Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Zwaai

Ben al veel te lang niet geweest, net even vluchtig bijgelezen. Zag dat er een paar een weekje weg zijn, fijne vakantie! En bij Rikst nog niks, vandaag strippen, ben benieuwd! Wat perikelen bij Viool en de voorbereidingen bij Roze Wolk voor Sint waar tips voor werden gevraagd...

Maar het is me niet gegund, middelste moet poepen
Pfff krijg net te horen dat mn mans collega die opa had geworden eergister, het kindje was gezond geboren maar overleden na de geboorte doordat het in het vruchwater had gepoept. Pff ik wil niet eens verder denken wat die mensen nu meemaken. Nu jezelf een baby hebt. En dat je weet hoe je heel je zwangerschap zo vol verwachting bent, wat me ook normaal lijkt. Wat meer dan vreselijk. Ik weet verder niet of het voorkomen had kunnen worden of niet.

Net even wezen wandelen met de babies. Ze sliepen dus heb zoontje van vriendin nog niet zien lachen, lijkt me leuk.

Dag tieger ! Zwaai terug ! Gaat ie goed met de kleintjes ??
wat verschrikkelijk viool kijk als ik dat soort dingen hoor denk ik nooooit een 4de. Het is en blijft een wonder!

he tieger! Hoe gaat het?

Ik denk dat ik voor de kapla ga, vraag ik aan schoonouders zo'n grote doos, aan schoonzusje een kleinere met kleurtjes en dan koop ik zelf de boekjes erbij ofzo

Hier staat echt de halve bart smit al heel erg we hebben duplo, kleine lego, playmobile (dat kan nog uitgebreid worden), poppenkast, houten trein, thomas de trein, knex, poppenspullen, puzzels, houten keuken met spullen, auto's en een garage, en dan nog heel veel knutselspullen,

ze spelen wel heel veel, en ik heb heel veel in een kast staan en dan mogen ze 1 ding uitzoeken, en als ze wat anders willen moeten ze het eerste eerst opruimen, dat werkt wel en zo blijft het overzichtelijk.

dochter is begin januari jarig, dit lijkt me zo leuk voor haar kennen jullie hem nog??? http://www.magischespeelboom.nl/
Jaaaaaa die had ik in het mini ( en nep ) leeeeuuuuk

en ik was ook weg van dufti maar dat kreeg ik niet :(
Leuk die keus voor kapla!!
He bah, wat een naar verhaal, Viool! Brrr, daar moet je echt niet aan denken! Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het ook helemaal niks vind om zo overtijd te lopen. Wordt steeds banger, dat er dan iets niet goed gaat... Raar, had ik vorige keren niet. Maar misschien ook juist, omdat we al 2 gezonde kindjes hebben...

En heb je het zoontje van vriendin al wakker gezien?

RW, kapla is leuk!!! Goed idee, trouwens! Is ook wel wat voor oudste hier! Wij hebben ook zoooveel speelgoed. Gooi af en toe wel wat weg. Favoriet bij oudste blijft toch playmobil en jongste speelt het liefst met auto's. Dus van de rest wil ik nog wel eens de rommel weggooien.

Die speelboom! Jaaaa, leuk!

Tieger, leuk, dat je weer even langs komt waaien! Hopelijk gaat alles goed daar!

Getver, over 50 minuten moet ik naar de vlk. Hoop nog steeds dat mijn vliezen spontaan breken ofzo.

Ben blij met jouw verhaal, Viool, dat je het strippen mee vond vallen. Blijf het wel eng vinden, maar ja, dat heb ik ook nog steeds met bevallen. Daar heb ik ook zó geen zin in. Lekker dubbel. Klagen over over tijd zijn, maar ook klagen over bevallen... Zeikerd ben ik ook!
Zwaai!!! Ik ben blij!! Mijn dochter heb ik gisteravond 20.45 in bed gelegd en ik heb haar vanmorgen om 8.45 maar eens wakker gemaakt.

Hoeraaaaa!

Jullie snappen: ik blijf hier wonen ha ha. Volgens man moeten we altijd op vakantie blijven, want in Frankrijk sliep ze ook zo goed

Rikst ieks strippen : no: (en nu hoop ik dat je dit pas leest als je al geweest bent ).

Sinterklaas, hmm. Viool jij kan goede vrienden met m'n zus worden, die heeft precies in huis war jij ook hebt qua speelgoed.

Wij vieren het ook. Meestal met m'n ouders. Maar schoonouders willen ook wat geven dus dan gaat man daar een dag later ook nog heen en krijgen ze weer wat. Stom en onduidelijk vind ik dat, maargoed ik snap wel dat ze ook wat willen geven.
Aaaaarg! Zit ik me de hele dag op te vreten, kan ze er niet goed bij. Dus wel wat gewroet, maar echt strippen lukte dus niet! Dzjieieieiezzzzz, wat irritant. Nu "mag" ik donderdag nog een keer...

Hoera voor A.! Wat super, Amalia!

(over de rest v je bericht lees ik maar even heen, geloof ik.... )
Balen rikst. Dat wroeten is het ergste hoor , no worry
Amalia op hyves schreef ik al: o sliep van 7 tot 7

was het ook de zus van de wol ? Of was dat iemand anders ?

Ik heb i p v kleding voor mezelf maar wat kleding van wol voor oviool gekocht.

* spuugt nu mijn goede trui onder

kijk ik miste toch een lekker slaapzakje, snachts met voeden enzo..

Ik heb wel op het punt gestaan een rok te kopen die me zooo goed stond ( steps) maarja 70 euro! En een rok is zo simpel! Helaas ben ik een handwerkdummie
Rikst weer terug ? Wat is dat voor onzin !! Balen zeg.
zo ik zie voor het eerst weer ons forum op de laptop dat is wat anders dan een iphone schermpje en wat tikt dat lekker snel, vertikken /vertypen is ook minder zo

Vandaag heeft O in een deuk gelegen, grappig joh, we dansten met de belletjes ( zo'n schud belleninstrumentje) en ik zong er lalalala en poepoepapa of zoiets bij ( erg he wat een baby zoal in mij losmaakt en ze moest zo ontzettend lachen dat ze glunderde van top tot teen en haar mond open bleef staan..

nou ik geloof dat ik toch een vriendin ga vragen om op te passen. Ze zal erg knuffelig met o zijn en haar lekker verwennen denk ik, als ze natuurlijk kan en wil. Ik ga het maar gewoon vragen. Je baby naar een babygroep brengen vind ik ook heel wat hoor. Ik denk wel dat t een optie is maar dat ik aan het idee moet wennen. Doet mn vriendin het niet dan moet ik misschien gewoon eens gaan kijken en valt het alles mee. Misschien kan Sardegna me ook een andere kijk er op geven. Je hebt ervaring ermee.

Maar wat las ik op de site van het kdv. De kinderen moeten 2 dagen komen. Nou dat vind ik niet leuk. Ik wil maar een dag.

Ik ga haar toch niet voor niets brengen??
roze wolk je ziet er goed uit (leuke avatar) hip hoor je kan wel merken dat jij de eerste was in de babyrij helemaal back in shape
he nu belt net een vriendin op om te zeggen dat ze wel wil oppassen! Alleen een probleem ze woont niet om de hoek, dan moet man heen en weer en ben ik afhankelijk van man om haar op te halen en wordt het wel een erg lange dag ( 9 a 10 uur) zeker als hij laatt is of file.

Maar wel heel lief en fijn en wat jammer dat ze niet dichtbij woont
Viool dat is lastig ja . dat is dus een andere vriendin?

Oooh O van 7 tot 7! Het zit om de lucht . Had je last van stuwing vannacht ? Had ik vannacht niet maar ik heb bij oudste wel eens wakker gelegen met knappende bombonella's terwijl meneer lag te knorren. Fijn . En ik te moe om te kolven maar te veel pijn om te slapen.

Moeder weg, man onderweg. Gezellig. Het is leuk hier hoor! Kinderen vinden het geweldig. Heb alleen pannenkoeken gebakken en het meurt hier :puke:. Slechte afzuigkap, nadeel. Man schrikt zich rot straks .
Haha ! Ik heb ook pkoeken gemaakt ( vanmiddag ) en de afwas van middag en avond staat er en nou echt geen zin meer.

Ja dit is een andere vriendin. Eentje met 5 kinderen

ik heb net op ov92 zitten kijken. Ik kan haar natuurlijk uit mijn werk halen. Ik reis dan 1 uur heen en terug.

Dus 2 uur reizen ( man zou dan kunnen brengen ) voor 5 uur werken. Dan moet ik mn admini thuis doen. Dan start ik rustig aan. Maar als ik vriendin hier vraag kan ik dus ook later werken, bijv 10 uur en dan hoeven we niet te haasten.

Vannacht stuwing ?? Welneeeeee. Poeh ik werd wakker in zwembad. En ik werd paar keer wakker. Ik denk uit gewoonte. Maar ik val makkelijk in slaap dan.

Is je man er al, lekker in de pkoeken lucht ?

Is het daar leuk ?
Heerlijk hier, wel koud nu.

Zwembad ha ha nog erger dan stuwing!

Vanmorgen was ze half 6 wakker. Mag ook

Net meegedaan met de paddenstoelentocht brrr
Hmmm, dan zit het doorslapen zeker in de lucht, want hier ook al... van 9 tot 7...

Jullie kletsen wel veel hoor, ik krijg het haast niet bijgelezen

Viool, dat kinderen vaak minimaal 2 dagen moeten komen, heeft ook te maken met het wennen, met 1 dag duurt dat gewoon een stuk langer.

Amalia, klinkt leuk, paddenstoelentocht. Hoewel ik op het moment niet zo van buiten hou, veel te koud. Vind ik 's ochtends in ieder geval, en dan scheelt het nog dat ik een klein meisje op m'n buik heb

Hmmm, pannenkoeken... Is ook een goed plan om te maken... Maar dat wordt dan later deze week denk ik. Vanavond iets met speklapjes, iemand nog tips?

Rikst, nog niet bevallen? Balen dat het strippen niet lukte, hopelijk donderdag wel, of zet het hopelijk eerder gewoon door

Hier gisteren nacontrole gehad, was een beetje verlaat. Verloskundige vond het geheel rondom mijn bevalling hoogst merkwaardig, gaf ook aan dat de communicatie van het ziekenhuis niet het sterkste punt was. Ze heeft dus op de dag dat ik bevallen ben maar eens gebeld, hoe het met mijn gebroken vliezen aflopen was, en toen kreeg ze te horen dat ik dus al hoog en breed bevallen was. Ook het punt van weinig vruchtwater (dat bij ons als niet zo ernstig werd gebracht) bleek kennelijk wat heftiger te zijn geweest, en ze vond dat we ook tijdens de bevalling niet serieus genomen zijn en ze raadde me aan om dat toch door te geven aan het ziekenhuis, zodat ze er wat mee konden doen. Dus straks maar even het evaluatieformulier invullen en opsturen...

Verder gaat het hier wel goed, jongste groeit goed op de nutrilon, was gisteren bij het weeguurtje 4920 gram en bijna 60 cm. Dus dat gaat ontzettend goed. Middelste en oudste vinden het ook nog erg leuk, hoewel oudste wel een stuk slechter luistert en middelste daarin meetrekt, en middelste heeft toch nog regelmatig wat plasongelukjes.

Jongste is sinds een week of twee denk ik een stuk wakkerder, ook druk aan kijken, en als ze in de box naar de mobile ligt te kijken gaat ze echt gilletjes geven als die gestopt is met draaien. Ook maakt ze onwijze klanken, en is het grote lol als je die nadoet. Merk wel dat het echt verse baby er al weer vanaf is, gek is dat dan, hoe snel dat gaat.

Volgende week al weer een dagje naar het werk in het kader van de teamontwikkeling, en nu in totaal nog 4 weken thuis. Op zich heb ik al wel weer zin om te werken, omdat er thuis weinig uit m'n vingers komt

Dus nu gauw aan de slag, want ik wil nu eindelijk bij oudste die nieuwe rits in zijn winterjas gezet krijgen!
Oh, en er werd wat geschreven over speelgoed...

Hier wordt er door oudste op het moment heel veel gespeeld met de houten treinbaan van Ikea, die ook te combineren is met brio, thomas, etc. Blokken erbij om tunnels en stations te bouwen, en de playmobil voor de poppetjes om op de trein te laten wachten.

Duplo en lego wordt ook wel mee gespeeld, maar iets minder.

Verder hebben we het nodige in huis aan huis- en poppenspul (poppen, wagen/buggy, bed, bad, strijkplank, kassa's, kookspullen, eten en servies) waar ook nog wel druk mee gespeeld wordt.

En oudste en middelste zijn nu ook druk aan het knutselen en puzzelen. Oudste ook nog wel wat aan het schrijven.

Voor Sinterklaas kijken we nu naar het keukentje van Ikea als groter cadeau waar ze alledrie mee kunnen spelen (en ook samen krijgen), en waarschijnlijk iets van duplo/playmobil erbij. Verder nog wat knutselspullen, een boek, en wat nieuwe kleren, en dan is het ook wel weer leuk geweest. Waarschijnlijk zijn er 4 sinterklaasmomenten (mijn familie, schoonfamilie, zelf (we willen ook een eigen traditie opbouwen, en dit is ook handiger voor een wat groter cadeau), en op het werk van man. Dus het wordt al druk zat voor ze...
Tieger snel aan het werk alweer . Waar gaat Tiegermeisje heen dan?

Viool A dankt O voor het geweldige kaartje. Lief . Man had m meegenomen.
haha viool die avatar dat ben ik niet hoor hihi terug in shape dank je lieverd maar er is nog geen kilo vanaf, eigen schuld hoor!

mmm pannenkoeken!

Het klinkt gezellig bij jullie amalia!!! Waar zit je eigenlijk?

tieger nog 4 weken verlof jemig wat vliegt de tijd! Wel fijn dat je er weer een beetje zin in hebt!

We hadden het gisteren over sint kado's, komt er een folder door de bus dat de nieuwe marskramer geopend werd vandaag met mega aanbiedingen, dus vanmorgen erheen en ik kwam met 3 grote dozen terug, voor zoon een v teck fotocamera, die wilde ik eigenlijk al voor zijn verjaardag kopen maar ik vind 70 euro best duur, vandaag was hij 30 euro!!!!

En voor dochter en nichtje een gieter huisje van fifi de bloemenpoppetjes wel schattig was 10 euro, normaal 50. Volgensmij was het na een uur allemaal verkocht man verklaarde me voor gek dat ik daar dan heen ga maar het scheelt zoveel haha dochter dacht dat het voor mijn werk was ze had een lollie gekregen bij de kapper daar was ze meer van onder de indruk.

Baby is naar de kapper geweest het werd echt te lang, best kort laten knippen achter is er nog een hele plek kaal dan kan het nu allemaal gelijk groeien en dan laat ik het wat langer. Hij ziet er nu nog groter uit maar wel schattig hoor!
Amalia, ik heb nog 4 weken verlof hoor, jongste is morgen 8 weken. Volgende week is man thuis, en als ik weer aan de slag ga, gaat jongste 3 dgen naar het kdv. Vanaf volgende week hebben we plek, en dan gaan we ook maar eens intake doen en langzaam wennen.

Heb nu dus tijdens mijn verlof twee dagen met teamdingen die niet verschoven konden worden, en die dagen kan ik dan op een later moment weer inhalen. Eerste dag plak ik meteen aan mijn verlof vast, formeel moet ik op donderdag weer beginnen (is mijn thuisdag), en om nu op vrijdag te beginnen, dan is je hele ritme meteen weg. Dus nu kan ik daar dus zo mee schuiven, leidinggevende vond dat geen probleem. Nu alleen nog regelen dat ik mijn reiskosten wel vergoed krijg, moet daar even naar informeren.

Hmmm, rits zit er nog steeds niet in, jongste is wat onrustig. Plus dat er ook nog wat andere dingetjes geregeld moesten worden, en de laptop is ook niet zo snel Man wacht al ruim een maand op een paar herstelcd's, maar die komen maar niet Terwijl de nieuwe harde schijf binnen 4 dagen in huis was
RW we zitten in Hof van Saksen.

ik vind het toch snel Tieger. Ik zou het niet kunnen, maar zo te horen ben jij helemaal relaxt, goed dus!
Rikst je klinkt al lekker op dreef !

Nouja ik kan nergens mn bio roomboter vinden irritant zeg haal ik boodschappen maar niet in wagen, niet in kast, niet in tas...

Sacho1 wordt ik ervan... wilde bakken !

Nou dames mn danssneakers en kledij liggen klaar voor vanavond. Ik start dus 1x per week en als er weer plek is weer 2x ik zal wel een modderfiguur slaan ben er echt uit en heb best een bijpassend model gekregen ( man zegt gezet maar dat ook weer niet maar beetje moeke wel ja hahaha) ik vind dat ik weer terug in shape mag. @ rw het was grapje ! Volgens mij zijn we allemaal pas beetje toe aan sporten enzo... Nouja sardegna jij was al aardig bezig !
Kijk ben ik even blij amalia, ik voel me nml zo niet " efficient " vrouwtje klaar voor de werkvloer? Overleg? Seminars ? Neeeee

gewoon op de bank met kind op buik, koken, rommel maken, mn boodschappen ergens opruimen waar ik Ze niet terug vind en o voeden... Dat is mijn dagindeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven