Los Angeles

20-10-2010 00:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil in december graag naar Los Angeles.

Wie heeft tips?
Helaas Zamirah, voor San Francisco heb ik wel genoeg tips.
Los Angeles vond ik saai! Er zijn veel leukere plaatsen. 'n Dagje Disney (Anaheim) vond ik wel leuk. Verder heb je de highlights van LA wel in 'n half dagje gezien (boulevard of stars, hollywood sign, beverly hills)
quote:SFO schreef op 20 oktober 2010 @ 04:54:

Helaas Zamirah, voor San Francisco heb ik wel genoeg tips.Dat is toch om de hoek?
Los Angeles is alleen in bepaalde periodes van het jaar goed te doen qua klimaat enzo. Weet niet precies wèlke periodes, maar volgens mij van augustus tot december ofzo.
quote:Zamirah schreef op 20 oktober 2010 @ 09:10:

[...]

Dat is toch om de hoek?Een vriendin van mij was laatst in LA en San Fran is écht een heel stuk verderop. Zeker 6.5/7 uur met de auto, dus je gaat niet even op en neer voor een dagje (maar misschien bedoel jij dat wel met "om de hoek" hoor, haha)
Off-topics zijn verwijderd.

Gelieve enkel on-topic te reageren. Dank.
quote:Supersoulfighter schreef op 20 oktober 2010 @ 11:14:

[...]

Een vriendin van mij was laatst in LA en San Fran is écht een heel stuk verderop. Zeker 6.5/7 uur met de auto, dus je gaat niet even op en neer voor een dagje (maar misschien bedoel jij dat wel met "om de hoek" hoor, haha)Ja, ik weet dat de afstanden veel groter zijn ...
Ik wil misschien wel de hele mikmak doen; LA, SF, Yosemite, en eigenlijk ook Vegas!

Ik weet niet of dat haalbaar is in 2 weken.
Twee weken is kort, maar het is te doen. Maar ik zou dan LA laten vallen en kiezen voor bijv :

SF

Yosemite

Death Valley

Zion NP en/of Bryce NP

en terugvliegen vanaf Las Vegas

vanuit Las Vegas kun je een helikopertrip naar de Grand Canyon maken.

In vergelijking met San Francisco (1000x leuker) en Las Vegas (te bizar voor woorden, helemaal te gek) vond ik LA heel erg tegenvallen, maar daar verschilt men over van mening.

Kijk eens op www.allesamerika.com voor tips en routes.
Zou LA dan overslaan en vanaf SF via wat natuurparken naar Vegas of omgekeerd.
@Zamirah ik denk dat twee weken wel te doen is zolang je een rechtstreeks vlucht neemt en je programma niet te vol propt.

LA is inderdaad 5-7uur rijden maar het boeit mij niet zo. Ben er een keer geweest en zou er alleen heen gaan als het noodzakelijk is.

Dus in mij geval ga ik liever naar Portland toe, net zoals de Bay Area heeft het veel natuur plus ze hebben daar veel MicroBrew Pubs. Maar goed voordat laatste moet je natuurlijk wel van bier houden.
Wij gaan een rondreis doen in april 2011. Hebben wel 3 weken dan, maar doen het hele rondje vanaf la, via grand canyon, bryce, las vegas, seqouia, yosemite en san francisco. We rijden dan vana sf naar la, maar hebben dit over 2 dagen verdeeld. We nemen de kustroute, dus daar doe je wel even over. Heb ook gehoord dat la niet zo bijzonder is. Wij hebben daar 1 hele dag voor gepland eigenlijk en we gaan 2 dagen naar disneyland anaheim en nog een 2 dagen naar six flags. 2 weken is wel wat kort denk ik zelf. Hou er iig rekening mee dat bv yosemite niet goed bereikbaar is vanwege sneeuw. Tioga pass is dicht, alleen de valley en wawona is open. Ik zou iig la dan overslaan en idd bryce canyon, las vegas, yosemite doen. Je zou kunnen vliegen op las vegas en vanaf daar richting grand canyon en bryce gaan. Daarna terug die kant op en dan vanaf san francisco terug gaan.
Ik zit ook te denken over een rondreis zoals Ivetje gaat doen. Ik wil graag New York eraan vast plakken.

Ivetje, mag ik vragen hoeveel jij hier ongeveer voor gaat betalen en waar dit hebt geboekt?
Ik heb alle hotels los geboekt via booking.com en een aantal (zoals in grand canyon en een best western) via de eigen website. De hotels bij elkaar zijn 1800 euro geloof ik en de vlucht is via klm geboekt, ook via de website. Die is voor 2 personen 1500 euro ongeveer.

Maar als je ny eraan wil plakken heb je ook nog een binnenlandse vlucht nodig, want dat ligt wel heel erg uit de richting :D
Volgens mij valt dat wel op te lossen door met Continental te vliegen met 'n stopover op Newark.
Leuk in LA:

- rondleiding in Paramount Studios. Dit is geen pretpark maar een working studio. In kleine groepjes word je rondgeleid.

- naar een wedstrijd van de Dodgers. Kost geen drol (paar dollar) en een hele Amerikaanse ervaring met hotdogs, foam fingers en een staande ovatie bij het volkslied

- Griffiths Park. Op het hoogste puntje van Los Angeles ligt een mooi park en in het midden daarvan het Observatorium waar je naar de sterren kunt kijken (echte sterren )
Oh en die rondreis in twee weken moet ook aardig lukken. Ik zou dan wel de hoogtepunten eruit halen i.p.v. alles proberen te doen.

En San Francisco vind ik dan weer niks aan... Ben er 3x geweest maar ik had er geen beleving bij. Altijd koud en mistig ook, ik werd er niet vrolijk van.

PS Als alternatief voor Yosemite kun je ook Sequoia NP nog in gedachten houden.
Leuke tips!!!!!
Goeie tips Haley, Paramount vond ik ook echt leuk!

Wat ik ook leuk vond, is Venice Beach. Allemaal straatartiesten en wierdo's die hun leguaan aan een riem uitlaten. En Muscle Beach he, die ingevette bodybuilders staan daar buiten aan de halters te hangen. Lekker om een middag rond te hangen!
Ik vind LA helemaal niks. Woon zelf in de buurt in de buurt van San Francisco en dat is, in mijn optiek, leuker. LA vond ik lelijk en vrij oninteressant. Als je er naar toe gaat, zou ik je aanraden een hotel te nemen in Santa Monica, daar is het nog wel aardig (maar wel erg toeristisch). Santa Monica beach en de pier zijn wel oke en een middagje Venice beach is ook wel leuk om te doen (ga er alleen niet 's avonds heen).

Hollywood is natuurlijk wel leuk om eens te zien, dus daar zou ik dan zeker even langs gaan.

Las Vegas schijnt wel een ervaring te zijn en Yosemite Park is schijnbaar erg mooi (dat heb ik van horen zeggen, ben er zelf nog nooit geweest).
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ik ga geen 2 dagen Disney (Anaheim) doen. Dit heb je echt wel in een dag gezien. Ik vond LA wel leuk. Laguna Beach, Venice, Santa Monica (erg leuk!!). Griffith Park leuke toch naar boven. Hollywood...vond ik tegenvallen.

SF was ook erg leuk, maar best klein. Las Vegas...tja moet je gezien hebben in je leven...maar niet te lang blijven.
Downtown LA zelf ik niks te beleven (net als downtown Miami).

De tips van Haley vind ik erg leuk, een keer wat anders dan de standaard dingen.

Wat leuk is aan LA zijn de wijken, Beverly Hills, Santa Monica, Venice Beach, Hollywood, etc. Je kunt 1 dag een tour doen, met z'on bus rond. Lijkt mij op zich genoeg, want ik zou de voorkeur geven aan andere dingen in California en omgeving, dan mijn tijd te verdoen in LA.

Als je een Disney fan ben, boek dan eens een keer een trip naar Orlando, dat zijn de mooiste Disney parken. Ben je geen Disney fan, sla Disney land dan over, voegt verder niks toe aan je reis, tenzij je kinderen bij je hebt.

San Francisco vond ik wel mooi. Wel rare temperaturen, erg koud in Augustus!

San Diego vond ik ook ontzettend mooi!

En Las Vegas zou ik ook mee pikken. Moet je gewoon een keer gezien hebben, maar 3 dagen vond ik meer dan genoeg. Ik hou ook totaal niet van gokken, maar de shows die in de hotels gegeven worden zijn zo mooi, en gewoon over de Strip lopen is ook geweldig.
Ik hou wel van gokken.
Dan plak je er nog een dag aan!

En maak je je budget ook nog groter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven