dicotheek

20-10-2010 14:56 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet helemaal hier op zijn plek (vanwege leeftijd), toch de volgende vraag.

Zouden jullie je dochter van 12 naar een "echte" discotheek laten gaan als er een feest wordt georganiseerd voor 12 tot 15 jarigen.

Ik bedoel dus niet een buurthuis waar een paar discolampen hangen en een paar plaatjes gedraaid worden.
Nee. Maar dat zeg ik nu (dochter is 5).
Ik heb mijn oudste nichtje wel eens opgehaald na zo'n feest. Was beter geregeld dan bij een schoolfeest in een disco midden in de stad, waar ik ze ook wel eens opgehaald heb.

Disco in the middle of nowhere, parkeerplaats goed verlicht, veel beveiliging en overal ouders die hun kinderen kwamen ophalen.

In tegenstelling tot het schoolfeest midden in de stad, waar vanalles voor de deur rondhing, er geen parkeerplaats was de brugklassers maar buiten tussen het uitgaanspubliek ed alleen stonden te wachten tot ze een bekende auto zagen.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 20 oktober 2010 @ 20:09:

Heb je dat artikel nou al gelezen?vertel dan eens, wat gebeurt daar voor ergs? Te zoete ranja? Lays Babi Pangang chips ipv wokkels?
Nee. Het ging om (soms ongewenste) seksuele handelingen op het toilet en de dansvloer (stiekem vingeren van meisjes enzo) en meer van dat soort zaken. Niet het soort dingen wat je verwacht op zulke feesten.

Ik denk heus wel dat er bepaalde dingen gebeuren op steeds jongere leeftijd, maar in dat artikel deed het feest erg ruig aan.

Maar goed, de informatie kan gekleurd zijn, dat weet ik.
aha, ja dat is ernstig...maar denk je dat zuks niet op een schoolfeesten gebeurd? Of op feestjes bij vrienden thuis.

Toen ik rond de 15, 16 jaar was hing ik al in de kroeg bij gebrek aan Frissfeesten. En achter de kroeg was het klefsteegje..

*niet dat ik naar een frissfeest gewild had, ik was alto, dan ga je niet naar een disco-party.
Hier staat een stuk. http://www.spunk.nl/index.php?nav=51&intArticleId=4192

Het gaat mij vooral om de leeftijd. Voor de leeftijd van twaalf zou ik zulke feesten echt nog te heftig vinden. Anders wordt het bij een jaar of vijftien. En het verschilt natuurlijk per kind. Maar goed, TO's dochter zou van mij nog even mogen wachten.
Toen ik zestien was ging ik ook lekker kleffen achter de feestschuur hoor! Maar dan mag dat.
IC.

Ik vind het lastig...ik probeer het te vergelijken met ervaring uit mijn jeugd, maar toen ik 12 was, had ik nog geen behoefte om uit te gaan. Wel had ik in groep 7 'verkering', daarmee zoende ik dan (niet eens tongzoenen ).

Maar ja, tegenwoordig zijn ze er inderdaad jonger bij, ik denk dus niet dat je dat kan voorkomen door ze te verbieden naar zo'n feest te gaan.

Nou ja, dochter op het hart drukken geen dingen te doen waar ze nog niet aan toe is en misschien inderdaad nog een jaartje wachten...
Ik zou gewoon liever hebben dat ze bij een bekend vriendje op een feestje thuis zit, dan ergens op zo'n Frisfeest wat tot één uur duurt. Al is dat misschien heel rooskleurig gedacht!

Ik was heel braaf. Zoenen met zestien, seks met achttien. Nooit gerookt, op mijn zestiende met bier begonnen. Terwijl ik wel een lastige puber was, volgens mijn ouders. Dat zegt weinig, blijkt maar weer. Hopelijk wordt mijn dochter enigszins verantwoordelijk later.
Dat the party squad komt vind ik niet schokkend
Met 12 niet. Of ze moet heel volwassen zijn. Maar ik zou toch minstens willen dat mijn kind 13 - 14 is. (Nu heb ik geen kids, dus is gemakkelijk praten )
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Hangt het niet heel erg af van het kind en van hoe open je kind is over wat het allemaal meemaakt?

Heel lang geleden, toen ik 12 was, had je nog geen kinderdisco's of friss-feesten maar wel feesten van school en van allerlei sportclubs. Vooral de feesten van de hockeyclub waren zéér berucht om de seksuele 'uitspattingen'.

Ik mocht daar allemaal wel naartoe van mijn ouders, als ik maar met klasgenootjes ging die zij ook kenden. Volgens mij moesten we vrij vroeg thuis zijn, maar dat herinner ik me niet echt meer, wel dat ouders van ons vriendengroepje bij toerbeurt ons kwamen halen en brengen met de auto.

Vrijwel alles wat ik zoal lees over de Friss-feesten gebeurde toen ook al, inclusief tongzoenen en kruisfriemelen.

Maar mijn vriendjes en vriendinnetjes en ik waren daar nog

helemaal niet aan toe en we waren aan de ene kant wel een beetje jaloers maar we vonden tegelijkertijd de kinderen die dat deden ook héél stom. En als we dan in de auto terug zaten werd er natuurlijk uitgebreid gegiecheld en geroddeld over de kinderen die hun leeftijd wat verder vooruit waren dan wij. Ik denk dat het dat was wat onze ouders het vertrouwen heeft gegeven dat we ons wel 'gedroegen'. Al is alles relatief: want we gingen ons wel volledig te buiten aan frisdrank en chips.

Zouden mijn kinderen net zo stralend en vol verhalen van zo'n kinderdisco terugkomen als ik vroeger, dan zou ik er alle vertrouwen in hebben en ze op hun twaalfde gerust laten gaan. Dat hoeft natuurlijk niet tot in detail, maar als ik ook maar even het gevoel zou krijgen dat ze er nare dingen meemaakten waar ze maar liever niet over praten, dan zou ik op de rem gaan staan, denk ik.

Ook zou ik sowieso proberen mijn kinderen weerbaar te maken. In mijn jeugd had je bladen als de Tina Club (ja ja) en allerlei feministische schotschriften die op scholen werden verspreid waaruit je leerde dat 'nee' ook 'nee' betekent en dat je dat op elk moment moest kunnen zeggen. En hoe je dat dan aan kon pakken en op welke manier je daarin je vriendjes en vriendinnetjes kon steunen om te voorkomen dat iemand uit je vriendengroep in een nare situatie terecht zou komen.

Tegenwoordig is het denk ik meer een taak voor de ouders, ik kan me vergissen maar ik heb de indruk dat vooral de bladen het op dat punt tegenwoordig nogal af laten weten. Dus lijkt het me nog veel meer dan vroeger een taak voor ouders om seksualiteit bespreekbaar te maken, met alle facetten die erbij horen (dus ook hoe je 'ja' of 'nee' zegt).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
ja het is toch een feest voor 12 tot 15 jarigen? Even checken hoe de leeftijd wordt gecontroleerd en checken dat er geen drank wordt geschonken
wat denk je trouwens dat kinderen thuis doen/ achter het fietsenhok/ in het park. Vingeren kunnen ze overal
Mijn (bijna) 13 jarige zou ik wel laten gaan.
Later is nu
.
Ik heb geen dochter van ongeveer 12 jaar, dus een zinnig ja/nee zal ik niet kunnen geven.

Mijn moeder heeft mij op mijn veertiende álle kroegen en disco's van Groningen laten zien, inclusief The Duke, The Mac etc. Echt een paar nachten op sleeptouw.

Op mijn zestiende zat ik braaf thuis achter de televisie....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven