Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Hmm, Pim toch. Volgens mij kun je ook afvallen van een ontsteking, die kosten nl veel energie. Of praat ik nu poep, Bent?

Goedemorgen overigens!! Ik heb er alweer een sessie hard zwemmen op zitten en voel me dus superfit en vrolijk. Gisterenavond was er een avond op school met optredens en knutselwerkjes enzo en hebben we de uitreiking gedaan van de eerste prijzen van de fotowedstrijd. Dat was zó leuk! Twee hele blije en trotse bekkies, zo lief... Die avond is eens per jaar en tussen 5 en 7 uur en dan hebben veel mensen dus trek. Vorig jaar hebben we dus een stalletje ingericht voor Soep en broodjes (Soep en Zopie) die we verkochten voor weinig. En daar hebben we weer een leuk bedrag aan overgehouden, waarvoor we weer spullen voor de school van kunnen kopen. Leukleuk dus!

Toet, ik kan de bon niet openen. beveiligd met een wachtwoord?

Ik heb gisterenavond nog erg genoten van onze Majesteit op de vriendjessite. Wat een blije koppen zeg, heerlijk!

Koffie op de bar!
Bentetje, heeft GG zelf ook wat opgebouwd in Legoworld? Ik zag nl. op jeugdjournaal dat kinderen aan 't opbouwen waren, en 's avonds zeg jij dat je geweest bent. Was ik even benieuwd naar dus. Leuk dat het zo leuk was.

Mijn schildklierwaarden zijn voor zover ik weet nooit 'op het randje' geweest, maar nadat ik gisteren wat gegoogled heb, krijg ik sterk het idee dat ik me maar eens verder moet laten onderzoeken. (jaaa Toet en Madootje, dat zei ik 2 weken terug ook al, maar nu ben ik echt geschrokken hoor) Van de (rijen met) symptomen heb ik er toch wel griezelig veel. En ik ben dus wél het afgelopen jaar 10 kg aangekomen, terwijl ik qua eten en bewegen niet zo gek anders doe, dan toen ik afviel. En ik groei maar door.

Zwem je zelf ook Bloes?

Zo

opschieten nu

dokter

jippie
Later is nu
Google is een zegen maar niet altijd als het om vage klachten gaat. Vind ik. Daarnaast is het natuurlijk zo dat je bijna altijd wel aankomt omdat je ouder wordt. Je hormoonhuishouding verandert, toch?

En ja, ik zwem op woensdag- en vrijdagochtend om 7 uur. Baantjes zwemmen, heerlijk! Als de wekker gaat om half zeven dan vind ik het even zwaar maar als ik eenmaal in het bad lig vind ik het zo fijn. Ik zwem altijd achter een paar grote kerels aan zodat ik een uitdaging heb; hen moet ik bijhouden. En dan stap ik dus om 8 uur hijgend onder de douche.

Ik val er ook geen bal van af hoor maar ik voel me wel lekkerder en ik ben 's morgens vrolijker. Dus dit blijf ik doen.

Wat een hel zeg, dat ongeluk met die veerpont... Hoop dat er nog niemand op de pont stond omdat het zo vroeg was...
~Steekt kop even in 't zand w.b. vage klachten, kwakkelende gezondheid, randje-waardes, googlen enz.~

Nou, inderdaad Bloes! Ik hoorde op de radio dat het normaal gesproken rond die tijd superdruk is met scholieren op die pont.... Wat een geluk bij een ongeluk dat het herfstvakantie is, daar.

Heerlijk trouwens, dat vroege zwemmen. Heb lange tijd ook 's ochtends gezwommen, en vond dat zooooo lekker! Je bent meteen fit voor de rest van de dag ofzo.

Pim, balen van dat gekwakkel! Heb je de chaos al wat onder controle?

Pfoe, LD zo'n 4 van de 5 weken niet naar school geweest?!?! Nu je het zo schrijft, vind ik dat ook wel erg veel! Moest je nu weer met haar naar de dok, of ging je nu voor jezelf?

Nah ja, ik bikkel nog even door deze dag, en dannnn.... weekend gevolgd door herfstvakantie. Lekker! Om mijn eigen gekwakkel eens teboven te komen, heb ik fijn een paar daagjes vrij genomen. Eens even kijken of ik nog weet hoe je moet relaxen....
Nou, LD is doorverwezen naar kinderarts, hoewel huisarts mij (weer) gevoel gaf dat het toch niets kon zijn. Of onze koortsthermometer wel goed is. (ja, getest met ook nog een andere, gaf zelfde waarde, lekker puh)

Ik heb een klachtenlijstje van nu zo'n 4 jaar oud, waarop dezelfde klachten staan, Bloes. Dus alleen hormonen wil ik het dan even niet op gooien. Ben bang dat e.e.a. daar vaak nogal makkelijk kop gegooid wordt. Meeste klachten werden trouwens al getackeld door Fibromyalgie. Eigenlijk ben ik nu (eindelijk) op een punt waarop ik vind dat het maar eens uitgesloten moet worden.

Lekker Xop, vakantie! Mijn vakantie bestaat uit kinderen bij m'n ouders dumpen brengen. Woensdag komen ze terug. Vrijdag ben ik ook vrij..

's Morgens zwemmen heb ik ook tijdje gedaan. Inderdaad heerlijk! Helaas kan ik het met werktijden niet regelen. Mis het wel, af en toe. (het vroege opstaan niet, trouwens)

Toedels
Later is nu
Ik hou van

Toedels.
Dream, fijn dat je wel weer doorverwezen bent naar een kinderarts. Volgens mij is de relatie met jullie huisarts niet zo heel lekker (ik lees vaak afwimpel-verhalen), en mss kun je je bij die kinderarts beter uitspreken enzo.

Oeh, lekker even kind-vrij in de vakantie. Da's ook lekker!!
Zooo, wat een rust hier!

Weten jullie wel dat de 5 in de klok is? Bovendien schijnt er buiten een onverwachts zonnetje. Ik zeg: DRANK

Iemand nog wat leuks doen, dit weekend? Voor sommigen is het natuurlijk einde vakantie. Voor anderen net weer het begin. Weersverwachting is regen, regen met een beetje regen. Af en toe een buitje regen erbij en met een beetje geluk... een zonnestraaltje!

Ik ben zondag óf de hele dag bij m'n ouders, óf ik rijd naar het westen des lands om een afgang wedstrijd van m'n dochter te bekijken, terwijl ik tussendoor nog even wat dames van Perfect Day bezoek. Morgen rust... ~zennnnnn~ met een beetje kunstpand zitten. Mogelijk dat ik daar m'n foto's van de cursus ga sorteren, eventueel licht aanpassen, enz.
Later is nu
Bizar. Ik zit hier bij geëmigreerde vriendin en krijg mail van een vriend die ik zelden meer zie maar via wie ik ooit aan een vriendje ben gekomen (toen zijn buurman) met wie ik later nog een tijdje heb samengewoond. Dat was het allemaal niet en we zijn uit elkaar gegaan en ik kwam de vader van Zoon tegen en deze ex sprak ik zelden of nooit, maar nu schreef voorheen de buurman me om te laten weten dat die ex is overleden. Zomaar, in zijn slaap, begin 40. Morgen is de begrafenis. Ik vind het zo bizar. Zou wel graag naar de begrafenis willen, maar dat is morgen al en ik zit dus nog hier.

Dat soort dingen gebeuren dus 'gewoon', wat een ramp. Die arme ouders ook, krijg de rillingen als ik daaraan denk.

Afijn, tot zover mijn vrijdagmiddag-bijdrage. Pluk de dag mensen, pluk 'm!
Wow Lil
Later is nu
Nou, inderdaad. Pluk de dag. En geniet, koester en heb lief.
Dat vroeg zwemmen het heule vroege opstaan kan evenaren, wat een eh.. bijzonderheid! Echt niet dat ik ooit voor 8.00u in een zwembad zou liggen. Na 10.00u ook niet trouwens. Dat betekend dat je dan je badpak al aan hebt, je overige kleding uit en je in het natte water ligt. En het allerergste, dat je daarna nog uit dat water moet en koud enzo en je omkleden in zo'n altijd te krap badhokje met vieze moddersporen of andermans haren onder je voeten. Terwijl je ook nog in je warme nest had kunnen liggen!!! RESPECT voor gij dit dit vrijwillig doet!

Nou Dream, ben je lekker mee. Enerzijds fijn dat er niks geks gevonden is bij LD maar waar komt het dan vandaan?
tsja, die schildklier...een hoop bijpassende klachten zijn redleijk algemeen, die passen wel bij meer dingen en er zijn veel mensen die daar iets in herkennen. Ik vind dat je, als je serieus twijfelt, je gewoon even moet laten testen, even bloed prikken is niet zo moeilijk tenslotte. Bij te traag werkend past inderdaad niet dat je afvalt pim, ben je veel afgevallen? Inderdaad kan pijn en ziek zijn ook voor afvallen zorgen, alleen meestal niet echt veel zolang je er "normaal" bij blijft eten. Misschien heb jij matig gegeten door je kiespijn? Hoeveel ben je afgevallen? Emnne, dat je helaas niet afvalt op de plek waar je het het liefste wilt, is heel herkenbaar, in je gezicht zie je nou eenmaal het meest en het eerst.

Zo, spreekuur voorbij ;)

Legoworld...ja de kinderen hebben iets gebouwd, iets voor Atlantis world en verdienden daar een ketting mee. De bouwwerken die waarschijnlijk op het jeugdjournaal geweest zijn deden ze niet aan mee. Te weinig tijd....

Oeps, ik moet aan de bak, ik ga GG zijn haar scheren met de tondeuze (oop een lange stand hoor!), hoop dat het lukt
En.. wat heeft ie nu? Hanekam??

Leuk zeg, dat ze mee opbouwen! Hier eigenlijk nooit enthousiasme van de kinderen geweest voor lego.

Daar dacht ik ook al aan Pim, dat je door een zeer bekkie gewoon minder gegeten hebt? Kan ik me maar zo voorstellen (en minder eten, daar kan ik me normaal níets bij voorstellen, eigenlijk)

Kijk, handig, zo'n zuster in de kroeg. Wijntje Mrs Nurse?

(echt bizarre plaatjes krijg je als goochelt op 'wijntje')

Het is gewoon weekend. EN éigenlijk... éigenlijk wil ik al wel naar bed.
Later is nu
heerlijk zo`n wijntje!!

Het is geloof ik gelukt, maar manmanman wat heeft dat kind toch dik haar. De tondeuze (een goeie!) kwam er haast niet doorheen! Morgen maar even bij daglicht kijken
Ik ben met Meis na schooltijd meteen de trein ingesjeesd om te gaan shoppen in een buurtstad. Want ze moest echt schoenen. Loopt al drie weken op d'r sportschoenen, want ze had niets anders meer. En in Toettown hadden we niets kunnen vinden. En al die tijd geen shoptijd gehad. We hebben een paar leuke laarzen gevonden (en betaalbaar, want halleluja zeg, zelfs in maatje 32 heb je dus al laarsjes voor 135 euro!). Nou zijn we ons na die laarzen (voor 35 euro bij de Bristol) wel te buiten gegaan aan kleding voor haar bij de Didi (leuke kleding hebben die voor meiden zeg!). Die hebben we in Toettown dan weer niet. Dus het bespaarde geld van de goedkope laarzen is al weer weg. Maar men, wat is mijn meisje blij met d'r nieuwe outfit. Kan ze mooi zondag aandoen; dan hebben we een brunch in een hotel vanwege de verjaardag van mijn moeder. Zo leuk om te zien hoe blij het meiske er mee is. En wat wordt ze groot, die kleine achtjarige van me.

Lil. Is dat die ene van de woonboot, nee toch!??! Hoe dan ook. Heel verdrietig Zo jong. Bah.

Dank voor de gezelliebellie Dream!

voor allen!
Net maar even financieel plan voor rest van jaar gemaakt. Grinn. Dat shoppen kon nog net
Ik word op Twitter gevolgd door Jeroen Krabbé!?
Stuur je bonnen voor de Scapino, gaat ze naar de bristol

leuk zo'n nieuwe outfit voor Meis! En gezellig, zo'n verjaardagsbrunch van je moeder, lijkt me!

En Jeroen Krabbé.. kijk, die heeft al van je gehoord, natuurlijk!
Later is nu
En dank daarvoor 3m!

Hoe maak je een financieel plan?
Jajajaja, ik weet het, maar die bonnen van de Scapino (kwamen gister aan idd, dank daarvoor!), die komen nog wel van pas hoor. Ze moet nog een paar schoenen. En we waren vorige week al bij de Scapino, en daar was toen echt niets voor haar :-)

Ja leuk hè, die brunch. Is echt met champagne als je binnenkomt, en daarna voorgerecht, heel buffet en met nagerecht. Morgenavond heb ik maar gewoon wat soep op het menu gezet, met voor de kinderen nog een tostie oid, lijkt me dat we tussen 12 en 2 wel genoeg te eten hebben gehad!

Ja, die Jeroen Krabbé, heel bijzonder.
Financieel plan; kijken hoeveel er de komende twee maanden nog binnen komt. Bekijken wat je de belastingen nog moet betalen. (Veel). Wat de schilder gaat kosten (ook veel). Wat je uit moet gaan geven aan een droger (veel, maar stukken minder dan aan de belastingen en de schilder), daarnaast alle vaste lasten weer eens op een rijtje zetten, dan kijken wat er nog overblijft (weinig) en berekenen wat je de komende tijd per week aan boodschappen overhoudt (hmm, dat wordt creatief koken) zodat je een beetje schuldenvrij het nieuwe jaar in kunt. Vooral dat Wat houd ik over per week, dat moet ik zo nu en dan echt even doen. Zeker als er grote rekeningen aankomen die ik met mijn spaargeld niet helemaal kan coveren....
Wat dan wel weer leuk is; ik reis in november, december en januari in de weekenden "gratis" met de trein, door een speciaal abo dat ik heb gekocht. Dussssssssssss, kom maar op met die meets!
Ja, en die meet wil je dan zeker niet in het vorige stadje waar we waren.. dat schiet natuurlijk niet op, qua gratis reizen

Knap man, financieel plan. Bij mij ligt dat bij Elvis. Als hij zegt dat we (ik) even rustig aan moeten doen, dan doen we (eeh.. hij?) dat

Ik ben financieel zo'n roekeloos "het komt wel weer goed" geval. Zelfs toen ik van erg weinig geld (studiefinanciering met aftrek omdat ik samengewoond had) rond moest komen. Best wel onhandig, eigenlijk. Daarom kreeg Elvis, toen hij met koffietafel en koffers bij mij in huis trok, gelijk mijn financien overhandigd met een 'alsjeblieft, dankjewel' erbij

Zo

ga kunstpandzitten.

Zat ik een tijdje voor m'n rust, maar de laatste keren kwamen er steeds allemaal mensen langs

Wél erg gezellig, natuurlijk!!

toedels!

(oh, en bonnen was natuurlijk grapje, ik hoop echt dat jullie er wat aan hebben en anders dus maar niet )
Later is nu
Jeetje Lil Dat zijn heftige berichten zo. Raar idee dat je er dan niet heen kunt om afscheid te nemen.

En Bam, dat lijkt me ook een raar idee een scheiding na zoveel jaar huwelijk. Maar wel fijn dat je zo je schoonmoeder in de buurt hebt wonen en daar blij mee bent. Ook erg leuk voor de kinderen om oma in de buurt te hebben.

Dream, je weet hoe ik er over denk. Bij zorgen beter uitsluiten dan ermee doorlopen en 10 kg aankomen in een jaar is veel als je eetpatroon niet veranderd is. Zo'n enorme shift in je stofwisseling is wel vrij extreem.

Hier hebben we dit weekend Ludo weer eens geruild tegen mijn broer. Tot nu toe is het er nog niet echt rustiger op geworden. We zijn benieuwd naar de rest van het weekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven