Gezondheid alle pijlers

Misschien een rare vraag maarrr

22-10-2010 12:51 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik stel het toch maar....

Ik heb dit jaar al een aantal keren een schimmelinfectie gehad. De laatste keer dat ik een kweek heb laten afnemen was de uitslag, een evidente candida. Ik heb een zalfje en het welbekende eitje meegekregen.

De jeuk en roodheidsklachten zijn weg en tot aan de afgelopen drie dagen de wat viezig ruikende wit vloeisel ook.

Echter sinds een dag of drie heb ik weer wat wit vloeisel, het ruikt niet, mijn vagina jeukt niet en voor zover ik kan zien is mijn vagina niet rood.

Ik merk aan mezelf dat ik me wat zorgen ga maken, heb ik nu weer een schimmelinfectie en is er misschien wat met me aan de hand. Via het internet heb ik een PH waarde zelftest besteld en deze geven een normale PH waarde aan. Sinds een maand heb ik mijn suikergebruik enorm teruggeschroefd en ben erg gezond aan het eten.

Hoeveel wit vloeisel hebben jullie?

Nogmaals rare vraag maar ben op zoek naar wat ervaringen die me misschien kunnen geruststellen.

Ik heb binnenkort een afspraak bij de gyna. staan.

Groetjes
3
Stop met suiker en gist, want daar voedt een schimmel zich aan. En dan ook echt stoppen, naar de natuurwinkel dus.
poloppie: liter? per dag?
3?
Hallo Emaille,

Thanks voor je tip maar...

Een heel gesprek gehad met mijn huisarts en zij geeft aan dat het wetenschappelijk niet bewezen is dat het volgen van het candida dieet schimmelinfecties tegen gaat.

Het vermijden van gebruik van gerafineerde suikers daar staat ze wel helemaal achter..
Niet wetenschappelijk nee. De wetenschappers kwamen er bij mij dus ook niet achter dat ik candida had. Nou had ik veel meer klachten, genoeg om dan maar door te graven, en zo kwam ik er uiteindelijk wel van af. Overigens had ik dan weer geen vaginale schimmel, maar ht zat wel in mijn bloed.

Dus wat jouw dokter zegt, zou mij niet boeien
quote:SeptemberGirl schreef op 22 oktober 2010 @ 12:57:

poloppie: liter? per dag?Geen nuttige bijdrage idd...op 'hoeveel' vragen antwoord ik altijd met een getal
Beste Emaille,

En bij mij is de candida wel aangetoond via een kweek maar er was niks te vinden in mijn bloed.

Maar zo doet ieder waar hij of zij zich het beste bij voelt.
Je kunt het altijd proberen, dit is ook vervelend en het is minder ingrijpend dan allerlei medicijnen.

Misschien kun je bijv. twee maanden zo'n Candida dieet doen en zien of het verschil maakt voor jou?
Hallo?!
SJa, je wil je er van af of wil je je gelijk? Ik voelde me er het best bij door er van af te zijn Een toverspreuk heb ik helaas niet voor je.
quote:SoulSearch schreef op 22 oktober 2010 @ 13:04:

Beste Emaille,

En bij mij is de candida wel aangetoond via een kweek.Omdat ie in je doos zit ja, bij mij zat het daar niet. Wat ik ermee bedoelde te zeggen: huisartsen hebben niet altijd gelijk.
Als dit weer het begin is van een nieuwe schimmelinfectie dan heb je binnenkort wel weer jeuk hoor. Die komt vanzelf weer terug.

Die eitjes en zalfjes zijn niet fantastisch en werken niet altijd. Je kan gewoon weer een andere soort vragen als je jeuk weer terug komt. En dan nog heb je soms pech. Man en ik zitten al 2 maanden af en aan te smeren en het wil niet weg, of komt binnen enkele dagen weer terug.

Heb je trouwens een vriend waarmee je seks hebt zonder condoom, dan kan je hem beter ook mee laten behandelen. ook als je niets ziet. Hij kan je anders steeds aansteken.
Emaille, dat het volgen van het candida dieet jou enorm veel goed heeft gedaan, hoeft niet te betekenen dat dit voor mij ook zo zal zijn. Ik heb mijn topic ook niet geopend om te discussieren over het Candida dieet.

Op dit moment voelt het voor mij niet goed om dit drastische dieet te volgen en wil ik eerst verder laten onderzoeken of er iets met mijn baarmoeder of vagina aan de hand is.

Ik ben benieuwd in hoeverre wit vloeisel normaal is bij een vrouw. Betekend wit vloeisel automatisch een schimmelinfectie of kan het ook zo zijn dat je als vrouw zijnde wat meer vloeisel hebt dan de andere.
1,75
Emaille er is wel een verschil tussen beide. De vaginale candida is aantoonbaar, die andere niet echt volgens mij. Bij mij heeft het dieet eerder wel gewerkt bij steeds terugkerende blaasontstekingen. Als die kutschimmel niet gauw oprot ga ik er ook maar weer eens aan. Het is in ieder geval goed voor de lijn.
Boom87 mijn vriend is idd meebehandeld door middel van een zalfje.
Maar als je alleen wat afscheiding hebt en verder geen klachten is het allemaal prima down under bij jou.

Niet zo gefocust zijn!
Je valt er idd ook van af

Ik ben ook helemaal niet van plan om daar met jou over te discussieren hoor, het valt me alleen op dat je van tevoren al bedacht hebt dat je DAT in ieder geval niet gaat doen. Terwijl het minder drastisch is dan het lijkt, gezond is en het proberen waard - al je er echt van af wil komen.

Succes met je schimmel.
quote:Boom_87 schreef op 22 oktober 2010 @ 13:17:

Emaille er is wel een verschil tussen beide. De vaginale candida is aantoonbaar, die andere niet echt volgens mij. Bij mij heeft het dieet eerder wel gewerkt bij steeds terugkerende blaasontstekingen. Als die kutschimmel niet gauw oprot ga ik er ook maar weer eens aan. Het is in ieder geval goed voor de lijn. Klopt, de schimmel in je bloed is bij de arts niet aantoonbaar omdat ze niet ter plekke je boed bekijken, maar het opsturen. Na een week is een schimmel echt wel dood, dus dan "is er niets te zien".
Dus als ik niet opensta voor het Candida dieet betekend dat ik er eigenlijk niet vanaf wil komen?

De enige manier om van schimmels af te komen is het Candida dieet?
Beste MadreMia,

Ik moet inderdaad minder gefocust zijn, je hebt gelijk maar het is wel lastig merk ik..
Ik snap wel dat je er zo op let. Het is gewoon heel vervelend. Je hebt volgens mij wel vertrouwen in de huisarts. dus zodra de jeuk weer komt gewoon even langs gaan of bellen. Als die het ook niet meer weet kan je altijd nog op dieet gaan.

De candida-dieet mensen zeggen trouwens wel dat elke afscheiding die niet helder is bijna altijd candida betekent (wat ik er van weet dan).

Emaille. Heb jij een idee hoe het dieet te combineren is met geen vlees en vis? Daar zie ik een beetje tegen op. Sorry voor OT.
Hoi Soul,

Ik denk dat de hoeveelheid afscheiding bij iedere vrouw anders is. De makkelijkste manier voor jou om te checken of je 'abnormaal' veel afscheiding hebt, is te bedenken hoeveel het was voor je ooit last kreeg van schimmelinfecties.

Bij mij zelf wisselt het een beetje met de cyclus, heb over het algemeen af en toe wat afscheiding (soms ook dagen niet) en rond de menstruatie (ervoor en erna dus) iets meer.

Heb ook schimmelinfecties gehad en dat begon ook altijd met ineens veel meer afscheiding, de jeuk volgde dan later. Ik kreeg ook steeds een zalfje en eitjes (en vriend ook zalfje). Op een gegeven moment kreeg ik blauwe tabletten, een medicijn dat ze niet snel geven omdat het meteen alle schimmels doodt, ook de goede. Het is misschien niet wat je wilt horen maar het hielp allemaal maar tijdelijk. De schimmelinfectie kwam altijd weer terug. Wat uiteindelijk wél heeft geholpen is het candidadieet..... Heb het 3 maanden gevolgd en daarna nooit meer last gehad. Terwijl ik daarvoor al 1,5 jaar liep te kloten met de reguliere medicijnen die wel wetenschappelijk zijn bewezen.
Nee hoor, maar je vorige methode heeft niet gewerkt toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven