Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.



* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?



Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.



* Waar blijft een reactie van de angels?



De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.



* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?



Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).



* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?



Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.



Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.



Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.



groetjes, Naomi
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle offtopic reactie's sinds Naomi's laatste antwoord verwijderd, voor het overzicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Veronicas schreef op 23 oktober 2010 @ 20:32:

@ Naomi: het mailadres forum@viva.nl <--- door wie wordt dat nu eigenlijk uitgelezen? Alleen door jou of ook door de Angels?

En kan het zijn dat Angels mailtjes uit die mailbox vissen vóór jij ze ziet? Zo nee, dan zou ik toch nog graag antwoord van jou krijgen op wat mailtjes die ik daarheen heb gestuurd, en niet alleen van Two waar ik ze óók heen had gestuurd.Het e-mailadres forum@viva.nl wordt alleen door Naomi gelezen. Wij hebben geen toegang tot inzage.
Alle reacties Link kopieren
De verdere vragen die aan Naomi gesteld zijn sinds haar laatste reactie kan ik niet beantwoorden.

Naomi zal hier zoveel mogelijk op terugkomen wanneer zij weer hersteld is en helemaal up to date is met bijlezen.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Naomi . (als het niet hier mag angel, haal dan maar weg)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Er mag een slotje op 3000 deel.. ehhhh... die ene die vol is



Ben ik dan hier aan het goeie adres?
Op deel 71 mag dus een slotje
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 25 oktober 2010 @ 21:55:

Op deel 71 mag dus een slotje Gebeurd!
Alle reacties Link kopieren
@4, weet even niet waar anders te vragen, maar voorheen zag ik altijd in de rechterkolom een lijstje staan met de x aantal nieuw geopende topics. Die zie ik niet meer, ligt dat aan mij of aan het forum?
Alle reacties Link kopieren
quote:_Barbabella_ schreef op 26 oktober 2010 @ 08:30:

@4, weet even niet waar anders te vragen, maar voorheen zag ik altijd in de rechterkolom een lijstje staan met de x aantal nieuw geopende topics. Die zie ik niet meer, ligt dat aan mij of aan het forum?Ligt niet aan jou, volgens mij heeft iedereen er last van, zie bugtopic. Het lijkt erop dat sinds de werkzaamheden van gisteren bepaalde dingen niet meer goed functioneren.

Ik zal het bij Annerieke melden.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dank voor je antwoord.

Had nog niet in het bugtopic gekeken trouwens, vergeet altijd dat die er is
Alle reacties Link kopieren
Beste Angel 3,



Ik zie dat het napraattopic gesloten wordt. Maar over andere topics mag er wel een napraattopic worden geopend. Je zult begrijpen dat forummers toch ook hun ei even kwijt willen en dat hier alleen vragen gesteld mogen worden. Het topic liep toch niet uit de hand? Had het met een andere titel wel gemogen? Onder de noemer van een kletstopic?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 oktober 2010 @ 12:04:

Beste Angel 3,



Ik zie dat het napraattopic gesloten wordt. Maar over andere topics mag er wel een napraattopic worden geopend. Je zult begrijpen dat forummers toch ook hun ei even kwijt willen en dat hier alleen vragen gesteld mogen worden. Het topic liep toch niet uit de hand? Had het met een andere titel wel gemogen? Onder de noemer van een kletstopic?



Er is een tijdje terug besloten dat napraattopics, in de vorm van het napraattopic waar we nu over praten, niet meer mogen.

Mocht je in een topic offtopic willen gaan, kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen waar je verder kunt discussiëren.



Discussie over waarom iets gesloten is, is iets tussen Angels en de desbetreffende forummer(s) en kan via de e-mail.

Discussie tussen forummers onderling over beleidsacties leidt tot onduidelijkheden die vermeden moeten worden.
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 26-10-2010 12:47
Reden: tssk
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Viva Angel4 schreef op 26 oktober 2010 @ 12:40:

[...]





Er is een tijdje terug besloten dat napraattopics, in de vorm van het napraattopic waar we nu over praten, niet meer mogen.

Mocht je in een topic offtopic willen gaan, kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen waar je verder kunt discussiëren.



Discussie over waarom iets gesloten is, is iets tussen Angels en de desbetreffende forummer(s) en kan via de e-mail.

Discussie tussen forummers onderling over beleidsacties lijdt tot onduidelijkheden die vermeden moeten worden.



Ja we lijden wat af .



Oke, dat het helemaal niet meer mocht heb ik gemist. Jammer want het topic leek mij toch niet uit de hand te lopen. Maar goed. Dan houden we het hierbij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel een beetje mosterd dat de Napraat nu pas dicht is, nu het weer rustig is, maar heb je dat bewust gedaan Four? want dat vind ik dan wel weer een goede actie dat het pas dicht gaat als alles min of meer is uitgepraat onderling.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het al een beetje raar staan ;).
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 26 oktober 2010 @ 12:48:

Ik vind het ook wel een beetje mosterd dat de Napraat nu pas dicht is, nu het weer rustig is, maar heb je dat bewust gedaan Four? want dat vind ik dan wel weer een goede actie dat het pas dicht gaat als alles min of meer is uitgepraat onderling.Nee, niet bewust gedaan om de reden die jij noemt.
Is het dan geen idee om dit nieuwe beleid ergens te beschrijven?



Gewoon een duidelijke set regels waaraan men zich dient te houden, op een makkelijk vindbare plaats.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompadoer schreef op 26 oktober 2010 @ 12:54:

Is het dan geen idee om dit nieuwe beleid ergens te beschrijven?

Gewoon een duidelijke set regels waaraan men zich dient te houden, op een makkelijk vindbare plaats.Als je op de begin-pagina van het forum rechts bovenin kijkt, zie je daar een tabje huisregels staan. Daar staan onze algemene voorwaarden en huisregels beschreven, evenals de uitleg van het bansysteem.

Of de regel betreffende het napraattopic daarin opgenomen gaat worden weet ik niet, daar kan Naomi op antwoorden als zij weer terug is.
Alle reacties Link kopieren
Naomi (of Angel die nu onze vragen beantwoord), wat is het verschil qua respectloosheid en beledigingen tussen deze 3 avatars?

















Ik zie het niet?
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 26 oktober 2010 @ 13:19:

Naomi (of Angel die nu onze vragen beantwoord), wat is het verschil qua respectloosheid en beledigingen tussen deze 3 avatars?





[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



Ik zie het niet?



Je gaat me toch niet vertellen dat de bovenste avatar is gemaakt en gebruikt door de desbetreffende Angel he?



Nee die is helemaal niet provocerend en tegen de regels. Die van Tut is veeeeeeelen malen erger.





Ik zie veel verschil Male, en dat is niet in het nadeel van tutje!



Ongelooflijk dit. En dan maar gauw weer de topics sluiten.

Ze zullen deze plaatjes zo ook wel weer weg doen....
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaana schreef op 26 oktober 2010 @ 13:23:

Ongelooflijk dit. En dan maar gauw weer de topics sluiten.

Ze zullen deze plaatjes zo ook wel weer weg doen....



Ik heb de topics gesloten, maar daarbij ook de link naar de betreffende blog gezet. Daar kan verder gepraat worden.

En nee, ik haal de plaatjes niet weg.



Ik wil jullie nu wel verzoeken om dit topic niet weer onder te laten sneeuwen met offtopic, anders heeft Naomi weer meer tijd nodig om bij te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Beste Angels,



De afgelopen tijd heb ik mijn best gedaan om alle onrust op het forum aan me voorbij te laten gaan, om er niet op te reageren. Na de uitslag van de Halloween-verkiezing lukt het me niet meer.



Eerlijkheid, openheid en consequent-zijn. Drie ontzettend mooie uitgangspunten voor modereren / beheer van een forum. Precies de drie waaraan het de afgelopen tijd flink ontbreekt. Een forum waar je je mening kwijt kan en mag (natuurlijk tot op zekere hoogte), en waar de beheerders van het forum dit ook moeten mogen / kunnen.



Toch is er de afgelopen tijd niet eerlijk, open en consequent gemodereerd. Met als klap op de vuurpijl de 'diskwalificatie' van TMER. Verschillende keren wordt er duidelijk aangegeven dat haar Halloween avatar beledigend en provocerend zou zijn. Volgens mij zegt dat iets over het gevoel van degene die dan beledigd zou zijn. Wie is dat in dit geval? Wellicht een Angel / de Angels. Maar zou iemand dan kunnen uitleggen wát er dan beledigend is? Ik snap het namelijk niet, maar sta wel open voor de mening / het gevoel van de Angel(s). Zonder uitleg vind ik het namelijk een enorm kinderachtige actie, die duidelijk op de man (vrouw) gespeeld wordt en op mij overkomt als een wanhoopsdaad om maar te laten zien wie er de macht heeft... Jammer!
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 26 oktober 2010 @ 13:27:

Dank je wel vier, dat je de plaatjes laat staan, iets wat de blogster namelijk vergeten is te doen, de desbetreffende beledigende en respectloze avatar te plaatsen.



Dat vind ik ook. Doordat de avatar die niet mocht winnen niet in de blog werd geplaatst, kan men niet beoordelen of de avatar ook daadwerkelijk tegen de regels was.



En dat is oneerlijk en ongewenst iemand als provocatief en beledigend neerzetten. Soort smaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 26 oktober 2010 @ 13:19:

Naomi (of Angel die nu onze vragen beantwoord), wat is het verschil qua respectloosheid en beledigingen tussen deze 3 avatars?





[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



Ik zie het niet?



De avatar van Tutmeteenrietje mocht niet, omdat forummers geen AngelAvatar of een versie daarvan mogen gebruiken. Dit zorgt voor verwarring bij de forummers.

Angels mogen zelf wèl bij gelegenheid hun avatar aanpassen.



De Avatarverkiezing hebben de Angels niet mee te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven