Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Gefeliciteerd, Remma!

Lekker kneuterdagje, Sok? Hier was het meer een peuterworsteldagje. Heb hem nog net niet aan zijn oren vanaf de supermarkt mee naar huis gesleept, maar het scheelde weinig.

Meer zo'n dag als Sok had, denk ik dus.

Pluis is juist weer in een bodemloze put fase: je kunt er eten in blijven stoppen. Hij is nu ook vrij smal, voor zijn doen, en zal over een week of wat wel weer een heel stuk boller zijn. Doet hij vaker.

Esmee, dat zou lekker zijn, nu al uit de luiers! (Al was het maar omdat het je een fortuin aan luiers scheelt.) Veel plezier in de dierentuin. Wordt het morgen eigenlijk een beetje behoorlijk weer?
Alle reacties Link kopieren
peuterworstelen klinkt niet als heel fijn, Miffy. Morgen weer werken? zou je bijna blij om zijn dan Hopen dat Nino een beetje goed drinkt nu; lukt het fles drinken thuis nu wel?

En citro ook al niet zo'n goeie start van de week; gaat lekker dan. wel lekker dat je ff de zorg voor de kinderen over kunt dragen; waren jullie ook wel aan toe, denk ik.
Vandaag dan echt gefeliciteerd Remma. Kan nog net

Ik ben 's winters een echt kluizenaar. Liefst met dekentje op de bank haha.

Klinkt niet fijn Miffy. Is Pluis wel lief voor Nino of is hij dwars doordat hij er is, denk je?

Mannie is net een maandje 2. Het zou kunnen, maar ik denk dat het even interessant is.

Het boeit mij helemaal niet dat hij niet eet. Hij hongert zich heus niet uit. Je merkt echt dat hij aan het uitvinden is wat het effect is als hij Nee zegt. Nou niets dus

Schijnt morgen net zo mooi, maar koud te zijn als vandaag. Ik kom jouw kant op Pammie. Heb je nog zo'n lekkere quiche staan haha.

Hoorde net tijdens sporten dat er leuke nieuwe kinderdansgroep is voor kleintjes. En niet duur ook. Eens even met Esman overleggen of dat wat voor Mini is. Kijken of ze daar wat van haar energie om kan zetten in gezelligheid. Ben zo bang dat als ze, over een paar maanden, naar school gaat er misschien te moe voor is. Dat zou dan weer zonde zijn. Iemand ervaring?

Trusten allemaal!
Gefeliciteerd Remma!

Citro, hoe lang blijven ze weg dan?

Ik vond het ook geen geweldige dag, werk lukte gewoon niet zo lekker en ik was weer niet vroeg weg. De kindertjes waren dan wel weer erg lief. Ze hebben een prachtige knutsel gemaakt voor de meneer die ons gister begeleid heeft, ze hebben lekker gegeten en zijn lief naar bed gegaan. Geen onvertogen woord.

Mif, Mannie doet dat ook. Iedere keer als wij denken dat hij chubby begint te worden groeit hij ineens een paar centimeter en klopt het allemaal weer. En hij eet altijd. Altijd. Wij remmen hem tegenwoordig af want hij schrokt zo een volwassen portie naar binnen en volgens mij heeft hij dat niet nodig ondanks zijn gedraaf de hele dag.

Witte spijkerbroek is niet schoon, helaas. Zelfs niet na een bleek-badje.

De paprikaquiche was niet uit de Allerhande maar zelf bedacht, ik had heel veel paprika's over door Pammans' enthousiaste inkoopbeleid. Ik wil het recept wel geven hoor Men neme een groene, rode en gele paprika, 250 gram gehakt, 4 eieren en wat geraspte kaas. Snij de paprika klein, rul het gehakt, bak de paprika even mee, kruiden naar smaak. Bekleed de vorm met bladerdeeg of hartige taartdeeg, gooi het mengels erin, kluts de eieren en giet over de taart, wat kaas erover, ongeveer een half uur bakken op 180 graden, klaar. Ik vond deze trouwens ook erg lekker, die heb ik gemaakt voor het feestje van Mannie.

Vanavond de hele avond bezig geweest met het zoeken van Sint-cadeaus voor werk Pamman en mijn werk. Wat een drama, ze hebben alles al en als ik dat bedenk vind ik ze weer vreselijk verwend. Maar goed, we hebben weer een lijstje.

En nu ga ik naar bed. Trusten!
Moppie is net 2 neem ik aan

Geen quiche meer, wel spaghettisaus. Maar Pamman heeft me telefonisch gesmeekt geen pasta te eten vanavond . Anders hadden we morgen de quiche gegeten.
Ik zit me even af te vragen naar welk dierenpark je gaat dan Esmee. Op de kaart gezien stukkie naar boven links van mijn stad?
Kwartet! Nu kan ik rustig slapen....
Lekker geslapen?

Wij zijn wegens gebrek aan zon in dierenpark iets dichterbij. Hadden nog kaartjes liggen. Vriendje mee en dolle pret. Maar t is best fris!

Wilden naar half uur schuin onder jullie Pam. Zelfde letter als jullie woonplaats.
Dat ligt niet onder ons hoor. Tenminste, niet vanuit mij gezien

Ben 'em om 3 uur gepeerd op het werk. Er was weer een akkefietje met de afdeling uit ak-verhaal, zo onvoorstelbaar kinderachtig dat ik er helemaal klaar mee was. Het was verder lekker rustig dus ik heb alle verhuisdozen op mijn kamer opgeruimd. Van die oude meuk waar niemand zich verantwoordelijk voor voelt maar waar ze zelf te lam voor zijn het op te ruimen. Merendeel ligt nu in de kliko
Het huis is schoon (de werkster was er weer), het grut zit in bad, de keuken is opgeruimd, er ligt geen was, dus als ze erin liggen kan ik heerlijk meteen op de bank met een kopje thee

Om 5 uur zaten ze al te piepen dat ze wilden eten dus we aten lekker op tijd. Daarna nog even naar de speeltuin, ik had zo'n zin in wat frisse lucht. Mannie en ik hadden net drie keer de bal overgeschopt toen Mini heel nodig moest plassen. Ik stelde voor dat ze bij een vriendinnetje zou aanbellen (wonen er drie in een straal van 10 meter) wilde ze niet, ze wilde in de bosjes plassen Staat ze 2 minuten later in haar broek te plassen. Dat was een kort wandelingetje.

Mif, jij werkt op vrijdag toch? Ik moet namelijk de 19e met Mannie in het ziekenhuis vlakbij jou zijn, dacht dat we anders misschien even konden meeten?

Remma, bevalt de vakantie? En Citro, hoe is het kinderloos leven?
lekkere actie van mini, Pam!

hier vandaag ook gewerkt en ook een schoon huis. heb vandaag tot kwart over 4 vrijwel alleen maar overlegd. en morgen moet ik een samenvatting afhebben voor een presentatie; morgen maar aan klussen en anders morgenavond.

en nu moet ik de notulen van de OC van de creche nog uitwerken; dus aan de slag maar weer
Weightcarekauwgom met chroom en groene thee - krijgen jullie ook meteen honger? (Kwam net langs in de reclame.)

Man heeft zijn eerste dag met twee koters overleefd. Nino is al bijna 16 weken, dus hij had aardig de tijd gehad om eraan te wennen Nino dronk voor zijn doen ook best aardig, dus die heeft 't ook overleefd.

Pluis probeerde vanavond de complete vertragingstactiekentrucendoos: Mama, ik heb dorst! Mama, ik heb een snottebel! Mama, ik moet plassen! Mama, jij moet slaap kindje, slaap zingen (Dacht het niet. Ik had ook al zie de maan schijnt door de bomen staan zingen.)

Veel plezier met de notulen, Sok. Vind ik altijd een rotklusje.

Pammie, ik werk op vrijdag. Werk is zo mogelijk nog dichterbij dat ziekenhuis. Lunchpauze/koffiedeet zou wel lukken, maar een dagvullende afspraak is wat lastiger.
goed hoor, van Mifman, dat-ie zijn 1e dag alleen heeft overleefd. ligt-ie nu al te pitten? en moest wel grinniken om je nachtelijke liedjes-gezang: het 'zie demaan schijnt door de bomen' was vermoedelijk niet ver bezijden de waarheid?

notulen zijn af; tijd voor de krant.
Dagvullend kan niet Mif, ik heb nog een kind waarvoor ik om half 4 weer op school moet staan :-). Sok, wat een drukte bij jou! Ik was bij Mini in slaap gevallen en nu lig ik lekker in mijn eigen bed met boek.
Wij waren uiteten, naar ons favoriete restaurant, maar we hadden niet gereserveerd en het was onverwachts heel druk in de stad vanwege een evenement. We konden wel op een tafeltje wachten en ondertussen vast wat stokbroodjes tapenade eten op de lounge bank. Een hele fles wijn later was er nog steeds geen tafel vrij, was ik al aardig aangeschoten en hadden we geen zin meer om te wachten. Precies toen kwam er een tafeltje vrij. Het was toch het wachten wel waard, het eten is daar altijd zo lekker dat ik er acuut gelukkig van word.

Eenmaal thuis meteen op de bank in slaap gevallen, en werd net wakker.

Denk dat ik meteen maar naar bed verhuis, tot morgen.
klinkt als een goede avond, citro! Hoe is het met je hoofd nu? vanmorgen brak het spatbord van mijn fiets af. Kon ik fijn (not) met de bus naar het station
Wat een post-tijd Citro! Fijn dat het alsnog een geslaagde avond was.

Pammie, mannie alweer naar een ziekenhuis? Heb ik iets gemist? Jammer van het werk-akkefietje.

Zo te zien komt de familie Miffy een beetje in een normaal ritme. Zijn jullie verder allemaal gezond gebleven naar de spugeritis van Pluis? Ik ben trouwens volgende week woensdag in Mifstad, maar de hele dag vergadering bij station en dan rennen voor de laatste trein naar Duitsland. We denken erover na om met het grut naar NL te gaan als intocht sinterklaas in ex-dorp van mijn moeder is. Eens even plannen. Dan zouden we heel misschien ook even kunnen meeten, als je het leuk vind.

Oudste wilde toch zo graag een playmobil kasteel, maar bedacht zich vanochtend (bij het doornemen van de krant-bijlage) dat hij toch liever een Carrera-baan wil. Dus heeft hij heel gauw jongste ingefluisterd dat die een kasteel moet vragen voor de kerst. Jongste heeft het over niks anders meer dan dat kasteel. Manipuleren kan oudste prima

Gisteren intensieve, maar hartstikke leuke training op werk gehad. Er is nog zoveel te leren, en ik wordt er nog voor betaald ook. Zo leuk. Maar nu wel even "huiswerk" maken anders ben ik het zo weer vergeten (was nogal complex).
Klinkt heerlijk Citro!

Sok, balen van je fiets.

Slimme Oudste Nitro Kun je dat kasteel niet aan hun samen geven?

Mannie doet mee aan een onderzoek voor kinderen met astmatische klachten. Dat onderzoek duurt 3 jaar en daarvoor moeten we ieder jaar een keer naar het kinderziekenhuis vlakbij Mif. Meestal is dat niet heel spannend maar hij moet dit keer weer bloed geven (wat vorige keer door die stomme prikdoos helemaal verkeerd ging) en hij moet een longfunctieonderzoek doen.

We hangen op de bank in pyjama en we kijken Doornroosje. Lekker lummelen. Mini sliep tot half 9, wat een feest.

Het is hier ontzettend vies weer en we hadden eigenlijk bedacht dat we naar het bos zouden gaan. Nou ja, misschien is het opgeklaard tegen de tijd dat wij een keer aangekleed zijn
Niet bos, wel zwembad. Als ik ze voor de tv weggetrokken krijg. Ze hebben ineens een enorme interesse in Woezel & Pip
en dat is me daar toch suf, W&S!

kreeg net ingefluisterd van collega dat ze zwanger is (mag het nog niet verklappen); hebben we ineens toch weer drie zwangeren in het bedrijf (waarvan 2 40+-moeder worden)

aan de slag maar weer; ben bezig met 'samenvatting' voor lezing op 23/11 en dat is best veel werk (en het moet vandaag af)
W&S?

Net uit het zwembad en nu willen ze meteen door naar het bos, op de fiets ook nog. Ik ben eigenlijk best moe Mannie heeft trouwens een groot deel zonder pak gezwommen in het diepe. Ben verbaasd over hoe goed hij al boven kan blijven na 5 lessen. En hij springt van het startblok met een salto in het water

Ik moet fietsen gleuf ik...
sorry, W&P
Niet gefietst, kinders omgekocht Lekker door het bos gelopen en herfstspul verzameld. Gelukkig waren we met de auto want het begon te plenzen. Daarna langs de videotheek en nu rollen ze van de bank om Tom & Jerry

Woezel & Pip vind ik echt drie keer niks. Ik heb ooit het eerste boek gekregen (met cd) maar het kon ook Mini en Mannie niet bekoren.
Wat een triestig regenachtig weer opeens. Jammer. Kindjes komen morgen thuis, dacht vrijdag nog wel wat te gaan doen met ze, maar niet in de regen.

Met mijn hoofd ging het vanmorgen trouwens best goed, het viel niet tegen.

Het is zo stil in huis, heerlijk, we zijn overal zo snel klaar mee, en het eten gaat ook zo snel, hoef tegen niemand te zeggen dat ze door moeten eten. Maar ben ook wel weer blij dat ze morgen weer terugkomen.
W&P vind ik te zoetsappig. Guusje zingt zo soft, ken alleen deel 1.

Haha Citro al aangeschoten voor t eten. Lekker hoor zo zonder kinderen. Leuk dat ze terug komen, ook dat ze er even niet zijn

Kids hebben speculaaspoppen versierd, erg leuk. Wegens algehele lamlendigheid lag iedereen hier vanmiddag in bed, ook al zo fijn. Fit voor kdv morgen, Moppie sliep gisteren slechts half uur door dierentuin bezoek.

Ga morgen naar kookworkshop, hoop dat t leuk en lekker is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven