Alles goed hier

24-10-2010 18:25 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij voorbaat; Hier geen drama.



Bij deze deel ik mede dat ik mijn motto gekozen heb.

Als man zijnde op een door vrouwen gedomineerd forum krijg ik wel eens de indruk dat wij mannen in de minderheid zijn, zowel wat statistieken betreft als overtuigingskracht.

Ik heb ook vrij vaak tot mijn schrik gemerkt dat er, ook 2010, nog vrij veel gegeneraliseerd wordt, en dat zowel mannen als vrouwen zich hier aan schuldig maken.

Vandaar dat ik mijn motto gekozen heb, een kleine, doch niet onbelangrijke 'constant reminder' .



Hier komt ie:



'' Eine Frau ist noch nie ein Mann gewesen, und ein Mann noch nie eine Frau."



Niet gek, al zeg ik het zelf!



Maar waarom om het duits? Natuurlijk, de literatuur geinteresseerden onder ons voelen het instinctief aan : Duits is de taal van de duistere literatuur en diepe filosofie, de taal van Goethe en Nietzsche, dat geeft dit motto toch een diepgang die waarschijnlijk op het nederlands niet gelukt was.

Zodoende.

Ik kan me voorstellen dat sommige lezers zeggen:

"Waarom moet je daar een topic voor openen?"

En:" Waarom vind je het belangrijk te herhalen dat dit door een man geschreven is?" Ik geef deze lezers gelijk, maar slechts gedeeltelijk.

Ik denk namelijk wel degelijk dat een ieder, die de moeite neemt over mijn motto na te denken in zal kunnen zien dat "verrek, er een waarheid als een koe!" in zit.



Tot die lezers zou ik graag de volgende vraag willen richten: Zou het motto nog beter zijn als er:



" Und eine Frau ist noch nie eine andere Frau gewesen" wordt toegevoegd?



Of wordt dat teveel van het goede en haalt het de slagkracht uit eerste zin, ondanks de "Verrek, Wéér een waarheid als een enz." Erlebnis? Ach ja, Die Qual der Wahl..



Het werd een heel verhaal, langer dan ik dacht, maar niet zo lang als ik gewild had, maar toch lang genoeg om me een egotripje te geven ( Ik zou graag een gevende discussie hebben gezien, maar kan daar om onduidelijke redenen zelf waarschijnlijk niet aan meewerken, hiervoor mijn excuus! )dus hier nog een smiley:
Alle reacties Link kopieren
Boeiend
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er geen bal van. En omgekeerd.
Alle reacties Link kopieren
Hans; ik vind je leuk

En eeh goed motto!
Alle reacties Link kopieren
Oeeh isolde, jij solliciteert naar een b..
Alle reacties Link kopieren
wat een slap gezever , maar goed daar is het zondag voor:)
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je dan van mijn motto, Hans Hier?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat jullie begrijpen dat er op een normale en vriendelijke manier gereageerd moet worden.

Spreekt het onderwerp je niet aan, hoef je het niet te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onbegrijpelijk topic weer
Alle reacties Link kopieren
Ach, waarschijnlijk is dit een parodietopic.

Ik verplaatst het wel naar overig.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Twee, tell 'em!
Alle reacties Link kopieren
Verrek, wéér een waarheid als een koe!
Alle reacties Link kopieren
O eh inhoudelijk dus; welnu ik ben het er niet mee eens. Goethe en Nietzsche zijn niet over 1 kam te scheren, daarom
Alle reacties Link kopieren
Goethe en Nietzsche? Nieuw kledingmerk?
Alle reacties Link kopieren
het macht mir auch kein flaus aus.



Maar fijn voor Hans dat hij zo'n mooi motto heeft.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Alle reacties Link kopieren
Fijn motto Hans!
zo kan je wel door blijven gaan Hans, met je motto, want een man is ook nooit een andere man geweest, ja ja, en dan word je motto wel heel erg lang. De eerste vorm, spreekt boekdelen zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Viva Angel2 schreef op 24 oktober 2010 @ 18:38:

Ik neem aan dat jullie begrijpen dat er op een normale en vriendelijke manier gereageerd moet worden.

Spreekt het onderwerp je niet aan, hoef je het niet te lezen.



Oké, normaal en vriendelijk:



Dag Hans. Wat een mooie openingspost! Mijn complimenten! Ik begreep er eerst niet zo heel veel van, maar als het ironisch bedoeld is vind ik het erg grappig. En je motto is erg leuk, hoewel ik 'Wo ist der Bahnhof, do ist der Bahnhof' (spellingfouten voorbehouden) ook grappig vind.



Groetjes,



Clary



*Is het zo goed?*
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 24 oktober 2010 @ 18:38:

Wat vind je dan van mijn motto, Hans Hier?



Tja, Zamirah, als ik het me goed herinner was jouw vorige iets als: '' Mir ist heiss, warum sind wir nicht alle heiss?'' of zoiets.

Ik moet zeggen , damals was het toch beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Viva Angel2 schreef op 24 oktober 2010 @ 18:39:

Ach, waarschijnlijk is dit een parodietopic.

Ik verplaatst het wel naar overig.Oh, dat is ook een leuk motto, vind je ook niet HansHier? Zou dat mogen?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Oh en Hans. Nietzsche heeft geen zware kost geschreven. Door de vraag te poneren, "wat heeft een koe te denken?" heeft Nietzsche het alleen maar zwaar gemaakt voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2010 @ 18:55:

zo kan je wel door blijven gaan Hans, met je motto, want een man is ook nooit een andere man geweest, ja ja, en dan word je motto wel heel erg lang. De eerste vorm, spreekt boekdelen zat.



Cateautje!!! Je maakt me gelukkig! Een betere geschenk had ik niet durven dromen: ''Een man is ook nooit een andere man geweest''

Alwééééér een Waarheid als en Koe, de derde al ondertussen.



Als iedereen die koeien nou even serieus bestudeerd, komen we met z'n allen van dat Geraliseren ( mannen zijn zus....vrouwen zijn zo....) af !
Alle reacties Link kopieren
quote:Clary schreef op 24 oktober 2010 @ 18:56:

[...]





*Is het zo goed?*Geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven