Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode: Stijlvol met allure

21-10-2010 08:00 31 berichten
Binnenkort een feest en de dresscode is stijlvol met allure.

Maar welke kleding past daar het best bij, hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Sjee zeg, meestal kun je wel googlen wát bij welke dresscode hoort, maar stijlvol met allure...? Wat doen mensen hun gasten áán?!

Sorry, ik heb geen tips voor je, maar ik hoop dat het een leuk feest wordt...
ik vind dit wel stijlvol

ik zou als ik jouw eens gaan kijken bij een kostuumverhuurder, dan hoef je geen dure avondjurk voor 1 keer te kopen
Mijn hemel, ik ben groot voorstander van dresscodes, maar je kan het ook te bont maken.

Dit zijn dresscodes die je zo enorm breed kan oppakken en bekijken.

Je kan namelijk ook een spijkerbroek dan stijlvol en met allure zien.

Ik zou even navragen wat ermee bedoeld wordt, want dit is zo breed
Wat voor soort mensen zij het en wat voor soort feest wordt het. Als we dat weten wordt het misschien iets makkelijker.

Het eerste wat in me opkomt is de "look" van Sylvie van der Vaart, maar je moet wel oppassen dat het niet ordinair wordt.
Is het overdag of s'avonds?

Is het een bruiloft of een ander feest?

Ga je ook aan tafel tijdens het feest?
Lijkt me nogal dubbelop, stijlvol met allure.

Maar goed, de mensen zijn blijkbaar erg bang dat je in je alledaagse kloffie aan komt zetten.

Bij stijlvol met allure denk ik zelf aan Audrey Hepburn.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ik denk dan een beetje aan de 50's stijl.

http://swindlemagazine.com/images/dita-von-teese.jpg niet dat je dit dragen moet, gewoon een mooi plaatje

maar wat eerder al werd gezegd, de dresscode is te breed op te vatten.
Wat dejavu dus zegt.

http://3.bp.blogspot.com/ ... udrey-hepburn-posters.jpg

http://imstars.aufeminin. ... epburn-20050216-25746.jpg

http://www.watchmojo.com/blogs/images/a ... epburn.jpg
Tja, wat doe je dan als je geen allure hebt? Allure zit hem niet in de kleding...
Ga in therapie!
dan mag je niet komen
Dank voor de snelle reacties! Ik heb er inderdaad al heel wat ge-google aan gewaagd maar kwam ook niet ver.

Het is een feest met een show en we gaan inderdaad aan tafel. Ik weet dus ook niet of er nu gala-kleding verwacht wordt, een lange of korte jurk, wel of geen glitters of juist wat simpeler.

Vanwege mijn lengte (1,82) ben ik niet zo van de hakken.. kleding in combinatie met de juiste (elegante) schoenen vind ik dus sowieso al lastig.

Misschien toch maar eens navragen dan.. ik ben via-via uitgenodigd en ken de mensen niet zo goed, vandaar dat ik het hier eerst maar eens probeerde. Het kon maar zo zijn dat het een bekende dresscode is waar ik nog niet van had gehoord..

En het is 's avonds.
ook als je 1,82 m bent kun je hakken aan. Achterhaald gegeven dat vrouwen niet lang(er dan de man) mogen zijn.
quote:Starshine schreef op 21 oktober 2010 @ 09:26:

ook als je 1,82 m bent kun je hakken aan. Achterhaald gegeven dat vrouwen niet lang(er dan de man) mogen zijn.Eens. Ik vind platte schoenen op een stijlvol feest (met allure) echt de modderschuit onder de vlag.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik ben met mijn 1.81 net zo groot als mijn man.

Hakken draag ik daarom zelden maar onder een stijlvolle jurk kun je echt geen platte schoenen dragen!
quote:janneke44 schreef op 21 oktober 2010 @ 08:16:

Wat voor soort mensen zij het en wat voor soort feest wordt het. Als we dat weten wordt het misschien iets makkelijker.

Het eerste wat in me opkomt is de "look" van Sylvie van der Vaart, maar je moet wel oppassen dat het niet ordinair wordt.Whaaaaaaaa
Ik draag geen platte schoenen hoor, maar killerheels is weer het andere uiterste. Terwijl ik die wel mooi vind.

Ik weet dat het achterhaald is, maar voel me er niet prettig bij als ik ineens 7 cm langer ben.
Stijlvol met allure: dat is toch dubbelop ?
Ik kleed me altijd stijlvol met allure. 't Is wel een heel breed begrip.
Ik vind het wat pretentieus om "stijlvol met allure" op de uitnodiging te zetten. Je jaagt er je gasten mee op kosten. De meesten zullen toch wel in hun mooiste kleren komen en diegenen die van stijl geen kaas hebben gegeten, zet je achteraan op de foto's.

En het is onduidelijk: moet ik in het lang, mag ik een feestelijk broekpak aan, moet ik een hoed op, etc. etc.
Ik zou zeggen in het lang en met heeeele hoge hakken
Ha, nou dan zal ik mijn mooiste kleren maar uit de kast trekken! En dit weekend maar eens op zoek naar nieuwe hakken.
En een mooi pak?
Stijlvol = voor een ieder weer anders

Allure =

Ik zeg: een goede reden om jezelf eens te trakteren op een lekkere parfum!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven