Ik wil deze!

19-10-2010 22:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een lampenkap zoals deze. Maar dan niet deze kinderkamerversie.

Ik wil een hele winkel vol met dergelijke, leuk bewerkte, lampenkappen, en ik wil niet meer zoeken op marktplaats! Waaaarrrrrr zijn alle schattige winkeltjes opgericht door twee leuke Amsterdamse vriendinnen, die veel te hoge prijzen vragen voor hun schattige spulletjes?

Ik heb natuurlijk wat rondgesnuffeld op internet maar ik kon het niet goed vinden. Vandaar hier mijn vraag.

Moet ik op internet blijven ronddarren? En waar dan precies? Moet ik toch echt iedere week de collectie van Piekfijn en marktplaats gaan checken? Of kent een van jullie misschien net dat ene winkeltje waar ze heel veel van dit soort lampen hebben?

Help en alvast bedankt!

p.s.

Als iemand hier een heel gedetailleerde handleiding voor kan leggen waarin precies staat hoe je zelf zoiets maakt...dat zou ik ook fantastisch vinden.
Ohhhhh wat een snoepje!!

Past totaal niet bij mijn interieur en kan je verder ook niet helpen, ook niet met zelf maken maar mooi hoorrrrrr!!!
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Een dergelijke lamp heb ik Haarlem gezien vorig jaar. Is dat te doen voor je, want dan ga ik diep nadenken hoe dat winkeltje heet (op het hoekje van de Anegang als er iemand eerder is).
Alles is te doen. I'm desperate en ontzettend koppig.
quote:twinkeling schreef op 19 oktober 2010 @ 22:22:

Een dergelijke lamp heb ik Haarlem gezien vorig jaar. Is dat te doen voor je, want dan ga ik diep nadenken hoe dat winkeltje heet (op het hoekje van de Anegang als er iemand eerder is).www.schatkamer.com
ook in den haag trouwens
Schatkamer heet het. En ze zitten ook in Den Haag zie ik net op de website. De winkel zelf heeft een hoger overpriced Amsterdamse hippe vriendinnen gehalte dan de site vind ik persoonlijk.

De lamp die ik er vorig jaar gezien heb kostte trouwens (niet schrikken) 165 euro. Beyond desperation (vinnik ).
kijk eens bij de trendhopper (zat net bij een sextopic, nu bij een lampekap.... en wie zei dat ik niet kon multitasken) die hebben dit seizoen veel van dat genre... succes.

leuk trouwens!
Eén cursus blindtypen voor Twink alstublieft!
http://www.pickalily.nl/

volgens mij verkopen ze daar ook dergelijke kapjes.

(Tilburg)
klik hier voor een blog over leuke winkeltjes in A'dam en veel andere mooie dingen

Aan de zijkant de diverse onderwerpen.

Ze heeft er zelfs een boek over geschreven: Amsterdam, made by hand.

Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Bij het winkeltje Hadaya in Amersfoort hebben ze van dit soort lampenkapjes.

http://www.youropi.com/nl/amersfoort/wi ... adaya-4840
naast de blond winkel in Amsterdam zit een kinderwinkeltje met heel veel van dit soort prullaria, misschien zit er ook wel een lampenkap tussen.
Als je hier (klik) even rondstruint, vind je genoeg spullen van knutselende hippe vriendinnen.
Ooh wat een leuke dingetjes allemaal, ik ga ze even goed bekijken!

Dank jullie wel!!
Ik dacht: dit is het tweelingonderwerp van "Wow!".

Je titel is niet zo duidelijk. Maar ik wens je succes.
Als ik google op Patchwork lampenkappen komen er de nodige resultaten naar boven die je misschien mooi vindt.

En dit winkeltje heeft er een heuleboel!

The sun does not compare or judge. It shines for all life.
@ hoephoephoephiera: ahaa.. dat is dus de term waar ik op moest zoeken. Ik kon er zelf even niet op komen, maar thanks.

@beatsme: ik wilde het eerst ' oma-lampen' noemen. Maar toen bedacht ik me dat er misschien wel meer mensen zouden klikken als ik niet direct in de titel verklap wat mijn onderwerp is. Geen idee of het werkt maar so far zie ik hele leuke reacties waar ik de koop-kriebels van krijg!
Leuk in al zijn lelijkheid.
verba volant, scripta manent.
En bedankt hoephoephoephiera; nu moet ik ook een baby om bij de lampen te passen..

(ja dit zijn ECHT lampen)
In Den Bosch zit ook een hele leuke woonwinkel met van die fleurige frutseltjes en ook lampenkappen, Jade heet het. Ik kwam er vroeger erg vaak en hun lampenkapjes waren ook om van te smullen. Misschien dat ook wat, als het wat meer in de buurt ligt?
@ the-Jets: Dat is prima hoor. Ik ben bereid om een stukje te rijden voor iets wat ik echt leuk vind. Ik wil dan alleen wel graag online de collectie checken.

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Wel is het zo dat ik dus op zoek ben naar deze vorm lampen maar dan in de 'volwassen' uitvoering. En juist dat vind ik heel erg moeilijk te vinden. Of het zijn allemaal hele simpele (Ikea) vormen, of het zijn de goede vormen maar dan met een hoog kinderkamer gehalte.. heel schattig maar niet iets wat ik in mijn woonkamer zet.

Enfin, ik zoek rustig verder en als ik wat heb post ik wel een foto!
Dus eigenlijk bedoel je alleen de vorm...............of ook die stof??

Anders een lampenkappen-maker opzoeken met je eigen stof!?
Nouja, natuurlijk vind ik dat patchwork wel leuk. Maar ik was in eerste instantie op zoek naar een volwassen uitvoering van de eerder geplaatste lampenkap.

Ik ben al aan het kijken naar waar ik het zelf zou kunnen laten doen. Misschien dat mijn eisen te specifiek zijn om terug te vinden in een winkel!
quote:Liezebetje schreef op 19 oktober 2010 @ 23:37:

En bedankt hoephoephoephiera; nu moet ik ook een baby om bij de lampen te passen..

[afbeelding]

[afbeelding]

(ja dit zijn ECHT lampen)

Oh die onderste vind ik wel heel mooi gemaakt.

Er zijn ook workshops lampenkappen maken zag ik net.

Dus als je een beetje creatief bent, kun je zelf aan de slag met stofjes en een lampenkap die helemaal naar je zin is.
The sun does not compare or judge. It shines for all life.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven