Napraat topic.

23-10-2010 20:39 1169 berichten
Voor al uw off topics!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vertrokken forummers nodig om het hier leuk te hebben. Het valt me gewoon op dat met het vertrek van een aantal forummers dat de sfeer anders aan het worden is op het forum.

Ik merk bijvoorbeeld dat ik minder op het forum te vinden ben. Ik reageer nu veel in 1 bepaald topic. Tot een paar maanden geleden hopte ik al vrolijk lezend van topic naar topic. Nu valt er gewoon stukken minder te lezen aan leuke, gezellige topics.

Maar goed, dit is mijn gevoel erbij. En ik laat dit topic maar weer voor wat het was.
Ik kan me een IP-ban haast niet voorstellen, tenzij Thee al die tijd allerlei vreemde gedaantes heeft gehad of achter de schermen tekeer is gegaan. Beiden zijn zeer unlike-Thee.
quote:Earthshrine schreef op 24 oktober 2010 @ 20:10:

Ik heb geen vertrokken forummers nodig om het hier leuk te hebben. Het valt me gewoon op dat met het vertrek van een aantal forummers dat de sfeer anders aan het worden is op het forum.

Ik merk bijvoorbeeld dat ik minder op het forum te vinden ben. Ik reageer nu veel in 1 bepaald topic. Tot een paar maanden geleden hopte ik al vrolijk lezend van topic naar topic. Nu valt er gewoon stukken minder te lezen aan leuke, gezellige topics.

Maar goed, dit is mijn gevoel erbij. En ik laat dit topic maar weer voor wat het was.Het was even stil en saai, maar volgens mij is bijna iedereen weer terug hoor. Ik zie nu bijna geen verschil meer qua forummers met vóór deze rel, al is de sfeer nu wel grimmiger.
quote:iris1969 schreef op 24 oktober 2010 @ 20:11:

Ik kan me een IP-ban haast niet voorstellen, tenzij Thee al die tijd allerlei vreemde gedaantes heeft gehad of achter de schermen tekeer is gegaan. Beiden zijn zeer unlike-Thee.

Daarom is het ook zo opmerkelijk.

Precies hetzelfde hebben ze ook bij Etosha gedaan.

Dit is geen beleid, dit is koppen laten rollen.
quote:iris1969 schreef op 24 oktober 2010 @ 20:04:

[...]

Eens, ik ontdek nu een schat aan verborgen forummers, niet zo aanwezig, maar net zo leuk!

Ik denk dat er heel veel leuke forummers onder de meelezers zitten, alleen doordat er een aantal zijn die zo bovenop nieuwkomers duiken laten die het wel om te komen posten, bang om afgebrand te worden als ze misschien per ongeluk verkeerde dingen zeggen.

Heb ook al een aantal keer gezien dat minder uitdrukkelijk aanwezige mensen wel wat zeiden over eea en de volle laag kregen en belachelijk gemaakt werden.

Dat moet maar eens afgelopen zijn want het is echt ontzettend kinderachtig. En dat schaart zich dan onder de noemer 'hoog opgeleide vrouw' want men post op Viva. Yeah right...
Een vriendin van Thee heeft gisteravond in naam van Thee gepost. Die nick heeft nu een permaban onder vermelding van posten onder banperiode. Misschien is haar ban nu omgezet in IP-ban? Ik zie A2 op dit moment overal voor aan
En verder ben ik weer voor open modereren, dus geen anonieme angels meer. Al dat achterbakse gedoe. En als ik mag stemmen wil ik Rider als angel. Lijkt me een geschikte kandidaat.
Dus Thee zou nu zomaar een IP ban hebben gekregen ( die alleen Naomi kan uitdelen) om iets wat een ander doet!

Die kennen we nog niet! Kijk maar uit Mooi jurkje voor je het weet krijg jij een IP ban omdat IK tegen jou praat
Ik vind dat nieuwelingen-krijgen-geen-kans verhaal nou juist behoorlijk opgeblazen.

We zijn allemaal nieuwelingen geweest, en lang niet allemaal al sinds het begin der tijden hier aanwezig.

En wij zijn hier toch allemaal ook?

Ik kan mij geen enkele afbranderij of belachelijk makerij naar mij toe herinneren, ook niet toen ik hier niet kwam.

En in mijn eigen topics ben ik altijd goed behandeld.

Soms heeft een verse TO het wel lastig, ja.

Maar ik denk absoluut niet dat dat met een bepaalde groep forummers te maken heeft.

En sommige forummers lijken in het begin misschien wat pittig of confronterend, terwijl zij -als je hier eenmaal een tijdje meeloopt- juist degenen blijken te zijn met waardevolle adviezen.

Een pittige reactie kan namelijk óók een waardevol advies zijn. Als je dat wil zien.

En ik zie maar al te vaak dat een TO direct struikelt over de in haar ogen onheuse toon, en daardoor de boodschap in die post geheel over het hoofd ziet.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik ben trouwens ook niet afgefikt.

Maargoed, ik ben dan ook erg leuk
Nou lisa, ik vind dat je behoorlijk overdrijft.
quote:lassietoverrijst schreef op 24 oktober 2010 @ 20:08:

[...]

Ik had je naam wel positief verbasterd

Dat dan wel weer!

En m.b.t. de ban van Thee. Ik lees dat er gisteren een permaban naar Thee is uitgedeeld, in het bantopic door een moderator genuanceerd naar een tijdelijke ban. Dan lees ik vanavond dat Thee een IP ban heeft. Ik vind dat opmerkelijk, en dan klopt er iets gewoon niet.

Van wat ik heb meegelezen is Thee geen forummer die zich allerlei alter ego's aanmeet om maar tegen het beleid te schoppen, integendeel, dat wil ze juist graag onder haar eigen gebruikersnaam doen. Damaris heeft in haar naam al wat gepost waaruit blijkt dat Thee niet via slinkse wijze wil communiceren met Viva. Viva moet wel voor communicatie open staan, en ik heb de indruk dat dat niet echt het geval is.
bohn, ik heb net nog m'n vivamail gecheckt om te kijken of ik nog geen waarschuwing aan m'n jurk heb hangen. Terwijl ik zo braaf ben.
quote:bohndehaes schreef op 24 oktober 2010 @ 20:25:

Ik ben trouwens ook niet afgefikt.

Maargoed, ik ben dan ook erg leukPsss, ik ben ook nog niet afgefikt, betekent dat dat ik ook leuk ben?
Dat Thee een (al dan niet tijdelijke) perma-ban kreeg was al bezopen in mijn optiek. Maar die perma-ban omzetten in een IP-ban? Wat een gotspe...
Ja! Of het kutgroepje had een massa-ban te pakken en dan sta je nog op de hitlist
Sidderella, gisteravond heeft een vriendin van Thee bij Thee thuis een nick aangemaakt en wat gepost. Die nick heeft nu een permaban.
quote:Sidderella schreef op 24 oktober 2010 @ 20:06:

[...]

Ik zou direct op je stemmen als het mogelijk was!

Máááár.....zou je ook in een vrouwenteam, want dat is het moderatorteam volgens mij, kunnen modereren? Of bestond het vorige modteam waar je modereerde ook uit voornamelijk vrouwen?

Het vorige modteam was collectief opgestapt, en ik was een tijdje de enige. Naarmate het weer aangroeide was het gemengd van samenstelling.

Het functioneerde mi goed, de sfeer werd een stuk beter, en in de tijd dat ik het deed hebben we in totaal twee keer een ban gegeven. Wegens stalken (ik werd op mijn werk gebeld bijvoorbeeld) en zeer racistische bijdragen. Verder nooit een ban nodig gevonden.
Eensch met Broedkip. Ik heb ook totaal geen vervelende dingen meegemaakt toen ik hier net kwam. Vond het gelijk leuk, het duurde even voor ik de vaste posters leerde kennen, maar niemand deed vervelend omdat ik een nieuweling was of zo.

Veel hangt ook af van hoe je hier binnenkomt.
Communiwat?
Eens met Broedkippetje. Als je er voor openstaat dat niet iedereen met je meehuilt, en beseft dat je vooral van soms harde, eerlijke reacties meer leert dan van mensen die het alleen maar met je eens zijn, je OP niet weghaalt, en geen Calimerogedrag vertoont word je als nieuweling helemaal niet rot behandeld. Anders zouden er toch nooit meer nieuwe leden bijkomen? Als je bovenstaand gedrag wel vertoont ben je hier duidelijk niet op je plek, maar kun je beter naar het Yes-forum verkassen.

Blijkbaar is het probleem dus dat dat Yes-forum opgeheven wordt, en alle huilies hiernaar toe komen?
quote:Sidderella schreef op 24 oktober 2010 @ 20:26:

[...]

Viva moet wel voor communicatie open staan, en ik heb de indruk dat dat niet echt het geval is.

Joh?

Lijkt me nogal een understatement.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Zou het geen idee zijn om eens een topic te openen om te zien wie eigennlijk 'echt' weg is?

Er wordt maar steeds geroepen dat er vele, vele forummers weg zijn gegaan, maar anderzijds zijn er ook weer vele onder een andere naam teruggekomen.

Let wel, ik hoef niet te weten wie onder welke naam is teruggekomen, maar gewoon om te zien of iemand echt helemaal weg is.
I don\'t need an excuse for being what I am.
Als je binnenkomt met de vraag of je zwanger kunt zijn omdat je vriend voorvocht door zijn broek lekte en met zijn vinger tegen jouw natte panty drukte............. dan kun je enigszins weerstand verwachten * no pun intended *
quote:iris1969 schreef op 24 oktober 2010 @ 20:08:

[...]

Serieuze reactie terug: ik denk dat je het kunt, maar dan moet je wel wat doen aan de balinerende toon die je soms gebruikt bij sommige forummers, want een Mod. mag zijn voor- of afkeuren niet door laten schemeren in zijn reacties.

(ps; ik bedoel niet naar mij toe hoor, want dat is gelukkig gestopt)

Op dat forum was het heel simpel: je had rider-de-user die dezelfde rechten en plichten had als iedere andere user, en er was een mod-team, dat iedere neiging tot partijdigheid onderdrukte.

Geloof het of niet, maar ik kan mijn privé-mening prima scheiden van een visie op post-gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven