vrijwillige keizersnede

18-10-2010 10:27 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft vrijwillig mogen kiezen voor een vrijwillige keizersnede en heeft een gynaecoloog die daar in meegaand was, die ook begreep dat er sprake was van een trauma met de laatste bevalling ivm een zeer moeilijke bevalling doordat de baby vastzat, hij was ook zeer groot met een gewicht van 5200 gram. Nu is de vijfde opkomst en zie ik het niet meer zitten ivm een bevalling, ik zou liever een keizersnede ondergaan om problemen te voorkomen. wie kan daar over meepraten en wil aub reageren als je dit leest.
Mijn kind lag in stuit en was megazwaar. Hij stelde zelf voor dat het verstandiger zou zijn om het kindje via een keizersnee geboren te laten worden. Ik allang blij, want ik zag vreselijk op tegen de bevalling.

Ik ben wel een flink aantal weken lichamelijk niet oke geweest. Uiteindelijk kan je niet even lekker "bijkomen" na zo'n toch heftige operatie.
quote:a_nick_is_born schreef op 18 oktober 2010 @ 12:16:

Ik heb het nog even nagezocht, maar mijn kinderen waren geen 'sterrenkijkers' maar lagen in een zeldzame liggingsafwijking: de aangezichtsligging. Hieronder staat dat het zeldzaam is, toch lagen 3 van mijn kinderen zo (van de 4e weet ik het niet omdat hij met de keizersnede is gekomen).

Zeldzame liggingen

Bij een aangezichtsligging ligt de foetus met het hoofd in de nek, zodat het aangezicht boven de baarmoederhals ligt. Dit komt bij één op de vierhonderd geboorten voor. Een gewone bevalling is wel mogelijk, maar de baby ziet er na de geboorte door stuwing van het hoofd kortdurend anders dan normaal uit. Het gezichtje is namelijk erg gezwollen. Dit trekt na een dag weer weg.1200 vrouwen bedanken jou dat jij 3 keer de moeilijke positie hebt genomen
Ik krijg volgende keer ook geplande keizersnee. Dit omdat de eerste niet "paste" maar daar kwamen ze een beetje laat achter. Hij bleef steken achter mijn bekken met dramabevalling voor moeder en kind als gevolg. Kind had apcar van 3 en 5. Heeft heel jaar elke week fysio gehad.

Nu is een 2e vaak net zo groot, zo niet groter dan de eerste dus dat risico zag ik niet zitten. Gelukkig de gyn waar ik vorige week was ook niet. (mijn oude ziekenhuis wilde dat ik gewoon zou bevallen bij een tweede en dan met 38.0 weken inleiden als ie weer zo groot zou zijn, want de weg was nu gebaand) Ik kreeg gelijk nachtmerries, durfde niet meer voor een tweede. Nu er een geplande ks in mijn dossier staat, durf ik voor een tweede te gaan. Dus ik kies vrijwillig voor een ks.
fleurtje, bij welke gyn was dat en in welk ziekenhuis?
Lukas-ziekenhuis in Amsterdam. Naam ben ik vergeten. Maar die had ik hier toch niet genoemd.

Denk ook niet dat ie tegen jou zou zeggen dat het jouw feestje is, eerlijk gezegd. Hij was nl ook op mijn eerste feestje uitgenodigd en zag hoe het daar uit de hand liep
doggie75, bij welke gyn was dat en in welk ziekenhuis?en wie weet er nog meer een gyn die toestemming geeft voor een ks. de andere 4 kinderen zijn er ook moeizaam uitgekomen en ik heb een postanale stressstoornis. ik vind een gewone bevalling als het kind eruit moet zo benauwd dat ik liever een ks heb. maar wie kan mij echt helpen met namen en adressen?
Postanaal?
fleurtje, dat komt vanwege mijn andere moeilijke bevallingen, dan komt alles weer boven en extra nu ik nog een kind moet krijgen
@ difficultwoman, je schrijft postanaal ipv postnataal
quote:diificultwomen schreef op 18 oktober 2010 @ 14:52:

fleurtje, dat komt vanwege mijn andere moeilijke bevallingen, dan komt alles weer boven en extra nu ik nog een kind moet krijgenMaar beantwoord je mijn vragen ook nog even?
quote:diificultwomen schreef op 18 oktober 2010 @ 14:52:

fleurtje, dat komt vanwege mijn andere moeilijke bevallingen, dan komt alles weer boven en extra nu ik nog een kind moet krijgenMoet? Je hebt toch gekozen voor een 4e kindje?
quote:nessemeisje schreef op 18 oktober 2010 @ 14:59:

[...]

Moet? Je hebt toch gekozen voor een 4e 5e kindje?
postanale stressstoornis, zou zo maar kunnen in dit verband.

Namen en adressen ga je hier niet krijgen. Ik vind het ook niet zo logisch van je dat je dit niet voor je zwanger werd geregeld hebt, als het zo belangrijk is voor je.
quote:fleurtje schreef op 18 oktober 2010 @ 14:27:

Postanaal?

\

quote:arrwen schreef op 18 oktober 2010 @ 16:13:

postanale stressstoornis, zou zo maar kunnen in dit verband.

Namen en adressen ga je hier niet krijgen. Ik vind het ook niet zo logisch van je dat je dit niet voor je zwanger werd geregeld hebt, als het zo belangrijk is voor je.
Iemand heeft me weleens verteld dat een kind eruit persen, voelt als een voetbal uitpoepen. Ik weet het niet, nooit op die manier gebaard. Maar iets doet me vermoeden dat ik daar wel een postanale stressstoornis van zou krijgen.
Laat staan als het vier keer gebeurd is.
een voetbal met scheermesjes rondom. En dan op het moment supreme moet je stoppen met persen en staat die voetbal met scheermesjes dus strak van onderen. Zo dus ongeveer.
Nou ja, dus dat. Je zou al van minder een postanale stressstoornis krijgen.
Ik heb een 20cm dik medisch dossier/verleden,en toch moest ik tijdens mijn 1e zwangerschap 6 jaar geleden langs tig artsen voordat er goedkeuring werd gegeven voor een geplande keizersnede.

Ze zijn er hier in Nederland echt geen voorstander van.

Ik had geen keuze,ik ben fysiek niet sterk genoeg om "gewoon"te bevallen, maar een keizersnede is ook echt geen lolletje hoor.

De 2e keer lieten eenmaal thuis de hechtingen/nietjes los,nou dat was erger dan de ergste horror bevalling denk ik.brrrr krijg er nog kippenvel van jaren later.
quote:arrwen schreef op 18 oktober 2010 @ 17:03:

een voetbal met scheermesjes rondom. En dan op het moment supreme moet je stoppen met persen en staat die voetbal met scheermesjes dus strak van onderen. Zo dus ongeveer. Ruggenprik
Waarom nog een 5e kind als je een trauma hebt van je eerdere bevallingen?

Maar om antwoord op je vraag te geven: mijn eerste is er gekomen met een spoedks. Bij mijn 2e mocht ik weer een keizersnee als ik zou willen (wilde ik niet, maar dat terzijde). Dat was in het OLVG in A'dam. Geen idee of ze ook zo meegaand zijn als je geen keizersnee in je voorgeschiedenis hebt, maar ik mocht dus wel degelijk kiezen
suze, maar die gaat toch uit met persen? of werkt die dan toch nog beetje door? ik heb het echt over dat moment dat het hoofdje staat, die 5 seconden voor de baby eruit floept.
Heb je bij je tweede voor een keizersnee gekozen?

Ik heb gekozen voor de normale manier bevallen, omdat ik no way een ruggeprik zonder weeen durf(de). Werd uiteindelijk een spoedkeizersnee, maar goed.

Ik kreeg de volgende opties:

* Vaginale bevalling

* Geplande keizersnee

* Wachten tot de weeen beginnen en dán een keizersnee

* Een van bovenstaande opties vantevoren kiezen met de mogelijkheid op ieder moment van optie te switchen (dus ook tijdens de bevalling)
Ik ben onvrijwillig bevallen via een keizersnede en kan je vertellen: helemaal geen lolletje... Ik kon de eerste twee weken niet alleen uit mijn bed komen, mijn man heeft onze dochter verzorgd. Heb er de weken daarna ook nog veel last van gehad. Zeker als je al meerdere kinderen hebt lijkt me het niet makkelijk.

*ik heb overigens geen van de reacties gelezen, dus misschien wel heel erg mosterd. In dat geval graag een bitterbal erbij*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven