Mode & Beauty alle pijlers

geoxwinkel

19-10-2010 16:19 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel zeuren van mijn zoontje van 7, was ik toch overstag gegaan. Hij kreeg (wanstaltige) geoxschoenen, mét lichtjes.

Dat was eind augustus. Het aardige meisje wees me bij het afrekenen nog op de garantie.

Nu precies 2 maanden later, loopt mijn zoontje op de binnenkant van zijn voeten (zool helemaal versleten) en zitten er 2 grote gaten in zijn zool. Als hij door een plas loopt zijn zijn sokken nat.

Dus wij zijn vandaag terug naar de geoxshop. Ik dacht wel nieuwe schoenen te krijgen of een nieuw paar met korting te mogen kopen.

De manager bekeek de schoen en vond dat het normale slijtage was. Ik was erg verbaasd en vroeg of hij dit echt normaal vond voor 2 maanden dragen. Toen vroeg de manager of hij de schoenen dagelijks draagt. Hij heeft ook mooie laarzen, maar draagt vaker zijn geox-schoenen. Ik antwoorde ja op zijn vraag. Toen zei de manager: Mevrouw, elk kind moet minstens 2 paar schoenen hebben en die ook afwisselen en als u dat niet kan door persoonlijke of financiele problemen is dat niet ons probleem.

Daar kon ik het mee doen. Ik ben afgedropen en heb mezelf vervolgens heel de middag vervloekt omdat ik van alles terug had willen zeggen.

Zooooo, dat moest ik even kwijt.
Hebben hier ook geox voor zoonlief, geen enkel probleem mee.
Nouja zeg! Dat is echt geen service! Ik werk zelf ook in een schoenenwinkel en wij verkopen ook die schoenen dus ik weet welke je bedoelt. Je hebt gewoon recht op een jaar garantie en als er gaten in de zool zitten, moeten zij de schoenen laten maken op hun kosten. Wat gaat hun het aan of de schoenen dagelijks gedragen worden of niet, daar zijn ze immers voor.
balen, wijze en dure les geleerd. Van merken waarvan het overgrote deel van het budget naar reclame gaat, kun je ook geen kwaliteit verwachten.

Voortaan goede kinderschoenenspeciaalzaak (hoeft echt niet heel duur te zijn, prijzen ook al vanaf 60 euro). Dus voor de prijs van geox, kun je veel betere kwaliteit, pasvorm, materialen etc. krijgen.
quote:Jrine schreef op 19 oktober 2010 @ 16:25:

Nouja zeg! Dat is echt geen service! Ik werk zelf ook in een schoenenwinkel en wij verkopen ook die schoenen dus ik weet welke je bedoelt. Je hebt gewoon recht op een jaar garantie en als er gaten in de zool zitten, moeten zij de schoenen laten maken op hun kosten. Wat gaat hun het aan of de schoenen dagelijks gedragen worden of niet, daar zijn ze immers voor.Neemt geox de schoenen dan terug, of mag de winkel voor die kosten opdraaien?
Ja, die geox waren niet van goede kwaliteit. Het gaat me vooral om de nare en beledigende toon van de manager. Dat hij mijn (niet bestaande) persoonlijke en financiele problemen erbij haalde. Bah, wat een engerd!
quote:pomodori schreef op 19 oktober 2010 @ 16:28:

Ja, die geox waren niet van goede kwaliteit. Het gaat me vooral om de nare en beledigende toon van de manager. Dat hij mijn (niet bestaande) persoonlijke en financiele problemen erbij haalde. Bah, wat een engerd!Heel vervelend voor je zeg. Een goede manager probeert natuurlijk om je nooit ontevreden de winkel uit te laten gaan.
Nee de winkel zelf draait op voor de kosten. Je hebt gewoon een jaar garantie, klaar!
Ik zou bellen met de fabrikant en daar het probleem met de schoenen en de reactie vanuit de winkel voorleggen.

Telefoonnummer staat hier: http://www.geox.com/site/conteiner.asp

Je kan ook eventueel dat nummer bellen en vragen om een adres waar je een schriftelijke klacht kunt indienen.
Ik heb al eerder voor mijn dochtertje geox schoenen gekocht tot nu toe geen problemen mee. Maar een vriendin van mij precies hetzelfde verhaal, dus het lijkt erop of er 1 keer in de zoveel tijd een "rot paar" tussen zit. Ik vind dat de winkel dit moet vergoeden, ze kosten nog aardig wat voor sportschoenen.
Slijtage van de zolen valt in principe nooit onder de garantie.

Wat kwalijk is, is dat mevrouw pommodori zo slecht is behandeld in de winkel.

Iedere winkel doet in zo'n geval een aanbod aan de klant zodat beide partijen blij kunnen zijn. (korting nieuw paar, reparatie laten uitvoeren etc.)
Bij ons wel, wij laten er nieuwe zolen onder zetten. Misschien zijn wij gewoon te aardig haha.
Ik vind wel dat zolen niet zo snel mogen slijten. Ik heb een keer laarzen gekocht waarvan de rits in de winkel al raar deed. Ja zei de verkoopster word vanzelf beter als je ze vaker aantrekt. Na een paar weken ging de rits kapot, ik terug naar de winkel kreeg ik als antwoord dat de rits niet onder de garantie viel. Dat heb ik toen niet geaccepteerd uiteindelijk hebben ze het netjes opgelost.
..
Dat normale slijtage niet onder de garantie valt, vind ik logisch. Maar... schoenen de binnen 2 maanden dragen dusdanig gesleten zijn dat er gaten in de zool zitten... dat vind ik geen normale slijtage meer. Overigens was ik zelf denk ik al eerder met de schoenen terug gegaan naar de winkel en niet pas als de gaten er al in vallen.
Een klant die héél goed geholpen is vertelt dit tegen ongeveer 5 andere potentiele klanten.

Een klant die slecht geholpen is tegen ongeveer 20 potentiele klanten. (ja echt onderzoek).

Winkel graaft dus zo vanzelf het eigen graf,
Ik ben blij dat jullie het ook een rare gang van zaken vinden. Ik ben helemaal niet zo assertief en zal en geen werk van maken, maar het zat me wel dwars. Ik laat me vaker zo afbluffen. Het overvalt me gewoon en later thuis zit ik allemaal gevatte opmerkingen te verzinnen die ik terug had moeten zeggen. Die schoenen kunnen me geen bal schelen. Dat we geen nieuwe krijgen ook niet, maar de manier waarop hij me 'hielp'.

Morgen maar nieuwe schoenen kopen, geen geox..
Pomodori misschien Geoxnederland aanschrijven? Soms kan dat ook wel helpen. Ik vind nl dat 2 maanden niet onder gewone slijtage valt.
Jrine,

zou jij mij kunnen vertellen inn welke schoenwinkel jij werkt???

Ik werk namelijk ook in een schoenwinkel en ben toch werkelijk reuze benieuwd hoe jullie een zool van een Geox schoen laten vervangen???

Een Geox zool is gemaakt van gegoten PU materiaal en valt derhalve niet te repareren. Bovendien zou je, indien er wel een schoenmaker zou beweren dat die het kan, tegen het probleem van het luchtdoorlatend membraam aanlopen.

Wat jij zegt klinkt een beetje als stemming makerij.

Een winkel hoeft normale slijtage niet te vergoeden en een vol jaar garantie op kinderschoenen????? Dat vind ik helemaal knap, nu wil ik graag alle kinderschoenen die ik nodig hebt vanaf nu bij jou kopen, dat zou mij flink wat geld schelen zeg!!

En nu ontopic,

De slijtage aan de schoen is, mits binnen 2 maanden ontstaan wel erg snel. Echter komt het met regelmaat voor dat kinderschoenen als klacht worden ingeleverd wegens slijtage en dan blijkt achteraf dat het kind met de schoenen afremt bij bijvoorbeeld schommelen/fietsen etc.

Dit soort slijtage is dus voor een winkelier "gebruiks slijtage"

Duidelijk mag natuurlijk wel zijn dat het voor de klant heel vervelend is.

Indien je kind niet dit soort fratsen uithaalt met zijn schoen is het handig om eens goed naar je kind te kijken als hij/zij loopt.

Heel veel kinderen lopen uitsluitend op de voorvoet, of juist op de hiel. Hierdoor slijten schoenen ook buitensporig snel.

Als ook dit niet op gaat voor jouw kind zou ik zeker even contact opnemen met Geox klantenservice. Deze is heel netjes.

Het komt namelijk eens op de zoveel paren voor dat het PU materiaal waar de zolen van zijn gemaakt enigzins verdroogd is, ook dit kan bijzonder snelle slijtage veroorzaken.

In dit geval kun je ervoor kiezen de schoenen op te sturen naar de klachtenafdeling en kijken ze daar na of de zolen verdroogd zijn/waren.

als dit het geval is krijg je zeker een (deel) vergoeding van Geox, die overigens graag zijn klanten tevreden stemt.

Sorry voor het lange verhaal maar ik ben graag duidelijk

Gr. Saarchen
Ik ben zo wie zo niet weg van de kwaliteit van Geox......al een aantal keren, zo wel bij kinder als herenschoenen.

Snelle slijtage van de zolen,

Maar 2mnd is wel heel erg snel.

Misschien naar een andere Geoxwinkel terug gaan.

En 2 paar schoenen voor kinderen, ook al heb je het geld er voor over. 2 paar dure schoenen, ze groeien er zo weer uit.

Hier 1 paar goede schoenen en 1 paar gympen van de scapino oid voor buitenspelen
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Ik vind twee maanden ook wel heel erg snel maar het is natuurlijk wel zoals Saarchen als schrijft, kinderen gaan doorgaans niet zuinig met schoenen om.

Wanneer ze bijvoorbeeld op de fiets de schoenen als fietsrem gebruiken, dan is een schoenzool natuurlijk heel snel versleten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven