Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oudste is een slimmerd Nitro. Haha.

Ben toch blij dat ik kinderen voor m'n veertigste heb gekregen maar soms loopt t zo.

Lastig dat je met mobiel niet kunt lezen en reageren tegelijk, dan maar in tweeën...
Goeie wijn dan Citro

Dit was een gezellig dagje zeg. Na het eten hebben we nog even gezellig met z'n allen op de bank Surf's Up afgekeken. Mannie beweerde dat hij niet moe was maar hij lag al te slapen nadat ik er een was in had gestopt

Snel theetje maken voor CM weer begint.
lekker he, zo'n kneuterdagje? ik kan er ook zó van genieten. Morgen wil ik met het spul naar het spoorwegmuseum in Utrecht; treinen he? Slof is er nogal dol op.

Speculaaspoppen versieren klinkt ook al erg leuk. 's middags slapen klinkt mij dan ook weer als muziek in de oren, maar daar krijg ik ze niet meer aan

paar dagen zonder koters en zonder het bijbehorende gedoe klinkt best lekker, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je weer blij bent als ze er zijn.

mijn werkding is af; had het ter beoordeling nog naar 2 collega's gestuurd, waarvan één het behoorlijk grondig had nagekeken. haar reactie kreeg ik pas om vijf uur en vervolgens sloeg Word vast, dus het duurde even voor ik de wijzigingen kon verwerken. om vijf voor half 6 ging het per mail de deur uit.

40+-moeders: de één heeft haar man pas op latere leeftijd leren kennen en de ander is spontaan zwanger van nr 3, terwijl de 1e 2 via IVF zijn gekomen. wat je noemt een wondertje.
Zo stom als je computer vastslaat, is ook altijd op momenten dat je het echt niet kunt gebruiken.

Ik drink Herfstbok, lekkâh.
Ik heb me vanmiddag in het zwembad trouwens behoorlijk zitten ergeren; er is ook een sporthal bij en een hele zooi jochies (jaar of 10) kwamen bij de bar wat kopen. Geen eentje, echt geen eentje, zei 'dankuwel' of 'alstublieft'. Misschien is dat iets voor alleenrondhobbelende 10-jarigen hoor, dat ze spontaan vergeten dat je zoiets zegt bij een bestelling maar ik vond het irritant.
herfstbock: goeoeoed! is het ook echt weer voor, net als voor een glas rode wijn en een open haard. en laten we dat laatste nou nét niet hebben...

het zal vast bij loslopende jongetjes van 10 horen, het is vast niet stoer om beleefd te zijn, maar in zulke gevallen meot ik me altijd inhouden om ze niet éven te verbeteren. ze hebben me ooit een moralist genoemd....
Ik kan daar ook slecht tegen, net als tegen kindjes die een struik slopen, die hun boterhammen met zakje en al in de bosjes dumpen, die in de zandbak plassen, die kleinere kindjes plagen enz. enz.

Heerlijk, open haard en rood wijntje. De wijn hebben we wel, maar die laat ik maar even staan, na gisteren, de openhaard is iets voor ons toekomstige huis, als we er ooit 1 vinden.

Goed idee, speculaaspoppen, ik zoek nog een activiteit voor de vrijdag

Ik heb administratieve rommel geruimd, en ga zo een lekkere warme douche nemen en naar bed.

(we hadden trouwens een belastingmeevallertje, ik vraag me af of het wel klopt, maar het was toch wel een leuk bedragje, heb het voor de zekerheid maar even op de spaarrekening geparkeerd, geloof nog niet helemaal dat het klopt)
Lekker, die vakantieverhalen van jullie. Ik vind het jammer dat het hier weer achter de rug is.

Kinderen uit logeren en overdag slapende kinderen klinkt ook erg goed :-) .

Hopen dat belastingmeevaller inderdaad ook meevaller is Citronella, zou wel even lekker zijn!

Hier is het gewone schoolleven weer begonnen. Sien was wel weer blij, want ze mocht eindelijk weer gymmen en naar school (nadat Ot dinsdag al naar de gym was geweest). Gelukkig was A-man al vroeg thuis, zodat ik niet weer met 3 kinderen om 19 uur Sien van de sporthal moest halen, maar A-man vast de jongste 2 in bed kon brengen.
Dat is trouwens dan weer een voordeel van Duits dorp. Zelfs de opgeschoten brommerjeugd groet keurig op straat en is beleefd. Ik moest daar in het begin echt aan wennen, maar het is wel prettig vind ik zelf.
Ik ram het er bij mijn kinderen ook echt in. En als andere kinderen het niet doen, bij ons thuis bijvoorbeeld, dan zeg ik er ook wat van. Verder ben ik een gelukkig mensch: eerste deel van mijn projectje is uitgevoerd
En toen werd ik toch nog heel erg ongelukkig van datzelfde projectje. Ik was echt over de zeik. Nu gaat het helemaal nérgens over maar ik kon er even niet meer tegen. De boel gedelegeerd naar collega-waar-ik-wel-iets-mee-kan en ik ben gegaan. Kindjes gehaald, boodschapjes gedaan, mezelf mijn lievelingsbloemen cadeau gedaan en nu keutelen we thuis.
Balen Pammie. Hebben de bloemen een beetje geholpen?

Hier zijn we net terug van de kermis. Was 1 eurodag, dus kinderen zijn goed verwend (draaimolen, reuzenrad, autobaan). Was wel behoorlijk druk en - ik mag het natuurlijk niet hardop zeggen - maar wat een volk loopt daar rond...

Ik ga zo maar eens vroeg met ze eten, want we moesten de halve stad doorlopen voor een parkeerplek (weet meteen weer waarom ik de combi auto-stad haat) en vooral Maby is nu best wel een beetje moe.

We eten pompoensoep met pompoenen uit eigen tuin, maar ik liet per ongeluk veel te veel kruidnagels in de soep vallen, dus hij is was kruidnagelig geworden vrees ik.
hoop dat-ie desondanks nog lekker is, Anky. Maar kruidnagel is meestal nogal overheersend.... Kermis klinkt leuk; parkeerellende dan weer niet.

Is Pammie alweer een beetje opgeknapt na bos bloemen voor zichzelf? hoop het maar: het klinkt allemaal wel aardig frusterend af en toe; ik hoop dat de pluspunten van je werk blijven opwegen tegen de negatieve aspecten.

hoop ook dat meevaller van Citro een echte meevaller is!

wij zijn vandaag naar het spoorwegmuseum geweest, was erg leuk! Ik was er lang geleden eens geweest, maar eht is heel erg uitgebreid. Eigenlijk is het wat geschikter voor grotere kinderen, maar Slof vindt alles wat trein is mooi, dus die evrmaakte zich wel. Kwam nog oud-studiegenoot tegen emt haar kinderen, was leuk, maar we hadden eht allebei te druk om lang te praten; jammer!

Slof had nog een paar leuke acties: toen we met de bus naar het station gingen hier, wilde ik hem op schoot hebben. dat zinde meneer niet en hij heeft de hele rit gekrijst en geworsteld. En ik wilde uiteraard niet toegeven. we waren nog niet uit de bus en meneer was acuut stil en zei:'was leuk he mama, bus!' Schiet mij maar lek.

en in het spoorwegmuseum was er buiten een soort vijvertje waar je met een 'trekbootje' naar een eilandje kon. Slof wilde er nog wel heen naar toe, maar terug vertikte hij. Toen kon ik hem gaan halen, maar het bootje was duidelijk niet geschikt voor grote mensen en wiebelde als een dolle én er liep water in, zodat ik natte voeten (én sokken!) kreeg. Joepie.

Maar de treinen waren mooi, de kindertrein was leuk, het rondritje door het 'spookhuisachtige' ding was leuk (kinderen vonden het eng, maar ik vond het wel leuk ) en de reis ging prima
quote:sokje schreef op 28 oktober 2010 @ 17:42:

En ik wilde uiteraard niet toegeven. we waren nog niet uit de bus en meneer was acuut stil en zei:'was leuk he mama, bus!' Schiet mij maar lek.

De zelfgemaakte pizza staat in de oven, lekker met de kindertjes Nanny McPhee gekeken, wat een leuke film!

Het was zo frustrerend vanmiddag (en oneerlijk) dat ik bij mannelijke collega van technische afdeling heb zitten grienen Genant.

Spoorwegmuseum klinkt leuk, wel een idee voor ons om een keer te doen.
Spoorwegmuseum zal Ot ook wel leuk vinden denk ik.

Kleuterworstelen in de bus klinkt dan weer wat minder. Maby had ook nog een leuke actie: kreeg ruzie met Sien (wou geen hand geven) en liet zich toen zo op de grond vallen. Helaas stond ze net in een modderpoel (en had ze een beige jurk en een witte jas aan).

Kruidnagel(pompoen)soep hebben we op. Maby vond het heerlijk, Ot en Sien wat minder (en A-man moet ik nog vragen).
lekker dan, Ank. Kan Slof zo ook doen, ineens ter aarde storten uit pure frustratie. Hij heeft vandaag zowel op de vloer van de bus als op de vloer van een restaurant liggen dweilen. wil zeker schoonmaker worden.

Sokman had vandaag cursus in Remmastad en is om 6 uur met de motor teruggereden. Ik heb het tuig beloofd dat ze op mogen blijven tot-ie er is, dus het badritueel gaan we eens rus-tig aandoen.
Is Sokman al gearriveerd? Hier lag alles om 19 uur al op bed. En ik ga zo maar eens douchen. Lang douchen. ben nog steeds rillerig en koud.

Pammie, alweer een beetje bijgekomen van werk? Grienen/huilen klinkt wel heel erg heftig.
geen gevulde olijven meer, of geen keuringsdienst van waarde meer kijken, kan ook
Klinkt gezellig Sok, dagje museum, wel mindere actie, van dat bootje en de bus. Zal wel peuterlogica zijn, achteraf zeggen dat de bus leuk was.

Limoen en Mandarijn zijn weer terug, ze hadden het heel erg leuk gehad. Mandarijn knuffelde ons helemaal plat, van Limoen kreeg ik tenauwernood een kusje, mevrouw was druk met tekenen toen ik uit het werk kwam

En? Sokman al thuis?

Zelfgemaakte pizza, hmm.. lekker, is misschien iets voor morgen.

Bedenk me net dat ik mijn rijbewijs moet verlengen, had ik beter van de week kunnen doen, moet ik morgen pasfoto's maken en naar gemeentehuis met kinderen.

Limoen is al helemaal vol van haar verjaardag, heb alleen van schoonfamilie al 2 afmeldingen gehad, vind het echt helemaal niet leuk, sneu voor haar. Nu doen we op de dag zelf wel haar kinderfeestje.

Wat prut met dat werkprojectje zeg, Pammie.
Geen KvW gezien gelukkig en gevulde olijven eet ik toch al niet (behalve verse).

Wat gezellig dat ze er weer zijn en fijn ook dat ze jou ook zo gemist hebben Bij Mannie waren ook veel afmeldingen maar hij heeft er uiteindelijk weinig van gemerkt hoor. Lekker dat het feestje op dezelfde dag kan.

Ik was bij Mannie in slaap gevallen. We zaten gezellig in bad, hij zei dat als ik omaatje was ik nog steeds zijn mama was. En als ik dood ben dan? En als hij dood ging? En toen zat hij ineens vreselijk hard te huilen dat hij bij mama wilde blijven. Agossie.

Pure frustratie Ank, collega kwam ook net op het verkeerde moment binnenlopen. Het is alweer over.

Net leuk nieuws: vriendin van ak-verhaal is mama geworden, een Otje
Een Otje, wat grappig. Hoe maakt Otje het?

Spoorwegmuseum is wel behoorlijk aan de prijs. 't Is ook enorm groot en ligt niet op een goedkope plek, maar het is niet iets om even een uurtje heen te gaan.

Oh, Pammie, was het zo erg op je werk?

Pluis zei laatst dat hij, als hij groot is, ook bij mij op het werk komt werken. Vond ik erg schattig

Anky, soms zijn er van die happenings waar je acuut je vertrouwen in de democratie door verliest
ook geen KvW gezien, wel interessante documenatire van/met/over Ramsey Nasr in Birma, waar hij een ploeg Belgische artsen volgt die en gespleten lip-operaties en staaroperaties doen. Indrukwekkend.Gezien de geslotenheid van Birma vond ik het sws wel interessant. Mooi land zo te zien

I'm off: ga zo mooi eens salpen, morgen weer een drukke dag: werken en daarna uit eten met vriendinnetje in Mifstad
Met Otje gaat het heel goed geloof ik.

Wat gezellig, met je zoon werken Mannie wil niet op mijn werk werken, hij wil robot worden. Mini wil stewardess worden geloof ik.

Pamman heeft één of andere hooliganfilm aan staan, met een Hobbit in de hoofdrol Maar goed, ik hou niet van hooligans dus ik ga ook naar m'n bed.

Veel plezier morgen Sok!
Trouwens, het is alweer een tijdje herfst. Normaal was Mannie vanaf herfstdag 1 aan het hoesten en proesten. Dit jaar tot nu toe nog niets, hij is niet eens verkouden! Denk dat we in december echt voor het laatst naar de kinderarts gaan Hij heeft alleen wel erg last van zijn huid, overal van die eczeemplekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven