Gezondheid alle pijlers

Misschien een rare vraag maarrr

22-10-2010 12:51 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik stel het toch maar....

Ik heb dit jaar al een aantal keren een schimmelinfectie gehad. De laatste keer dat ik een kweek heb laten afnemen was de uitslag, een evidente candida. Ik heb een zalfje en het welbekende eitje meegekregen.

De jeuk en roodheidsklachten zijn weg en tot aan de afgelopen drie dagen de wat viezig ruikende wit vloeisel ook.

Echter sinds een dag of drie heb ik weer wat wit vloeisel, het ruikt niet, mijn vagina jeukt niet en voor zover ik kan zien is mijn vagina niet rood.

Ik merk aan mezelf dat ik me wat zorgen ga maken, heb ik nu weer een schimmelinfectie en is er misschien wat met me aan de hand. Via het internet heb ik een PH waarde zelftest besteld en deze geven een normale PH waarde aan. Sinds een maand heb ik mijn suikergebruik enorm teruggeschroefd en ben erg gezond aan het eten.

Hoeveel wit vloeisel hebben jullie?

Nogmaals rare vraag maar ben op zoek naar wat ervaringen die me misschien kunnen geruststellen.

Ik heb binnenkort een afspraak bij de gyna. staan.

Groetjes
Wat Debora zegt dus.
quote:Debora schreef op 22 oktober 2010 @ 14:08:

Even voor de duidelijkheid. Een regelmatig terugkerende vaginale candida-infectie heeft niks met een slecht functionerende afweer te maken. Extra vitaminen slikken zal dan ook niks uitmaken.

Ho-ho-ho (nope het is niet de kerstman) en dat ga ik dus even tegenspreken want bij mij is dus ondertussen chronische schimmelinfectie weldegelijk te wijten aan een mijn slecht functionerende afweer.

Ik heb een afweerstoornis en heb vergelijkbare klachten met schimmelinfecties als iemand die bv HIV heeft.

Nope het is gelukkig niet hetzelfde maar dit is een van de overeenkomsten en ik ben overigens niet besmettelijk het is aangeboren.Een candida dieet heeft voor mij dan ook geen enkele zin (al ga ik op mijn kop staan) helaas pindakaas dus.
Btw witte vloed is een heel normaal verschijnsel de een heeft het wat meer dan de ander maar het is niet afwijkend.

Trouwens het is een prima glijmiddel bij de sex het is gekker als je helemaal niets zo produceren dan wordt het een behoorlijk pijnlijk geheel en heb je hormonen nodig om de boel vochtig te houden,glijmiddel is dan bij lange na niet voldoende.
@maxiemax:

Uiteraard zijn er ook mensen met zeldzame immuunstoornissen waardoor ze geen goede afweer hebben tegen bepaalde organismen (afhankelijk van het foutje in je systeem). Uiteraard zijn Aids en suikerziekte niet de enige ziekten die je immuunsysteem overhoop kunnen gooien (waar ik het eerder al over had).

Maar de gemiddelde vrouw met wederkerende vaginale candida-infecties heeft gewoon een prima afweersysteem waar niks aan gedaan hoeft te worden.

Ik neem aan dat jij niet alleen simpele vaginale candida-infecties hebt?

@SoulSearch:

Klinkt alsof je alles al gedaan hebt wat er mogelijk is. Misschien is het een troost dat het vaak een periode in je leven is, die vanzelf weer over gaat?

En van de vrouwen die ik heb onderzocht, had een groot deel veel melkachtige afscheiding (in de vagina). Wat maxiemax ook zegt: het is een goed glijmiddel. En als je opgewonden raakt, wordt het vanzelf wat doorzichtiger :D
Occam's razor
Klopt debora het wandelt zo'n beetje mijn hele lichaam door maar het meeste is het toch wel een vaginale infectie.
@maxiemax:

Dat is wel heel naar, zeg. En vaak duurt het dan ook zo lang voordat iemand eens op het idee komt dat het toch aan je immuunsysteem ligt, niet waar? Maar heb je dan juist niet veel longproblemen? (Want je ademt voortdurend schimmels en gisten in?)
Occam's razor
Dat valt op dit moment gelukkig mee,voorheen heb ik wel problemen gehad maar de laatste jaren gaat het redelijk.

Wel heb ik regelmatig een holteinfectie die ondanks dat ik geopereerd ben stand houdt en dus naast een chronische sinusitus ook chronisch geworden is.

Ook met blaasontstekingen ben ik regelmatig de klos dan krijg ik ab met als gevolg yep een lekkere schimmelinfectie.

Btw het is pas op mijn 49e ontdekte toen ik in het ziekenhuis kwam te liggen met een botinfectie en een wond van 9 bij 11 cm na een operatie(8 maanden later was de wond pas dicht en ik ben nog 2x geopereerd om het zieke stuk weg te krijgen)

De chirurg vond het raar want ook in een ander gebied kreeg ik een infectie dus heeft hij de boel nader laten onderzoeken waarna de afweerstoornis tevoorschijn kwam.

Helaas blijf ik veel botvliespijn houden en is er een zenuw beschadigd in dat gebied(bekken).

Sinds mijn geboorte ben ik al ziek of onderweg maar niemand nam het eigenlijk serieus ook niet omdat ik als ik ziek ben amper koorts krijg.

Bij die botinfectie was mijn hoogste temp 38,1 maar ook vaak 35,3,nu moet ik dus bedacht zijn als mijn temp boven de 37,6 blijft hangen want dat is voor mij koorts.

Jarenlang bezoek aan een internist met iedere keer de mededeling van je bent zo gezond als een vis was het resultaat,tja ik zie er ook niet echt ziek uit behalve voor mensen die me kennen,

Helaas zijn nooit de dingen onderzocht die wel uitsluitsel hadden kunnen geven dus uiteindelijk werd het tussen mijn oren gezocht.

Die internist heb ik dus inmiddels niet meer....

Er zitten nog veel meer dingen aan vast maar ik vind het wel even wellentjes zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven