verkleurde salontafel

24-10-2010 19:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Nadat ik een lekker kopje thee heb gedronken heb ik nu een witte plek op de salontafel, waar de theepot stond.

Is hietr nog iets aan te doen, of is mijn mooie rode tafel nu met een witte vlek?

Alvast bedankt
Is het een kunststof tafelblad? Dan valt er niets meer aan te doen, behalve er iets op leggen/zetten dan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
hout met een geverfde "gladde"toplaag
Oke, als het echt geverfd en gelakt hout is, dan zou je het moeten kunnen schuren en opnieuw verven en lakken. Maar als die toplaag van kunststof is, dan kan je er weinig aan doen lijkt me.

Hoewel er geloof ik wel speciale primers bestaan waar je vervolgens een laag grondverf en vervolgens gewone verf overheen zou kunnen smeren. Maar of dat mooi wordt...
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Heb even gezocht op google: Het lijkt erop dat je zult moeten schuren en opnieuw verven:

http://www.feelings-collectie.nl/onderhoud/kringen.pdf
ik denk dat ik gewoon er maar wat opzet, bedankt in ieder geval !
Insmeren met lampenolie!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:diaantje1971 schreef op 24 oktober 2010 @ 19:19:

Insmeren met lampenolie!En een stel mooie onderzetters kopen, dan blijft bij één verkleuring.
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2010 @ 19:26:

[...]

En een stel mooie onderzetters kopen, dan blijft bij één verkleuring.Ook dat idd
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Vaak trekken die witte vlekken een heel eind, of zelfs helemaal weg.
Oud vrouwtje bij wie ik in de huishouding werkte deed altijd het volgende. Een theedoek twee keer dubbelvouwen, op de plek leggen, strijkijzer op hoogste stand, paar keer heen en weer strijken en dan was de plek weg. Heel bizar, maar het werkte wel.

Hoe en wat geen idee, misschien trok de hitte het water uit het hout. Zij had trouwens een gelakte eikenhouten tafel en vaak van die kringen door warme kopjes etc.

Heb het met mijn eigen ogen gezien, dus probeer het maar!
Gewoon heel veel kopjes en theepotten erop zetten en je krijgt een prachtig doorleefde tafel waar je je nooit meer druk over hoeft te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven