x stokje in dezelfde steek en dan 2steken overslaan.... haakt superfijn!Ik was bezig met een kleurige lap van vasten. En nu een aantal toeren met de stokjes die jij beschrijft. Staat heel leuk. Ik wil er echt een proeflapje met verschillende steken van maken. Het lijkt moeilijk maar het valt heel erg mee
@maylea; foutje het zijn stokjes in clusters van 3... dus ketting van lossen, 3x stokje in dezelfde steek en dan 2steken overslaan.... haakt superfijn!Ik was bezig met een kleurige lap van vasten. En nu een aantal toeren met de stokjes die jij beschrijft. Staat heel leuk. Ik wil er echt een proeflapje met verschillende steken van maken. Het lijkt moeilijk maar het valt heel erg mee
zondag 17 oktober 2010 om 22:47
Ik kan geen uiltjes en appeltjes meer zien Ik heb er vandaag al 3 gehaakt haha (2 appeltjes en 1 uiltje). Houd ik uiltjes over, dan stuur ik ze op naar Tamara van het uiltjespatroon om ze met de volgende zending naar een land mee te laten gaan
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
maandag 18 oktober 2010 om 09:54
quote:amandroe schreef op 17 oktober 2010 @ 13:41:
Heeft iemand toevallig een gratis patroon voor een muts in vorm van een uil liggen? Ik wil deze graag maken voor een vriendin van me, die zwanger is. (moet wel voor een baby/kind zijn)Ik zag toevallig op de blog van haakmuts een leuke kindermuts van een uil. Ik heb geen idee waar ze het patroon vandaan heeft. Maar misschien kan je het haar vragen?
Heeft iemand toevallig een gratis patroon voor een muts in vorm van een uil liggen? Ik wil deze graag maken voor een vriendin van me, die zwanger is. (moet wel voor een baby/kind zijn)Ik zag toevallig op de blog van haakmuts een leuke kindermuts van een uil. Ik heb geen idee waar ze het patroon vandaan heeft. Maar misschien kan je het haar vragen?
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
maandag 18 oktober 2010 om 20:04
dinsdag 19 oktober 2010 om 14:36
Dank bijtje, da's een goeie. Daar had ik nog niet aan gedacht. Heb jij een kleine deken voor je dochter gemaakt? Ik zit te denken aan ongeveer 75 bij 100 cm en ben nog druk aan het nadenken over de kleuren. En weet jij nog ongeveer hoeveel bolletjes je gebruikt hebt? Jij ook bedankt ishetdanechtzomoeilijk.
dinsdag 19 oktober 2010 om 15:51
woensdag 20 oktober 2010 om 11:39
@ronja, geen idee hoeveel bollen... zou eerst maar een paar kleuren doen maar elke keer kwam ik weer thuis met net ff andere kleuren...(als het om kleur gaat ga ik helemaal los zonder remmngen...zucht mijn arme bankrekening)
en hoe groot... ehm dochter ligt nogsteeds in ledikant en daar past ie helemaal in. zal m strakkies even opmeten. Volgens mij heb ik in het begin van dit topic een foto gepost...
Anders vanmiddag als mijn huiskamerterroristje in bed ligt, mijn koffiekopje wordt hiet leeggelepeld...
en hoe groot... ehm dochter ligt nogsteeds in ledikant en daar past ie helemaal in. zal m strakkies even opmeten. Volgens mij heb ik in het begin van dit topic een foto gepost...
Anders vanmiddag als mijn huiskamerterroristje in bed ligt, mijn koffiekopje wordt hiet leeggelepeld...
woensdag 20 oktober 2010 om 11:41
quote:bijtje29 schreef op 20 oktober 2010 @ 11:39:
@ronja, geen idee hoeveel bollen... zou eerst maar een paar kleuren doen maar elke keer kwam ik weer thuis met net ff andere kleuren...(als het om kleur gaat ga ik helemaal los zonder remmngen...zucht mijn arme bankrekening)
Zo herkenbaar!
Ik mag ook geen wol/katoen meer kopen van mezelf Heb 3 manden vol (2 met acryl, 1 met katoen)
Zo herkenbaar!
Ik mag ook geen wol/katoen meer kopen van mezelf Heb 3 manden vol (2 met acryl, 1 met katoen)
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
woensdag 20 oktober 2010 om 12:48