November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
voor Suzoon heeft hij nu een inhaalslag gemaakt? Als ik het me goed herinner was hij niet zo heel snel met kruipen enzo. Elfje doet nog geen enkele poging, dus hopeijk bij ons ook een keer een inhaalslag.

Elfje is vandaag super vrolijk. Zo gezellig, ze giechelt om alles. Dat is heel erg lang geleden. Ik heb stiekem het vermoeden dat die ooronsteking al heel lang heeft gesuddert, want ze is ineens heel gezellig geworden sinds de ab.

Vandaag naar de efteling geweest, gisteren heerlijk een dagje thuis op de bang gehangen, was echt super zo met z'n 4-tjes op een wandeling in de omgeving na lekker thuis te zijn.

School heeft hier ook geen wachtlijst, de lokale bso wel, maar hopelijk hebben we die niet nodig en dus ook niets te maken met die wachtlijst.
Alle reacties Link kopieren
Een inhaalslag is het zeer zeker. Tot een jaar deed hij eigenlijk niet heel veel, was al blij dat hij op een gegeven moment zelfstandig kon zitten. De laatste maanden begon hij te staan en billen te schuiven (gaat niet heel snel, en echt kruipen doet hij dus ook nog niet). Lopen aan je vingers deed hij het liefst de hele dag de laatste tijd. Hopelijk heeft hij de smaak te pakken en stapt hij straks stevig in het rond. Scheelt hem ook weer frustraties.

Ik kan me herinneren van Suzy dat die ook al weken aan het zeuren en kwakkelen was (na de bmr prik destijds) en na een antibiotica kuur voor luchtweginfectie opeens heel gezellig werd, alsof er al die tijd toch iets dwars gezeten had. Je hoort het wel vaker, vriendin van mij hetzelfde met haar dochter.

Wat een heerlijk weer vandaag, lekker naar buiten. Hopelijk blijft het de herfst een beetje lekker weer en niet van die snertregen.
Jaaaa wat goed van Suzoon zeg, hij is nu niet meer te stoppen dat weet ik zeker

Hier begint Puk eindelijk in de "ik" vorm te praten. Leuk vind ik dat. Dat is toch weer een ontwikkeling?

Oh en ik met mijn goede ideeen. Had ik het intertoys boek om gezellig eens samen kadootjes uit te zoeken in huis en nu heeft ze me toch een lelijk en duur ding uitgezocht. Echt ze is er helemaal gek van, wil de hele tijd dat boek en zegt, ik uitpakken, vragen voor verjaardag, vragen voor sinterklaas. Ik heb gezegd dat die wel erg duur is. Nu zegt ze de hele tijd, die is duur, die is duur mama. Ohhhhh en het is echt een lelijk plastic ding en dat boek moet zelfs mee in bed. Ik heb uitgelegd dat we niet zoveel centjes hebben (tja moet toch wat), jawel mama wel centjes, geen ijsjes meer kopen (ja dat verband legt ze dan weer wel) Nu uitpakken, nu uitpakken. Nee, je bent nog niet jarig. Morgen, morgen zegt ze, morgen is de winkel open. Hahahaha hoe kom ik hier weer vanaf? Ik dacht ik verstop het boek, maar het eerste waar ze om vroeg toen ze vandaag terug kwam van het KDV was waar is het boek mama, ik wil het boek. Ik denk dat ik het boek maar heeeeeel ver weg verstop
Haha nu ben ik wel heel benieuwd wat dat lelijke plastic dure ding dan wel niet is. Suzy had in de Bart Smit gids een barbieset gezien waar ze dagenlang mee dweepte (díe gaan we kopen, mama). Boek mee naar bed ook. Maar is eigenlijk vanzelf weer overgegaan, ik weet eigenlijk niet meer hoe. Gewoon een beetje meepraten dat het wel heel mooi is en verder geen beloftes maken .

Ik vorm doet Suzy ook soms wel, maar vaak ook niet. Inderdaad een fase verder. Blijft leuk al die ontwikkelingen. Ik merk ook dat Suzy steeds meer zinnetjes zegt als "Ga je opzij mama, ik wil er langs" en dat soort dingen. Ook leuk.
hahahah Scuba dat heb jijjjjj weer Hahahahah kan er echt alleen hard om lachen heb geen tips mijn kinderen zijn gewoon niet zo hebberig (ahum)

Wat knap van Suzoon! Zie je wel ze leren het allemaal.

De ik-vorm hoor ik hier eigenlijk al tijden. Raf heeft een nieuwe tic en zegt steeds als ie iets heeft uitgevreten: ja maar mama daar kan IK toch niks aan doen... Grapjurk..

Hij vraagt trouwens dagelijks om die roze auto van Bintje.
Ach en nou vergeet ik dus ons Elfje, wat fijn dat ze zo blij is maar wat sneu ook als je bedenkt dat ze misschien al veel langer pijn heeft gehad aan haar oortjes. Arm ding!
Goede actie scuba

Hier wijst ze wel aan wat ze leuk (ongeveer alles, tot bestuurbare auto aan toe) maar gelukkig is ze het de volgende dag weer vergeten.

Ik ben wat actiever geworden met de zindelijkheidstraining, gewoon geen luier meer aan gedaan, met als gevolg 2 x op het potje, 2x niet en 2x een poepbroek Wel over 2 dagen maar toch nog niet helemaal zoals ik het wil

Hebben jullie de wintergarderobe al in huis? Ik kan me er nog niet toe zetten, wil alleen met spoed een paar laarsjes voor dr hebben, dus zaterdag maar weer op pad.

Lekker dat alle kindjes weer in een beter humeur komen, nu de wintertijd nog overleven en dan op naar de feestdagen!
Misty, de wintergarderobe is hier al een half jaar in huis. De uitverkoop van vorig jaar Alleen de laarsjes zijn 2 weken geleden aangeschaft. Noodgedwongen, de schoentjes waren opeens te klein. Onze kleine meid heeft ook al maat 24 zeg.

Scuba, ik wil weten wat het is!! Hier kijkt Neeltje de Dora pagina helemaal suf. Maar gewoon om te kijken. De relatie dat ze dingen uit de catalogus ook echt kan krijgen maakt ze niet. Misschien omdat wij door het jaar heen ook veel kado's kopen. Maar goed, ik heb nog wel 20 kadootjes in te pakken........ Daar zitten wel de schoenkadootjes bij en de kadootjes namens de oma sint.

Voor haar verjaardag ga ik vandaag een fietsje met apen erop halen. En nu nog een plaats vinden om hem een maand te verstoppen

Ik is hier al heel lang, Nelis ook. Hij begint ook nee te ontdekken, joepie! Ik kwam er gisteren achter dat hij de basale vormen ook al kent. Ook is hij bezig met de kleuren. Hij is nog sneller dan Neeltje, lijkt het wel. En maar voetballen de hele dag, alsof zijn hoofdje niets doet. Gek hoor! Neeltje hobbelt lekker door, is wat moe van 3 dagen kdv merken we. Op vrijdag en zaterdag wordt er opeens weer geslapen.

Ik hoop dat het nu droog blijft, ik wil vanmiddag even gaan winkelen en lunchen met mijn moeder. Dat is wel zo leuk als je er droog bij blijft
---
Ik ben op zoek naar dat ding online maar kan het even niet vinden. Ik doe mijn best
Gevonden

http://www.sinqel.com/Lit ... ngenbaan/nl/product/1099/

Even snel want we gaan eten.
hahahahah 90 euro! Maarre wen er maar aan als ze 8 zijn wensen ze minstens 5 kado's van 90 euro
Wintergarderobe ben ik ook bij elkaar aan het sprokkelen. Ook online bij H&M wat besteld, kijken of het wat is (alles 20% korting nu met code 8898 zou uit mijn hoofd).

O; heb je nog droog kunnen winkelen? Jij hebt wel 2 talenwonders hoor, erg knap!

Inderdaad een lelijk sta-in-de-weg ding Scuba, haha. Succes met het uit haar hoofd praten .

Suzoon wandelt dapper de kamer door, zo'n grappig gezicht!
Ja lekker dan, vriend heeft het verteld aan schoonmoeder en die gaat het nu kopen. Hij is trouwens bij Intertoys 70 euro maar dat vind ik nog steeds absurd duur voor zon lelijk groot ding. Dus tja ik ben toch bang dat hij dus binnenkort hier in huis staat. Maar waar oh waar kan ik dat ding kwijt dan?

He Suzaa: Top van die code ik ga meteen even kijken. Ik vind 20% nog wel veel.

Wintergarderobe is hier al binnen en ligt al in de kast. Had ik nog liggen op zolder en heb wat aangevuld via MP. Ik maak me eigenlijk meer zorgen over mijn eigen winter garderobe want die moet nodig aangevuld worden.

Lijnes: maar die krijgen ze toch ook niet allemaal? Toch? Toch?

O: Die kinderen van jou zijn me veel te snel hoor. Gekkenhuis

Ben ik nu weer iemand vergeten? Hadden we niet nog een ziek elfje? Hoe is het daar nu mee?
Haha...hij is echt enorm Scuba...die komt er hier ook niet in. Hopelijk is ze dadelijk zo blij met de cadeaus die ze wel krijgt dat ze hem vergeet.

O; vind je het leuk als ik as vrijdag even thee kom drinken? Ik ben in jouw stad dan op stagebezoek en kan wel een gaatje maken tussen 2 bezoeken in.

Wij hebben de wintergarderobe al compleet, ook schoenen. Was in totaal 240 euro kwijt voor kleding, schoenen en nieuwe winterjas + acc. Niet slecht gedaan al zeg ik het zelf. Heb me wel voorgenomen dat we volgend jaar voor schoenen van sc*p*no gaan, was 85 euro kwijt voor 1 paar schoenen, vind ik wel erg veel geld, maar ja, ze heeft nog zo'n kleine maat dat Sc*p*no weinig keuze heeft.
Bij H&M heb je ook nog code 7848 voor 10 euro en 1304 voor 5 euro korting. Je kunt volgens mij in elk geval 2 codes gebruiken, misschien ook wel meer. Als je bij H&M besteld, altijd eerst even googlen voor kortingscodes, die hebben ze altijd wel. Oja, dit even lezen, bij commentaar kijken. http://www.kortingscode.net/kortingscod ... .php/kk/hm

Pff; vind het ook een duur ding hoor. Kan-ie niet bij oma blijven staan, hebben ze daar ook wat om mee te spelen . Goed excuus toch?

85 euro voor schoenen vind ik ook wel pittig. Suzy zit al in maatje 25/26 dus dan wordt de keuze wel wat beter bij de gangbare winkels.
suzaa wijzigde dit bericht op 19-10-2010 21:21
Reden: url toegevoegd
% gewijzigd
Poe, een paar hele drukke dagen met werk en met leuke dingen doen, kan jullie bijna niet bijhouden!

Beterschap voor de zieken, balen he!

Scuba, wat een vreselijk ding! en die prijs is echt van de zotte.

Winterkleding heb ik vorig jaar al gedeeltelijk gekocht, een warme jas voor 20 euro in de uitverkoop en wat truien.

Broeken e.d. heb ik pas gekocht, hij heeft weer een groeispurt gehad en die waren allemaal te kort geworden. En van de zomer al een paar goeie schoenen gekocht. Nu alleen nog een shawl, muts en laarzen. Leon zit nu in 104 voor truien, broeken 98 en schoenen maat 26.

Manlief en ik zijn vrijdag lekker een dagje weg geweest. Even heerlijk met z'n tweetjes. Was echt genieten en veel te lang geleden!
Scuba, dat ding stond een beetje op mijn verlanglijstje voor Nelis Ik heb een andere gevonden, van sesamstraat. Want mij lijkt little people minder lang te "houden".

Ik heb inderdaad ook gisteren mijn wintergarderobe aangevuld. Ik ben van alle sores afgelopen jaar 8 kilo aangekomen. Dus ik wil even wat wijdvallende truien...... Ik hoop ook dat ik die, met extra kilo's, volgend jaar weer kwijt ben!

85 euro voor schoenen ben ik hier voor Neeltje ook kwijt, met haar smalle voetjes. Maar voor Nelis zijn inderdaad gewone ecco's en zo ook goed. Daar ben ik voor 35 euro of zo klaar.

Lizzie, lekker he, zo'n dagje weg samen!

Lala, je bent vrijdag tot ca. 15 uur of zo welkom. Laat maar weten! (aantekening: vandaag even kleertjes sorteren )

Over de prijs van de kado's: mijn zus heeft 2 (bijna) pubers en een schoonmoeder met een bijna onuitputtelijke portemonnee. Alleen al voor de sint geeft die 150 euro per kind uit!! Mijn moeder is ook wel gek met 50 euro per kind. Mijn schoonouders doen niets aan de sint, gelukkig!! Die vullen met kerst de spaarpotten. Dat mag altijd

Ik heb gisteren bij de H*lf*rds 2 fietsjes gekocht. Ik wilde eigenlijk alleen voor Neeltje een fiets, maar ze hadden 2e fiets voor de halve prijs. Dus voor 35 euro een fietsje voor Nelis kunnen kopen. Weg met die driewielers waar ze toch niet op fietsen (Neeltje is nu 95cm en kan net bij de trappers van de smarttrike). Alleen moet Neeltje nu dus wennen. Ze weigert te fietsen. Tja, ook dat is een fase Ze krijgt voor haar verjaardag alleen dus maar kleine dingen. Maar dat snapt ze toch nog niet, dus we kunnen lekker een beetje aanrommelen
Jaaaaa het ding is uit de handel. De wieltjes van de autos zaten los ofzo en dus is alles terug gestuurd. Zielig voor Puk maar ja, mama toch wel blij
O, Neeltje gaat komend jaar echt wel fietsen! Leuk hoor! En jullie willen toch een speelkamer maken voor de kindjes komend jaar? Daar zou van mij een heleboel plastic meuk in mogen .

Scuba, succes met lelijke ding! Haha, en dan zal je zien dat ze het dadelijk niet eens leuk vindt om mee te spelen. Gelukkig krijgen wij geen foldertjes en dus ook geen boek haha. Ik zet dus mooi op het lijstje van Tessje dat ik geen grote plastic dingen meer wil, ik wil mijn huis graag leefbaar houden....

Suzaa, ik heb net iets besteld bij de H&M! Even kijken of ik nog kan annuleren.... Gelukt gelukkig! Dank je wel!

Tessje heeft ook smalle voetjes en dus zijn de goedkopere schoenen te breed voor haar. Ik was nu 'maar' 79 euro kwijt voor hele leuk hoge laarzen, was ik erg blij mee! Tessje 'ikt' al ruim een jaar, ik vond het ook erg grappig in het begin!

Maandag heb ik een heel leuk afscheidsgesprek gehad met de leidster van Tessje's oude groep. Ze had tranen in haar ogen omdat ze Tessje zo ging missen haha. En verder alleen maar lovende dingen, dus ik stond glimmend van trots daarna weer buiten. Ook kennismakingsgesprek met de leidster van haar nieuwe groep en dat was ook heel erg leuk. Nog maar een jaar en dan gaan onze november baby's naar school!!!! Dat gaat echt te snel. En Stannetje gaat ook al zo snel, die tijgert sinds vorige week vooruit en probeert zich op te trekken. Hij is vandaag pas 7 maanden! Kan iemand de tijd even stilzetten alsjeblieft???
Fijn Scuba!!!
Oh O waar heb je dat sesamstraat ding gezien dan, misschien een leuk alternatief voor iedereen
*drukt even op de pauze knop van het leven * En Tess? Helpt het? Erg he, zo'n tweede kleintje dat je graag nog even klein wil houden? Had dat ook een poosje, maar nu...nu kan het me niet snel genoeg gaan, kan niet wachten tot ze kan lopen en praten en we makkelijker leuke dingen kunnen gaan doen.

*zet het leven toch maar weer op full speed *
Hmm, ik wil ook full speed hoor. Ik heb nog steeds hoop dat Suzoon met de tijd eens gaat doorslapen, dus kom maar op. Ik vind het sowieso leuker worden nu hij gaat lopen en pogingen doet om woordjes te zeggen. Ik ben niet zo'n babymoeder eigenlijk.

Maar wat is Stannetje een snellerd met tijgeren en optrekken!! Lekker hoor, zo'n ventje!
Leuk zeg, dat het allemaal zo goed gaat met onze kindjes. Ik vind het leven in normale snelheid al snel genoeg gaan, maar langzamer hoeft eigenlijk ook niet. Alle leeftijden zijn leuk

Scuba, het is de go giggle garage. Bijna nergens te krijgen, ik heb hem van Neckerman. In de standaard winkels hebben ze hem niet.

En het is deels waar, dat ze op de speelkamer inderdaad zoveel mogen hebben als ze willen. Maar wij zijn heel erg van het rouleren van het speelgoed. Er staan dus altijd maar een paar dingen in de huiskamer, en die wisselen we dan iedere zoveel tijd. Blijft alles nieuw en wij hebben niet de hele kamer vol met plastic waar niet mee gespeeld wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven