IUI, wie ook??

24-10-2010 19:51 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146

(Dr)24jrNegatieve

samenlevingstest20085Puregon

+Pregnyl

+IUIWo

2-2

IUIMaggyo

(Ov)28 jrOnbegrepen

infertiliteit

Okt 20086Puregon

+Pregnyl+

Utrogestan+

IUI

25-2 Intake

IVFMa

7-2

IUIDiana82

(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+

IUI

april IVFVr

11-2

IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,

2e kindfebr

20102Puregon+

Pregnyl

+IUIWo

16-2

IUI?Girly

(Zl)25 jrBaarmoeder-

vernauwing

+Zaadkwaliteit20074Clomid+

Pregnyl

+IUIZa

12-2

FMi31

(N-br)32jrOnbegrepen

infertiliteit

Sept 20086Clomid

+Pregnyl+

Utrogestan

IUIDo

10-2

FMRoos99

(L)33 jrZaadkwaliteitApril

20102IUIMa

14-2

FMRhona

(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo

24-2

FMPiplilly

(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept

20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr

20102Puregon

+Pregnyl ,

O.I.Zo

30-1

eisprSisu

(N-br)jrPCO,

2e kindJuni

20103Provera+

Puregon+

Pregnyl+

IUIMa

14/2

FMSamm3036jrOnbegrepen

infertiliteit

2e kindjeJan

20091

IUIJemie

(N-H)30jrOnbegrepen

Infertiliteitnajaar

20084Puregon

+Pregnyl+

IUIRust

tot

MaartYvon81

(Gld)30 jrPCO

+Zaadkwaliteitdec

20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid

+Pregnyl

+IUIMei

2011Puck 34 jrPCO20041Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Stephanie 35 jrNegatieve

samenlevingstest20083Pregnyl

+IUIAug

2011Botsauto 34 jrNegatieve

samenlevingstest

+zaadkwaliteitzomer

20093Pregnyl

+IUIOkt

2011

Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??

(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
Geweldig Puck, gefeliciteerd!! Ga er lekker van genieten! Hoop dat je een onbezorgde zwangerschap mag hebben!
i31 Ik heb ook zpagetti's gehaald hoor. Ik ga vanavond meteen beginnen. Wil kijken of ik dus een sjaal kan maken en anders ga ik toch voor een kussen voor op de bank. Eens kijken of ik daar straks de wachtweken mee doorkom haha.

Volgens mij ben je er zo mee klaar. Zo dik die stof en dan met naald 12... Schiet lekker op denk ik.

Wat heb jij er allemaal al van gemaakt?
(voor mij; CD14; morgen follikelmeting)

@Puck; in één woord; KIPPENVEL!! Wat geweldig!! Wat zullen die laatste weken spannend zijn geweest en wat fijn dat het allemaal goed is!! Nu genieten!! (blijf benieuwd naar je ervaringen)

@Girly; succes morgen!

@Sbanani; lachen dat je zpaghetti hebt gehaald. Is echt heel verslavend.. in één avond is een tas af (voor mij inmiddels zo'n 2,5 uur denk ik, voor onervaren mensen uurtje of 4 uur)

Ik heb verschillende tassen in verschillende kleuren gemaakt en ik heb echt superveel complimenten.. Zelfs van de groenteman, in de supermarkt, bij de kapper, gewoon mensen die je in de stad tegenkomt.. Gisteravond een haakavond gehad met vriendinnen, ook leuk!

Wie is Angel?? Dacht dat andere forums nooit gesloten konden worden.. Ik kijk er niet meer op, dus weet ook niet of er nog geschreven wordt..

Waarom denk je trouwens dat je baarmoederslijmvlies te vijandig is?? Hebben ze dat ooit getest??Bij mij is dat nooit getest.. Dus ik weet het gewoon niet..

Hebben ze bij jullie 's avonds spreekuur? Dat is handig!! Bij ons moet het altijd overdag..

@Roosje99; welkom hier! Ons eerste zaadonderzoek was ook niet supergoed..2e was uitstekend.. Dus wonderen zijn de wereld nog niet uit!!
@i31 Dankjewel we gaan met goede moed de IUI tegemoet ben wel een beetje zenuwachtig maar ik hoop dat alles gelijk goed verloopt vanaf de 1ste keer zou een mooie afsluiter zijn voor 2010
Hoi,

ik ben er nog Roos! Heb lang niet geschreven omdat ik het heel druk heb op m'n werk en ik het even los wilde laten allemaal. 2 november ga ik voor een echo om te kijken of er een eitje is.

Merk wel dat ik weer ontspannen ben. Achteraf was ik toch wel zenuwachtig en continu aan het voelen was of ik iets "voelde", heel vermoeiend.

Succes voor iedereen die nu aan het "voelen" is, ik duim voor jullie!

Ben heel benieuwd wie de volgende gelukkige is..

Gefeliciteerd Puck, super nieuws, wat zul jij in de wolken zijn.

Xx
Vanavond meting gehad. Rechts al een grote. Links twee kleintjes. Morgenavond pregnyl zetten en dan vrijdag onze derde en laatste iui. Ik krijg op eigen verzoek op dag 3,6 en 9 nog extra pregnyl omdat ik steeds zo'n korte cyclus heb. Gyn schreef het overigens zelf voor. Ik heb alleen aangegeven dat ik gelezen heb dat dat wel eens werd voorgeschreven. Deed hij dus meteen. Hier hebben ze op dinsdagavond een uurtje voor ferti-patiënten, zodat het beter te combineren is met het werk. Ideaal.

Vleesboom die hij virige keer zag noemde hij nu weer. Kan zijn dat ik daardoor zo'n vreselijk pijnlijke menstruatie heb. Doen ze verder niets aan. Op de vraag of dit ding zwangerschap bemoeilijkt kon hij zeggen dat ze dat niet kunnen zeggen en dat de meningen daarover verschillen. Heb ik weer.... Alsof het allemaal nog niet erg genoeg is.

Ik ga weer verder haken hihi. Schiet al aardig op.

Succes allemaal!!!!
Sbanani!: We gaan denk ik gelijk op.. Ik moet morgen weer voor follikelmeting! maar verwacht echt dat ie dan groot genoeg is om pregnyl te spuiten 's avonds!

Fijn dat je extra pregnyl mag spuiten, werkt geloof ik hetzelfde als de progestan waar het bij mij nu over gaat... weet nog niet of we het nu gaan gebruiken...

Vervelend die vleesboom zeg!

En leuk het haken?? Vind je man het ook zo degelijk ..

Succes!
Bedankt voor alle "welkomberichtjes".

Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is wanneer moet je nu wat spuiten? En waar is dat afhankelijk van?

Iedereen veel toitoi!!!
Gisteravond met pregnyl gespoten, nu ongelooflijk veel last van buikpijn... eisprong of juist aankondiging van eisprong?? Geen idee. Morgen iig weer iui. En dan kan het fijne wachten weer beginnen...

Succes voor iedereen die ook weer een iui voor de boeg heeft!
Hè Roosje. Wel of niet spuiten is afhankelijk hoe je gyn er in staat volgens mij. Sommige hoeven geen hormonen te spuiten voor de ei-rijping, maar gaan op hun eigen cyclus of krijgen tabletten (clomid). Meestal wel een prik pregnyl voor het bepalen van je eisprong. Jullie gaan dus volledig zonder hormonen?

Pip lijkt wel op eisprong... Maar kan natuurlijk ook aankondiging zijn of gewoon reactie op de hormonen. Heel veel succes morgen. Dan beginnen die verrekte twee weken wachten weer..

i31 Haken is leuk. Tas 1 is al bijna af. Heb nu haak-rsi haha. Man is het wel gewend van me. Meestal pak ik haaknaald als het koud wordt buiten. Met vlagen hoor, want ben eigenlijk niet zo vreselijk crea. Moet niet te ingewikkeld zijn. Rechte lappen lukt nog prima
Hallo Allemaal

Ik ben net terug thuis van het ziekenhuis ppppfffff wat duurde dat lang zeg eerst de wekker om half 7 dan om half 8 door naar het ziekenhuis om dan om 8 uur potje in te leveren en dan nog een uur wachten tot aan de IUI kom je bij de poli is de gyneacoloog nog op de O.K. dus nog eens wachten ZUCHT maar nu heb ik wel mijn 1ste IUI achter de rug dus ik ga vanaf vandaag de wacht weken in spannenddddddd

Voor iedereen die in de wacht weken zit en die voor de IUI moet heel erg veel

heej girly,

heel veel succes!!! ik duim voor je!

ik mag vanmiddag toch komen voor FM!! YES! anders had ik misschien wel te laat geweest! ben benieuwd wanneer ik voor de iui mag deze keer. hoop echt dat het in het weekend gaat gebeuren. ik duim voor iedereen!

sterkte als je al op de wachtbank zit.

kussies en knuffels
i31 Ik ben trouwens bezig sinds september 2007. Zat even te rekenen, maar heb de Mirena laten verwijderen toen mijn dochter even ruim een half jaar was. Vandaar...
girly, spannenddd! Hoop egt dat je 1e iui meteen raak is! Ja duurt egt lang allemaal he, ik moest ook lang w8te op de gyna! Heb je ook gehoord hoeveel ze inbracht hebben? Rhona heel veel succes vanmiddag! Ben benieuwd! De rest ook succes natuurlyk!
StephanietjeG, heel begrijpelijk hoor als je even een tijdje niet reageert je moet het indd soms even loslaten he:) en het is ook fijn als je het druk hebt met bijv werk dan heb je lekker veel afleiding en denk je er niet constant aan.

Succes 2 november met de FM, hoop dat je dan ook gauw weer de inseminatie hebt, en bij ons op de wachtbank komt!
Hi girls,

hier is alles goed! Wel spannend, want ik voel verder nog steeds weinig tot niets. Maar nu ik bij puck las dat zij dat ook had en het hartje goed klopte moet ik er gewoon vertrouwen in hebben. Af en toe heb ik 's ochtend een wat kramperig gevoel.

Verder voel ik me (nog) kiplekker!

Ik heb trouwens menopur gespoten en geen puregon.

Succes allemaal met de IUI komende tijd en de wachtweken erna! Ik houd jullie in de gaten.

Zal ik vragen of ze dat andere topic gaan sluiten? Of is dat al gebeurd?
@roos nee ik heb niets gehoord over de hoeveelheid maar ik heb er we een goed gevoel over maar de komende 2 weken zal het uitwijzen ik probeer er niet al teveel mee bezig te zijn al is het wel moeilijk ik hoop natuurlijk dat het de 1ste en laatste IUI zal zijn maar goed we wachten rustig af

succes allemaal
@SBanani: Wij krijgen volgende week te horen of wij voor IUI uberhaupt in aanmerking komen. Dat hangt af van het sperma-onderzoek. Anders worden wij doorgestuurd voor IVF. Maar we hebben goede hoop!

Succes dames met de WW...dat lijkt me idd kei irritant. Ik vind deze anderhalve week al lang wachten!
@Jill; is door mij in elk geval niet gebeurd, door een ander ook niet volgens mij.. Ik wist ook niet dat het kon!? Dus je mag het vragen wat mij betreft

Ik kom net terug van de gynaecoloog en heb vrijdag mijn 2e IUI. Weten jullie de waardes van jullie Progesteron een week na de eisprong?? Ik ben benieuwd.. Vorige keer was het bij mij 46, volgens de gynaecoloog moet het meer dan 15 zijn en hoe hoger hoe beter.. Ik moet hem volgende week weer prikken ivm korte 2e deel van cyclus.

@Roos; ik spuit Puregon om de eitjes iets sneller te laten rijpen, dan normaal en Pregnyl zodat het eitje op een bepaald tijdstip springt (24-36u later). Voorheen had ik Clomid en daar reageerde ik goed op, maar dat mag je niet langer dan een half jaar gebruiken.. Sommige mensen reageren minder goed op Clomid.. Clomid zijn pilletjes en gebruik van van CD 3 t/m CD7 en Puregon spuit je vanaf CD3 tot aan eisprong.

Volgens mij is Menopur ongeveer hetzelfde als Puregon.. Hopelijk is het zo een beetje duidelijker voor je?
Heej Jill, goed om te horen dat alles goed met je gaat!

Hou je ons af en toe nog op de hoogte:D ben wel benieuwd hoe het met je gaat!

Girly, ik heb deze keer ook niets gehoord over hoeveel zaadjes er ingespoten zijn... en ik heb er ook een goed gevoel over en als je dan weet hoeveel ga je je gevoel er misschien weer op bazeren he...ik probeer er ook niet teveel mee bezig zijn maar dat gebeurt toch, sta ermee op en ga ermee naar bed, jullie ook allemaal? Komt misschien ook omdat mijn buurvrouw net zondag bevallen is en toen ik het kleine mannetje zag gister versterkte dat weer het gevoel hoe graag ik ook een babytje wil, maar het is ze natuurlijk gegunt

i31 heel veel succes vrijdag met de inseminatie, ik weet niets van mijn progesteron, dat hebben ze alleen in het begin tijdens de samenlevingstesten 1x getest in mijn bloed, zag het toen staan op het formulier bij het bloed prikken. Heb daar alleen over gehoord dat het goed was toen. Verder hoef ik nooit bloed te prikken bij de iui. Het enige wat ze bij mij doen is vanaf dag 8 inwendige echo's en als het blaasje groot genoeg is moet ik Pregnyll 5000 spuiten en de dag erna de inseminatie.

Succes allemaal!
Nou hier even een update van mij. Gelukkig mocht ik vandaag de echo, want mijn follikel was al 20mm (als mm klopt?) maar goed moet vanaaf dus de pregnyl laten zetten en heb vrijdag om 12.45 de iui. Er mogen er trouwens 8 op een dag komen om te insemineren!! Lol...

Heb gelijk al mijn vragen gesteld aan de arts. Belangrijke vraag voor mij was de sex na de iui. Dat mag en orgasme was beter van niet dacht zij, maar daar verschillen de meningen over. Maar dat heeft met het samentrekken van de baarmoeder te maken.

Nou verder heb ik even niks te melden.

Meiden succes allemaal!!! Dat het ons maar mooi mag lukken deze ronde!!! Ik duim voor ons!!

Kussies en knuffels
hej lieve iedereen, sorry ben ik weer... ik zat net gewoon even te kijken bij andere topics kom ik ineens bij het topic; ivf nog maar 1x vergoed...

Hebben jullie hier iets over gehoord? Ik las de meest afgrijselijke dingen van mensen erover!

Het nieuwe kabinet wil bezuinigen op de ivf behandelingen... nu krijg je geloof ik 3x vergoed toch? Misschien wordt dit 1...

Weet iemand hoe dat gaat? Gaat dat volgende jaar al in? En gaan ze iui ook nog wel vergoeden dan? Ik ben echt geschrokken wat ze daar allemaal schrijven, echt onmeselijk! Wij doen allemaal iui natuurlijk nu maar als dat 6x (?) niet lukt dan gaan we eventueel over op ivf... maar als dit niet meer vergoed wordt, kost geloof 5000 euro per keer!!! Ik wil er nog niet over nadenken want wij worden hopelijk allemaal zwanger via iui hier maargoed ik wou het toch graag met jullie delen. Wat vinden jullie ervan?
@roos

mijn vriend zei net tegen me er is 20ml ingespoten dat schreef mijn gyneacoloog op in het medisch dossier weet niet precies wat het allemaal inhoudt en wat de hoeveelheid dus geweest is maar we wachten gewoon rustig af en ik heb al veel vitamines binnen de laatste dagen hehe en roken is ook veel minder maar 3 max op een dag dus ja moet ook gewoon stoppen met roken maar is niet makkelijk jammer genoeg nou dat was het weer voor vandaag

iedereen HEEL ERG VEEL SUCCES MET DE IUI EN DAMES OP DE WACHTBANK OOK ALLE SUCCES TOEGEWENST

Girly
@roos146: Heb hetzelfde gevoel hoor. Het beheerst behoorlijk mijn leven dit proces. We willen het zo graag! En je leeft steeds met zo'n spanning... Lukt het wel deze keer of niet?? En inderdaad om je heen gaat alles gewoon door en lijkt iedereen binnen no time zwanger te zijn, alsof het niets is. Lastig.

@girly: is het je een beetje meegevallen de iui? Pijnlijk met die eendebek enzo? Nu maar afwachten hè? Hoop dat je blij verrast mag worden over twee weken!!

@i31: Vrijdag de 2e iui. Als je dat maar weer gehad hebt, kun je weer ergens naar uitkijken. Is dan wel heel erg lastig dat wachten maar 't is voor een goed doel...

@rhona: veel succes vrijdag!! Zal duimen!

Verder: vandaag de tweede inseminatie gehad deze week. Volgens mij is de timing nu redelijk goed... Ma en wo een iui. Moet nu nog vier keer spuiten met pregnyl om alles zo optimaal mogelijk te laten zijn voor de innesteling ofzo. Eerste keer dat ik ná de iui iets moet gebruiken. Ging net 't spul klaarmaken, zit er een dikke, lange naald bij! Gewoon eng! Toch maar gebruikt (na een halfuur gewacht te hebben)... doe het wel zelf maar blijf 't lastig vinden, hebben jullie dit ook?

Succes allemaal met iui en het wachten. X
Pip die lange naald is alleen maar om de vloeistof op te zuigen en bij de poeder te doen. Daarna weer opzuigen en naald vervangen door kleinere naaldje. Je stopt toch niet die hele grote in je buik hè?!?!?!??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven