Single Mum

07-08-2010 11:43 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag een topic openen speciaal voor alleenstaande moeders (of natuurlijk vaders).

Met het doel om tips,trucs & ervaringen uit te wisselen, met voornamelijk een positieve en energieke boventoon

(juist omdat er voornamelijk negatieve/ emotionele topics op het internet te vinden zijn)

Mijn vraag aan jou:

Wat is het voordeel van een alleenstaande ouder zijn?
Hello,

Zo, weer even lekker bank hangen met m'n warme vriend op schoot Even een updeetjes van de date van gister.

Vlak voordat ik weg moest nog een rot telefoongesprek gehad met ex, waardoor ik nog haastend , maar me weer helemaal ellendig voelend en huilend onder de douche stond: echt een goed uitgangspunt voor een date: ik had totáál geen zin!

De date zat al op me te wachten en kwam me glunderend tegemoet. Hij zag er precies zo uit als ik dacht, niet echt knap, niet lelijk en met iets meer sparkle in z'n ogen dan de date van zaterdag, wat ik wel leuk vond. Maar eigenlijk wist ik al bijna meteen dat dit 'm ook niet was. Niet eens zozeer door hem (nou, ook wel een beetje), maar gewoon omdat ik er helemaal nog niet open voor sta!

Dit was dus wat mij betreft ff de laatste date, hoe ongezellig ik het ook vind dat m'n telefoon nu zo weinig over gaat en het huis leeg en onveranderd als ik thuis kom van werk...

Thank God, dat die kleine er is. Niet leuk voor hem tzt dat z'n pa en ma niet samen leven, maar ik hoop maar dat ie daar aan went. Hij is nog zo jong. Ik vind het wel gezellig met hem iig, hij knuffelt, lacht, speelt, kruipt, klimt.... tis een skeetje

Dat rotgesprek met ex kwam meer door mezelf eigenlijk. Ik baal d'r van dat hij nu alleen nog maar belt als hij iets nodig heeft voor z'n zaak en dat we met een rotruzie, waar een paar hele nare dingen zijn gezegd, uit elkaar zijn gegaan. Daarom doe ik kribbiger tegen hem dan ik zelf leuk vind...

Dus heb ik hem 's avonds maar teruggebeld. Puur voor mezelf. Om te proberen zijn laatste rotwoorden te vervangen door iets aardigers, redelijkers, zodat ik me niet telkens gespannen en boos moet voelen als ik hem zie of spreek, omdat ik in m'n hoofd nog die kwetsende woorden hoor nagalmen.

En dat ik door een wat beter einde ook met een beter gevoel op de afgelopen 2 jaar kan terugkijken ipv door die stomme, laatste ruzie alleen met wrok en spijt. Het waren toch 2 jaar van m'n leven, 2 leerzame jaren vooral, met ook mooie momenten natuurlijk.

Dat laatste gesprek ging wel zoals ik hoopte, hij luisterde, bleef kalm, en zei ook dat als hij boos is dingen zegt die hij niet echt meent (dat weet iedereen die hem kent!..... ja, en daarom verliest hij ook om de haverklap klanten, kennissen, vrienden, vriendinnen, exen en zelfs z'n eigen dochter, en is z'n bekendenkring erg klein. Iets in z'n kop blokkeert z'n eigen geluk en ik heb eigenlijk met hem te doen. Ben nog steeds benieuwd of dat toch niet te verhelpen is, in de basis is het geen slecht mens... )

Hij zou z'n best gaan doen redelijk te zijn...

Zo. Tot zover m'n therapeutische (voor mezelf) praatje van vandaag!!
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Dikke voor Suus en Shiloh. Suus, lekker tutten met je verlof. Als ik jou zo hoor, ga ik ook opeens dromen... Terwijl dat eerder, toen ik het had gemoeten, helemaal niet lukte. Stom hoor. Anyway!
Door alle drukte en vooral stress hebben mijn darmen het weer erg moeilijk. Ik heb ziekte van Crohn en het was allemaal ff rustig..... was.

Voel me dus belabberd en leeg.

tot gauw en rustig aan mama's!!
Goedemorgen!

Ik ben helaas weer ziek geweest dus het klussen en verhuizen gaat niet zo snel als gehoopt

Vandaag voel ik me gelukkig semi-goed, maar heb even geen zin in verf aan mijn handen dus ga denk ik maar een kook dag inlassen en alvast wat sauzen en invriesmaaltijden maken voor de ´mindere´dagen :-)

Maandag heb ik mijn 20 weken echo (spannend!), en moet zo zachtjes aan maar eens gaan denken aan eventuele zwangerschaps cursussen en de bevalling.

Nog tips van jullie? hoe zouden jullie het gedaan hebben als je ´alleen´was en is zo´n cursus echt nodig? (Ik zie het namelijk niet zitten)

Ben benieuwd!

PS: Monique hoe is je haar geworden?!
@Shiloh, Ik vond zwangerschapsgym vooral leuk omdat ik op die manier meiden leerde kennen die ook zwanger waren en met wie ik nog altijd af en toe afspreek met die kleintjes erbij. Heel schattig, die kleintjes van ± dezelfde leeftijd die nu een beetje met elkaar beginnen te spelen. Daarnaast was de info ook wel redelijk nuttig, maar eerlijk gezegd stelde dat niet heeeel veel voor. Wat ik vooral had onthouden was: blijf ontspannen!! (tijdens de bevalling). Ademhalingstechnieken etc. En tenslotte deden we een beetje yoga en ontspanningsoefeningen waardoor ik lekker relaxt werd...

Spannend die echo!!! En ik hoop dat je je snel weer beter voelt!!

@Monique jij ook natuurlijk, tis ook niet niets waar je midden in zit nu! Kan me voorstellen dat dat zo z'n lichamelijke weerslag heeft.

Oh, ik voel me echt waardeloos hoor. Pff, over weerslag op je lichaam, ik heb er echt buikpijn van. Tis echt een gevecht tussen verstand en gevoel. Weten dat het beter is zo, maar daar gevoelsmatig nog helemaal niet achter staan.

Gister zou hij komen, maar pas om kwart over 7. Ik die kleine snel eten gegeven zodat pa en zoon nog zoveel mogelijk tijd zouden hebben. Maar het werd later en later. Toen het bijna kwart voor 8 was gsmst of ie nog kwam. Belde hij terug dat ie het vergeten was... en toen ik liet merken dat ik dat niet leuk vond was ik weer een zeur en werd ie meteen weer pissig.

Naderhand heb ik echt hysterisch zitten huilen.Vond het echt erg!

Dat het weer zo moet gaan. Ten 1e dat ie vergeet naar z'n zoon te gaan en ten 2e dat ie geen respect heeft voor mij, dat ik die kleine snel snel klaar maak en er natuurlijk ook tegen op zie om hem weer te zien. En ik had zelfs het huis nog extra gezellig gemaakt (weet ook niet waarom). En dan komt 'ie niet en wordt nog boos ook omdat ik het stom vind dat ie het vergeten was....

Wordt er zo triest van. Zou zo graag willen dat ie plotsklaps een lieve normale redelijke man zou worden en dat we nog lang even gelukkig zouden leven...

(sorry hoor, ik heb deze dagen sterk de behoefte van me af te praten in de hoop daarmee een beetje van dat gevoel af te komen... ik hoop op jullie begrip)
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Klus, praat maar raak meid!! En toch ook niet zo gek, het is nog zo vers!!!Gelukkig geniet je enorm van M!! En dat ex M vergeet.. dat is zo triest.. maar head up meid. Probeer steeds een beetje minder afhankelijk het zijn en tel ook je zegeningen (dat doe je ook volgen mij!! ) Werk je trouwens ook? Heb je daar veel steun aan?

En ik herken het wel, blijven dromen dat het goed zou kunnen komen. ALs.. dan....

Sterkte hoor!!

Shiloh, ik vond een cursus wel prettig. Beetje mutserig, maar wel leerzaam en ik had er ook wat aan bij de weeen! Ik heb zwangterschapsyoga gedaan en op partner avond was ik zonder partner!

Laptop is leeg! Dag !
Klus, schrijf hier maar lekker alles van je af hoor! Het is niet niks wat er ineens allemaal gebeurt in je leven!

Shiloh, ook ik heb zwangerschapsgym gevolgd, ik vond het erg leuk om te doen en met de meiden mailen we onderling over hoe het gaat en of er al babytjes geboren zijn...ik raad het je zeker aan, ik heb er veel handige tips opgedaan, weet alleen nog niet of ik het echt gebruik tijdens de bevalling ;)

Partneravond is mijn tante mee geweest, zij is ook bij de bevalling aanwezig, dus ook zij heeft wat tips opgedaan om mij te kunnen steunen!

Spannend je 20-weken echo maandag!

Hier gaat verder alles ok, nog 4 weken, en weet niet hoe ik die door ga komen op het moment, meisje ligt flink in de weg bij mijn lever, ribben en maag en zitten is een drama...en ik moet nog zo lang :( Ook de pijn in mijn liezen door de bekkeninstabiliteit is flink aanwezig, waardoor lopen ook alles behalve soepel gaat, zeg maar gerust als een waggelende eend! En daarbij nog veel harde buiken in de avond wat ook erg ongemakkelijk is. Maar ja, ik heb gewoon even mijn week niet, hopelijk gaat het volgende week allemaal weer wat makkelijker allemaal... nu weer the voice kijken!!!
Inderdaad Klus, je moet gewoon alles van je af tikken hier! Kan me helemaal voorstellen dat je er triest van wordt. Absoluut niet leuk en erg als je zit te wachten en meneer komt gewoon niet.....Bah!!

Suusje, hopelijk was het gewoon je week niet en gaat het volgende week weer beter Waggel maar lekker een beetje rond en doe lekker rustig aan.

Ik heb nog steeds darmproblemen (Crohn) en voel me bleeehhhhh

Gisteravond is het jongste zoon allemaal teveel geworden. Hij had het over hun verjaardag (beidejarig met kerst) en hij dacht na over waar hij die zou vieren zag ik. Ik zei dat ze zelf mochten kiezen bij wie ze die verjaardag vieren. Ik kan hun toch niks verplichten van : je moet bij mij zijn die dag. Ook rot als je met kerst jarig bent!!

Toen ik hem vroeg waar ik hij wilde zijn met oudjaarsavond knalde hij zowat uiteen. Hij werd onredelijk, begon te schreeuwen maar ook erg te huilen. Ik weet gewoon niet waar ik zal zijn dan zei hij....

Rende naar boven en riep laat me alleen nu. Na een uur ben ik gaan vragen op z'n kamer of ie wilde praten maar hij zei alleen maar: hoepel op.

Later die avond kwam hij naar beneden en vroeg of ik wat drinken wilde....

We hebben het er niet meer over had vandaag. Ik denk ook eigenlijk dat ik dat niet meer moet doen. Ik snap hem ook wel maar vond het wel erg dat hij zo uitviel.

Heb dit weekend 2 vroege diensten en dan 1 week vakantie. Nouja vakantie......
Ik heb vannacht gedroomd over mijn bevalling!

Het was binnen 5 minuutjes gedaan, zonder vk, om de een of andere reden woonde ik bij mijn moeder thuis en mijn zoontje (?) leek op een mix tussen mijn ex en.. een tekkel!

Haha, arme schat had een hondensnuitje, met zo´n zwart nat neusje, wel de ogen en huidskleur van mijn ex.

Iemand die wil raden wat dat betekent?

@Suusje: Nog maar 4 weekjes Suus, dat red je wel! Heb je iets van ondersteuning om lekker te kunnen zitten? Slaap je wel ok?

@Klus en Monique: Dikke knuffel!

Volgens mij doen jullie het goed, maar moet je alleen nog door die rot fase zien te komen.

@Zusje: Zonder partner op de partner avond

Ik ga misschien maar eens kijken voor zó´n (stomme) cursus, heb er echt even geen behoefte aan maar het is natuurlijk wel fijn om mede zwangeren om je heen te hebben.

Nu eerst maar eens richting mijn nieuwe huisje.

Ps: Tjah.. WAT doen jullie eigenlijk met Kerst en oud en nieuw? Ik vlucht normaal gesproken even weg en ga lekker op vakantie voor een weekje, misschien is dat een optie?
Suus, sterkte meis!!

En Monique ook, moeilijke situatie met je kids!!

Kerst, sinterklaas en oud en nieuw.. ik weet het nog niet. Ik denk eerste kerstdag bij mijn ouders met de meisjes, tweede kerstdag zal ex kindjes wel hebben bij zijn familie en dan breng ik mezelf ergens onder bij vrienden. En oud en nieuw, laat de kids maar bij mij, dan gaan we op tijd slapen en mag ex gaan feesten. Sinterklaas hopelijk samen vieren, is toch echt een kinderfeest en M is nog zo jong..

nu M naar bed brengen, al laat zat!
shiloh, ben je inmiddels al voor je 20weken echo geweest? en zo ja, hoe was het?? Weet je al wat het word? Ik ben nieuwsgierig haha
Ja Shiloh, vertel!! (als je wilt natuurlijk!) Ben erg benieuwd, ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag!

Suus, ik hoop dat je je idd snel weer wat beter voelt want ik kan me voorstellen dat je op die manier 4 wkn lang vindt. Maar ook al klinkt het afgezaagd, probeer er toch een beetje van te genieten nog! En doe rustig aan vooral! Niet te druk zijn, lekker regelmatig neer ploffen, slaapje doen, je lichaam vraagt er volgens mij gewoon om, voel je niet schuldig dat je lekker je rust pakt. Ik hoop dat je voor de baby alles al zo'n beetje op orde hebt..?

Zusje, gelukkig weet je nu al dat je met kerst bij vrienden 'terecht' kunt en vrede hebt met oud&nw, respect dat je het zo onder controle hebt, of iig lijkt te hebben. Het si voor jou toch ook allemaal vers....

Monique, wat naar om te lezen over je zoon! De arme schat! Dat gaat me echt aan m'n hart dat zo'n jonge knul er ook zo onder lijdt. Maar ik weet zeker dat het straks allemaal beter gaat zodra je uit dat huis weg bent, ook met hem. Die spanning in huis is hem waarsch te veel. Hoe lang nog?

Hier nog de strijd tussen hart en hoofd en een voortdurend op en neer gaand gevoel. Van berusting, spijt, frustratie, eenzaamheid, boosheid, en weer terug naar berusting... De ene avond boos en verdrietig, de ander (zoals nu) kalm en zit ik eigenlijk wel goed in m'n vel... Maar vanmorgen weer de hele weg naar werk op de fiets gehuild. (ik moet zeggen dat bepaalde muziek op m'n iPod dat nog iets verergerd, haha, heerlijk vind ik dat nu, van die lekkere tearjerkers of muziek van 'ons')

Met die kleine gaat alles gelukkig goed en doet S nu z'n best hem zoveel mogelijk te zien. Wat het voor mij weer lastig maakt zolang hij niet wil praten over wat er is gebeurd, hoe we beiden de afgelopen 2 jaar hebben beleefd om het boek op een goede manier dicht te klappen, zonder dat er nog vragen zijn. Daar heb ik nl zo'n behoefte aan.

Verder mis ik hem gewoon erg. Maar aan elke leuke herinnering kleeft meestal ook een slechte en ik vraag me dan telkens af waarom en wát ik dan precies mis. Maar hij is de vader van m'n zoon, met hem had ik oud willen worden, geen enkele man die ik zie doet me iets, behalve hij... ik hoop nog op een wonder.

Maar tegelijkertijd probeer ik realistisch te blijven... echt moeilijk om niet weer mild te worden en te blijven onthouden dat we het al 100x hebben geprobeerd en dat het vervolgens dus ook weer 100x fout is gegaan.
Klussertje van jouw stukje krijg ik dan weer kippenvel. Maar als ik dan lees dat jullie het al 100 x geprobeerd hebben denk ik toch: meid kies voor jezelf en probeer je niet kapot te laten maken. Begrijp wel dat het erg moeilijk is hoor. Vooral ook omdat er ook leuke dingen waren. Voor mij is dat echt anders, wij hadden niks samen. En vooral de verdrietige moeilijke emotionele dingen waren voor mezelf.... geen vent om iets mee te delen.

En Suusje ook al klinkt het afgezaagd.... doe lekker rustig aan, ga lekker op de bank als je er de tijd voor hebt met een potje thee bv

En natuurlijk ben ik ook erg benieuwd hoe het met jou is Shiloh!!

Ik heb de uitbarsting van mijn zoon niet meer kunnen bespreken, ben er niet meer op terug kunnen komen. Maar net voordat hij naar school ging ben ik er voorzichtig op terug gekomen...kwam zo net ff uit. We hadden het over vloeken en schelden.

Ik ben niet specifiek terug gekomen op het voorval maarwel over de scheldpartij naar mij toen hij boos naar boven liep donderdag. Hij ontkende dat hij mijn uitschold maar het tegen zijn muis had die naar beneden viel... jaja.

Het valt ook niet mee voor hem!

Maandag heb ik een afspraak met eigenaren van de woning en dan hoop ik maar dat ze deze maand nog gaan verhuizen. Ik ben er klaar voor!! Het is een hele mooie woning waar ik zo in kan, hoef absoluut nergens te verven oid. Ik wil misschien wel over een tijdje een wandje een kleurtje geven...ff bekijken nog. Eerst rust en proberen te ontspannen.

Ex doet vervelend, gooit met deuren en heeft echt lak aan iedereen hier. Aandacht?? Bah!!
Het.. is.. een.. JONGEN!

Ik ben de laatste paar uren helemaal in de wolken (had gister avond pas de echo). De gyno heeft echt zijn tijd genomen en heeft alles rustig uitgelegd en laten zien, qua groei, organen.. alles is gewoon helemaal goed.

Op begeven moment zette hij de echo stil (foto) en keek me aan ´zoooo.. Shiloh, zeg het eens wat denk je´

Ik hoefde maar 1 tel te kijken, OVERDUIDELIJK een jongen
Ohhhh leuk leuk leuk!! Geweldig leuk gewoon!!

Blijf maar lekker in de wolken, is goed voor je
Een jongen, joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat leuk, ik had al zo'n vermoeden.... Gefeliciteerd meid!! Vooral omdat alles goed is, da's natuurlijk het allerbelangrijkste! oh, ik vind het echt zo leuk voor je! Een jongen.... moet je huis toch even iets minder roze en bloemig gaan inrichten vrees ik... in ieder geval een kamer niet!

Tis leuk hoor, een jongen (heb geen ervaring met meisjes maar toch). En ik heb dan natuurlijk spullies voor je!!

Ik heb inmiddels wel met iemand afgesproken om a.s. zondag op een vlooienmarkt babyspullen te gaan verkopen, maar ik heb het je al eerder gevraagd: als je bepaalde spullen wilt, shoot! Deze week kan het nog anders is het waarsch verkocht.

In de aanbieding:

zwarte tummy tub

witte katoenen dekentjes voor in wieg (hema)

slaapzakken

hydrofiele doeken

beschermmatjes voor in het wiegje (zodat matrasje niet nat wordt, v/d hema)

zwemluiertjes voor de 1e maanden

babyboeken (zoals Oei ik groei)

mooi wipstoeltje (2 zelfs)

babygym (een vrolijk matje in de vorm van een eend met een boog erboven waaraan speeltjes hangen)

etc etc

en natuurlijk kleertjes!

(alles 1 of meerdere keren gebruikt... behalve de zwemluiers
op die vlooienmarkt is trouwens sowieso veel voor baby's te vinden. Zóveel mensen net als ik met spullies die te klein zijn of waar niet meer mee wordt gespeeld voor ieniemienie prijsjes! Je zou eens een kijkje kunnen komen nemen. Waar ik (waarsch) ga staan is in onze stad, zo'n hele grote, in het noorden van de stad, je weet wel...

Als je gaat moet je wel vroeg komen hoor! (9 uur) Dan vind je meestal de écht leuke spullen.

Er zijn natuurlijk elk weekend heel veel vlooienmarkten in het land en meestal ook in (de omgeving van) onze stad. Google voor een agenda op 'vlooienmarkten kalender', 1e hit aanklikken en dan zie je de (link naar de) agenda onderaan in het midden)
[quote]klussertje schreef op 24 oktober 2010 @ 01:03:

HiHi,

Over die date van vanmiddag... nou... heeeeel aardig hoor, gewoon een beschaafde kerel, zeker vergeleken met ex. Maar ja, wat mij betreft niet meteen om te te bespringen ofzo. Kweet ook niet waar 'm dat dan in zit, maar nee, t was t gewoon net niet...

Ik denk dat ie mij wel enigszins leuk vond, want hij wilde wel contact houden, stelde nog voor om bij mij thuis verder te kletsen (die kleine had na 2 uur in die tent ff geen zin meer, vandaar) maar toen hij m'n aarzeling zag snapte hij ook wel dat ik dat dus niet zo'n goed plan vond.

Maarre, tis ook allemaal wat snel he. Na exex ging het ook allemaal zo snel, waarbij ik ook wel wist dat dat niet zo handig was, maar ja, ik was toen wel echt verliefd (of iets in die richting).

Toen ik thuis kwam ben ik samen met mannetje lekker in bed gekropen en bedacht me dat ik de zeeën van tijd ('s avonds) mss maar eens nuttig moet gaan besteden (iets waarbij ik een extra zakcentje kan verdienen ofzo) en óók dat ik voorlopig mss maar even niet op zoek moet naar een nwe man... even geen man is ook geen ramp eigenlijk... Dat zag ik na deze date dus wel in. Ondanks dat ie dus aardig was, leuk gekleed, niet lelijk etc... Gewoon even geen man... kijken wat IK nu wil, en kan, helemaal op eigen kracht...

/quote]

Wauw Klussertje, dit is dus echt een hele goede, megasterke uitspraak! Als jij het naar je zin hebt met jezelf, komt die nieuwe liefde ook wel weer. In mijn geval dus wel, haha. En even terzijde: ik vond mijn vriend ook niet meteen helemaal geweldig he? Ik heb er vier dates over gedaan om te ontdekken dat hij echt helemaal mijn man is! En nu wil ik niet anders meer.... hihi. Hij gelukkig ook niet, dat scheelt. Heerlijk zeg, zo'n man die precies weet wat hij wil en dat ook nog deelt met mij. Geeft zo'n rust.

(leuk detail: hij heeft na onze vierde date (die bij mij thuis) een jaarabonnement op een dagblad geregeld. Ik had geen krant, maar vind dat wel heel lekker, maar veel te duur. Op het moment dat hij dat regelde, was er nog niets tussen ons gebeurd, gewoon een leuk contact. Dus ik vroeg hem achteraf: waarom nam je dat risico? Het is toch een hoop geld.... Zijn antwoord: 'ik ga op mijn gevoel af en na die date bij jou thuis wist ik dat het wel goed zat en dat je gewoon tijd nodig had.' Pff, ook wel maf hoor, hij lijkt bij alles steeds iets op me voor te lopen (helderziend ofzo??), maar hij heeftw el gelijk! En zijn verklaring daarna: 'anders (als het niets was geworden) was ik hoogstens dat bedrag kwijt geweest, maar had ik wel mijn eigen gevoel gevolgd en het blijkbaar verkeerd ingeschat, maar dan had ik jou er wel blij mee gemaakt. Dat was ook Ok geweest.'

Lief he?
[quote]Shiloh schreef op 29 oktober 2010 @ 11:16:

Maandag heb ik mijn 20 weken echo (spannend!), en moet zo zachtjes aan maar eens gaan denken aan eventuele zwangerschaps cursussen en de bevalling.

Nog tips van jullie? hoe zouden jullie het gedaan hebben als je ´alleen´was en is zo´n cursus echt nodig? (Ik zie het namelijk niet zitten)

Ben benieuwd!

quote]

Ha Shiloh, doen hoor, zo'n zwangerschapscursus. Ik heb er tijdens en na mijn bevalling veel aan gehad. Ik heb yoga gedaan. Niet zweverig, wel veel info waar ik op het moment van de bevalling zelf echt nog wat mee kon. Ik wist beter wat ik kon verwachten (al is het alsnog heel anders dan je denkt, maar goed..)

Verder heb ik uit die yoga allebei de keren een paar mama's overgehouden. Mijn kids spelen dus met hun kids en wij kletsen eens in de zoveel tijd bij.

De partneravond heb ik beide keren niet gedaan. Ik had toen wel een partner (manlief, hihi), maar het kwam gewoon zo uit. (de eerste keer was ik zelfs al bevallen voordat de partneravond er was ;) ) Weet niet wat ik eraan gemist heb, maar ik heb het dus niet gemist. Zou jij dus ook kunnen doen. Wel de lessen volgen, maar niet de partnerlessen. Lijkt me erg confronterend. Nu vind ik het trouwens nog steeds wel confronterend als ik hoor van de andere moeders over hun partners. Maar nu ik zelf een nieuwe partner heb voelt dat ineens allemaal weer heel anders. Grappig hoor!
Wat fijn om met jullie belevenissen mee te kunnen lezen, dames. De ups and downs..... Het valt niet mee he? Ziektes, (ver in de) zwangerschap, stress van nieuwe huizen of aankomende verhuizingen, lopende, net gerealiseerde of dreigende scheidingen... ik hoop voor ons allen alvast dat 2011 een veel beter jaar wordt!

Over kerst en oud en nieuw. Ik heb de kids met kerst helemaal niet, we hebben ervoor gekozen om niet halverwege te ruilen (tijdens het kerstdiner...), en gewoon twee volle dagen bij de een te doen. Dus ik ben alleen met kerst. Maar: ... vriendlief zit in het buitenland bij zijn vader met kerst en heeft gevraagd of ik daar heen kom. Ook hij heeft geen kids. Het wordt wel wat vreemd: ik ga nu vliegend erheen, kerst vieren, terug vliegen met hem en dan alle kids verzamelen en weer erheen vliegen voor een weekje gezamenlijk vakantie. Wel wat decadent he? Voordeel is dat ik naast de tickets geen kosten daar heb. Vader daar heeft meeeeer dan voldoende plek. Valt erg mee dus.
Shiloh´s dillema -part I

Ik heb niet zo zeer dringend advies nodig, maar ben wel benieuwd hoe jullie zouden handelen of wat je mening is over het verzoek van mijn ´lieftallige´ex.

Hij wist dat ik van de week mijn 20 weken echo had en ondanks het feit dat hij geen contact met mij of het kindje wil, het kindje voor hem niet bestaat en hij geen vader wil zijn heeft hij me gebeld om te vragen naar het geslacht.

Nu doe ik hier niet moeilijk over en heb hem al eerder aangegeven dat als hij vragen heeft hij me gewoon kan bereiken. Was dan natuurlijk ook vrij ironisch toen meneer teleurgesteld bleek te zijn toen ik hem vertelde dat het een jongetje is omdat hij (quote) ´altijd al een meisje had willen maken´

Vervolgens moest hij natuurlijk weer zijn hele riedel kwijt hoe erg het allemaal voor hem is, hij niets met mij en de baby te maken wil hebben, hij geen vader is voor het kindje en ik nooit zijn nam mag noemen tegenover de kleine. (Gaap.. dat weten we nu wel )

Nu belde hij gister weer met letterlijk het volgende:

Hij: Hey, gaat alles goed? Ja mooi. wanneer ben je ookalweer uitgerekend?

Ik: 12 maart

Hij: Duurt het zo lang nog?

Ik: Haha, Ja

Hij: Goed, dan wil ik 15 maart even met je afspreken, dan kunnen we wel naar de lunch tent hier bij mij in de buurt.

Want ik wil wel 1x zien wat ik geproduceerd heb.

Daarna hoef ik geen contact meer met je dus ik wil niet dat je me benaderd en ik wil ook niet dat je ooit aan het kind verteld wie ik ben. ik ben zijn vader niet.

Ik: Haha, luister (naam) mijn uitgerekende datum is 12 maart, dit betekent niet dat de baby op 12 maart geboren wordt en ik kan ook niet beloven dat ik direct na de geboorte meteen naar buiten kan, ligt eraan hoe het met de gezondheid van mij en het kindje gaat.

Laten we het er tegen die tijd eens over hebben.

Hij: Ok, ik bel je 15 januari ja als het kindje er is.

Ik: (naam) , Mijn uitgerekende datum is 12 maart.

Hij: Oh ja, ok dan bel ik dan wel, ik hoef verder in de tussentijd niets te horen alleen als het mis gaat met het kindje. doodgeboren ofzo of als jij in het ziekenhuis ligt, het is al moeilijk genoeg voor mij ik kan het met niemand delen.... bla bla bla bla (het hele verhaal weer)

Ik probeer zo open mogelijk tegenover mijn ex te zijn en heb dus altijd aangegeven dat als hij zich bedenkt en WEL deel wil nemen in het leven van ZIJN kindje hij me altijd kan bereiken.

Hetzelfde geldt voor zwangerschaps en kind gerelateerde vragen.

Hij zegt dus af en toe ookwel semi aardige dingen zoals dat hij hoopt dat ik gezond ben en nu hij zeker weet dat er geen abortus komt heeft hij gister gezegd dat hij hoopt dat ik hopelijk snel een leuke partner krijg die een goede vader voor het kindje kan zijn. Het is dus geen puur slechte man, maar is heel egoistisch, arrogant en verwend, het kan zijn dat hij morgen weer belt en me voor alles en nogwat uitmaakt.. ligt net aan zijn bui.

Hij wil dus nu alleen het kindje 1x zien om eens te kijken hoe zijn product eruit ziet, niet omdat hij erom geeft. Hij heeft dus ook heel duidelijk gezegd dat hij er daarna nooit meer iets van wil zien of horen en al het contact verbreekt.

Open minded als ik ben kan ik hier niet helemaal mee 1 komen. Ten eerste is er geen haar op mijn hoofd die er aan denk om een paar dagen na mijn bevalling de vrieskou in te gaan met mijn mini baby en ten tweede dan al helemaal niet om iemand te zien waar ik geen behoefte aan heb en die persoon alleen mar apies wil kijken om te zien of hij een beetje goed is in kindjes maken.

Ook nodig ik hem liever niet bij mij thuis uit.

Hij kent mijn nieuwe adres niet, en dat wil ik graag zo houden.

De enige reden waarom ik open zou staan voor een ´ontmoeting´is omdat deze confrontatie misschien wel iets in hem los maakt om toch open te staan voor contact met zijn zoon. Een heel dubbel gevoel voor mij, want aan de ene kant zou ik het heel fijn vinden als mijn zoon contact kan hebben met zijn ´vader´ (al is het maar sporadisch), aan de andere kant weet ik dat dat hel gaat worden voor mij als hij zich ermee ´gaat bemoeien´.

Hoe zien jullie dit?
@Kaboinkie: Wat een luxe zeg!

Je weet dat jij mijn grote voorbeeld bent he, onze voorloper, haha. Jouw ellende begon toch vorig jaar pas?

Zo fijn dat je nu in de wolken bent , het met ex redelijk goed gaat en de kinderen gelukkig lijken (kan natuurlijk niet helemaal in je leven kijken, maar heb nog geen ongelukkige kindje voorbij zien komen)

@Klussertje:

Dank je voor het aanbod, echt heel lief!

Ik wcht alleen nog even met aanschaf van wat spullen aangezien ik binnenkort wat verassingen kan verwachten van vrienden (spannend he, ik weet ook niet wat).

Daarnaast ben ik compleet blut door mijn verhuizing dus kan ik in dec/ jan pas weer verder shoppen.

Laat je ons wel weten hoe de markt was?

@Monique: Dank je! Ik zweef nog steeds op een dikke blauwe baby wolk :-) Zijn er nog specifieke dingen die ik moet weten over jongens babies? haha
Ze plassen omhoog

Oh ik ben bijna misselijk geworden van jou hierboven geschreven stukje zeg. Sjonge gewoon vreselijk dat zo'n vent gewoon zegt:ik hoef in tussentijd niks te horen van het kindje behalve als...... Walgelijk gewoon!!

Ik denk dat ik hem niet zou willen ontmoeten, hij wil toch niks met het kindje?? Dit heeft hij toch duidelijk gezegd?

Ik denk dat het je bij zo'n ontmoeting alleen maar veel pijn doet. Moeilijk allemaal! Bah!!

Dikke knuffel voor jou!!

Ik heb volgende week weer een afspraak met de psychologe (EMDR) en daar heb ik nu al buikpijn van. Als ik terug denk aan vorige keer...... was echt heel naar. Het is de bedoeling dat ik tijdens de behandeling terug denk aan een pijnlijke emotionele gebeurtenis, nou die zijn er natuurlijk genoeg. Heel sterk komt dan het WAAROM naar boven en daar werd ik vorige keer tenminste goed beroerd van.

Ook zit ik erg in mijn maag met dingen die gebeurd zijn met die man waar ik jaren contact mee heb gehad en dat verbroken is op een schandalige manier. Een manier die me echt ontzettend geraakt heeft....... dat ik na zoveel jaar op deze wijze aan de kant geveegd word omdat ze dan ineens van je af willen. Niet slim misschien om die tijd voor ogen te nemen tijdens de behandeling. Ben bang dat het daarna drastisch uit de hand loopt. Ik ben niet gehersenspoelt en heb ook absoluut geen kortsluiting in mijn bovenkamer zoals dat wel ff uitgesproken werd..... Ik ben wel enorm gekwetst en moet er wel iets mee want het laat me niet los en ga het er dan ook zeker met psychologe over hebben. Zo ga je niet met mensen om!

Waarom laat ik "het"niet los? Nou das heel simpel, ik wil niet zo behandeld worden door mensen waar ik jarenlang goed voor ben geweest. En ja, er is al genoeg schade aangericht in de tijd dat ik getrouwd was............

Ik weet het gewoon niet! Ga het eea inpakken!!
shiloh, ten eerste gefeliciteerd! Een jongetje, wat ontzettend leuk!!! Schijnt dat jongens heel beschermend zijn naar hun moeder toe, vooral alleenstaande moeders, dus dat vind ik altijd super schattig!

Maar die ex van jou joh.....heeft hij wel hersens? Dacht dat de vader van mijn kindje niks van een zwangerschap/bevalling snapte maar die van jou kan er ook wat van zeg!

Krijg wel de indruk dat hij stiekem toch wel erg nieuwsgierig is naar zijn kindje dus het is inderdaad verstandig van je dat je niet je nieuwe adres aan hem wilt geven! En ik zou dat afspreken na de bevalling tegen die tijd pas bekijken en kijken hoe je er dan in staat! Maar natuurlijk niet 3 dagen nadat je bevallen bent!!!

Monique, wel goed van je dat je doorgaat met de EMDR, ik ken het niet, dus geen idee hoe het werkt! maar ik zou als ik jou was wel even aangeven dat je er de vorige keer veel last van hebt gehad, misschien kan ze daar rekening mee houden! Maar ja je emoties moeten er ook uit!

Kan het trouwens zo zijn dat je toch meer gevoelens voor die man/vriend had dan je aan jezelf toe geeft? Want dat zou natuurlijk verklaren waarom het je nog steeds zoveel doet, of je hebt het heel prettig gevonden dat er een man was die wel naar je luisterde in vergelijking met je eigen man en het daarom zoveel met je doet!

Kaboinkie, de verliefdheid straalt gewoon van je berichtjes af! Ik hoop dat er nog heel veel van ons jouw volgen in je geluk!

Hier gaat verder alles zijn gangetje, nu 37 weken zwanger, dus hoop stiekem dat ze niet zo heel lang meer op zich laat wachten...dus geen horrorverhalen zoals de eerste komt meestal pas na 42 weken ;)

Ik had vorige week echt een down week en wist niet meer hoe ik de komende weken door moest komen, maar dat is nu weer bijgetrokken en ik voel me weer een stuk beter. Dus probeer regelmatig wat leuke dingen te doen, zoals vanavond naar de bios met een vriendin! (mijn initiatief)

Ik vind het wel jammer dat mijn vriendinnen weinig extra voor me doen, babyshower zijn ze volgens mij helemaal vergeten terwijl begin van de zwangerschap ze dat wilde gaan organiseren...maar ja ga ze er ook niet aan herrinneren.

Ik ben zelf zo dat ik juist een vriendin die het moeilijk heeft zou verrassen met leuke dingen of dingen die straks niet zo makkelijk meer gaan ivm met de kleine maar dat gebeurt eigenlijk helemaal niet :( en zoiets uitspreken is natuurlijk taboe....

Bedacht mij net dat ik nog wat wilde schrijven, maar ben het helemaal vergeten ach die zwangerschapsdementie ook he :D Nou als het me weer te binnen schiet schrijf ik wel nog een stukje, ga nu even met de hond wandelen!
Suusje ik ga haar ook zeker vertellen hoe beroerd/ ziek ik er de vorige keer van geweest ben.

Weet je wat het is hé.... jarenlang hielpen wij (die man en ik) elkaar. Hadden een hele goede band en vertelden elkaar alles. Waar ik nu echt zoveel last van heb is, dat je gewoon zo niet met mensen omgaat. En waarom heeft hij deze vriendschap beeindigd..... omdat hij dit gewoon niet langer vol kon houden zonder de waarheid aan zijn vrouw te vertellen. Toen ik het eea duidelijk heb proberen te maken is het goed fout gelopen en werd er van mij geeist dat ik zou zeggen ddat ik alles verzonnen had.

Das gewoon te gek en das wat mij echt enorm veel pijn doet. Ik heb jarenlang mijn best gedaan en hem (hun) geholpen waar mogelijk was. En dan moet ik zeggen dat ik alles verzonnen heb??? Dat ik hem helemaal niet kende en hem nooit geholpen heb?? Het zou makkelijk zijn als ik kon denken/zeggen: joh zoek het uit maar zo zit ik niet in elkaar en wil dit uit kunnen spreken. Als ik dit ga doen komt er een hoop ellende en daar zit ik niet op te wachten. Maar sommige mensen denken gewoon echt dat alles zomaar kan, dat ze alles zomaar kunnen zeggen.

Ik wil niet dat hun relatie naar z'n grootje gaat maar zou toch wel het eea recht willen zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven