Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:33
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:38
Een open proxy is een proxyserver die verbindingen toestaat van clients van willekeurige IP-adressen. Met name deze open, transparante proxy's worden regelmatig misbruikt door spammers en mensen die op andere manieren misbruik maken van het internet.
Internetproviders in de Derde Wereld laten vaak al hun gebruikers voor buitenlands surfverkeer van een open proxyserver gebruikmaken
Internetproviders in de Derde Wereld laten vaak al hun gebruikers voor buitenlands surfverkeer van een open proxyserver gebruikmaken
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:40
quote:_Barbabella_ schreef op 22 oktober 2010 @ 13:39:
Ik snap er alleen nog steeds niets van, behalve (denk ik) dat je dus gewoon niet traceerbaar bent?
Precies.
Ik heb het trouwens ook van Wiki geknipt, ik snap het principe wel maar kan het niet zo goed technisch uitleggen.
Ik snap er alleen nog steeds niets van, behalve (denk ik) dat je dus gewoon niet traceerbaar bent?
Precies.
Ik heb het trouwens ook van Wiki geknipt, ik snap het principe wel maar kan het niet zo goed technisch uitleggen.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:46
quote:Maleficent schreef op 22 oktober 2010 @ 13:39:
Lunaan, ik denk het niet. Het kan ook een forummer zijn die zich genaaid voelt door E.
Maar ik vond het een ietsie pietsie toevallig dat nr 1 (vivakris) dingen begon te posten over E en net daarna kwam Ex 5 met de shitwagen over E. Ik geloof echt dat dit zo gepland was.
Toen voormalig DGS er tegen in ging, kwam opeens DWS opdagen, met de meest grove dingen naar DGS.
Toen kregen ze een ban, en na een half uur of zo, werd die ban weer ingetrokken.
Maar ja ik heb ook een alu hoedje op.
Lunaan, ik denk het niet. Het kan ook een forummer zijn die zich genaaid voelt door E.
Maar ik vond het een ietsie pietsie toevallig dat nr 1 (vivakris) dingen begon te posten over E en net daarna kwam Ex 5 met de shitwagen over E. Ik geloof echt dat dit zo gepland was.
Toen voormalig DGS er tegen in ging, kwam opeens DWS opdagen, met de meest grove dingen naar DGS.
Toen kregen ze een ban, en na een half uur of zo, werd die ban weer ingetrokken.
Maar ja ik heb ook een alu hoedje op.
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:52
quote:iris1969 schreef op 21 oktober 2010 @ 19:48:
[...]
Ik las het net, dus daarom wil ik je best helpen. Shoot! (om in het Engels te blijven ).
Het Iris
zo dat duurde even voordat ik jouw commentaar heb kunnen vinden ahah.
Nee er zijn al een paar dingen duidelijker geworden over de gratis kookworkshop en het forummen op viva enz. dat we blij moeten zijn dat dat mag dus wel iets duidelijker nu. Ik denk dat ik nog over dat Hans verhaal zal willen horen in een notendop, wat heeft ie uitgespookt? oke iris, ik hoor het van je! ik kom iets later terug ow zie net iets staan over Etosha : wie is Etosha ?
[...]
Ik las het net, dus daarom wil ik je best helpen. Shoot! (om in het Engels te blijven ).
Het Iris
Nee er zijn al een paar dingen duidelijker geworden over de gratis kookworkshop en het forummen op viva enz. dat we blij moeten zijn dat dat mag dus wel iets duidelijker nu. Ik denk dat ik nog over dat Hans verhaal zal willen horen in een notendop, wat heeft ie uitgespookt? oke iris, ik hoor het van je! ik kom iets later terug ow zie net iets staan over Etosha : wie is Etosha ?
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:52
Ik vind 't ook allemaal net iets te toevallig hoor Lunaan! Natuurlijk kan iedere gek zich hier aanmelden, maar als er dan bannen uitgedeeld worden die vervolgens vanaf hogerhand worden teruggedraaid dan speelt er veel meer mee dan wij denken. Dan lijkt het inderdaad of ook die danwelsuus, vivakris en teiltje bekenden zijn die de hand boven het hoofd gehouden moet worden, ten koste van alle andere forummers. Zoals gebeurt of is gebeurd bij bijvoorbeeld Five, Zoyla en Q.
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:54
quote:chicory schreef op 22 oktober 2010 @ 13:52:
[...]
Het Iris
zo dat duurde even voordat ik jouw commentaar heb kunnen vinden ahah.
Nee er zijn al een paar dingen duidelijker geworden over de gratis kookworkshop en het forummen op viva enz. dat we blij moeten zijn dat dat mag dus wel iets duidelijker nu. Ik denk dat ik nog over dat Hans verhaal zal willen horen in een notendop, wat heeft ie uitgespookt? oke iris, ik hoor het van je! ik kom iets later terug ow zie net iets staan over Etosha : wie is Etosha ?Bel elkaar anders even ofzo.
[...]
Het Iris
Nee er zijn al een paar dingen duidelijker geworden over de gratis kookworkshop en het forummen op viva enz. dat we blij moeten zijn dat dat mag dus wel iets duidelijker nu. Ik denk dat ik nog over dat Hans verhaal zal willen horen in een notendop, wat heeft ie uitgespookt? oke iris, ik hoor het van je! ik kom iets later terug ow zie net iets staan over Etosha : wie is Etosha ?Bel elkaar anders even ofzo.
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:55
quote:chicory schreef op 22 oktober 2010 @ 13:52:
Ik denk dat ik nog over dat Hans verhaal zal willen horen in een notendop, wat heeft ie uitgespookt? Hans heeft helemaal NIETS uitgespookt! En als je gewoon gisteravond en vanochtend had meegelezen had je het allemaal geweten, de discussie is namelijk net nog eens dunnetjes overgedaan. Ik vind dit ook behoorlijk stokerig eerlijk gezegd; we hebben het er net niet meer over, en dan kom jij nog even zuigen. Als je dan al zo lang meeleest als je beweert had je dat al lang kunnen weten. En als je er eerder niks van hebt meegekregen dan vind ik je niets meer dan een ordinaire ramptoerist als je nu wel even alle smeuïge details wilt weten.
Ik denk dat ik nog over dat Hans verhaal zal willen horen in een notendop, wat heeft ie uitgespookt? Hans heeft helemaal NIETS uitgespookt! En als je gewoon gisteravond en vanochtend had meegelezen had je het allemaal geweten, de discussie is namelijk net nog eens dunnetjes overgedaan. Ik vind dit ook behoorlijk stokerig eerlijk gezegd; we hebben het er net niet meer over, en dan kom jij nog even zuigen. Als je dan al zo lang meeleest als je beweert had je dat al lang kunnen weten. En als je er eerder niks van hebt meegekregen dan vind ik je niets meer dan een ordinaire ramptoerist als je nu wel even alle smeuïge details wilt weten.
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:59
quote:Capibara schreef op 22 oktober 2010 @ 13:55:
[...]
Hans heeft helemaal NIETS uitgespookt! En als je gewoon gisteravond en vanochtend had meegelezen had je het allemaal geweten, de discussie is namelijk net nog eens dunnetjes overgedaan. Ik vind dit ook behoorlijk stokerig eerlijk gezegd; we hebben het er net niet meer over, en dan kom jij nog even zuigen. Als je dan al zo lang meeleest als je beweert had je dat al lang kunnen weten. En als je er eerder niks van hebt meegekregen dan vind ik je niets meer dan een ordinaire ramptoerist als je nu wel even alle smeuïge details wilt weten.geloof jij dan dat C niets weet en nu die informatie wil verzamelen?
[...]
Hans heeft helemaal NIETS uitgespookt! En als je gewoon gisteravond en vanochtend had meegelezen had je het allemaal geweten, de discussie is namelijk net nog eens dunnetjes overgedaan. Ik vind dit ook behoorlijk stokerig eerlijk gezegd; we hebben het er net niet meer over, en dan kom jij nog even zuigen. Als je dan al zo lang meeleest als je beweert had je dat al lang kunnen weten. En als je er eerder niks van hebt meegekregen dan vind ik je niets meer dan een ordinaire ramptoerist als je nu wel even alle smeuïge details wilt weten.geloof jij dan dat C niets weet en nu die informatie wil verzamelen?
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:01
quote:chicory schreef op 22 oktober 2010 @ 13:52:
[...]
Het Iris
zo dat duurde even voordat ik jouw commentaar heb kunnen vinden ahah.
Nee er zijn al een paar dingen duidelijker geworden over de gratis kookworkshop en het forummen op viva enz. dat we blij moeten zijn dat dat mag dus wel iets duidelijker nu. Ik denk dat ik nog over dat Hans verhaal zal willen horen in een notendop, wat heeft ie uitgespookt? oke iris, ik hoor het van je! ik kom iets later terug ow zie net iets staan over Etosha : wie is Etosha ?Ik denk dat je dit helemaal niet "moet" willen weten als je hier net forumt. Het is een langslepend onderwerp (onderwerpen trouwens) en als je er nu invalt, heeft het totaal niets met jou te maken. Ik snap je nieuwsgierigheid, maar die zal je echt even moeten bedwingen
[...]
Het Iris
Nee er zijn al een paar dingen duidelijker geworden over de gratis kookworkshop en het forummen op viva enz. dat we blij moeten zijn dat dat mag dus wel iets duidelijker nu. Ik denk dat ik nog over dat Hans verhaal zal willen horen in een notendop, wat heeft ie uitgespookt? oke iris, ik hoor het van je! ik kom iets later terug ow zie net iets staan over Etosha : wie is Etosha ?Ik denk dat je dit helemaal niet "moet" willen weten als je hier net forumt. Het is een langslepend onderwerp (onderwerpen trouwens) en als je er nu invalt, heeft het totaal niets met jou te maken. Ik snap je nieuwsgierigheid, maar die zal je echt even moeten bedwingen
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:01
Ik heb niet veel meegekregen van alle commotie maar weet wel dat het nu het laatste jaar flink hommeles is en dat er met name veel weerzin is tegen de manier van modereren.
Gezien alle reacties en de sneltreinvaart waarin dit topic volloopt, is het dan niet verstandig dat Viva zich eens gaat beraden op het modereren met onafhankelijke, niet meeforumende moderators?
Niet als motie van wantrouwen richting de Angels (heb er zelf geen negatieve ervaringen mee), maar omdat het op deze manier gewoon helemaal niet opschiet.
Gezien alle reacties en de sneltreinvaart waarin dit topic volloopt, is het dan niet verstandig dat Viva zich eens gaat beraden op het modereren met onafhankelijke, niet meeforumende moderators?
Niet als motie van wantrouwen richting de Angels (heb er zelf geen negatieve ervaringen mee), maar omdat het op deze manier gewoon helemaal niet opschiet.
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:02
@Maleficent, als iemand met een technische oplossing kan komen waarmee we de anonieme proxies e.d. zouden kunnen blokkeren zou ik een gat in de lucht springen! Helaas zijn anonieme proxies slechts als zodanig herkenbaar door mensen en kan er m.i. op geen enkele manier een script geschreven worden waarin die automatisch worden herkend.... De ip-adressen van anonieme proxies bannen zet ook geen zoden aan de dijk, helaas.
grtjs, Naomi
grtjs, Naomi