Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
Heeft iemand toevallig een gratis patroon voor een muts in vorm van een uil liggen? Ik wil deze graag maken voor een vriendin van me, die zwanger is. (moet wel voor een baby/kind zijn)
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
amandroe, ik ben ff voor je gaan zoeken en de enige (gratis) die ik tegen kwam is deze:

http://evelynnsmommy.blog ... 9/12/owl-hat-pattern.html
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
quote:niekes schreef op 17 oktober 2010 @ 13:52:

amandroe, ik ben ff voor je gaan zoeken en de enige (gratis) die ik tegen kwam is deze:

http://evelynnsmommy.blog ... 9/12/owl-hat-pattern.htmldie had ik ook gevonden, maar die is half breien half haken en ik kan absoluut niet breien...
Hmm, lastig... En is er geen SnB bij jou in de buurt, waar je heen kunt gaan? Kun je de anderen vragen het brei gedeelte voor je te doen...
Op ravelry staat trouwens een heel leuk patroon, maar die kost 5 dollar...
@maylea; foutje het zijn stokjes in clusters van 3... dus ketting van lossen, 3x stokje in dezelfde steek en dan 2steken overslaan.... haakt superfijn!
quote:bijtje29 schreef op 17 oktober 2010 @ 20:28:

@maylea; foutje het zijn stokjes in clusters van 3... dus ketting van lossen, 3x stokje in dezelfde steek en dan 2steken overslaan.... haakt superfijn!Ik was bezig met een kleurige lap van vasten. En nu een aantal toeren met de stokjes die jij beschrijft. Staat heel leuk. Ik wil er echt een proeflapje met verschillende steken van maken. Het lijkt moeilijk maar het valt heel erg mee
Trouwens laat jij die stokjes verspringen of doe je ze recht boven elkaar. Ik heb ze allebei geprobeerd en vind ze beide leuk.
Ik kan geen uiltjes en appeltjes meer zien Ik heb er vandaag al 3 gehaakt haha (2 appeltjes en 1 uiltje). Houd ik uiltjes over, dan stuur ik ze op naar Tamara van het uiltjespatroon om ze met de volgende zending naar een land mee te laten gaan
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:amandroe schreef op 17 oktober 2010 @ 13:41:

Heeft iemand toevallig een gratis patroon voor een muts in vorm van een uil liggen? Ik wil deze graag maken voor een vriendin van me, die zwanger is. (moet wel voor een baby/kind zijn)Ik zag toevallig op de blog van haakmuts een leuke kindermuts van een uil. Ik heb geen idee waar ze het patroon vandaan heeft. Maar misschien kan je het haar vragen?
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
thanx voor de tip. Ik heb een berichtje op haar site geplaatst. Hopelijk kan ze me helpen!
Heeft iemand een idee hoeveel bolletjes garen je ongeveer nodig hebt om van granny-squares een babydekentje te haken? Ik ben van plan om drops paris te gebruiken. En er moet natuurlijk ook een leuk randje om.
Hngt van de afmetingen af. Ik had 15 kleine squares (12 bij 12) uit een bolletje van 50 g..
@ronjarover; drops paris is wel heel zwaar als babydeken lijkt mij. Ik ben bezig met een deken van "paris", en heb er ook een voor dochter gemaakt maar die van catania color katoen gemaakt... de laatste is veel lichter. Drops Paris haakt wel weer fijn, dat dan weer wel!
Heeft iemand toevallig het boek Virka Amigurumi van Mia Bengtsson? Ik overweeg het aan te schaffen, maar ik twijfel
Dank bijtje, da's een goeie. Daar had ik nog niet aan gedacht. Heb jij een kleine deken voor je dochter gemaakt? Ik zit te denken aan ongeveer 75 bij 100 cm en ben nog druk aan het nadenken over de kleuren. En weet jij nog ongeveer hoeveel bolletjes je gebruikt hebt? Jij ook bedankt ishetdanechtzomoeilijk.
Ronjarover,

mijn babydekentje meet ca. 74 x 110 cm (ff uit mijn hoofd) ik heb Catania gebruikt, 9 kleuren en ik had van elke kleur 2 bolletjes nodig (hield wel wat over daarvan, maar met 1 bol per kleur red ik t niet) dan nog voor de rand ook 2 bolletjes gebruikt.... Misschien heb je hier wat aan?
@ronja, geen idee hoeveel bollen... zou eerst maar een paar kleuren doen maar elke keer kwam ik weer thuis met net ff andere kleuren...(als het om kleur gaat ga ik helemaal los zonder remmngen...zucht mijn arme bankrekening)

en hoe groot... ehm dochter ligt nogsteeds in ledikant en daar past ie helemaal in. zal m strakkies even opmeten. Volgens mij heb ik in het begin van dit topic een foto gepost...

Anders vanmiddag als mijn huiskamerterroristje in bed ligt, mijn koffiekopje wordt hiet leeggelepeld...
quote:bijtje29 schreef op 20 oktober 2010 @ 11:39:

@ronja, geen idee hoeveel bollen... zou eerst maar een paar kleuren doen maar elke keer kwam ik weer thuis met net ff andere kleuren...(als het om kleur gaat ga ik helemaal los zonder remmngen...zucht mijn arme bankrekening)

en hoe groot... ehm dochter ligt nogsteeds in ledikant en daar past ie helemaal in. zal m strakkies even opmeten. Volgens mij heb ik in het begin van dit topic een foto gepost...

Anders vanmiddag als mijn huiskamerterroristje in bed ligt, mijn koffiekopje wordt hiet leeggelepeld...

Zo herkenbaar!

Ik mag ook geen wol/katoen meer kopen van mezelf Heb 3 manden vol (2 met acryl, 1 met katoen)
Voor mijn gevoel kan er ook nog veel meer kleur bij. Maar ik mag van mezelf even niet kopen tot ik mijn deken af heb. Ik heb nu 3 van de 12 vakken af en daarna moet de rand nog. Maar het wordt wel mooi
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
foto sun!!!foto
sjeetje jij bent snel met foto's!!!

*is zelf ook soms best snel*

ow en voor ronja;

Mooi overigens sun!
De kattendeken is leuk!

Die ronde granny's van Bijtje29 zijn ook gaaf!

Ik moet nog 2 uiltjes en daarna kan ik even geen uil meer zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven